Voor vandaag. Roeien met de riemen die er nog zijn!
Kelderman (C)
Nibali
Majka
Hindley
Masnada
Knox
Ulissi
De Gendt, eens zal het 'm lukken in een ontsnapping, toch? Tja, maar wanneer?
Démare voor de truipunten
Veel meer keus is er niet meer!
Ook in dit huis wordt er Italiaanse wijn geschonken.
Met Italiaanse familie in Florence/Toscane en een fietstocht Amsterdam>Florence leer je Italië goed kennen.
Wijn aanbevelingen: rode wijn, Toscaanse (DOCG) Chianti Classico en Barbera d'Asti uit Piemonte en
Alto Adige (omg. Trentino/Venetië) voor witte wijn.
De negende etappe van de Giro d'Italia zal net als etappe acht te zien zijn op Eurosport 2. De sportzender zendt de wielerronde normaal gesproken uit op het hoofdkanaal, maar maakt tijdens dit drukke sportweekend de keuze voor MotoGP en Roland Garros. De live-uitzending start, net als op de Eurosport Player, om 12.33 uur. De finish van de etappe staat gepland rond 16.27 uur.
Wie het tweede kanaal van Eurosport niet kan ontvangen, heeft twee andere opties. Om 19.00 uur is op Eurosport 1 de herhaling van de wedstrijd te bekijken.
Blegh
'@arjenzvob
Die interviews waren er inderdaad. Maar dat zie je wel vaker, dat de ploegleiding geen druk wil leggen op talenten die hun eerste grote ronde rijden. Voor de tour werd ook gesteld dat Aru voor het klassement zou gaan bij UAE. Pogacar zou een soort van “vrije rol” krijgen. Een zelfde rol wat Almeida deze giro was opgelegd. Ik denk dat zulke interviews van te voren niet lijdend moeten zijn voor de keuzes die je maakt. Volgens mij was het zelfs Ballerini die het in dit geval had gezegd.
Volgens mij is het probleem dat ballerini nog nooit met almeida samen had gereden en in de tirreno wel met knox en masnada.
Almeida werd overigens derde in bv burgos terwijl hij moest knechten voor remco, terwijl knox 48e (?) Werd in de laatste koers waar hij reed met almeida, ook daar werd almeida 3e, zelfs met bagioli nog boven hem. In allebei de koersen reed almeida meerdere top 10s. Dus lijkt een renner die hoe dan ook hoog eindigt, ookal zou er een kopman voor hem zijn.
Dat leek mij voldoende inzicht te geven dat almeida hoe dan ook wel boven zou komen drijven.
'@Daan : lijdend zijn ze op dit moment zeker, leidend zijn ze soms. En natuurlijk moet je uitgaan van eigen inzichten, maar er wordt hier ook altijd door velen van ons goed onderzoek gedaan en mede op basis van die interviews maak je keuzes.
Mensen met Almeida hebben gewoon mazzel.
Pogacar hier bij halen is trouwens ook niet helemaal terecht. Wel iets verschil qua potentie en daar lag het duimendik bovenop dat de druk bij hem weggehaald werd....
Jongens, we hebben het over Almeida die door een compleet onverwachte tweede tijd in een tijdrit nu al een tijd in het roze rijdt. Hoezo had je dat kunnen verwachten?
Dat hij een punch heeft, al la, maar nu pakt hij 50% of meer door die 16 punten in 2 klassementen. Ik baal er overigens van dat ik hem niet genomen heb, vond hem met 2.5m best prijzig. De vergelijking met Pogacar gaat mij inziens scheef. Pogacar had al podium in de Vuelta gereden.
Verwacht dat hij er vandaag doorheen zakt
Ik heb nu exact 250 punten behaald met Almeida op 2,5 miljoen. Door zware FOMO hem meegenomen en bij gebrek aan andere klassementsmannen in die prijsklasse. Dat hij nu al zoveel punten bij elkaar had gesprokkeld had je mijns inziens ook echt niet kunnen verwachten. Wat dat betreft vind ik het dus zeker mazzel dat hij zoveel punten haalt. Dat hij enorm veel potentie heeft en dat het vooraf al een goede pick was staat daar los van.
'@Peter Visser: Goede wijntips! Mooi dat je ze uit eigen ervaring kent. Ben benieuwd naar meer!
Vandaag eindigen de jongens in de Abruzzen, dat bekend is van de rode Montepulciano d’Abruzzo (druif resp. streek). Niet te verwarren overigens met de Vino Nobile de Montepulciano, die uit Toscane komt en van de Sangiovese druif is gemaakt. Om het makkelijk te maken....
