WIELERMASTER DAUPHINE CQ-SPEL 2020

1 2 3 4
jappe666

'@Ab Normaal: Het heeft zijn voor- en nadelen, jij hebt nog een volledig budget te besteden voor alle goede renners die nu nog overblijven. Zou nog niet wanhopen en zelfs als het tegenvalt, kan het maar een les zijn voor een eventuele volgende editie van het spel.

@Peter Post Forever: Klopt wat Mithrandir zegt, teveel freewheelen bij Porte had je niet moeten doen, want de helft van alle managers had op hem geboden :-)

Ik zal later nog wat statistieken delen om het biedproces nu niet te beïnvloeden, maar er zijn er sommigen door het oog van de naald gekropen bij hun biedingen :-)

Ab Normaal

'@Jappe666
Welke goede renners? De gehele top 10 van het AK is er al uit, tenzij er een enorme verrassing is. En, het woord zegt het al, het is een verrassing. Kans dat ik die heb is klein.
Tuurlijk, dat is het spel en je moet ook geluk hebben met die biedingen, maar omdat er ook geen sprintetappes zijn gaat het puur om het AK.
De 12 besten zijn er wel uit. Linksom of rechtsom ben ik al uitgepiest voordat het startschot geklonken heeft.
Maar goed, mijn eerste keer, heb er van geleerd.
Voelt gewoon verkeerd om voor de nummer 15 van de lijst meer te betalen dan voor Bernal.

Wat over blijft zijn de geblesseerde Harries die misschien ineens fabelachtig veel beter gaan trappen dan ze tot nu toe gedaan hebben.
Maar goed, ook mijn eigen schuld. Met 10 teams is de kans best aanwezig dat de meeste heel hoog bieden voor 1 bepaalde renner. Ik had alleen verwacht veel vaker voor dezelfde renners.

Laatst gewijzigd
erveedeeee

Poeh, heb de tactiek ook verkeerd ingeschat. Had verwacht dat er meer heel hoge biedingen zouden zijn, maar zo te zien was mijn bod op Pogacar gewoon belachelijk hoog.
Wel blij dat ie binnen is, maar de rest wordt nu wat lastig.

M@thijs

Ik join laat, maar ga de gok wagen

SvenVDB

Ik had ook hoog ingezet voor Pogacar, veel lager had je niet moeten gaan :)

Ab Normaal

Pogacar was ook mijn hoogste bod.
Zogezegd is Bernal een koopje.

hartstikkebedankt

Lekkerrr, Pinot, Quintana en Yates binnen :)

Had iemand anders geboden op hen?

Laatst gewijzigd
zeewolde

Ja ik had op Quintana geboden maar zeer laag, meer als opvuller voor het geval niemand op hem zou bieden.
Mijn hoogste bod was ook Pogacar (2828) omdat ik dacht dat de meesten wel voor een bod van iets meer dan de helft op Roglic of Bernal zouden gaan.
Maar goed - nieuwe ronde nieuwe kansen

Ab Normaal

Ik had ook geboden op Pinot en Yates, maar omdat mijn hoogste bod voor Pogacar was, lag het dus onder het jouwe.

jappe666

Nog iets minder dan 2u tot de volgende deadline! Wie nog wil meespelen, bieden maar!

hartstikkebedankt

Ben benieuwd!

jappe666

De teams zijn geüpdate!

DEADLINE Nieuwe biedronde: Vandaag 11/08 om 20u00.

Ter info: Biedronde 4 zal eindigen vandaag om middernacht!

hartstikkebedankt

Had niet verwacht Mühlberger en Polanc beide binnen te hebben. Ik had zelfs nog iets hoger kunnen mikken.. Al met al tevreden over mijn 5 namen.

Nog één echte en met een beetje goede wil 2 handjes vol interessante namen over, succes iedereen!

Pier Tol

Jappe, heb je een pb gestuurd over 2e bod. Zou je daar naar kunnen kijken? Zou voor de overige deelnemers die nog moeten bieden namelijk ook van belang zijn.

