Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 147 ... 191 192
user26790

Voor vandaag. Roeien met de riemen die er nog zijn!
Kelderman (C)
Nibali
Majka
Hindley
Masnada
Knox
Ulissi
De Gendt, eens zal het 'm lukken in een ontsnapping, toch? Tja, maar wanneer?
Démare voor de truipunten
Veel meer keus is er niet meer!

Ook in dit huis wordt er Italiaanse wijn geschonken.
Met Italiaanse familie in Florence/Toscane en een fietstocht Amsterdam>Florence leer je Italië goed kennen.
Wijn aanbevelingen: rode wijn, Toscaanse (DOCG) Chianti Classico en Barbera d'Asti uit Piemonte en
Alto Adige (omg. Trentino/Venetië) voor witte wijn.

user26790

Alto Adige is een wijngebied met de Pinot Grigio druif

Kip

De negende etappe van de Giro d'Italia zal net als etappe acht te zien zijn op Eurosport 2. De sportzender zendt de wielerronde normaal gesproken uit op het hoofdkanaal, maar maakt tijdens dit drukke sportweekend de keuze voor MotoGP en Roland Garros. De live-uitzending start, net als op de Eurosport Player, om 12.33 uur. De finish van de etappe staat gepland rond 16.27 uur.

Wie het tweede kanaal van Eurosport niet kan ontvangen, heeft twee andere opties. Om 19.00 uur is op Eurosport 1 de herhaling van de wedstrijd te bekijken.

Blegh

hartstikkebedankt

Dan gaat Cimolai zijn geld misschien nog een soort van waard zijn voor mij, of zouden ze Zabel uitspelen in de vlakke sprints?

Rawolf

Almeida heeft een redelijke punch en zou volledige vrijheid hebben. Ik had van tevoren 7x top 10 voorspelt.

Daan Brakenhoff

Die Kevin kan zomaar eens dit spelletje gaan winnen zeg. Slechts 1 uitvaller tot nu toe en als je naar zijn berg en sprintteam kijkt mist hij weinig grote kleppers. Alleen Vincenzo zou nog roet in het eten kunnen gooien..

kevinraar

ik hoop het

arjenzvob

In interviews vooraf werd duidelijk gesteld dat Knox en Masnada voor het klassement zouden gaan. Vooraf was er natuurlijk sprake van enige potentie bij Almeida, maar in deze mate absoluut niet. Proficiat aan hen die hem hebben.

Daan Brakenhoff

'@arjenzvob
Die interviews waren er inderdaad. Maar dat zie je wel vaker, dat de ploegleiding geen druk wil leggen op talenten die hun eerste grote ronde rijden. Voor de tour werd ook gesteld dat Aru voor het klassement zou gaan bij UAE. Pogacar zou een soort van “vrije rol” krijgen. Een zelfde rol wat Almeida deze giro was opgelegd. Ik denk dat zulke interviews van te voren niet lijdend moeten zijn voor de keuzes die je maakt. Volgens mij was het zelfs Ballerini die het in dit geval had gezegd.

Ludi

Volgens mij is het probleem dat ballerini nog nooit met almeida samen had gereden en in de tirreno wel met knox en masnada.

Almeida werd overigens derde in bv burgos terwijl hij moest knechten voor remco, terwijl knox 48e (?) Werd in de laatste koers waar hij reed met almeida, ook daar werd almeida 3e, zelfs met bagioli nog boven hem. In allebei de koersen reed almeida meerdere top 10s. Dus lijkt een renner die hoe dan ook hoog eindigt, ookal zou er een kopman voor hem zijn.

Dat leek mij voldoende inzicht te geven dat almeida hoe dan ook wel boven zou komen drijven.

arjenzvob

'@Daan : lijdend zijn ze op dit moment zeker, leidend zijn ze soms. En natuurlijk moet je uitgaan van eigen inzichten, maar er wordt hier ook altijd door velen van ons goed onderzoek gedaan en mede op basis van die interviews maak je keuzes.
Mensen met Almeida hebben gewoon mazzel.
Pogacar hier bij halen is trouwens ook niet helemaal terecht. Wel iets verschil qua potentie en daar lag het duimendik bovenop dat de druk bij hem weggehaald werd....

