WIELERMASTER DAUPHINE CQ-SPEL 2020

1 2 3 4
Ab Normaal

Ben benieuwd naar je bied statistieken!

Mithrandir

Voor mij ook de eerste keer met bieden.
1e ronde Bernal en Porte op een haar na gemist.
Landa wel als kopman binnen gehaalt.
Knox als aanvulling.
2e ronde alles op Valverde gezet met Cosnefroy en Edet als aanvallers erbij.
Na 2e ronde al team kompleet.
Ik denk dat ik wel bij de bovenste helft eindig als Landa zijn niveau haalt.
Dit spel wordt nog interessanter als het om een grand tour gaat of een serie een dags koersen.

erveedeeee

Was redelijk tevreden met mijn team. Te hoog geboden voor Pogacar, maar met Hirt en Formolo dacht ik nog twee aardige schaduwkopmannen te hebben. Waren beide goed in vorm afgelopen tijd. Beetje jammer dat Hirt na een kwart etappe er al uit ligt

-Wielerfan

Waar kan ik de Dauphine nu al kijken?

hartstikkebedankt

Ik dacht ook aan Hirt maar kwam erachter dat hij vrij zwaar was gevallen, dus durfde het niet aan. Over de favorieten, ik beschouw Jappe, Peter Post en mijn eigen team als grootste kanshebbers.

Laatst gewijzigd
erveedeeee

O dat had ik gemist. Qua favorieten denk ik ook aan de drie al genoemde teams.

SvenVDB

Voor mij ook de eerste keer dat ik met een biedspel meedeed. Ging niet van een leien dakje. Het zou inderdaad leuker zijn als het niet enkel bergetappes waren.

De eerste biedronde is toch vrij cruciaal. We gaan het zien!

jappe666

In de eerste etappe leek er wel een vloek te rusten op iedereen die in de buurt kwam van Michael Schär. Stuk voor stuk gingen ze onderuit, moesten ze opgeven met andere pijntjes, of voelden ze de benen leeglopen. Eens het peloton de Zwitser zonder ongelukken had ingelopen, durfde TJV het aan om verder te doen waar ze gestopt waren in de Tour de l'Ain, namelijk snoeihard met de trein omhoog knallen zodat wagonnetje na wagonnetje ontkoppelde.

Na een kabinetstukje van de gele formatie was het wie anders dan Wout van Aert die de zegeruiker wist mee te graaien, zijn 3de op rij. Impey reed wel de snelste sprint, maar moest van te ver komen om de sympathieke Kempenzoon nog te remonteren. Bernal doet alvast een zaakje door als 3de nog wat bonificatieseconden te sprokkelen.

In ons klassement is het niet Team-van Aert die de champagne mag ontkurken. M@thijs ziet immers Mithrandir nog over hem heen wippen. Met Valverde en Cosnefroy op plekken 4 en 8 mag hij de hoogste podiumplek bestijgen. Peter Post Forever mag met minieme achterstand als derde ook nog mee het podium op. Vanaf morgen wordt het klimwerk nog wat verder geïntensiveerd, benieuwd of we dan ook dezelfde namen voorin zullen vinden.

Mithrandir 62
M@thijs 56
Peter Post Forever 52
Pier Tol 44
Jappe666 40
Erveedeeee 34
Gerrit Glomser 30
SvenVDB 28
Zeewolde 22
Hartstikkebedankt 22
Patchico 0
Ab Normaal 0

Onbenutte koopjes: Impey (2de) en Reichenbach (17de)

M@thijs

He biedronde 1 en 3 gemist dus alleen in 2 en 4 geboden en hierdoor de kleppers niet gekregen. Toch redelijk tevreden tnt.

