Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 143 ... 191 192
Pietje Precies

Wat een belachelijke uitslag. Wat is dit kansloos van Sagan en Démare zeg

Dat Matthews juist in dit scenario de veel betere captain blijkt dan Sagan.... en best wat mensen hadden Gaviria, Barbier, etc toch opgesteld

danusz1986

Rosskopf op de bank. Is een logische en nooit over nagedacht. Barbier wel een zure (op de bank) is wel jammer. Eindelijk de goede keuze gemaakt tussen Matthews en Sagan voor de captainpunten. Masnada, Almeida pakken nog even wat puntjes mee boven op de trui/teampunten. Overall weer 1.9% gezakt. Wanneer zijn die lichte etappes een keer klaar. Mijn sprintteam is matig.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

En uitgerekend deze etappe rijden Kapper en Lonardi in de punten. Man man man man man man.
Ff een nieuwe tafel bestellen; die heb ik zojuist met mijn kop doormidden gebonkt.

JellevanderLinden

Wow, hoezo heeft 7% van de mensen vandaag Barbier opgesteld haha. Die hebben een helderziende blik gehad. Want dit was normaal gesproken toch te zwaar voor hem, zoveel betere opties op papier in plaats van hem. En Gaviria daarentegen maar 25% (van de 61%).

cholo

Omslaan.

Ludi

Sagan buiten de punten en barbier en gaviria op de bank. Roskopf natuurlijk ook. Lekker!

nasibal

Ik krijg tot nu toe vooral een beetje 'Griekenland Europees kampioen'-gevoel bij deze Giro. Ik wil absoluut niet af doen aan iedereen die weloverwogen uitstekende keuzes maakt (want die zijn er natuurlijk), maar het koersverloop is daarnaast tot nu toe ook wel echt perfect voor mensen die eigenlijk geen idee hebben wat ze doen en gewoon maar wat aanklikken.

Gelukkig kan ik mijn 'verlies' tot op heden vooral toewijden aan eigen verkeerde keuzes, anders had ik het nog 6 keer frustrerender gevonden.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Ondanks gaviria die er nu blijlbaar wel zin in had toch 3% gestegen naar boven de 81% wauw :p

Jori

Ff een nieuwe tafel bestellen; die heb ik zojuist met mijn kop doormidden gebonkt.

Bij mij ligt die nu ondersteboven

Scorito Grand Tour flashbacks. Bedenk ook even hoeveel punten Serry tot nu toe gepakt heeft.

2 mensen die nog mee doen in het puntenklassement, die sprinten voor de punten in de tussensprint en laten lopen op het einde, pure waanzin.

Wat een belachelijke uitslag. Wat is dit kansloos van Sagan en Démare zeg

Dat Matthews juist in dit scenario de veel betere captain blijkt dan Sagan…. en best wat mensen hadden Gaviria, Barbier, etc toch opgesteld

Dit dus. Sunweb rijdt nooit op kop voor Matthews, dus Sagan er echt afrijden was nooit een optie. Verder heeft Sagan een beter sprintje en zelfs als er niemand zou rijden, zou Sagan eigenlijk altijd wel het achtervolgende sprintje willen winnen met Démare voor de paarse trui. Hoe kan dan Matthews ooit de betere keuze zijn? Ongelooflijk...

Pietje Precies

Overigens ook lachwekkend hoe er in de kopgroep gekoerst werd. Onbegrijpelijk hoe stupide een hoop renners en ploegleiders zijn.

Het gebeurt nog altijd zo vaak dat men niet fatsoenlijk samenwerkt en de overwinning cadeau geeft. Uit angst dat een ander zou profiteren van jouw gedane inspanning

Hoop ploegen mogen zich ook wederom achter de oren krabben waarom ze niemand mee hadden vooraan. Maar goed, het is Dowsett gegund!

Daan Brakenhoff

Morgen heb ik de lastige keuze om of Demare of Sagan op te stellen. Leuk zo’n berg team met 3 uitvallers;)

Ludi

Ik mag ze mogelijk allebei opstellen daan ;)

Ik voel me echt bestolen vandaag. Zon scorito GT etappe van, ohja die hebben al vaak goed gescoord en zijn logische kopmannen door vorm en puntentrui > buiten top 20. Barbier. Die kan dit vandaag!

Laatst gewijzigd
nasibal

Dit dus. Sunweb rijdt nooit op kop voor Matthews, dus Sagan er echt afrijden was nooit een optie. Verder heeft Sagan een beter sprintje en zelfs als er niemand zou rijden, zou Sagan eigenlijk altijd wel het achtervolgende sprintje willen winnen met Démare voor de paarse trui. Hoe kan dan Matthews ooit de betere keuze zijn? Ongelooflijk…

Nu kan je ook wel een beetje overdrijven natuurlijk. In de meeste gevallen zullen Sagan én Matthews er bij zitten, of allebei afliggen. Maar als één van de twee er nog bij zou zitten had Matthews daar meer kans op dan Sagan, omdat hij gewoon (nog) beter klimt.. Sterker nog, een scenario, zonder pech, waar Sagan er nog wél bij zou zitten en Matthews niet kon ik niet bedenken. In het geval ze er beiden bij zitten scheelt het mogelijk maar 1 plekje. Zit alleen Matthews er nog bij dan maakt het wel veel uit. Vandaar mijn keuze voor Matthews.

Dat het uiteindelijk zo uitpakt als nu is natuurlijk wel ongeloveloos.

Laatst gewijzigd
Edd1e

Waarom zou Matthews er eerder bij zitten terwijl Sagan veel sterker was in etappe 2?

