Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 151 ... 191 192
La Primavera

'@Sjonge Jonge Een van de voordelen van de crowdfunding van verleden jaar. Komt perfect uit deze Giro! ;)

Imbatido

Hoe gaan Sunweb en Bora deze week aanpakken? Zouden ze nog wat voor Matthews en Sagan gaan doen (eventueel voor het puntenklassement), of zouden ze zich rustig houden met Kelderman en Majka in de ploeg.

cactus

Ondertussen op de Stelvio..... https://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c4770/

Jori

'@imbatido: Idd lastig. Etappe 9 baarde een muis, iig qua koersen, terwijl tijdverschillen eigenlijk ook meevielen zoals TJV ook wel dankbaar concludeerde op de ploegsite. We hebben net een rustdag gehad en dus is er veel mogelijk.
Sunweb zie ik zich nu enkel focussen op het klassement. Vind het zelf een matige giro, maar Wilco in het roze, dat is toch wel iets geweldigs voor zo'n coureur met zoveel tegenslag. Nou nog hopen dat het uitkomt!

Bora gaf aan niet in zijn eentje te willen rijden, terwijl Groupama deze etappe het liefste aan het hele peloton minus Sagan en Matthews geeft. UAE zie ik dan juist anticiperen en voor de vlucht gaan. Sagan en Matthews zullen wel gecontroleerd worden door Groupama, die zullen elke vlucht met Sagan en/of Matthews inrekenen.

Bora zelf sluit ik ook overigens niet uit. Sagan was bijzonder gefrustreerd na etappe 8. Haalde de sprint van Démare nog eens aan waar hij van zijn lijn afweek (vraag of hij ook weer terug kon gaan als hij van links helemaal naar rechts schoof), was boos op Groupama die niet reden en besloot zelf om niet mee te sprinten, terwijl het niet rijden van Bora een beslissing was van de ploegleiding, zoals het stond beschreven in het verslag van Bora op de website. Mogelijk dat hij nu intern wel met de vuist op tafel heeft geslagen en alsnog heeft gezegd dat deze keer het raak zal zijn. Maar zoals Yskoud terecht zei, deze muurtjes zijn zelfs meer geschikt op klassementsverschillen te maken dan op te sprinten. En 6 km uitloop is ook niet vreselijk veel om nog terug te komen.

Die 6 km uitloop is wel de reden dat Sunweb en Astana denk ik de koers toch niet willen controleren, anders was het ook nog dubieus gezien de verwachte 3e week. Sunweb had ook immers (of Astana, weet niet precies hoe die zitten qua mankracht) nog de ontsnapping terug kunnen halen na het werk van trek in de vorige etappe.

UAE lijkt me team wat liever een renner meeschuift in de ontsnapping dan te controleren voor Ulissi, maar dat is meer onderbuik gevoel dan dat daar bewijs voor is. Maar etappe 9 hadden ze ook voor kunnen kiezen om de vlucht terug te halen en Ulissi erin proberen te krijgen ipv Bjerg die 5 minuten zelf te laten overbruggen. Geen praktisch voorbeeld, maar geeft voor mij beetje de instelling weer aan van die ploeg, waar het een kleine free-for-all is en enkel in de laatste kilometers er een echt plan opduikt (Gaviria bijv. of Conti voor Ulissi).

kevinraar

mij team voor morgen
ulissi
sagan
matthews
vendrame
bellerini
brambilla
almeida

nog 2 plekken over
fulsang
majka
kelderman
kruiswijk
pozzovivo
demare
haig
knox
masnada
swift

Vrouwvandepool

Ik zou voor fuglsang en kelderman gaan Kevin! #gokevin

cactus

Zou Masnada en Knox erbij doen voor de 2x 11 teampunten

Genomico

Kelderman heeft ook al sowieso 8 punten, met kans op meer, dus ik zou voor hem en Masnada gaan. Exact dezelfde keus als ik ook heb moeten maken met Fuglsang als 10e man net buiten de selectie. Voornamelijk omdat hij niet al een zekere 8+ punten heeft en de rest wel.

