Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 110 ... 191 192
coolietje

Na 3 ritten op 99,9%, vanaf nu kan het alleen maar minder worden ;)

Vandaag 178 punten en van positie 50 naar 15 gestegen; als Bora en Sunweb morgen de echte sprinters overboord gooien, zit er mss nog meer in.

De Tourminator

Geen Kruiswijk ..... Geen Nibali ..... Geen Fuglsang ..... Geen Sagan
Wel Thomas ..... Wel Yates ..... Wel Vlasov .....

Maar gelukkig ook wel Almeida en Kelderman .....
en de sprinters Demare en Gaviria die het morgen moeten gaan doen

Ik verwacht deze Giro langzaam af te gaan zakken. Na etappe 1 stonden we op goud, na 2 op zilver en na 3 op brons, waar gaat dit eindigen ....

Wel erg leuk Kevin dat je eigen keuzes dit keer goed uitpakken .... hopelijk een gouden bekertje voor jou aan het eind.

arjenzvob

'@Jeffrey81 Ik lees mee haha. Dank voor het hart onder de riem ;)
Morgen Gaviria mijn kopman. Verder Démare, Matthews, Cimolai, Barbier, Cerny . Ulissi, Knox en Masnada voor de truipunten.

TheStrikers

Voor morgen deze namen twijfel alleen over de laatste keus .

Demare
Matthews
Cimolai
Barbier
Vendrame
Ballerini
Almeida
Masnada
Ullisi of Knox voor laatste plekje wie zal ik kiezen?

La Primavera

Heeft iemand uberhaupt al een interview van Yates ergens gezien over het hoe, wat en waarom hij zo slecht was vandaag?

Jeffrey81

'@Arjen

Had je nog iets goed gemaakt vandaag? 😉

hartstikkebedankt

Cyclingnews.com

“We’re one of the favourites for this race and we wanted to win the stage, so we took control to give ourselves a chance to win,” said Mitchelton-Scott directeur sportif Matt White, who admitted that Yates had shown no signs of struggling earlier in the stage.

“The boys did a good job of trying to control the breakaway and we didn’t have any indication at that time that Simon wasn’t on a good day. And then when we did get a bit of an indication, Trek had already sort of taken over. Trek did a job there to maybe put time into Geraint Thomas and push the pace. And when Simon lost time today, it was just about limiting our losses.”

Geen idee dus

JapieJapo

Ik ga Thomas de Gendt opstellen....

Als er een sterke kopgroep vooruit is dan gaat deze niet teruggepakt worden, die pakt teveel tijd op de klim t.o.v. Gaviria en Démare. QuickStep zal wel willen rijden maar van Bora en Sunweb betwijfel ik het omdat ze beide ook een klassementsrenner in de ploeg hebben.

Ik ga ook de Gendt opstellen omdat mijn team er minder mooi uitziet dan zaterdagochtend...

arjenzvob

'@Jeffrey81 Jazeker! Nu op 56,2%! Op de weg terug haha!

Yskoud

Helemaal eens met JimKro en Pietje. Ik had een paar dagen voor de start van de Giro de discussie met Nasibal over de tactiek voor de vormgeving van je team voor deze ronde. Een gebalanceerd team waarin alles net past of een die met een overkill aan klimmers start.

Ik heb zelf voor de tweede tactiek gekozen omdat ik de onvoorspelbaarheid van deze Giro, op deze plek op de kalender dermate hoog achtte dat ik de kans hoog achtte dat er veel "missers" bij de AK-mannen zouden zitten, als je daar dan de reguliere pech-kans van de AK-toppers bij optelde kwam ik ook tot de conclusie dat ik eigenlijk wel minimaal 11/12 klimmers/AK moest meenemen om goed mee te kunnen. Ik heb een vrij dun sprintteam (Demare, Matthews, Ballerini, Vendrame, Barbier) maar heb daardoor wel Thomas, Yates, Kelderman, Nibali, Fuglsang, Almeida, Majka, Masnada, Knox, McNulty, Hindley, Ulissi en Vlasov heb mee kunnen nemen. Hierdoor heb ik nu relatief nog veel AK-mannen over.

Ik denk dat een tactiek waarin je een gebalanceerd team kiest prima werkt in rondes met een wat voorspelbaarder parcours en een rustigere plek op de kalender. Zoals normaal de Tour of Vuelta.

vevie

De mensen met een zwaar klimteam hebben het iig goed gezien. Chapeau. Ik zou het zelf niet meteen als geluk hebben bestempeld. Als dat het wel is, dan is dat toch prima. Je hebt ook altijd een klein beetje geluk nodig met scorito. De kritiek klonk idd een beetje salty.

shyguy

'@nul verstand met de klassering ben ik ook dik tevreden, maar ik voorzie een duikeling na het verliezer van 3 van mijn klassementstoppers. Als de heren niet verbeteren moet ik in de bergen Sagan en Matthews oid al gaan opstellen.
Hopelijk verbeteren Yates en Thomas nog.

