Nieuw: Het wielerspel van Tourzomer.com

1 2 3 4 ... 9 10
Poeksel

De eindsprint is ingezet. Ik zie dat sommigen in onze pool het spel vergeten lijken te zijn, zonde.

Ook zonde dat ik nog vertrouwen in Quintana had ipv Dumoulin of zo...

zeewolde

Goede keuze om Roglic en Pogacar voor de laatste week te bewaren, ik kan nog wel wat stijgen. Als Wielerflits pool wordt het lastig tegen de kleinere Pools boven ons.

SvenVDB

Ja ik ben ook flink aan het stijgen met alle AK mannen. Voor morgen zal het wel wat minder zijn. In de tijdrit moet ik ook hoge ogen gooien.

Poeksel

Denk dat zeewolde zelfs nog kans maakt op de eerste plaats, zeker als Dumoulin het vandaag goed doet. En SvenVDB voor de dagwinst?

Laatst gewijzigd
zeewolde

Het wordt denk ik lastig om het team wat nu derde staat in te halen. Dagwinst van Dumoulin zou zeker helpen

Rawolf

Ik was dit spel vergeten in te vullen voor de 3e week, oeps.

BlingSagan

Tja. Mijn score helpt niet mee😬

Poeksel

Giroherfst.com zou je beter moeten liggen, BlingSagan ;)

BlingSagan

😏🤔😃

SvenVDB

Inderdaad toch nog een dagzege kunnen behalen :)

Voor morgen enkel Wout Van Aert in de rangen, ik hoop toch nog in de top 25 te kunnen blijven staan.

pirazzi

Ik was dit spel vergeten in te vullen voor de 3e week, oeps.

Dat valt mee, je bent slechts 1 renner vergeten dus speelde de derde week met 7.

SvenVDB

Zeewolde, proficiat met je tweede plaats!

Zelf op plaats 14 geëindigd.

Tof spel!

Momenteel vind ik de punten voor de truien (op het einde) geen meerwaarde. Misschien interessanter om de top 10 van elk klassement punten te geven, of dit gewoon weg te laten.

Laatst gewijzigd
BlingSagan

60e geworden. Grappig spel !
Tweede plaatsen tellen niet, maar ik was het graag geworden!
Gefeliciteerd Zeewolde 👏🏼

Poeksel

16e en dan zijn er nog drie WF-spelers boven me geëindigd. WF in de pools helaas maar 5e, vooral omdat een speler het spel vergeten was (of niet meer interesseerde).

Maar leuk bedacht dit spel, toch best anders dan andere tourspellen.

Laatst gewijzigd
zeewolde

Dank voor de felicitaties. Week 1 eigenlijk vrij snel ingevuld, week 2 en 3 beter over nagedacht. Net te kort helaas voor plek 1. Maar leuk spel, ga zo door.

Rawolf

Misschien is het ook een idee om voor het gemiddelde van de pools de laagste of laagste 2 niet mee te tellen omdat je altijd wel hebt dat iemand vergeet in te vullen.

jappe666

32e overall en slechts 6e van de subleague.
Bizar dat we als subleague dan toch maar 5e eindigen :-D

Leuk concept wel!

Dirk

Hi allen,

Ik was even druk met de afronding van het spel, maar lees hier en daar verbeterputen.. Erg leuk om te lezen :-)

Wat vinden jullie van:
1. punten eindklassement weghalen of apart zetten? deze punten gaan namelijk over alle renners van alle weken en daardoor heeft bijna iedereen wel deze punten gehad. Alternatief zou zijn om deze apart te selecteren en dat je zou dan niet in specifieke weken mag gebruiken, maar dan moeten er wel meer punten tegenover staan
2. de gemiddelde berekening van de pools (subleagues) verbeteren; deze is nu suboptimaal, er wordt bijv. geen rekening gehouden met het aantal deelnemers van een pool, daar ga ik nog iets mee doen (weet nog niet hoe en wat)
3. dagpunten toevoegen aan de pool (subleague) pagina; deze info mist nog, is namelijk leuke data.
4. idee: ik kan ook een formulier toevoegen waarbij je voor elke etappe een mogelijke winnaar moet kiezen voor bonuspunten

Verder zijn alle suggesties welkom :-)

PS. In de tussentijd heb ik de Giro variant al klaar gezet, zou leuk zijn als jullie weer meedoen: https://www.tourzomer.com/nl/giro-2020

ivo001

Hi Dirk,

Ik zie het spel nu pas, maar klink wel leuk dus ik wil de giro wel proberen.

Voor het subleague klassement kan je misschien net als bij Zweeler kijken naar de beste X spelers van een subleague en alleen die meerekenen? Dit aantal dan misschien als minimum grootte voor de subleague instellen.

Rawolf

Ik heb weer een wielerflits Pool gemaakt, om nu wel als team in het roze te eindigen.

https://www.tourzomer.com/nl/giro-2020/pool/wielerflitsend

jappe666

Als je beslist om het raden van etappewinnaars toe te voegen, zou ik het wel doen zoals nu, namelijk te kiezen op elke rustdag/bij de start van de ronde. De charme van dit spel tov andere spellen is wat mij betreft dat je (deels) moet voorspellen, en het maar wekelijks moet bijgehouden worden. Is een leuke variant op de tal van spelletjes waar je hetzij dagelijks, hetzij eenmalig moet doorgeven.

Wat je indien gewenst eventueel nog zou kunnen toevoegen, is dat je 1 extra renner moet kiezen die elke etappe voor je rijdt? Dat beloont de kenners mss iets meer ten opzichte van de opportunisten, die afwachten wie er in week 1 goed rijdt, om ze dan te selecteren voor week 2 of 3.

zeewolde

Het element van de etappe winnaar voorspellen voegt mijns inziens niet veel toe als de huidige puntentelling wordt aangehouden. Het verschil in punten tussen nummer 1 en 2 in de etappe is al dermate groot ( 30 vs 15 punten) dat dat ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Poeksel

Raden etappewinnaars ben ik geen voorstander van.

Wat betreft de eindklassementpunten: misschien kun je dat per week doen? En dan een top 3 ipv alleen de winnaars? Voor de eerste twee weken worden het dan tussenklassementpunten.

ivo001

Pas 6 mensen in de WF subleague.

Dirk

Hi allen,

Zijn we weer, inmiddels heb ik de Dagwinnaar functionaliteit toegevoegd op de Pool pagina, zie:
https://www.tourzomer.com/nl/tour-de-france-2020/pool/wielerflits/stand/21/dagwinnaar
(ook onderdeel van Giro variant)

@ivo001, goed idee, zoiets ga ik wel toevoegen, even kijken of dat nog lukt voor de Giro, anders voor de Vuelta

@all, de etappewinnaar ga ik skippen.. Wat ik wel wil gaan doen, is dat je per team een kopman moet aanwijzen (de eerste in je lijst) en alleen voor de kopman worden de verzamelende punten verdubbeld, wat vinden jullie hiervan?

1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.