Pietje Precies

'@Nasibal, ik vond Matthews een best logische kopman hoor. Mocht er in het peloton voor de dagzege gekoerst worden, had het gekund dat Sagan was gelost en Matthews niet. Bijvoorbeeld door aanval Ulissi of iemand anders, hoog tempo GC-ploeg, whatever

Maar zodra het vervolgens in een sprint zou uitdraaien, en al helemaal in een sprint voor ereplekken, was Sagan mijns inziens beduidend de fijnere captain. De kans dat Matthews niet mee zou sprinten voor een ereplek leek mij beduidend groter. Eigenlijk precies waar jij tijdens de etappe voor vreesde

@Edd1e, Matthews is hedendaags een veel betere klimmer dan Sagan. Daarnaast moet je tijdens een ronde wel uitkijken met vergelijken van uitslagen. Inmiddels zitten we dag 8, dan zijn de benen behoorlijk anders dan op dag 2. Weet niet of het bij Matthews vs Sagan relevant is. Maar Démare is bijvoorbeeld wel zo'n typische renner die in week 1 andere dingen kan dan in week 2 of 3

Net als dat bergetappes op dag 9 totaal anders zijn dan bergetappes op dag 3. Kijk bijv maar eens op welke dagen Pogacar in zowel de Vuelta als de Tour het verschil heeft gemaakt. Dan komen er andere namen bovendrijven die bovengemiddeld goed recupereren

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik heb morgen de keuze uit Haig, Conti, Ulissi en Démare voor de laatste 2 plekken. In een team met Knox en Ganna als renners 6 en 7.

Het logische einde van deze Giro is dat het na etappe 11 maar voor de Alpenritten stilgelegd wordt en het klassement daardoor in grote lijnen zo blijft als het nu is. Om de Scorito-eindzege helemaal zo goedkoop mogelijk te maken.

Yskoud

Matthews wordt als verwacht steeds beter en heeft strijd om puntentrui nog niet opgegeven.

Morgen mogen de AK-mannen weer aan de bak. Blij dat ik nog 9 klimmers heb om op te stellen ondanks 4 uitvallers. 98,6% nu.

bartje

'@Pietje, goh renners die bang zijn dat een ander profiteert van hun inspanning, het is net een scorito spelletje 😉😉

Ik ben toch weer een stukkie gestegen vandaag, maar nu de bergen opdoemen komen de klappen en wordt de opstelling veel en veel lastiger met al die uitvallers. Ik heb behoorlijk kunnen profiteren van Almeida&co met team en trui punten. Maar morgen worden het van die opvul keuzes: Ganna en Demare opstellen in een bergetappe, je verzint het niet.....

Zadelpen

Huh?!? WTF...

Wat een bescheiden dagtotaal zeg. Dit zag niemand aankomen. Je zou er baatzuchtig van worden. Momenteel pendelt ons zootje over en weer tussen ‘ut zit er niet in’ en ‘ ut komt er niet uit’.

Wij worden dan wel vaak weg gezet als supertalent. Maar eerlijk beschouwd zijn we nog slechts een nietig, weliswaar bijzonder, bermstruikje die later als die groot is een hele hoge boom wil worden.

Dat gezegd hebbende, zit er wel iets heel fraais aan te komen. Naar verwachting komen wij tegen het einde van deze Romeinse geselreeks in een ware groeispurt. Precies op tijd voor de Vuelta. En dat was toch het doel dit jaar.

Heerlijk die Spaanse zon.

rkmmr

Démare zat niet eens meer in het peloton aan de uitslag te zien, nog vreemder dat Sagan dan niet meedoet, terwijl hij wel sprint bij de tussensprints. Confused..

rev

Man man man wat een saai etappe was dit. Vandaag weer aantal verkeerde keuzes gemaakt, Gaviria,Barbier en Ganna op t bankje. Verder zijn er totaal 4 renners uit me team dus dat wordt nog wat met tijdritten. Ondanks dat allemaal 165 punten gescoord en was me captain Matthews die gelukkig nog sprint voor plek 7. Wederom weer gestegen +2.3% vandaag. Sta nu op 95.2%

RonnieStam

Sportieve reactie nasibal! Degene die t nu goed doen wegzetten als geluksvogels omdat het bij jou niet zo goed gaat... misschien ben jij degene die maar wat aanklikt

nasibal

Maar zodra het vervolgens in een sprint zou uitdraaien, en al helemaal in een sprint voor ereplekken, was Sagan mijns inziens beduidend de fijnere captain. De kans dat Matthews niet mee zou sprinten voor een ereplek leek mij beduidend groter. Eigenlijk precies waar jij tijdens de etappe voor vreesde

Zeker, al had ik vooraf in zo'n scenario méér mensen voorop verwacht waardoor de impact kleiner zou zijn en mogelijk ook alle punten al weg waren. Het leek tijdens de etappe inderdaad precies kut te lopen uiteindelijk.

Sportieve reactie nasibal! Degene die t nu goed doen wegzetten als geluksvogels omdat het bij jou niet zo goed gaat… misschien ben jij degene die maar wat aanklikt

Misschien wel, misschien niet. Jij bent in ieder geval zonder twijfel degene die niet goed leest.

Laatst gewijzigd
RonnieStam

Je hebt gelijk, ik ben te dom om te lezen

Ludi

Dat is nog vreemder, waarom zou sagan niet meesprinten wanneer demare gelost is (maar barbier niet), wayo scorito grand tour voelde dan nog realistischer.

Morgen allemaal en group finishen met max 2 minuten tussen de nummer 1 en 30 en morgen kruijswijk ineens vooraan de groep maar fuglsang als laatste? :p

1 2 ... 143 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.