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Hebben die mensen “mazzel” omdat ze een renner gekozen hebben die dit seizoen heel veel belovende dingen heeft laten zien of omdat hij zo goed uitpakt deze giro door de eerste tijdrit? Het eerste zou ik toch geen mazzel noemen

Ajvenema

Glazen bol: voor de Vuelta klikt iedereen Vansevenant erin en die rijdt dan geen deuk in een pakje boter

Aanklampen

Jongens, we hebben het over Almeida die door een compleet onverwachte tweede tijd in een tijdrit nu al een tijd in het roze rijdt. Hoezo had je dat kunnen verwachten?

Dat hij een punch heeft, al la, maar nu pakt hij 50% of meer door die 16 punten in 2 klassementen. Ik baal er overigens van dat ik hem niet genomen heb, vond hem met 2.5m best prijzig. De vergelijking met Pogacar gaat mij inziens scheef. Pogacar had al podium in de Vuelta gereden.

Verwacht dat hij er vandaag doorheen zakt

Aanklampen

Overigens, Sagan laat gisteren lopen (10pnt) en sprint nu weer mee voor 3pnt. Nog gekker dan de GT... Ongelofelijk.

La Primavera

Ik heb nu exact 250 punten behaald met Almeida op 2,5 miljoen. Door zware FOMO hem meegenomen en bij gebrek aan andere klassementsmannen in die prijsklasse. Dat hij nu al zoveel punten bij elkaar had gesprokkeld had je mijns inziens ook echt niet kunnen verwachten. Wat dat betreft vind ik het dus zeker mazzel dat hij zoveel punten haalt. Dat hij enorm veel potentie heeft en dat het vooraf al een goede pick was staat daar los van.

De Condor van Echt

'@Peter Visser: Goede wijntips! Mooi dat je ze uit eigen ervaring kent. Ben benieuwd naar meer!

Vandaag eindigen de jongens in de Abruzzen, dat bekend is van de rode Montepulciano d’Abruzzo (druif resp. streek). Niet te verwarren overigens met de Vino Nobile de Montepulciano, die uit Toscane komt en van de Sangiovese druif is gemaakt. Om het makkelijk te maken....
Verder komt de witte Trebbiano d’Abruzzo ervandaan, niet de verwarren met de Trebbiano di Veneto, die o.a. in de bekende Soave zit. En die Trebbiano heet in West-Frankrijk Ugni Blanc, waar ze cognac van maken..... Volgen jullie hem nog? 😉

danusz1986

Zou het dan toch dat op mijn verjaardag Guerreiro een keer voor de winst kan gaan strijden.

Aanklampen

Daan, ik hoop het voor je. Mij poule is van 96% naar 70% in vijf etappes redelijk naar de filistijnen....

De Condor van Echt

Goed, terug naar de koers. Gisteren een screenshot geknipt van waar ik sta in de poule, omdat ik denk dat ik me over twee weken niet meer kan voorstellen dat ik nog best redelijk ervoor heb gestaan. Het voelt alsof mijn team de Titanic is die op de ijsberg is gevaren, maar dat de score het orkest is dat vrolijk doorspeelt. Ik vroeg net aan mijn vrouw of de vergelijking verder gaat (iets met ikzelf en Leonardo di Caprio); ik kreeg een toegeeflijk glimlachje....

@Zadelpen en @Benzardi: ik waardeer jullie stukjes vol bitterzoete zelfspot. En ik hoop dat jullie gaan vliegen in de derde week!

arjenzvob

'@Daan Scorito-technisch heb je dan zeker mazzel. Hij had het roze ook al kwijt kunnen zijn, remember? Nogmaals, ik gun ieder met Almeida het beste, maar dit scenario heb je als Almeida-kiezer mazzel mee. Dat hij potentie had/heeft weet iedere kenner.

