Sportpools 2020

1 2 ... 6 7 8 9
Ajvenema

Ik vond het vuelta-budget toch wat te hoog dit jaar. Of de rijders te goedkoop:) Vooral omdat je met Chris Froome erbij eigenlijk 24 punten had. Heb er daardoor maar gewoon Pinot als gokje ingeklikt. Pakte niet goed uit, maar het maakte uiteindelijk door Froome ook niet zoveel uit.

Uiteindelijk had ik maar 2 0-punters: Bagioli en Manzin. Had toch graag wat meer de noodzaak gevoeld om er daar 5-6 van te maken. Dan kun je ook wat makkelijker wat leuke gokjes aan jezelf verkopen. Nu toch maar gegaan voor saaie opties als Formolo, Cort en Valverde, terwijl er toch echt wel goedkopere spannendere opties waren.

Timvideo

Ik had in eerste instantie voor lange tijd alleen mijn geheime wapen als nul-punter. Het was inderdaad veel te goedkoop in combinatie met 24 punten en Roglic/Carapaz die de rollen van Thomas en Yates hadden als grootste favorieten, alleen het juist wel waar maakten.

Van mij hoef je niet direct 6 nul punters in ieder team, want dan zou je gemiddeld (20/8=)2.5 punt voor je overige renners uit geven wat best flink is. Het lijkt mij vooral belangrijk dat de grootste favorieten duur genoeg zijn dat je ze er niet gemakkelijk stuk voor stuk in kan drukken. En als je dan bijvoorbeeld wel Roglic & Carapaz neemt, of Thomas en Yates, dat je in dat geval juist wel de prijs moet betalen en 6 nul-punters moet kiezen om het budget passend te maken.

Ab Normaal

Jammer dat de Scheldeprijs niet meegenomen is in de Eendagskoersen.
Sowieso vind ik het erg rustig rondom Sportpools.
Weinig activiteit hier op het forum.

Poeksel

Het klassiekerspel sla ik over, maar met de Giro doe ik weer mee!

ivo001

Ik heb al 4 koersen gemist, dus het heeft weinig zin meer om door te spelen. Of maximaal gokken met de handicaps om voor een dagoverwinning te gaan.

pirazzi

Voor Parijs - Roubaix op 11 april neem ik geen handicaps, voor Parijs - Roubaix op 3 oktober misschien wel.

Onbekende gebruiker

'@aart, is het een idee om een reservebank in te richten voor de eendagskoersen? Met die onbetrouwbare tests en regelmatige uitval beïnvloedt dit wel het spelverloop uiteraard. Ik was er vandaag gelukkig op tijd bij, maar kan me voorstellen dat niet iedereen het nieuws checkt een half uur voor aanvang.

Ab Normaal

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Goede suggestie.

pirazzi

Dat is het risico van het spel. Ook in het worldtourmanager spel 2021 kan Pogacar en/of Hirschi niet gewisseld worden.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nee, maar daar heb je 'm voor een heel seizoen en nu maar voor 1 koers.
Beetje lullig als je Pogacar met een top 3 handi hebt en je krijgt hier direct zware minpunten voor.

pirazzi

Oké, maar een wissel zou dan zonder handicap in het spel komen neem ik aan. Dat is ook zo als je voor de deadline een renner vervangt.

aart-sportpools

Goede suggestie! Voor de eendagskoersen niet echt haalbaar maar voor de grote rondes zeker wel. Diezelfde onzekerheid speelt daar natuurlijk ook. We nemen het in beraad!

Overigens is de Giro poule geopend. Zou dat in een nieuw topic moeten of dit topic wijzigen in Sportpools 2021?

Onbekende gebruiker

Je hebt al een reservebank bij de grote rondes @aart, ik weet dat het even geleden is :p

Ik maak vandaag of morgen een nieuwe aan voor de Giro, mooi dat blessures e.d. zwaarder worden meegewogen in de telling.

elrio

'@aart wilde je zeker weten dat iedereen Evenepoel ging opstellen door hem een 0-punter te maken?

pirazzi

Het meest gekozen geheime wapen is niet moeilijk te voorspellen! :)

Vazilii

Ja dat was een pijnlijk puntverlies vandaag. Al hoort het er een beetje bij om vlak voor de deadline WF nog even te checken ;) Zeker deze tijden. Maarja dat is niet voor iedereen altijd even eenvoudig, dus zo'n reservebank is zeker een goed idee.

aart-sportpools

Evenepoel is een bewuste keuze geweest om op 0 te zetten. Een van de moeilijkste keuzes in de zw bepaling. Het was dan ook lang wikken en wegen gisteravond :-).

Vooropgesteld, zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Maar vergeet zijn zware val niet. Zijn vorm is vooraf moeilijk in te schatten. Eerste grote ronde, nog geen koerskilometers gemaakt en Deceuninck - Quick Step heeft meer ijzers in het vuur deze Giro. Dus zeg het maar...

Ab Normaal

Met nul denk ik dat niemand hem laat liggen.
Met 1 is het toch weer een puntje en een twijfel geval.
Met twee tijdritten kun je voor 0 geen buil aan ‘m vallen.
Ik zou ‘m snel wijzigen in 1.

aart-sportpools

Bij nader inzien toch voor 1 zw gekozen.

Ab Normaal

Top!

Poeksel

Goeie verandering ja.

Adelaar

Zeg Ab, ik vind dat Bernal een puntje te veel heeft. Kan jij even regelen dat dat ook wordt aangepast? 😁

aart-sportpools

'@Adelaar Haha zo werkt het dus niet 😁

Ab Normaal

Lol.
Het is verder persoonlijk denk ik hoe je de sterktes inschat.
Heb vanavond het parcours bestudeerd en dan denk ik dat de puntverdeling verder prima is.

Bozenik

Ik denk dat Evenepoel met 3 zwarte punten ook nog veel gekozen zou zijn. 1 punt lijkt mij nog altijd behoorlijk bescheiden voor de #2 bij de bookmakers.

Maar goed, blijft arbitrair inderdaad. Verder weer mooie verdeling!

1 2 ... 6 7 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.