Er zijn echt wel mensen die het uitvallen van Thomas hebben ingecalculeerd. Is natuurlijk een risico, maar je zal elke GT spelers hebben die ervan uitgaan dat de topfavoriet (of een van de topfavorieten) het niet waar gaat maken. Zelf durf ik dat niet echt en het blijft ook gewoon een gok. Als je voorspelling echter uitkomt, ga je best lekker. Denk aan Bernal in de Tour (2020), Dumoulin (Giro 2019), Froome (Tour 2014 & Vuelta 2015), Contador (Tour 2014), Nibali (Vuelta 2015), Valverde (Tour 2017), Thomas (Giro 2017), Landa (Giro 2017) en Pinot (Tour 2020). Elke ronde valt er wel een dure kopman weg, dus je kan er best op inspelen. Voor mijzelf is de kans groot dat ik de deksel dan op m’n neus krijg, zoals toen ik Thomas niet meenam (Tour 2018). Toen ging ik er vanuit dat hij weer op z’n snufferd zou gaan. Die gok pakte niet goed uit.
Je hebt zeker gelijk. Echter, als je inplaats van Thomas en Yates (volgens mij 11.5 mil) Kelderman en Pozzo had meegenomen had je nu 6 mil bespaard. Maar goed, als gaat in ons geval uiteraard nergens over. Voor de spelers die het wel zo hebben gedaan is het wel lekker punten binnenhalen.
Ja, hij was inderdaad héél goed ná de Coronaperiode. Een periode waar je heel gedisciplineerd mee om moest gaan en niet voor alle renners alle trainingsmogelijkheden en omstandigheden gelijk waren. Was dus volledig zeker dat hij dit niveau ging halen in de Giro en niet net als allerlei andere interessante goedkope jongens zou gaan rijden voor plekje 15-25.
Maar inderdaad, hij was ook maar 500k.
Fugl dus weer de verliezer van de dag onder de AKmannen.
Met deze verschillen dus echt hopen dat de bergen doorgaan. Nibali, Fuglsang en Pozzo zullen flink moeten gaan aanvallen. Kunnen mooie etappes worden, want een aanvalletje op 1 km van de meet gaat te weinig verschillen opleveren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.