Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 70 ... 153 154
Ludi

Bernal reed vorig jaar keurig 22e en is nu weer een jaar sterker. Verwacht wel een 30-15e plek, +4 voor jongeren. Ik denk dat hij evenepoel niet voor blijft in ak. Pogacar net wel of net niet, maar die stel ik toch op, dus boeit me niet. Mas wel, higuita zeker wel. Als thomas geel pakt nog eens +8. Bernal is wel de akrenner die het meest opnde sschopstoel zit.

Wat verwachtingen jullie morgen voor uitslag en tijdsverschillen?

Ik verwacht
Evenepoel, dennis, roglic, thomas (1-4)
Gat van halve minuut
Renners als nibali, pinot, de gendt, kruijswijk, fuglsang, schachmann, pogacar, porte, valverde, mas, uran, flip, kelderman, mollema(?), asgreen(?), lampaert(?), teuns(?), kragh(?) (met allemaal kleine verschillen)

En dan de mindere goden
Bernal, mal, landa

Ajvenema

Matthews hoef je hier niet voor op te stellen, toch?

SvenVDB

Lopez is een no go voor mij op dit parcours.. tenzij je echt niets beter hebt.

Jofferde

'@SvenVDB voor mij normaliter ook. De 2e tijdrit is meer iets voor hem. Ofja daar verwacht ik hem eerder in de top 20 dan morgen.

Jofferde

'@Ajvenema ik heb ergens (dacht ik) gelezen dat mocht Matthews in de top 10 geraken hij de puntentrui pakt. Weet niet of dit zo is. Maar ik durf hem wel als 'gokje' mee te nemen.
En deze tijdrit is nog voor hem weggelegd. Met vlak en heuvels.

Ludi

Matthews moet 1e worden om de trui over te nemen. Ook tweede worden lukt niet zonder te winnen.

Risje89

'@DerMeister
Ik ben altijd wel gecharmeerd van MAL, dit is denk ik voor het eerst dat ik hem niet in m'n Scorito-team heb.
Deze tijdrit zal in principe wat te licht zijn voor hem, maar als de scriptschrijver het interviewtje heeft gelezen.. je weet het nooit.

La Primavera

Het is voor mij interessant wie na morgen het geel mag gaan dragen in het meenemen van 8+ 1 voor de teampunten.
Ik denk dat er maar 4 renners voor in aanmerking komen en dat zijn in willekeurige volgorde Nibali, Thomas, Evenepoel en Roglic.

Nibali heb ik geen Trek renners extra dus die neem ik niet mee in overwegingen.
- Thomas pakt geel krijgt Bernal 8 (geel Thomas) + 3 (3e plek jongeren) + ?? (eigen punten top 20) = 3 t/m +/- 21 punten
- Evenepoel pakt geel krijgt Bennett 6 (2e punten) + 8 (Geel Evenepoel) + (3 Jongeren Evenepoel) = 6 t/m +/- 17 punten
- Roglic pakt geel krijgt Groenewegen 8 (Geel Roglic) + 2 (4e punten) = 2 t/m +/- 10 punten

Of Sagan voor 8 + 3 punten = 11 punten

Bernal zie ik max 16e worden wat max 10 punten betekent, al zie ik hem eerder buiten de punten rijden.
Evenepoel is een hit or miss waardoor Bennett zijn punten laag uitkomen als hij de gele trui niet pakt.
Roglic heeft nog wel wat terrein goed te maken en geeft Groenewegen zowel lowest low als lowest high. Dumoulin en Kruijswijk zou ik sowieso meenemen waar ik laatsgenoemde van heb. Groenewegen heb ik niet. Dus alleen Roglic en Kruijswijk mee voor mij.

Kom ik uit op een keuze tussen Bernal, Bennett en Sagan. Denk dat Sagan toch het meest veilig is in deze.

Wie denken jullie dat morgen geel pakt?

Jofferde

'@La Primavera, ik denk dat Thomas morgen het geel pakt. Ondank dat hij de tijdrit mogelijk niet zal winnen. Stel nu dat Dennis de tijdrit wint, en Thomas het geel pakt, dan kan een Bernal (ook buiten de top 20) toch nog aardig wat punten pakken bedenk ik me nu.

