Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 150 ... 191 192
Jasperdewaal11

Voordat ik de balans opmaak. Toch even mijn waardering uitspreken voor de nodige discussies & know-how hier, ik geniet er (ivm persoonlijke omstandigheden) wat meer vanuit de achtergrond van.

Dan nu naar de balans:
5 man out --> Thomas, Vlasov, Yates, Affini & de Kapper. Doet pijn uiteraard maar zoals al eerder aangehaald ben ik lang niet de enige met deze problemen...

Ben blij met de bergkern (Nibali, Kelderman, Majka, Konrad) deze harken hun punten wel binnen. Daarnaast nog McNulty en wellicht Masnada (bij ontbreken van Almeida) die nog meedoen. Kangert valt vies tegen!!

Demare, Matthews, Ballerini, Vendrame, Ulissi, Cimolai, Ganna presteren naar behoren of waar je ze verwacht. Gaviria is een losse flodder en onbetrouwbaar gebleken helaas....

Almeida is de grootste misser aan mijn kant tot nu toe denk ik, Sagan heb ik bewust niet genomen omdat ik verwacht dat hij hem wellicht niet uitrijd of zijn prijs niet waard zal zijn.

Rest nu een score van 82,5%, de laatste dagen enkele procentjes aan het stijgen maar zal nooit in de buurt van de 90% komen denk ik.

Bode80

Ook zonder Almeida kan je goed scoren (ik sta nu op 98.9%) zolang je andere goede vervangers/opvullers hebt. In mijn geval profiteer ik indirect van Almeida door 3x DQS als opvulling op te stellen (Masnada, Ballerini en Knox) waarbij Masnada en Ballerini zelf ook punten pakken. Dat feest is na komend weekend wel over verwacht ik. Dan mogen de Sunweb-ers het overnemen...

Rawolf

ik sta nu op 98.2 %, mijn grote struikelblok worden de tijdritten al gaat veel afhangen van Rohan Dennis die ik in mijn team heb ten koste van Ganna. Samen met Haig en Kangert, en natuurlijk Thomas en Yates is dat het 5 tal waar ik een stuk meer van had verwacht.

Ganna had ik vantevoren wel vertrouwen in maar voor de 2e en 3e tijdrit schatte ik Dennis iets hoger in. Echter hoe Ganna nu rondrijd heb ik er een hard hoofd in.

Veel hebben geen Nibali en Hindley dus als zij goed gaan presteren in de bergritten kan ik nog wel naar boven kijken.

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Ik blijf mij verbazen over het feit dat Almeida opeens een niet te missen topper was vóór aanvang van de Giro. Zelf heb ik er (heel dom van mijzelf blijkbaar) voor gekozen om Masnada mee te nemen in plaats van Almeida. Voor €1.000.000 minder leek mij dat een gelijkwaardige keuze, toch wel belangrijk bij een spel als Scorito waar je elke euro zo efficiënt mogelijk moet investeren.

Laten we wel wezen, wanneer het in de finale serieus omhooggaat (Etna, gisteren) wordt Almeida gewoon gelost en eindigt Masnada voor hem. Almeida zit niet bij de beste 10 à 15 beste klimmers van deze Giro met toch al een zwak deelnemersveld. Dus in die zin is Almeida (à €2.500.000) thuislaten gewoon een prima keuze. Zonder die verwaaide tijdrit was hij zijn prijs nog niet waard geweest.

Let wel, dit betekent NIET dat er vooraf geen goede redenen waren om Almeida mee te nemen. Hij heeft zeker potentie en heeft al leuke dingen laten zien. Maar een zekerheidje vooraf? Hou toch op, gewoon een heel goed uitgepakte gok door een werkelijk zéér onwaarschijnlijk scenario. Maar dat is ook koers, dure gokjes die beloond worden. Maar het blijven gokjes.

ralphhoumes

Gokje of niet, als je hem hebt heb je gelijk, en ik heb spijt dat ik hem niet heb want hij heeft z'n geld wel opgebracht in tegenstelling tot een Gaviria

nasibal

Ook hier een tussenbalans op de rustdag. Hoewel 95% een mooie score is, is het voor mijn doen een wat tegenvallende scorito

