'@kevin, tuurlijk kan het nog! Ik sta 60 punten achter je en jij hebt Sagan/Kruiswijk/Pozzo tegenover mijn Nibali/McNulty/Hindley. Ik denk dat redelijk vergelijkbaar is hoe je er voor staat in de rest van de top.
Dus als Sagan zijn best blijft doen de komende dagen pak je flink punten. Met een beetje geluk wordt de derde week flink afgezwakt door sneeuw en dan sta je er goed voor. Vooral geen domme dingen doen in de dagopstelling.
Eeuwige roem is trouwens meer waard dan een fietscomputer of B-garnituur-fiets.
Ik sta op 87,5%. Het is vooral het ontbreken van Sagan (en hebben van Gaviria) en de last minute wissel van Cimolai voor Ballerini die me opbreekt. Als ik de top 3 van Scorito Giro bekijk hebben die allemaal Thomas, Vlasov, Yates en Barbier/Affini. Dus tot op heden lijkt daar het verschil niet mee gemaakt te worden.
Sinds de nieuwe föhn van mijn vriendin , voelen De Duracelli's een klam windje in de rug.
Want een stijging van 0,2% naar 53,5%,kan je geen tegen wind noemen.
Morgen gelukkig een rustdag, die hebben we hard nodig na al de wijn tips op de site ;o)
PS.
@De Condor
Leuk om te lezen dat je het waardeert.
Kevin begint het al te hebben over prijzen van de top 5. Zover is het nog niet. Eerst zorgen voor het Gouden Bekertje Kevin en wie weet dan wel meer, maar ga vooral zo door en wie weet wordt dit wel jouw Giro.
Vandaag zelf Majka als (C), beter Wilco kunnen nemen, maar we zakken niet zoveel. Morgenavond maar de etappes doornemen die gaan komen.
Ik ben benieuwd of de meelezende stagiair nog ergens een speciale vermelding voor Kevin maakt in één van de koersverslagen of iets dergelijks 😁👍🏻
Hier enkele zeer goede dagen achter de rug. Vandaag met Guerreiro in de prijzen en de afgelopen dagen steeds behoorlijk optimale dagopstellingen en captainkeuzes neergezet. Daar zit uiteraard altijd geluk bij, maar daarom niet minder prettig.
De stijgende lijn zit er nog altijd in. Inmiddels al 91,2%!
1e rustdag is altijd een mooie dag om de balans op te maken.. De afgelopen 9 dagen hebben we hard op kop moeten rijden voor onze kopman kevinraar, die er uitstekend voorstaat in het algemene klassement. In zijn kielzog zijn we zelf inmiddels ook opgeklommen naar een prachtige 93.6%. Tsja, als je Almeida niet hebt dan moet je daar maar extreem blij mee zijn ;) Eergisteren nog een totale offday voor de ploeg omdat kopman Sagan geen zin had om te sprinten, maar vandaag maakte Guerreiro dat weer helemaal goed vanuit de vlucht.
Al met al was het natuurlijk een epische blunder om Almeida niet mee te nemen, maar zoals iemand op de vorige pagina ook al schreef: die pakt nu wel zo'n beetje het maximaal aantal haalbare punten dat je voor hem had in kunnen calculeren en dat met name op basis van een tijdrit die vrijwel niemand verwacht had.
De volgende mannen van 2m+ heb ik in mijn ploeg:
- Thomas (tsja)
- Yates (tsja)
- Vlasov (tsja)
- Sagan (na Almeida de meeste punten)
- Demare (na Almeida en Sagan de meeste punten)
- Matthews (ook top 5 bij behaalde punten)
- Fuglsang, Kelderman, Nibali (zoals het er nu naar uitziet, de 3 met het meeste kans op het podium)
En dan in de 1,5m categorie nog: Ganna, Bilbao, Konrad en Masnada die allemaal hun punten goed binnenharken.
Almeida in mijn team krijgen was dus sowieso ten koste gegaan van minimaal een van bovenstaande heren die ook allemaal naar behoren presteren en wie ik er dan uit had moeten halen, zou ik zo ook niet weten, want Thomas, Yates en Vlasov waren vooraf toch behoorlijke must-haves, waarvan ik enkel Yates kortstondig heb overwogen om niet mee te nemen (en er toen snel weer ingeklikt heb).
Ach, soms lopen de zaken zo en dat moeten we dan maar accepteren :) Hopelijk wordt Almeida snel uit het roze gereden en zakt ie er zo door dat ie ook het wit niet wint en dan kan het nog best een prima score worden!
Succes Kevin!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.