Sagan voelt overigens voor mij ook het meest veilig, maar Bernal heeft dan weer een hoger potentieel.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@DerMeister Je krijgt GEEN teampunten voor etappewinst in tijdrit hè, dat moet je niet vergeten. ;)

Jofferde

'@La Primavera, in dat geval wordt het dan Sagan. Bedankt, was ik helemaal vergeten!

Wellens Nietens

'@Primavera Ik denk dat de 5e kandidaat voor het geel nog Fuglsang zelf is, als hij z'n voorsprong op de 4 namen die je noemt weet te verdedigen, wat me niet onmogelijk lijkt. Zelf denk ik dat de kans het grootst is dat Evenepoel het geel pakt, dus ben geneigd om Bennett mee te nemen.

Verder zie ik veel vertrouwen in Pogacar. Hij heeft inderdaad wat goede ITT resultaten staan, maar lijkt me dat de deelnemersvelden daar wel een stuk minder waren, of zie ik dat verkeerd? Zien jullie hem in dit veld ook top 20 rijden?

Treenert

Mijn laatste twijfel is Pogacar vs Sagan. Wordt laatstgenoemde ws, Pogacar top-15 is ook geen zekerheid en in het jongerenklassement zal hij ook niet stijgen.

Ik verwacht dat Evenepoel morgen een minuut of meer pakt op Bernal. De rest zal een halve minuut of meer krijgen. Dennis uitgezonderd, de enige concurrent net voor of achter REV. REV in het geel en Ineos kan daarmee deze tour zijn borst natmaken. Mooi scenario toch?

Laatst gewijzigd
Chef83

1 evenepoel
2 dennis
3 roglic
4 thomas
5 dumolinn
6 schachman
7 teuns
8 de gendt
9alaphillipe
10 valverde
11 pogacar
12 kruiswijk
13 pinot

Ajvenema

Volgens mij kreeg Evenepoel een paar maandjes terug nog flink klop van Dennis op vergelijkbaar parcours hoor:)

La Primavera

'@Chef Ik zou Teuns en de Gendt omwisselen voor Nibali en Fuglsang. Evenepoel naar plek 3 of 4 en Roglic naar plek 1

hartstikkebedankt

Enige twijfel is de kopmankeuze: Evenepoel, Thomas, Roglic of Dumoulin. Ik neig naar de eerste. Verder een sterke equipe volgens mij:

Evenepoel
Thomas
Roglic
Dumoulin
Schachmann
Bernal
Pinot
Nibali
Pogacar

Waar nog over te debatteren valt is het opstellen van Latour, Teuns of Sagan voor Pogacar.

Ludi

Mij lijkt pogacar een logischere keuze dan teuns en latour, sagan kan ik begrijpen, maar wil je dan liever bernal of pogacar ruilen? Ikzelf doe dat denk ik niet.

RemcovanderMaas

Morgen ga ik voor:
Evenepoel (c)
Thomas
Roglic
Lopez
Pogacar
Nibali
Fuglsang
Schachmann
Teuns

Jofferde

Ik zie toch echt Thomas eerder de gele trui pakken dan Evenepoel. Maarja we gaan het zien. Succes allemaal!

Cerebral36

Toch werd Lopez in de Algarve ook netjes 5e in die tijdrit. Een die je normaliter ook te licht voor hem zou bevinden. Ik twijfel nog. Lopez Latour Kelderman Teuns. Kunnen er 2 van mee.

Sagan=hulk

Waarom lees ik de naam van Alaphilippe zo weinig?

Punchen of verzuipen

Ik denk omdat Alaphilippe vorig all-out 110% ging om ten koste van alles de trui te verdedigen. Nu is het voor hem -- lijkt mij -- aantrekkelijker om niet 110% te geven maar eerder wat te sparen voor de dagen die komen voor een mooie etappezege. En op dit parcours tegen deze mannen op 95% rijden gaat Alaphilippe geen top10-notering opleveren.

Matthijs603

Waarom zou hij niet weer 110% voor een mooie kans op een etappezege gaan? Als hij vorig jaar kon winnen, zou het nu toch opnieuw een goede kans op een etappezege zijn nu hij weet dat hij winnen kan?

Boasson en Hagen

Alle andere wedstrijden zijn afgelast, dus Rohan Dennis heeft volledig toegewerkt naar deze tijdrit. En Dennis op 100% is niet te kloppen.

1 2 ... 70 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.