Een deel van de lagere score is met name te wijten aan verkeerde dagkeuzes. Een paar keer de kopman verkeerd en Demare niet opstellen in die etappe die hij met overmacht wint. Almeida maakt natuurlijk wel wat goed, maarja dat doet hij voor 49% van de spelers geloof ik (correct me if I am wrong). Dat zijn nog steeds een hoop mensen om me te concurreren

Bilbao en/of Konrad had ik er graag bijgehad. Voorkeur gaat naar Konrad. Maar dan loop ik tegen hetzelfde probleem aan dat Starlynk al beschreef: Dat was 100% ten koste gegaan van een scorende renner, dus de vraag is dan hoeveel punten ik er effectief mee zou winnen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Ballerini. Torres blijkt een verkeerde keuze vooralsnog. Was natuurlijk ook een gok gewoon. Gaviria valt tegen, maar ook dat was in zekere zin een 'gok'. Alleen, waar Gaviria voor mij vooral in de selectie zat om naar boven het verschil te maken ben ik door de omstandigheden nu helaas van hem afhankelijk om uberhaupt een beetje bij te blijven.

Verder wil ik graag nog even terugkomen op de kwestie 'Vlasov, Thomas en Yates'. Je kan stellen dat iedereen deze heeft en je dus op hunzelf geen punten verliest, maar:

- Mensen met de gangbare 9+1 klimmers in hun selectie (of zelfs meer) hadden mogelijk een scorende renner op de bank zitten, die nu 'gewoon' mee kan in de dagselectie

- Vlasov Thomas en Yates waren alle 3 renners die vooraan in de etappeuitslag konden eindigen. Renners daarachter (in enkele etappes waarschijnlijk inclusief Fugl/Nibali) eindigen nu dus tot maximaal 3 plekken hoger in de daguitslag. Dat kan zo 10-20 punten per renner, per etappe schelen. Met name renners als Konrad en Billbao (die anders obv hun prijs een impact op je totaalselectie hadden) profiteren hiervan, maar ook mensen met meerdere goedkope klimmers ipv slechts 1. Niet te vergeten Fuglsang en Nibali. Beide renners laten zien gewoon top te zijn, maar hadden nog steeds geklopt kunnen worden door Yates/Thomas/vlasov.

- Ik rij momenteel niet mee in de koers, dus ik weet het niet zeker, maar ik kan me voorstellen dat de koers bergop met een sterk INEOS vs een sterk MS een stuk harder was geweest dan nu Trek het moet verzorgen samen met Sunweb. Dit was m.i. over 3 weken ten koste gegaan van jongens als Fuglsang, Konrad, Nibali en het goedkopere grut. Mogelijk gaan deze renners nu in de 3e week beter scoren dan vooraf te verwachten.

- Ik koos er bewust voor om maar met 8 klimmers + een 500k'er te gaan omdat ik Ganna/Affini hoogstwaarschijnlijk wel als opvuller kon gebruiken in de meeste etappes. Dat valt nu dus weg.

Natuurlijk, of je van bovenstaande profiteert of juist niet hangt af van je eigen bewuste keuzes in je totaalselectie. Je zou dus ook kunnen stellen dat het daarmee je ; eigen schuld' is en je simpelweg goede of verkeerde keuzes hebt gemaakt. Hier was ik 100% in meegegaan als Thomas, Yates en/of Vlasov simpelweg gewoon niet zo goed bleken. Dat had alsnog zo kunnen zijn natuurlijk, zeker bij Vlasov en Yates, maar is nu niet het geval. Speelde je vooraf bewust in op specifiek uitvallen in de eerste paar etappes, prima, chapeau, maar wel een longshot die slechts in 1 op de zovaal rondes goed valt.

In principe was uitgangspunt van mijn tactiek om puntverlies in de bergen te minimaliseren en in de overige etappes bonus te pakken. Lukt het niet om die bonus te pakken zou ik dus in ieder geval ook niet verliezen. Een tegenvallende Gaviria was dan minder een probleem geweest. Nu verlies ik wel en wordt mijn bonus omgetoverd in aanhaakpunten. Helaas, maar het is niet anders.