SvenVDB

Ik had ook op Dan Martin geboden, die zie ik er nergens tussen staan?

jappe666

Hoogste bod was identiek voor hem, dus hij blijft vrij beschikbaar.
Enkel als je het hoogste bod doet, heb je hem binnen.

Opnieuw bieden is dus de boodschap :-)

Pier Tol

Ik ook Sven

jappe666

Nieuwe biedingen staan online, volgende deadline middernacht.

Kleine reminder: Goed nakijken hoeveel spelers je al in je team hebt en hoeveel geld je al geboden hebt. Bij overbiedingen moet ik ze helaas ongeldig verklaren.

jappe666

Nieuwe update doorgevoerd.

Erveedeeee en Pachico: Graag zie ik van jullie nog een bod binnenkomen voor morgenvroeg 10u30 (start etappe).
Om te voorkomen dat jullie met minder renners aan de start staan, kunnen jullie ook enkele reserves aanduiden waarop jullie zouden bieden in volgende rondes?
Dan kan ik zelf de eventuele extra benodigde rondes simuleren, zodat jullie ook met 5 renners kunnen aantreden.

jappe666

De teams zijn verdeeld, de puzzel is gelegd!
Wie zijn voor jullie de topfavoriet(en)?

Geef ook gerust feedback over je eigen team en over hoe jullie het spel tot hier toe ervaren :-)

Laatst gewijzigd
Pier Tol

Favorieten in mijn ogen Hartstikke Bedankt en Jappe, met Peter Post Forever als gevaarlijke outsider.

Wat betreft mijn team: hopelijk heeft G zich verstopt de afgelopen week en gaat ie nu vlammen. Voor de rest wat subtoppers met Latour en Lutsenko.
Meer dan middenmoot plaats zal er niet inzitten.

Pier Tol

Wat betreft het spel: was natuurlijk wat kort dag, waardoor er misschien wat minder deelnemers zijn dan gewenst is bij dit spel.
Merkte bij mezelf dat ik nog wat meer met het originele Wielermaster CQ spel in mijn hoofd zat, waardoor ik tactisch wellicht niet goed geboden heb.
Iedereen veel succes in ieder geval en super dat je het op zo’n korte termijn nog goed hebt weten te organiseren Jappe!

Ab Normaal

Hartstikke Bedankt en Peter Post Forever torenhoog favoriet wat mij betreft.
Mijn eerste keer met bieden. Ik heb de fout gemaakt door direct voor 5 goede renners te gaan. Ik dacht, laat de 2 grootste toppers Bernal en Roglic schieten en ga voor 5 daaronder. Daardoor de bedragen verdeeld en op alle 5 buiten de boot gevallen.
Heb ik ook weer van geleerd. Daardoor wel een kansloze missie dit spel, tenzij Dumoulin ineens als kopman uitgespeeld gaat worden en ook daarnaar presteert en TJ zoals altijd goed presteert in de Dauphiné.
Maar ik vermoed kansloos en dan gaat de interesse er snel af, dat is dan wel jammer.

Nadeel van deze Dauphiné is dat het 100% klimetappes zijn. Dat betekent dat enkel klimmers interessant zijn.
In een normale koers zijn ook sprinters interessant, dat maakt de keuze heel beperkt.

Pier Tol

Die “fout” maakte ik ook Ab, waardoor ik in de eerste ronde alleen G voor een redelijk bedrag heb binnengehaald (al is het de vraag of hij een redelijk niveau gaat halen).
Daardoor bleven er in de volgende rondes hooguit wat subtoppers en ‘luxe knechten’ over.

jappe666

Andersom was ook niet optimaal bleek achteraf... Meer dan 3000€ geboden voor Roglic, en was de enige met een bod, dus had hem voor 1 kunnen oprapen. Daardoor bijzonder weinig budget overgehouden om nog sterke sidekicks te vinden. Dan maar ook redelijk hoog ingezet op Alaphilippe en de rest zo goed mogelijk proberen opvullen met mannen van de tweede lijn, maar dat duurde zijn tijd omdat ik spijtig genoeg altijd steeds overboden werd.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.