Nieuw: Het wielerspel van Tourzomer.com

« 1 2 3 4 ... 9 10
Dirk

Beste wielerfan,

Door Corona had ik tijd over en heb ik een nieuw wielerspel gemaakt, genaamd Tourzomer.com. Sinds vorige week staat deze live en nu ben ik op zoek naar mensen die willen meedoen en feedback willen geven zodat ik het spel kan verbeteren. Vandaar deze post. Het is een toegankelijk spel voor iedereen en je kunt gratis meedoen.

Hoe werkt het spel?
Het concept ligt in lijn met andere spellen, echter moet je bij dit spel drie keer een team samenstellen. Je dient namelijk voor de eerste, tweede en derde "week" (onderscheiden door de rustdagen van de Tour) een team van 8 renners te selecteren die voor jou punten gaan scoren. Het is alleen zo dat je een renner maar één keer mag selecteren. Je hebt wel steeds tot de rustdagen de tijd om je teams voor de tweede en derde week aan te passen.

Hoe doe ik mee?
Je kunt gratis je registreren op https://www.tourzomer.com. Na registratie maak je makkelijk een pool aan en kun je jouw vrienden, collega's of kennissen uitnodigen. Wanneer de startlijst bekend is kun je jouw team voor de eerste week samenstellen.

Feedback?
Graag hoor ik alle dingen die goed zijn, maar ook minder goed zijn en die ik kan verbeteren, op deze manier wil ik graag het spel leuker maker voor iedereen! Dus, schroom niet om mij een berichtje te sturen naar [email protected].

Hopelijk tot snel!

Groetjes, Dirk

Poeksel

'@dirk, ik heb Tourzomer maandag een bericht via messenger gestuurd (over mijn vergeefse poging me aan te melden), kun je daar naar kijken?

Rawolf

Wanneer gaat het mogelijk zijn een team te maken?

Dirk

'@Poeksel, ik heb je account geactiveerd, je kunt inloggen!

@Rawolf, daags voor de Tour wordt de startlijst bekend gemaakt en kun jouw team voor de eerste week samenstellen. Daarnaast stuur ik alle deelnemers een bericht wanneer dit kan!

jappe666

Dus als ik het goed begrijp heb je telkens maar 1 dag de tijd om je ploeg te maken?

Dirk

'@jappe666 Je kunt alles al invullen zodra de startlijst bekend is en je mag ook alles nog wijzigen tot de deadlines van de teams voor week 1, 2 en 3. De deadline voor week 1 is zat. 29 aug 12:00 (start Tour), de deadline voor week 2 is ma. 7 sep 23:59 uur (einde 1ste rustdag) en de deadline voor week 3 is ma. 14 sep 23:59 uur (einde 2de rustdag). Zodra de deadline is verstreken, kun je het team voor de betreffende week niet meer aanpassen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Dirk heb je een vraagje gesteld via pb. Gaat even over iets anders.

Spel ziet er wel leuk uit.

jappe666

Klinkt goed, I'm in.

SvenVDB

Als ik nog tijd vind, schrijf ik ook een ploegje in

Rawolf

Ik heb ook een wielerflits pool aangemaakt in dit spel.

Dirk

Leuk dat jullie meedoen en alle feedback is welkom :-) Maandag wordt de startlijst bekend geloof ik, vanaf dan kun je jouw team alvast samenstellen voor de 1ste week

Dirk

Hi allen, sinds gistermiddag zijn de renners bekend en kun je jouw teams samenstellen! Veel succes.

zeewolde

Team samengesteld

Laatst gewijzigd
pirazzi

Interessant spel, heb me ook ingeschreven. Van sommige ploegen is de startlijst nog onbevestigd, zoals FDJ, EF, Movistar.

zeewolde

Het leuke is met name dat je drie unieke ploegen moet maken. Normaal een no-brainer: alle sprinters in week 1 en de klassementsmannen verdelen over week 2 en 3. Maar met het parcours van dit jaar moet iedereen gelijk aan de bak. Welke klimmer staat er gelijk in week 1? En welke sprinter gaat uitrijden zodat je hem mee kunt nemen naar etappe 19 en 21 ? Leuke variant op de geijkte spellen.

Laatst gewijzigd
John Berger

Leuke nieuw opzet waarbij er paar week (gescheiden door de rustdagen) 8 renners worden opgesteld. De renners mogen maar in 1 week worden opgesteld dus je moet heel goed nadenken over welke renner(s) je in welke week wilt gaan gebruiken. Ik heb mijn aangemeld en voor elke week een voorlopig team opgesteld

pirazzi

Tot nu toe 8 deelnemers in de pool (subleague) Wielerflits.

BlingSagan

Plus 1 is 9 !

vernis

Ingeschreven, maar ik wacht op de bevestigingsmail

Dirk

'@Vernis, stuur even een mail naar [email protected] en ik zorg dat je direct kunt meedoen! Gr, Dirk

SvenVDB

Ook snel ingeschreven, niet al te hard nagedacht over mijn eerste 8 renners. We zien wel wat het wordt.

Site zit netjes in elkaar. Mooi werk Dirk!

Dirk

Thx, ik loop alleen nog een beetje achter de feiten aan ivm berekeningen, maar dat haal ik snel in!

SvenVDB

Ondertussen staan de scores online zie ik.

Ik vind het wel moeilijk om uw eigen score te zien. Je kan niet zoeken op je naam in het klassement en dat is volgens mij de enige manier om uw score te zien?

Volgende toevoegingen zouden mooi zijn:

- Zoekfunctie voor het klassement (+ uw naam gemarkeerd in het klassement.)
- Op de beginpagina een overzicht van uw punten/stand in de klassement(en).

Dirk

'@SvenVDB

Ja, dat snap ik, ik ga vandaag eens kijken hoe ik dat kan verbeteren. Voorwaarde is natuurlijk wel om in te loggen, dan kan ik data makkelijker presenteren.

- Zoekfunctie goed idee, zal eens kijken de komende dagen
- Ja, wanneer je bent ingelogd, ga ik zorgen dat je sneller ziet op welke plek je staat + aantal punten

zeewolde

Lekkere start met Bol, Kristoff, Alaphilippe en Higuita.

« 1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.