Natuurlijk was mijn tactiek risicovol en wist ik dat het met uitvallers lastig ging worden. Daarvoor steek ik met alle liefde mijn hand in eigen boezen. 1 uitvaller had ik echter nog wel kunnen handelen, zeker omdat mijn 500k backup Hindley het naar behoren doet en ook Ciccone in vorm lijkt te komen. Door 3 uitvallers leg ik het nu echter op bovengenoemde punten af en zullen we nooit weten of mijn tactiek uberhaupt had gewerkt of niet. Dat vind ik misschien nog wel jammerder dan het feit dat het tot een minder hoge klassering leidt. Ik hoef niet altijd gelijk te hebben, maar weet wel graag óf ik gelijk heb of niet.

Voor nu is het vooral supporteren van Kevin en juichen om niet-opgenomen-in-mijn-selectie-maar-toch-een-beetje-mijn-adoptie-renner Guerreiro. Ook Visconti volg ik op de voet (haha pun intended, of moet ik zeggen 'pin intended').

Heel veel succes aan iedereen die nog wel lekker gaat. Op naar het bekertje! Zelf ga ik alvast op naar de Vuelta :)

Laatst gewijzigd
jslk

Ik vind t een leuke giro tot nu toe, Kelderman met een zeer realistische podiumkans en misschien al dromen van t roze?? Almeida die een alleraardigste vervanger van Evenepoel blijkt (en voor mij met 4 DQS mannen de meubelen tot nu toe redt). Als de koers zo gecontroleerd blijft, zie ik m best nog een tijdje roze houden, zeker als er in de bergen sneeuwval gaat zijn. Wishful thinking? Jazeker, maar je moet wat met Yates, Thomas en Vlasov in je team.

nasibal

k blijf mij verbazen over het feit dat Almeida opeens een niet te missen topper was vóór aanvang van de Gir

Stond bij mij na Ain en Burgos al direct op de kortst denkbare shortlist voor welke ronde hij dan ook zou meegaan voor QS. Emillia en de Settimana bevestigden dit vevolgens. Perfecte scoritorenner zonder echte kopman bergop, meer dan prima klimpotentie en een zeer goede punch. Kans op wittetrui punten en als Quickstepper waarschijnlijk ook nog goede opvuller in sprint/overgansetappes. Daarbij voldoende 'in de luwte' dat hij geen 80% pickrate zou hebben. Dat gaat in mijn opinie wel wat verder dan 'leuke dingen laten zien'. Sterker nog: Dat gaat dan bij mij heel snel naar 'scorito-zekerheidje' juist. Zijn prijs bleek uiteindelijk wat aan de hoge kant waardoor hij lastig in te passen werd en mogelijk zijn er mensen afgehaakt omdat ze hem niet ingepast kregen samen met een Fugl/Nibali.

ja, hij haalt nu veel meer punten dan verwacht en dan het geval was geweest als zijn tijdrit 30 seconden trager was geweest. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ook zonder die 'extra punten' was hij in dit veld denk ik nog steeds een meer dan prima keuze geweest. Hooguit 1 miljoen - 500k te duur en dan was het dus de vraag of je het geld er voor over had gehad. Soms kan (en moet) je even afwijken van die x punten per miljoen 'regel',

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Zijn prijs bleek uiteindelijk wat aan de hoge kant waardoor hij lastig in te passen werd en mogelijk zijn er mensen afgehaakt omdat ze hem niet ingepast kregen samen met een Fugl/Nibali. [...] Hooguit 1 miljoen – 500k te duur en dan was het dus de vraag of je het geld er voor over had gehad.

Hierdoor echt precies buiten de boot gevallen. Genoeg puncheurs in de selectie en gekozen voor Masnada (en Ballerini) van QS. Die tijdrit op deze manier zag ik simpelweg niet aankomen (zeker niet voor het roze natuurlijk in de eerste dagen, maar ook niet voor het wit, waar Bjerg en Affini wat mij betreft meer favoriet waren. Of voor mijn part McNulty), juist omdat er in tegenstelling tot andere disciplines, wel erg veel goede tijdrijders aan de start stonden.