Kannibaal van Schepdaal

Ja jongens. Met Thomas, Yates en Vlasov behoorlijk wat dure miskopen na drie ritten. Voorlopig nog op 96 procent door truipunten van Masnada, Knox, Kangert en Ulissi, met ook nog Ballerini op de bank, maar slechts drie topklassementsrenners (Majka, Kelderman en Almeida, geen Nibali, Kruijswijk, Fuglsang) zal op termijn onhoudbaar zijn, zelfs met een goed sprintteam (Sagan, Matthews, Gaviria, Cimolai, Ballerini, Barbier, Vendrame).

Elke etappe opvullen met truipunten waar het kan en kijken waar het schip strandt.

shyguy

Ik heb idd een redelijk uutgebalanceerd team waardoor de eerste 2 dagen top waren, maar krijg nu een gevoelig tikje.
De sprint-, heuvel en tijdritten zullen wel goed gaan.. maar zodra het serieus klimmen geblazen wordt heb ik maar een half team over en moet er worden opgevuld met truipunten.
That's the game.
Ik speel pas sinds kort (weer) mee op scorito.

Tour de Flits

'@Kannibaal, enige positieve is dat er heel veel zijn die deze drie in hun team genomen hebben. Wel zonde, was echt benieuwd naar Vlasov. Wetllicht nu de giro?

Wat denken jullie van Cimolai? Heb hem in m'n ream zitten, naar vrees dat het een miskoop gaat worden

kevinraar

mij team voor morgen
demare
matthews
sagan
ballerini
vendrame
swift
almeida
masnada
knox

Ab Normaal

Gelukkig over 3 dagen de Vuelta pool open :)

Jori

Ik ben er trouwens achter; Het is mijn schuld met Yates.
Eerste 2 dagen stelde ik hem niet op en scoorde hij braaf puntjes. 1e dag dat ik hem opstel en ook kopman maak, die druk kon hij gewoon niet aan :p

Dankzij WF weet ik nu ook hoe het punteklassement werkt, ze hebben het ook inmiddels aangepast in de voorbeschouwing: https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2020-voorbeschouwing-favorieten-puntenklassement/

Laatst gewijzigd
S. Dauert

'@Flits Cimolai heeft op mij nog niet echt indruk gemaakt dit jaar, maar ik neem aan dat je hem voor deze etappes mee hebt?

Laatst gewijzigd
Ludi

'@jori: beetje zoals de gendt al zei, die gekke Italianen geven overal zomaar wat punten voor, dus als je iets wint zul dat vast ergens goed voor zijn :p

nasibal

Het is leuk al die brede klimteams maar:

- Als je meer dan 9 man hebt dan heb je dus mannen op de bank rotten. In een ronde waar naast klimmers/sprinters ook enkele a-typische renners nodig zijn (en er dus meer druk is op de plekken) kan dat dodelijk zijn.

- Een aantal mannen in die klimteams gaan onder aan de streep echt niet zoveel punten pakken. Gemiddeld 15 punten in 8 klimetappes is niet méér dan iemand die 4x 6e wordt. Je ziet bijvoorbeeld dat mannen als Knox en Hart (en Oomen) zelfs vandaag gewoon nog buiten de punten rijden. Ook McNulty en Hindly houdt niet over. Hoe moet dat straks als de bergetappes nog zwaarder worden?

- Hoe meer je geïnvesteerd hebt in kwalitatief betere klimmers hoe meer je beknibbeld hebt op je sprintteam. Het mag dan misschien 'maar 5 etappes' sprinten zijn, maar als je per etappe 50-100 punten misloopt omdat 3 van je onzekere goedkope b sprintertjes helemaal niet aan het front verschijne, je een topper mist en of simpelweg sprinters mist omdat die plekken zijn ingenomen door bankzittende c-klimmers dan tikt dat alsnog aan. Het aantal punten wat je onder aan de streep vervolgens overhoud met je Nibali en Fuglsang wordt daarmee drastisch gereduceerd.

Bilbao, Konrad, Nibali en Fuglsang en Pernsteiner zijn denk ik nu de leuke jongens om er bij te hebben. Of Bilbao en Konrad het straks gaan laten zien moet nog blijken. Nibali geloof ik wel in. Fuglsang geloof ik persoonlijk niet in, maar als iemand anders er wel in gelooft is dat een gevalletje 'we gaan het zien, want we kunnen nu onmogelijk weten wie er gelijk heeft'. Pernsteiner kan beide kanten op, maar ik denk dat de meeste teams wel over een 500k klimmer beschikken.

