Sportpools 2020

1 2 3 4 ... 8 9
Poeksel

Deel het aantal punten dat je hoopt te halen door de som van de zwarte punten en het aantal renners. Stel dat dat 32 is, dan wil je met een tweepunter 96 punten halen.

Ab Normaal

Ik begin altijd met de kluns. Vrijwel altijd zit er wel een kluns in waarvan je denkt: ja, die.
Nu niet. Ik durf geen 4, 3 of 2 punter aan.

Bij een éénpunter loop je wel heel erg veel risico. Het is namelijk geen slechte renner, anders krijgt hij geen punt.
Er zit dus wel een behoorlijk potentieel.
En wat neem je daarvoor terug. Niet de beste keuze, maar het 21ste punt. Gaat die meer scoren dan de kluns én de nuller die je op zou stellen als je een veilige 0 pt kluns opstelt.

Ik hou inderdaad als vuistregel aan 40 pt.
Dus:
Zw Pt
0 40
1 80
2 120
3 160
4 200

En dan is het een kwestie van inschatten. Er zijn zóveel klassementtoppers mee dat die punten aan de finish onzekerder zijn (bovendien worden veel van die ritten gewonnen door een vluchter).
Bij sprintritten is de kans zekerder dat ze eindigen in een sprint.
De klimmers doen echter weer mee voor de bollen en eventueel het JK, terwijl de sprinters "slechts"het groen hebben.

Dan kun je kiezen voor de kleppers (die redelijk zeker zijn) en veel nullers of ga je voor de iets goedkopere die enorm goed kunnen zijn en massa's punten halen, of juist tegen kunnen vallen.

Dat is je keuze en dan komt het vaak toch op gevoel aan.

Scultura903

Dank voor de reacties, interessant! Ik ben er inmiddels aardig uit.

Grootste twistpunt voor mij is nu Sagan en extra nulpunters, of geen Sagan en een drietal 1-punters. Ik verwacht wat minder van Sagan, al eindigt hij waarschijnlijk vaak genoeg kort en grote kanshebber op groen. Als ik naar de formule kijk zou hij 160 pt moeten opleveren, daar komt hij waarschijnlijk wel redelijk bij in de buurt, al houdt het niet over.

Er zijn genoeg interessante nulpunters maar nog net iets interessante 1-punters. Zoals van Aert, al zal hij waarschijnlijk net iets teveel moeten knechten... Keuzes...

Ab Normaal

'@Scultura903
Het deelnemersveld is dit jaar zó sterk op klimgebied dat ik denk dat iedereen die de punten gaat halen volgens dat schema een goede keus is.
Aan jou de keuze of jij gaat voor renners die, scoringsgewijs, altijd een 7 scoren, of dat je gaat voor renners die ergens tussen de 4 en 10 liggen.

Vunky

De spelopzet blijft toch een fantastische puzzel. Twijfel stopt pas op het moment dat je niet meer kan wisselen. Achteraf toch altijd het idee, had ik die maar genomen want heeft vast op de shortlist gestaan maar toch andere keuze gemaakt.

Momenteel wel blij met mijn team, nog heel wat potentiële twijfel uren. Heerlijk dat het er is.

Onbekende gebruiker

Dit wordt echt een vreemde tour denk ik, ik houd er ook een gek team aan over.

Laatst gewijzigd
Adelaar

Ik heb het gevoel dat de puntensprinters meer kans hebben om punten te gaan halen dan de klassementsrenners die evenveel punten zijn. Als ik bijvoorbeeld kijk naar Sagan vs. Pinot/Dumoulin of Ewan vs. Quintana of anderen verwacht ik steeds dat de sprinters meer punten gaan halen.

Ligt dat aan mij of hebben jullie dat ook?

Onbekende gebruiker

Ik deel dat gevoel @Adelaar

Scultura903

Ik vind dat moeilijk te zeggen, veel etappes waarin mannen als Sagan punten kunnen pakken zouden ook heel goed voor een kopgroep kunnen zijn.

Ik realiseer me dat dit ook geldt voor etappes waarin klassementsmannen normaal punten pakken maar in die etappes wappert vaak het merendeel van de kopgroep weer terug en finisht dan na de favorieten.

Het kiezen van de juiste vrijbuiters kan veel opleveren maar is wel erg risicovol.

Bergbeklimmer

Wie pakt meer punten, verwachten jullie? Flipje of Dumoulin?

KJP

Heb ze beide genomen omdat ik niet kon kiezen.

Adelaar

Flip pakt er waarschijnlijk zo ongeveer 150 en dat is redelijk zeker. Bij Dumoulin kunnen het er 40 worden maar ook 240.

De keuze is aan jou.

Scultura903

Ik denk Flip, lekker knallen in al die afdalingen... En hij doet vast mee om een trui maar ik heb nog geen idee welke :)

Verbeek82

even een vraagje aan de kenners :-)

Benoot of de Marchi

Jarno86

Ik zou gaan voor Benoot

Bergbeklimmer

'@ Adelaar: dat is precies mijn gedachte, haha. :-)

Bergbeklimmer

Aru of Zakarin?

jappe666

Heb me ook maar een team aangemaakt.
Paswoord van de Wielerflits-subleague?

pirazzi

Heb het even opgezocht in een oude thread:


15 augustus 2015 om 12:55#100080REAGEER

Kingstown
Ik zat al te wachten tot sammy dit topic zou openen, maar die zal z’n PB vast niet gelezen hebben. :p
Inb4 vraag om het wachtwoord (Lippuner)


Volgens mij kan het ook zonder hoofdletter.

Laatst gewijzigd
jappe666

Thanks, zit erin!

Vic413

Last minute nog een keuze maken tussen de 3punters.
Alaphilippe Pogacar Pinot of Dumoulin

Onbekende gebruiker

Allemaal

pirazzi

Alleen Pogačar.

pirazzi

Nizzolo uitgevallen, 1 zwart punt, 2027x normaal, 7x kluns, 33 punten.

ivo001

Ik krijg die geen uitvallers badge ook maar niet te pakken. Doei Nizzolo.
Hopelijk deze editie wel een kluns die Parijs haalt.

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.