Ik sta nu op 93,3% (4 punten achter Starlynk), zonder Almeida en Démare (en Gaviria). Het doel is eindigen boven de 95%, meer zit er waarschijnlijk niet in.

Tot nu toe pakken de keuzes voor Sagan, Ballerini en ook Bilbao en Konrad aardig uit. Daarnaast Nibali, Kelderman en Fuglsang in de selectie dus daarmee drie grotere favorieten voor top-5.

Voor de tijdritten heb ik naast Ganna nog Campenaerts achter de hand, hopelijk blijft die eens op z'n fiets zitten. En het uitvallen van Barbier betekent hopelijk dat Cimolai alle vlakke sprints gaat meedoen. Ik zie nog wel wat potentie als Almeida niet tot diep in de derde week het roze houdt (al heb ik zelf ook meermaals geprofiteerd van het opstellen van Ballerini en Masnada).

Laatst gewijzigd
Pim96

Ik snap de keuze voor Ciccone niet helemaal. Voor 2 miljoen vond ik hem best duur. Zeker als je ziet dat hij momenteel niet eens de laatste man is van Nibali. Dus puur meegenomen voor de vluchten in de 3e week of ook nog een andere keuze?
Ik vond dan voor 1.5 miljoen Konrad of Bilbao veel interessanter.
Ik had zelf besloten om geld te besparen door Knox te nemen. Individueel doet hij het niet al te best, maar kan hem lekker opstellen voor de teampuntem.

Mijn keuzes pakken niet optimaal uit. Ik baal ervan dat ik Cimolai erin heb gezet voor Ballerini op het laatste moment. Het niet nemen van Sagan was een bewuste keuze om Nibali te kunnen nemen. Het is nog even aankijken of dit in de 3e week goed kan uitpakken.

Momemteel al 5 uitvallers met Yates, Thomas, Vlasov, Barbier en Affini. Dat tikt toch best aan weer voor de afrekening. Momenteel sta ik op 93,5%. Eens kijken wat ik daar nog van kan maken.

Renners die ik graag nog zou hebben: Konrad, Bilbao, Sagan, Pozzovivo.
Missers: Mijn uitvallers, Gaviria en Cimolai tot nu toe.
Tevreden met: Demare, Kelderman, Hindley, Almeida, Matthews

nasibal

Ik snap de keuze voor Ciccone niet helemaal. Voor 2 miljoen vond ik hem best duur. Zeker als je ziet dat hij momenteel niet eens de laatste man is van Nibali. Dus puur meegenomen voor de vluchten in de 3e week of ook nog een andere keuze?

Dat Ciccone zich de eerste 2 weken rustig zou houden (en er in de 3 week moest staan) was vooraf al bekend en ook door de ploeg gecommuniceerd. Dat zag ik eigenlijk alleen maar als voordeel voor de 3e week. Inderdaad dus vooral voor die etappes meegenomen. Bood mij in die etappes (mits vorm) een hoop meer zekerheid dan de knoxjes/haigjes/oomentjes en wilde daar graag die miljoen extra voor betalen. Of het inderdaad méér op gaat leveren moet nog blijken, maar minder in ieder geval niet.

Konrad of Bilbao had ook gekund, al zag ik die meer als renners voor de eerste 2 weken terwijl ik juist iemand zocht voor de 3e. Die 500k besparing had me daarnaast ergens anders waarschijnlijk een renner laten vervangen die nu wel scoort, dus dat zou ook puntverlies zijn geweest.

@hartstikkebedankt
Ik heb naast Almeida ook Masnada en had er voor kunnen kiezen om Ballerini mee te nemen ipv Gaviria. Die jongens zijn sowieso niet de duursten dus daar was linksom of rechtsom naast Almeida nog wel plek voor te maken. Ik denk dus dat het eerder een Fugl/Nibali is die het voor jou niet mogelijk maakten? Die hebben net zo'n prijs dat ze wel echt op het budget drukken en je keuzes moest maken.

