'@ Condor: Bij onze omzwervingen door heel Italië de afgelopen 15 jaar natuurlijk heel veel meegemaakt. Nog wat aanvullingen: Op Sicilië heb je heerlijke droge witte Grillo wijn. De betere (DOCG) Chianti wijnen herken je aan het haantje rond de afsluiting. Bij AH voor € 7,99. In de aanbieding gaan deze weg voor rond € 5.
En dus heb je Castroviejo en Ganna voor de tijdrit en teampunten, en dan vliegen ze in een bergetappe wanneer je ze natuurlijk niet opstelt. Uiteraard Nibali en niet Kelderman kopman gemaakt. Deze Giro is speciaal ontworpen om mij een scorito-minderwaardigheidscomplex aan te smeren. En toch.. ik stijg weer een beetje, hetgeen aangeeft dat er nog veel meer keuze ellende heerst.
Vwb de Almeida keuze: in de Giro is scorito technisch het hebben van de witte trui (denk aan bv Jungels) belangrijk zo niet doorslaggevend. En dat geldt In bijna elke grote ronde ook voor het hebben van een stevig Quick step gehalte, in deze net als in 2016 een combinatie kans.
Het is niet dat Almeida, zeker na het uitvallen van Remco, niet genoemd werd. Al met al een meer dan goed te beredeneren keuze.
Oh man toch.... deze ronde gaat echt tergend lang duren. Een giraffe met een korte nek, meer is het niet. Vanaf morgen zoek ik gewoon het wiel van Kevin op. Zal die wel gaan beweren dat ik liever wil dat hij niet wint, dan wij zelf winnen.
Maar dat zou niet terecht zijn. Iedereen weet dat team Zadelpen louter strijdt voor de winst.
De enige reden dat Almeida zoveel punten pakt is door zijn tijdrit en dat had niemand verwacht.
Almeida was vooraf gewoon prijzig en renners zoals Konrad zijn vergelijkbaar en goedkoper.
Hij pakt nu de bovengrens van zijn puntenaantal maar dat had zomaar een stuk minder kunnen zijn zonder de truien.
Ik moet nog maar zien of Almeida top 10 gaat rijden bij de andere tijdritten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.