JapieJapo

Bellerini :)
Die hebt een mooie fietsbel op zijne stuur

Kelderman en MAsnada zou ik doen

Ik zelf hoef maar 6 renners niet op te stellen en dan heb ik mijn al compleet...

Laatst gewijzigd
daandej

Ulissi of bling als captain?

Boris Galibier

Bellerini top!

Boris Galibier

Ook top: Almeida denkt niet dat ie de Giro gaat winnen, maar denkt dat ie de trui as zondag kwijt raakt.
Twee weken in het roze en rekening houden met meer....in al die jaren grote ronden nooit eerder gezien dat er 3 jochies van 22 ongeveer tegelijk doorkomen die voor de winst rijden. Tuurlijk is Pogacar een maat boven Bernal en deze weer boven Almeida, maar toch. Mooi om te zien.

Jofferde

'@kevin ik denk heel iets anders: Swift en Demare

Demare FOMO, en natuurlijk zekere punten

Swift staat als kanshebber in Wielerflits voorbeschouwing

Guido73

Demare heeft geen schijn van kans of het moest zijn dat ze niet willen koersen en er een massaspint is, NOT!
In de voorbeschouwing staat ook Bjerg met 2*, dan kan je er ook Jos Van Emden 2 geven als we toch zo bezig zijn.

Laatst gewijzigd
leonstar

Kevin, ik moet zeggen dat ik met enige jaloezie naar je team kijk!

Met dit team is het echt goed mogelijk dat je de hele shit gaat winnen!

Knap gekozen!
Succes nog maar dit wordt minstens een kroontje! Ik denk meer!

leonstar

Bling, die sprint ook voor de 7e plek!

kevinraar

ik heb gekozen voor demare en kelderman demare is in bloed form heeft al zekere punten als niet super hard rijden kan hij er mischien bij blijven

Guido73

Ik voorspel een Demare niet binnen de eerste 100, wie doet beter?!

Rawolf

kevin ik zou nog eens gaan twijfelen over Brambilla, gaat geen vrijheid krijgen waarschijnlijk. Zou in plaats daarvan kiezen voor de zekere punten + hoge top 20 van Masnada. Swift lijkt me ook een uitstekende keuze.

Ludi

Ik voorspel demare bij de eerste 15 OF niet bij de eerste 120. Dat is netto beter, toch?

Nul verstand

Ik voorspel Demare in de bus. Op het etappe profiel lijken die klimmetjes niet zo zwaar, maar kijk maar eens naar de profielen van die klimmetjes op touretappe.nl. Overleeft een Demare nooit. Heb ook twijfels of Sagan en Matthews het wel overleven.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Wij gaan morgen all-in in een laatste poging alsnog de trein te pakken. Alles of niks!

Forza team Zadelpen!!!

Nul verstand

Als het niet lukt, dan wordt het zadelpijn!

Andross

Ik schat dat een Demare er morgen niet bij zit en een select groepje renners voorin voor de winst gaat strijden. Toch stel ik hem wel op aangezien de zekere 8 punten waarschijnlijk meer waard gaan zijn dan de kans dat bijvoorbeeld een fuglsang op de plekken 5-15 belandt. Bling en Sagan moeten ook punten kunnen halen mits het koersverloop het toestaat. Al met al een moeilijk te voorspellen etappe waar ik vooral veel veilige punten binnen wil halen (DQS, Kelderman, Demare, Sagan, Matthews) en hoop op een goede dag van Ulissi, Vendrame of Swift. Van die 3 geef ik de beste kans dus dat zal mijn kopman worden voor morgen. Fugl en Ganna moeten banken en ik vrees dat ik vooral van die laatste spijt ga krijgen.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Se7en Bjerg is anders al 3e, 13e, 9e en 3e geworden deze Giro. Dat heb ik Jos nog niet zien doen, als we toch zo bezig zijn. Zo gek is het allemaal niet dat hij met zijn aanvalslust deze Giro sterren krijgt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 151 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.