Bjerg en Affini zou ik, ondanks de ITT's nooit opschrijven voor het wit. Dat zijn van die renners die in bergetappes prima in de bus kunnen gaan zitten en zo over 3 weken uren verliezen. Bjerg doet het nu overigens anders natuurlijk, maar heeft ook al in andere etappes tijd verloren.

Rawolf

Nu schrijf je Haig wel makkelijk af, normaal bij de beste 10 klimmers.

daandej

Morgen iets voor de Gent of als opvulling een Bilbao of nibali opstellen ?

Primavoormij

'@Rawolf Thomas, Yates, Kruijswijk, Nibali, Kelderman, Fuglsang, Vlasov, Lopez, Majka, Konrad, Almeida, Masnada schatte ik persoonlijk bij voorbaat allemaal hoger in. En dan heb je ook nog de renners waarvan ik ze vooraf op vergelijkbaar niveau zou inschatten en/of waar nu van blijkt dat ze beter klimmen: Pernsteiner, Bilbao, Knox, Kangert, Hagen, Pozzovivo, Hart, Hindley, Oomen, Ciccone, McNulty. Zo makkelijk zou ik 'm dus niet bij de 10 beste klimmers zetten.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Bjerg en Affini zou ik, ondanks de ITT’s nooit opschrijven voor het wit. Dat zijn van die renners die in bergetappes prima in de bus kunnen gaan zitten en zo over 3 weken uren verliezen.

Ik bedoelde ook enkel voor de eerste dag(en). De topfavoriet voor wit overall was wat mij betreft Vlasov. En daarna zag ik niet echt een favoriet, daarom heb ik er ook verder niet op gespeculeerd.

Wat mij betreft was Almeida een nummer 2 voor wit, of McNulty, of Knox, of Hindley, of Oomen, of Valter, of Rodriguez, of Hamilton, of Hart. Volgens mij gaf DQS ook aan vóóral een klassement te willen rijden met Knox of Masnada.

Het talent van Almeida stond op zich buiten kijf, maar voor die prijs (!) dacht ik niet dat hij onmisbaar zou zijn. Een 64e plek in de eerste ITT had zomaar gekund, of was misschien zelfs logischer dan een 2e plek. Ondanks zijn punch- en klimvermogen had ik dan nog moeten zien of hij die 2,5 mil makkelijk waard was. Het punt is een beetje dat Almeida nu door die tijdrit eigenlijk bonus op bonus op bonus heeft gestapeld.

Ik denk dus dat het eerder een Fugl/Nibali is die het voor jou niet mogelijk maakten? Die hebben net zo’n prijs dat ze wel echt op het budget drukken en je keuzes moest maken.

Ik heb inderdaad veel centjes uitgegeven in het klimteam. Deels omdat ik niet goed kon inschatten wie vanaf plek 8-10 in het AK goed zouden meerijden, dus ik koos liever voor 'zekerheid'. Daarnaast had ik geen mogelijkheid om voor deze Giro alle ambities door te spitten.

Thomas, Vlasov, Yates, Nibali, Kruijswijk, Kelderman en Majka vond ik redelijk zeker voor een hoge AK plek in dit deelnemersveld. Fuglsang is lastig gezien zijn track record, maar die heb ik vooral meegenomen voor de vele etappes waar je mannen nodig hebt die snel kunnen finishen in de eerste 2 weken. Daarnaast omdat dat AK er ooit toch een keer uit moet komen, hij een aardige ITT heeft en voor de zekere teampunten van Vlasov die een pre gaven. Hem had ik dan kunnen opofferen voor Almeida, maar de kans dat Fuglsang een goed klassement zou rijden vond ik groter dan Almeida en die mannen heb je ook gewoon nodig. En ik had niet per se verwacht dat Almeida in de eerste 2 weken veel beter kon aankomen dan Fuglsang.

Uiteindelijk zat ik dan met Thomas, Yates, Vlasov, Nibali, Kelderman, Fuglsang, Konrad, Masnada als beoogd beste klimmers.