Verder komt de witte Trebbiano d’Abruzzo ervandaan, niet de verwarren met de Trebbiano di Veneto, die o.a. in de bekende Soave zit. En die Trebbiano heet in West-Frankrijk Ugni Blanc, waar ze cognac van maken..... Volgen jullie hem nog? 😉
Goed, terug naar de koers. Gisteren een screenshot geknipt van waar ik sta in de poule, omdat ik denk dat ik me over twee weken niet meer kan voorstellen dat ik nog best redelijk ervoor heb gestaan. Het voelt alsof mijn team de Titanic is die op de ijsberg is gevaren, maar dat de score het orkest is dat vrolijk doorspeelt. Ik vroeg net aan mijn vrouw of de vergelijking verder gaat (iets met ikzelf en Leonardo di Caprio); ik kreeg een toegeeflijk glimlachje....
@Zadelpen en @Benzardi: ik waardeer jullie stukjes vol bitterzoete zelfspot. En ik hoop dat jullie gaan vliegen in de derde week!
Is natuurlijk niet de bedoeling, mss moet ik iets meer uiteenzetten en bronvermelden, excuses. Maar die visie is altijd een samenstelling van gevonden bronnen en observaties uit de koers. Geen feit, maar wel een (hopelijk) logische uiteenzettingen van wat er eerder gebeurde en wat er verder kan gebeuren.
Hier zit vooral wat frustratie bij over het feit dat ik het echt sneu vind voor Matthews, die in bepaalde etappes echt meer kans maakt, maar bijna geen hulp krijgt van de ploeg. Die "nooit" sloeg was idd "tot nog toe niet" bedoeld. Maar een lead-out van Sam Oomen, dat kan ik echt niet begrijpen voor een renner als Matthews. Wel erg zorgwekkend is het feit dat er zoveel renners bij Kelderman zitten vs Matthews die ik niet vaak in het treintje zie zitten en het zelf moet uitzoeken. Dat invergelijking tot bijv. Astana waar zelfs Fuglsang een lead-out voor Felline doet! Tot nog toe heb ik enkel Denz op kop gezien in etappe 2 gezien om mee te draaien met de andere ploegen en etappe 4, toen Gaviria dreigde aan te sluiten.
https://movistarteam.com/en/2020-10-08/2020-giro-italia-stage-6-2
https://movistarteam.com/en/2020-10-06/2020-giro-italia-stage-4
https://movistarteam.com/en/2020-10-09/2020-giro-italia-stage-7
Er was tussendoor ook een interview met Albert Torres op biciclismo wat ik niet meer kan vinden, waar hij zich voorstelde als een soort 30 jarige neoprof en alles te doen wat de ploegleiding hem vroeg: In de ontsnapping gaan, kopmannen veilig houden en werken voor andermans kansen.
Uiteraard een foute inschatting van mij vooraf, zoals gezegd was de 500k qua sprinters dunbezaaid en is movistar natuurlijk niet het meest betrouwbare team qua sprinters. Wel mocht hij in Polen en ook Tirreno (waar hij het dus niet best deed) zelf proberen. Nu dus zonder echte kopman dacht ik een kans te zien. EN nu zijn Samitier en Pedrero als kopmannen gebombardeerd. Maar Movistar blijft Movistar, dat had in mijn afweging wel een stuk zwaarder mogen wegen :p
Op twitter werd idd aangegeven dat Hodeg een mechanisch defect had en daardoor niet meer kon aansluiten. In de lossende beelden zagen we idd dat hij bij Viviani zat, dus denk daardoor teruggevallen naar groepje Gaviria in plaats van Gaviria waar hij nu zat. Factor die aanzienlijk mee zat voor Hodeg was het mindere tempo (Bora ging later pas tempo maken en moest het zelf doen, zonder verder ondersteuning).
DQS zou idd voor 2 sprinters kunnen gaan, maar dat heb ik nog niet eerder gezien bij DQS en lijkt me deze giro ook een vergaande gedachte, maar zou kunnen. Deze tweet: https://twitter.com/alvaro_hodeg/status/1313553228445908992 en DQS die Hodeg voor deze giro tot de sprinter bestempelde, deed mij toch wel vermoeden dat deze kans voor Hodeg was als hij er bij zat.
https://www.ciclismocolombiano.com/giro-de-italia-2020-alvaro-hodeg-cuenta-por-que-no-sprinto-en-la-etapa-4/
Nouja, het is dus niet mijn bedoeling om betweterig of arrogant over te komen. Maar voor bepaalde dingen heb ik inderdaad wel net wat meer bronnen gevonden, die ik niet direct benoem om de lange posts al wat minder lang te maken :p
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.