Niemand heeft echter al die namen in z'n team (Tenzij je een thomas, Yates, Vlasov, Kelderman of Majka mist) en ik moet nog maar zien hoeveel meer punten de renners die men wél heeft gaan halen t.o.v. een Gaviria (dat het er meer gaan zijn kan best, maar hoeveel?) en vervolgens hoeveel van die punten er ook daadwerkelijk behaald zouden zijn als Vlasov, Thomas en Yates nog op niveau meegereden zouden hebben.
Ik bedoel, hoeveel winnen die teams nu? Als ik de eerste 20 pagina's van de ranking doorklik zie ik allemaal teams met gemiddeld zo'n 170 punten; De jongens die boven de 200 scoren doen dat omdat ze een kopman in de top 10 hadden vandaag. Dat heeft niets met totale selectie te maken, maar met keuzes. Iedereen had vandaag wel een kopman in de top 10 kunnen hebben. Veel van die teams die rond de 200 scoren missen echter 1 of zelfs 2 topsprinters. Die pakken nu dus 30-60 punten op mij, die ik morgen met mijn topsprinter extra mogelijk weer goed maak. En dan heb ik een zéér karig bergteam. Als er 5 sprints zijn, kan ik dat dus doen voor 5 van dit soort etappes. Hoeveel van deze etappes blijven er dan over om het verschil te maken? En zoals gezegd: Gaan de konrads, bilbao's, pernsteiners en ook Fuglsangs dit vol blijven houden? Die sprinters blijven in hun 4-5 etappes zonder pech wel hun ding doen.

Ik geef toe, mijn aanvliegroute van 7 klimmers + een aanvaller en een 500k'er was wel op het scherpst van de snede en moest het geluk hebben dat er niemand uitviel. Een klimmer meer zal ik niemand voor uitlachen, maar daarnaast nog 2 klimmers zou je denk ik normaalgesproken echt wel in de reet gebeten hebben. Zeker ook omdat veel van de jongens die vooraf optie waren als 'verbreding klimteam' ook met het uitvallen van Vlasov/Yates/Thomas nog steeds niet zeker zijn van punten. Leuk dat je zo een mcnulty, hindley, knox en pernsteiner op kan stellen, maar als ze buiten de top 15 blijven rijden zet het geen doden aan de zijk t.o.v. de andersoortige jongens die je mist.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Vevie

Het feit dat er drie absolute AK mannen in drie dagen erdoorheen zakken is ongekend, en als je daar veel voordeel van hebt dan mag je spreken dat het geluk aan je zijde is. Het enige wat je misschien kennis zou kunnen noemen is het niet selecteren van Yates maar ik vraag mij af hoe je dit aan kan zien komen. Het feit dat Vlasov maagproblemen heeft en onze vriendelijke Welshman over een bidon glijdt valt niet te voorspellen. Als je met 11 mannen komt die goed klimmen dan moet je er altijd 2/3/4 banken(ook kijkende naar de teampunten van andere niet klimmers) dat is mijn inziens over het algemeen niet de winnende strategie.

Verder sluit ik mij helemaal aan bij @Nasibal mijn selectie was dun maar om echt mee te strijden voor de bovenste plekken is dat normaal gesproken ook een vereiste. Als er dan 14 miljoen aan AK mannen wegvalt in drie dagen dan kan je dat niet opvangen.

Ik gun het verder iedereen wel met een brede selectie alleen ik vind het wat vergaan om het een goede keuze te noemen, achteraf is dat makkelijk lullen.. Maar zoals Co Adriaanse zei: "de winnende trainer heeft altijd gelijk".

Over morgen: normaal vind ik de x of y vragen niet echt een toevoeging maar ik zit nu al dusdanig lang te twijfelen over Lonardi of Swift dat ik graag iemand zijn gedachtegang hierover zou willen horen.

Laatst gewijzigd
Flater

Helaas heb ik ook zowel Vlasov, Thomas als Yates in mijn team. Gelukkig heb ik nog wel wat achter de hand met Kruijswijk, Kelderman, Fuglsang, Bilbao en Konrad, Knox en McNulty. Maar wanneer Almeida, Nibali en Majka het goed blijven doen ben ik natuurlijk gezien.

Morgen wordt een interessante etappe, dan wordt voor het eerst duidelijk hoe de kaarten er bij de sprinters voor liggen.
Ik ga voor Sagan (c), zal waarschijnlijk niet winnen maar verwacht wel top 5
Demare
Matthews
Restrepo
Vendrame
Swift (ik verwacht nu Thomas niet meer voor het klassement meedoet dat hij wel mee mag gaan sprinten)
Barbier
En 2 opvullers met Knox en Ulissi.

S. Dauert

'@Milanjacks Lonardi is één van de sprinters van Bardiani en Swift de enige van INEOS, hij gaat wat minder dienst hebben nu. Lonardi heeft als enige dit seizoen bij Bardiani wat resultaat gereden maar ik vind Swift de intrinsiek betere renner. Lonardi wil, Swift kan.
Hier heb je zeker nog steeds niets aan?

Rawolf

Van de klimmers en vooral de goedkope valt er altijd wel iemand weg. Is het niet door valpartijen dan wel door vorm. Bv Valter valt ook vies tegen en ga ik voorlopig niet opstellen.

Met zoveel etappes waar klimmende types kunnen scoren loont het de moeite een man of 11 mee te nemen die dat kunnen. Ik ben misschien iets te ver doorgeslagen.

Echter heb ik nog steeds 5 sprinters. Mijn klimteam is vooral kwantiteit en geen kwaliteit. Heb geen Vlasov, Kruijswijk of Fuglsang.

Een Kangert die kan scoren in de tijdritten en een aantal bergritten verwachtte ik meer punten van dan Lonardi, ook als ik Kangert niet altijd kan opstellen.

1 2 ... 110 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.