Laatst gewijzigd
Ludi

Haig is als knecht, in een grote ronde, zelde bij te beste 10 klimmers mee, inderdaad.

Rawolf

Haig dit seizoen nog 2e in de Ruta del Sol voor oa Landa, 2e in Valencia, 10e in Tirenno. Dan kan je klimmen.

Volgens hemzelf last van de kou.

Ludi

Allemaal geen grote rondes. Als haig knecht in een grote ronde wordt ie in verwachting niet echt beter dan 20e, in verwachting rond plek 28(+/-10), in de laatste 4 grote rondes. Zelfs als de tour niet te vergelijken is met de andere 2 rondes, want daar presteerde hij ook het minst, haalde hij nog steeds maar 19e en 21e. In die jaren haalde hij ook top 10s in 1 weeks koersen. Het Had gekund. Maar ik verwachtte andere klimmers uiteindelijk vaker top 10 en hoger in het AK. Thomas, yates, nibali, fugl, vlasov, almeida, knox, kruijswijk, majka, konrad, kelderman verwachtte ik sowieso boven hem en pernsteiner, bilbao, hindley, ciccone, hamilton, oomen, lopez, foss, zakarin, hart, pozzovivo, masnada, mcnulty, valter, pedrero niet per se onder hem in de rol die hij zou hebben en hoe hij die normaal uitvoert in een grote ronde.

Als klimmer op zich is hij wel dik in orde, al vind ik hem dan nog niet per se top 10 in dit veld.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Leuk rondje Kevin. Hier gaat het kut. Geen Almeida. Geen Ballerini. Prullen op de achtergrond met 77,5%.
Voor morgen
Ulissi (c)
Matthews
Vendrame
Sagan
Demare
Masnada
Kelderman
Narvaez
Guerreiro

Geen plekje meer voor Nibali, Knox, Majka

MarvinG

Demare? Zou deze etappe niet iets te zwaar voor hem zijn?

Ragnar Lolbroek

Mogelijk wel. Een geval van FOMO. Voor als hij beter blijkt dan verwacht.

Jori

Probleem is het koersverloop: Gaan we het jagende peloton op een kopgroep zien en dus echte strijd voor de ritzege? Of gaan we bijv zoals rit 8 een kopgroepje zien van bijv. 6 renners en kabbelt het peloton naar de finish om te strijden voor plek 9 tm 20? Welk team gaat er controleren? Momenteel heb ik er zelfs Gaviria in staan, vanwege dat laatste scenario en feit dat ik geen echte praktische opvulpunten heb. Ganna met 4 zou nog niet heel onlogisch zijn gezien een ontsnapping een mogelijk scenario is en zelfs als je niet kan winnen, kan het natuurlijk wel interessant qua punten zijn. Hindley met 3 speculeer je al wel vol op een winst voor Matthews. Campenaerts kan natuurlijk ook nog, maar ergens moet ik ook wel beetje realistisch blijven :p

Laatst gewijzigd
Melkboer

Morgen iets voor Felline?

Yskoud

Tja, ik verwacht morgen wel de vlucht van de dag die gaat strijden voor de zege. Wat daar achter gaat gebeuren is veel relevanter. De laatste klim is zwaarder dan de slotkilometers van zondag. Dus ik ga er toch vanuit dat ze bij Astana en Sunweb doorhebben dat er veel te halen valt op de laatste klim, zeker gezien het feit dat de volgende kans bergop pas zondag is en we nog moeten zien hoeveel koersdagen we daarna nog hebben gezien Corona en het weer.

Laat ik het zo zeggen als Kelderman of Fuglsang morgen niets probeert wil ik ze ook niet meer horen janken als de Giro wordt stopgezet of ze op het eind minder dan 1 minuut te kort komen voor de eindzege.

Kortom morgen Kelderman, Fugslang, Hindley, Majka, Almeida mee net als Matthews, Vendrame, Ulissi. Ballarini en Masnada.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Mag jij er 10 opstellen elke dag Yskoud?

1 2 ... 150 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.