jappe666

TJV (of moeten we tegenwoordig eerder TGV zeggen?) nam al snel de debatten in handen met Der Pantserwagen en eens bergop nam man-in-vorm Wout Van Aert het dirigeerstokje over. Onder zijn impuls gingen al snel een heleboel pionnen overboord, tot daar plots een bekend beeld kwam, namelijk de INEOS-trein op volle oorlogssterkte aan het front. Anders dan de voorgaande jaren ontspoorden echter veel wagonnetjes voor hun bestemde halte en dus stond machinist Bernal er al sneller dan gepland alleen voor. TJV had zich al die tijd rustig laten meedrijven en na enkele stroomstoten voorin was het de ijzersterke Sepp Kuss die net niet fluitend iedereen op de pijnbank legde. De jonge Amerikaan sneed als een echte sluipmoordenaar de benen af bij de verzamelde concurrentie en kopman Roglic hoefde niet eens uit het zadel te komen om de rest uit het wiel te kletsen. Hij kon dan ook breed glimlachend de streep overschrijden, terwijl de rest net niet tussen het kader hangend binnenstrompelde.

Met Roglic, Martinez en Pozzovivo had ikzelf voldoende stootkracht bergop om de ritoverwinning op te eisen. Hartstikkebedankt eindigde op een zuchtje als tweede, terwijl ook Gerrit Glomser mooi in het spoor bleef en naar plaats 3 fietste.

In de stand zien we dezelfde namen naar voren stormen, met mezelf als leider, Peter Post Forever die in een gelijkmatig tempo als eerste achtervolger geldt, en Gerrit Glomser die nog net Hartstikkebedankt weet af te houden in de strijd om het laatste podiumstekje.

Uitslag rit 2:

Jappe666 84
Hartstikkebedankt 76
Gerrit Glomser 70
Peter Post Forever 56
Zeewolde 36
Erveedeeee 32
Mithrandir 26
M@thijs 18
Ab Normaal 14
Patchico 8
SvenVDB 0
Pier Tol 0

Stand na rit 2:

Jappe666 124
Peter Post Forever 108
Gerrit Glomser 100
Hartstikkebedankt 98
Mithrandir 88
M@thijs 74
Erveedeeee 66
Zeewolde 58
Pier Tol 44
SvenVDB 28
Ab Normaal 14
Patchico 8

Onbenutte koopjes: Reichenbach (12e) en Hirschi (19e)

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Reichenbach nog overwogen toen ik op Polanc bood, de verkeerde gekozen. DFM lijkt een mooi koopje te zijn jappe!

jappe666

Na een lange solo was het Italiaans kampioen Davide Formolo die uit de greep van de voorwacht van het peloton wist te blijven, met, uiteraard zouden we zo onderhand zeggen, TJV die in de persoon van Roglic de lakens uitdeelde, voor Pinot.

Met Formolo, Pogacar en Kuss had Erveedeeee de winnende combinatie voor de rit van vandaag in de gelederen. Hij bleef nipt mezelf voor, terwijl Hartstikkebedankt nog net Gerrit Glomser weet af te houden voor de laatste podiumplek.

Erveedeeee 82
Jappe666 76
Hartstikkebedankt 60
Gerrit Glomser 58
Zeewolde 52
Peter Post Forever 40
Mithrandir 30
M@thijs 26
Ab Normaal 4
Patchico 0
SvenVDB 0
Pier Tol 0

In de stand verstevig ik mijn leidersplaats, terwijl het daarachter ongemeen spannend blijft. Hartstikkebedankt en Gerrit Glomser staan samen op het tweede podiumtrapje, terwijl we op plaats 3 ook een duo terug vinden, namelijk Erveedeeee en Peter Post Forever. We krijgen dus nog een razend spannend slotweekend.