Rawolf

Almeida was ook zonder roze zijn geld meer dan waard geweest. We zijn nog nieteens halverwege en er komen nog veel etappes aan waar hij kan scoren

Jori

Misschien vreemd uit mijn mond, omdat sommige het ongetwijfeld soms ook bij mijn berichten ervaren. Anyway, je hebt soms een wat nare overtuiging in je berichten Jori, die de discussie ‘vervelend’ maakt. Mijns inziens breng je te vaak jouw visie (waar ik mij overigens vaak best wel in kan vinden) als feit/waarheid

Is natuurlijk niet de bedoeling, mss moet ik iets meer uiteenzetten en bronvermelden, excuses. Maar die visie is altijd een samenstelling van gevonden bronnen en observaties uit de koers. Geen feit, maar wel een (hopelijk) logische uiteenzettingen van wat er eerder gebeurde en wat er verder kan gebeuren.

Je spreekt bijvoorbeeld over iets dat volgens jou (op voorhand) een “feit was”, terwijl dat helemaal geen feit is/was. Het is/was slechts jouw visie op de zaak. Mijns inziens overigens een behoorlijk plausibele visie, het was immers na de top nog vrij ver tot de finish. Maar we weten alles behalve zeker of bijv een UAE er wel/niet in was geslaagd om Sagan te lossen.
Klopt zeker. Maar we moeten ook concluderen dat UAE dus wederom niet heeft gereden voor Ulissi :p Op basis van andere etappes ook wel aannemelijker dan dat ze wel zouden rijden, waar we bijvoorbeeld enkel UAE op kop hebben zien rijden in etappe 2. En dan enkel op de steilste stroken en niet direct op kop voor de hele klim. Slechts een indicatie, dat wel. Al met al had ik het dus zeker niet als feit mogen introduceren. Zoals je zegt, elke etappe is een nieuwe etappe en er kunnen nieuwe dingen gebeuren. Het als een feit brengen is idd niet correct, maar de geschiedenis extrapoleren vind ik wel een degelijke inschattingstechniek i.c.m. ploegbelangen voor die dag in acht nemen. Nja, heb er nu al wel weer een lang verhaal gemaakt, hopelijk is mijn gedachte nu duidelijk.

En zo kan ik nog wel wat voorbeelden tevoorschijn toveren. De discussie begon bijv min of meer doordat je vanmiddag stelde dat: “Sunweb nooit op kop rijdt voor Matthews, dus Sagan er afrijden was nooit een optie.” Onnodig en onjuist om tweemaal over ‘nooit’ te spreken. Deze Giro doen ze dat inderdaad (nog?) niet, maar in het verleden hebben ze dat wel degelijk gedaan. En er zijn denk ik voldoende ploegen die Sagan op die heuvel kunnen lossen. Dat één van hen dat ook zou proberen/lukken leek mij echter ook onwaarschijnlijk.

Hier zit vooral wat frustratie bij over het feit dat ik het echt sneu vind voor Matthews, die in bepaalde etappes echt meer kans maakt, maar bijna geen hulp krijgt van de ploeg. Die "nooit" sloeg was idd "tot nog toe niet" bedoeld. Maar een lead-out van Sam Oomen, dat kan ik echt niet begrijpen voor een renner als Matthews. Wel erg zorgwekkend is het feit dat er zoveel renners bij Kelderman zitten vs Matthews die ik niet vaak in het treintje zie zitten en het zelf moet uitzoeken. Dat invergelijking tot bijv. Astana waar zelfs Fuglsang een lead-out voor Felline doet! Tot nog toe heb ik enkel Denz op kop gezien in etappe 2 gezien om mee te draaien met de andere ploegen en etappe 4, toen Gaviria dreigde aan te sluiten.