Jappe666 200
Hartstikkebedankt 158
Gerrit Glomser 158
Erveedeeee 148
Peter Post Forever 148
Mithrandir 118
Zeewolde 110
M@thijs 100
Pier Tol 44
SvenVDB 28
Ab Normaal 18
Patchico 8

Onbenutte koopjes: Rolland (15de) en Reichenbach (20ste)

Laatst gewijzigd
jappe666

Bij de favorieten vielen er vandaag om diverse redenen meerdere renners uit. Wie zich daar niets van aantrok, was Lennard Kämna trok zich daar niets van aan en toonde zich de sterkste van een omvangrijke kopgroep. De La Cruz was best of the rest, terwijl Alaphilippe zich als 3de ook nog op het podium wist te nestelen.

M@thijs zag het allemaal graag gebeuren, hij wist de dagzege te maken. Ikzelf volg op kleine afstand als tweede, en weet daarmee nog net Pier Tol af te houden. De rest volgt al op gepaste afstand.

M@thijs 82
Jappe666 74
Pier Tol 68
Erveedeeee 38
Hartstikkebedankt 28
Zeewolde 18
Ab Normaal 16
Peter Post Forever 14
Mithrandir 6
Patchico 0
Gerrit Glomser 0
SvenVDB 0

Ikzelf verstevig mijn leidersplaats, terwijl Erveedeeee de sprong maakt tot naast Hartstikkebedankt naar de tweede plaats. Op minimale afstand volgt nu M@thijs.

Jappe666 274
Erveedeeee 186
Hartstikkebedankt 186
M@thijs 182
Peter Post Forever 162
Gerrit Glomser 158
Zeewolde 128
Mithrandir 124
Pier Tol 112
Ab Normaal 34
SvenVDB 28
Patchico 8

Onbenutte koopjes: De La Cruz (2e), Kwiatkowski (7e) en Hirschi (8e)

SvenVDB

Nou, triestig ploegje dat ik gemaakt heb :D

zeewolde

Komt er nog een eindstandje Jappe?
Niet onverwacht dat je de eindwinnaar in je ploeg hebt, wel onverwacht dat het je goedkope opvullertje is 😀

Het optreden van mijn renners Sivakov en G . Martin stemt mij ook tot tevredenheid met waarschijnlijk een middenmoot positie als resultaat.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

kunnen jullie iets origineler zijn met die namen ;)

Laatst gewijzigd
erveedeeee

Verkeerde CQ spel Rahim? In dat andere topic gaat het lekker.

Ben ook wel benieuwd naar de einduitslag. Met Kuss en Pogacar wel een mooie laatste etappe.

Gerrit Glomser

Zal wel flink wegvallen na het uitvallen van Buchmann. Op Lopez na rijdt de rest namelijk niet echt sterk.

M@thijs

Ben zeer benieuwd naar de uitslag verwachtte vooraf datik vooral mee zou doen voor spek en bonen gezien de renners die ik had.

jappe666

In de slotetappe was het bijltjesdag. Meerdere toppers en mindere goden moesten de race verlaten om allerlei redenen, wat sommige ploegen behoorlijk door elkaar schudde. Sepp Kuss trok zich daar allemaal niets van aan en toonde andermaal zijn gevleugelde klimmersbenen. De jonge Amerikaan reed een flink eind weg van de verrassende Daniel Felipe Martinez, die Pogacar achter zich wist te laten voor plek 2.

Vooral Erveedeeee doet een reuzenzaak met zowel Kuss als Pogacar, hij scoort maar liefst 90 punten. Op ruime afstand weet Zeewolde de eerste ereplaats te behalen, terwijl M@thijs nog net Hartstikkebedankt weet af te houden voor de laatste podiumstek.

Erveedeeee 90
Zeewolde 62
M@thijs 54
Hartstikkebedankt 48
Jappe666 46
Ab Normaal 32
Peter Post Forever 22
Gerrit Glomser 18
Mithrandir 16
Patchico 12
Pier Tol 8
SvenVDB 0

Ondanks de opgave van leider Roglic houdt revelatie Martinez mij in het zadel. Erveedeeee komt met zijn reuzensprong wel serieus opzetten, terwijl het voor M@thijs en Hartstikkebedankt nog stevig bikkelen wordt voor plek 3.

Jappe666 320
Erveedeeee 276
M@thijs 236
Hartstikkebedankt 234
Zeewolde 190
Peter Post Forever 184
Gerrit Glomser 176
Mithrandir 140
Pier Tol 120
Ab Normaal 66
SvenVDB 28
Patchico 20

Onbenutte Koopjes: Hirschi (14e), Reichenbach (16e), Castroviejo (18e) en Rolland (19e)

jappe666

Op basis van het eindklassement krijgen de managers volgende bonuspunten:

Zeewolde 60
Erveedeeee 58
M@thijs 56
Hartstikkebedankt 52
Jappe666 50
Peter Post Forever 36
Gerrit Glomser 32
Ab Normaal 28
Mithrandir 24
Pier Tol 10
Patchico 2
SvenVDB 0

Dat geeft volgende tussenstand:

Jappe666 370
Erveedeeee 334
M@thijs 292
Hartstikkebedankt 286
Zeewolde 250
Peter Post Forever 220
Gerrit Glomser 208
Mithrandir 164
Pier Tol 130
Ab Normaal 94
SvenVDB 28
Patchico 22

jappe666

7 renners wisten voor hun managers nog extra bonuspunten te verzamelen in het berg- en puntenklassement:

Alaphilippe (12) en Martinez (6) voor Jappe666,
Van Aert (15) en Masnada (9) voor M@thijs,
Pinot (12) voor Hartstikkebedankt,
Pogacar (12) voor Erveedeeee,
En tot slot Sivakov (6) voor Zeewolde.

De verborgen parels hier waren De La Cruz (15) en Impey (3).

Zo komen we op volgende eindstand:

Jappe666 388
Erveedeeee 346
M@thijs 316
Hartstikkebedankt 298
Zeewolde 256
Peter Post Forever 220
Gerrit Glomser 208
Mithrandir 164
Pier Tol 130
Ab Normaal 94
SvenVDB 28
Patchico 22

Bedankt voor het meespelen en misschien tot in een volgende editie!

jappe666

Punten per gekozen renner:

Pinot 196
Pogacar 176
Martinez Daniel 172
Martin Guillaume 162
Roglic 140
Kuss 118
Kämna 116
Lopez MA 102
Bardet 96
Dumoulin 94
Sivakov 94
Buchmann 86
Barguil 82
Bernal 76
Quintana Nairo 74
Alaphilippe 70
Valverde 70
Landa 68
Van Aert 65
Formolo 52
Porte 52
Elissonde 42
Masnada 39
Lutsenko 38
Haig 36
Higuita 28
Yates Adam 28
Cosnefroy 26
Mas Enric 22
Benoot 20
Latour 14
Kruijswijk 10
Pozzovivo 6
Bilbao 0
Carthy 0
Colbrelli 0
De Gendt 0
Edet 0
Fraile 0
Froome 0
Grossschartner 0
Hagen Carl Fredrik 0
Hirt 0
Izagirre Gorka 0
Jungels 0
Knox 0
Kreuziger 0
Madouas 0
Martin Daniel 0
Meintjes 0
Meurisse 0
Muhlberger 0
Polanc 0
Roche 0
Soler 0
Teuns 0
Thomas 0
Uran 0
Van Garderen 0
Vanhoucke 0

Onbenutte koopjes:

De La Cruz 59
Reichenbach 54
Impey 47
Hirschi 44
Rolland 30
Kwiatkowski 28
Castroviejo 6
De La Parte 4

hartstikkebedankt

Dank voor de organisatie jappe en gefeliciteerd met de overwinning. De eindstand is me niet echt meegevallen, toch een wat vreemde editie van de Dauphiné ook. Hopelijk een herkansing bij de Tour! (?)

Ab Normaal

Dank en gefeliciteerd!
Ik ben 2 plaatsen hoger geëindigd dan verwacht na de biedrondes :)

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.