Over Torres dacht je te weten (of weet je?) dat ie prima is en dat ie van de ploegleiding niet mocht sprinten?
Op de movistar site werd hij voorgesteld als een aardige sprinter. Bij de ploegbekendmaking voor de giro werd verteld over nieuwe kansen, nu er geen echte kopmannen waren. Vervolgens wordt hij in etappe 4 gecomplimenteerd voor het kopwerk wat hij doet en wordt in etappe 6 als sprinter van de ploeg omschreven. In etappe 7 zie je hem echter op 8 km van de streep alweer vol in beeld houden met 2 movistars in zijn wiel, ws dus de kopmannen (Samitier en Pedrero):
https://movistarteam.com/en/2020-10-08/2020-giro-italia-stage-6-2
https://movistarteam.com/en/2020-10-06/2020-giro-italia-stage-4
https://movistarteam.com/en/2020-10-09/2020-giro-italia-stage-7

Er was tussendoor ook een interview met Albert Torres op biciclismo wat ik niet meer kan vinden, waar hij zich voorstelde als een soort 30 jarige neoprof en alles te doen wat de ploegleiding hem vroeg: In de ontsnapping gaan, kopmannen veilig houden en werken voor andermans kansen.

Uiteraard een foute inschatting van mij vooraf, zoals gezegd was de 500k qua sprinters dunbezaaid en is movistar natuurlijk niet het meest betrouwbare team qua sprinters. Wel mocht hij in Polen en ook Tirreno (waar hij het dus niet best deed) zelf proberen. Nu dus zonder echte kopman dacht ik een kans te zien. EN nu zijn Samitier en Pedrero als kopmannen gebombardeerd. Maar Movistar blijft Movistar, dat had in mijn afweging wel een stuk zwaarder mogen wegen :p

Van etappe 4 vind je dat mensen met Ballerini mazzelen, terwijl dat nota bene een etappe is waarover hij heeft uitgesproken dat hij denkt dat die hem ligt en waarin Hodeg mijns inziens 9 van de 10x wordt gelost. Vervolgens ben je ervan overtuigd dat Hodeg er zonder mechanische pech wel bij had gezeten + ze voor hem waren gegaan. Weten we überhaupt zeker dat hij mechanische pech heeft gehad (ik heb er zelf niks van gezien of over gehoord) ?

Op twitter werd idd aangegeven dat Hodeg een mechanisch defect had en daardoor niet meer kon aansluiten. In de lossende beelden zagen we idd dat hij bij Viviani zat, dus denk daardoor teruggevallen naar groepje Gaviria in plaats van Gaviria waar hij nu zat. Factor die aanzienlijk mee zat voor Hodeg was het mindere tempo (Bora ging later pas tempo maken en moest het zelf doen, zonder verder ondersteuning).

DQS zou idd voor 2 sprinters kunnen gaan, maar dat heb ik nog niet eerder gezien bij DQS en lijkt me deze giro ook een vergaande gedachte, maar zou kunnen. Deze tweet: https://twitter.com/alvaro_hodeg/status/1313553228445908992 en DQS die Hodeg voor deze giro tot de sprinter bestempelde, deed mij toch wel vermoeden dat deze kans voor Hodeg was als hij er bij zat.
https://www.ciclismocolombiano.com/giro-de-italia-2020-alvaro-hodeg-cuenta-por-que-no-sprinto-en-la-etapa-4/

Nouja, het is dus niet mijn bedoeling om betweterig of arrogant over te komen. Maar voor bepaalde dingen heb ik inderdaad wel net wat meer bronnen gevonden, die ik niet direct benoem om de lange posts al wat minder lang te maken :p

Laatst gewijzigd
Genomico

'@Condor: Ik hoop niet dat dat glimlachje was omdat zij de afloop van Leonardo kent? ;)

arjenzvob

'@Jori: 'dreeg aan te sluiten?' Serieus?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 147 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.