vandaag verliest Sunweb de Giro.
ongelovelijk slechte taktiek van Sunweb. Ze hadden met hun kopman 2:30 voorsprong op de rest, nu nog 15 sec!!
wie kan het mij uitleggen?
De kopman alleen laten op de Stelvio. Daar verloor hij maar 45 sec. Was Hingley meegereden was het minder dan 30 sec geweest.
Op het vlakke deel verloor Kelderman 1 min. Met Hingley waarschijnlijk niks. Met z´n 2 en waren ze dicht bij de etappewinst gekomen en hadden ze max 1 min verloren, waarschijnlijk 30 sec.
Dan had Kelderman nu in een zetel gezeten met meer dan 2 minuten voorsprong.
Kansloze strategie.
Stel dat Hindley gewacht had? Ik kreeg op de slotklim het idee dat Hart niet volle bak wou met Hindley in zijn wiel en bang was voor een counter.
En als Hindley wel gewacht had moet die zich aanpassen op het tempo van Kelderman. Terwijl vooraan Hart zich helemaal uit elkaar kan trekken omdat er dan toch geen bedreiging meer was. Ik denk dat Kelderman meer tijd op de slotklim had verloren.
Zowel Ineos als Sunweb waren in het laatste uur op zijn zachtst gezegd twijfelachtig bezig qua tactiek. Eindresultaat is wel dat het niet spannender kan zijn, zou hilarisch zijn als Bilbao er op de tweede keer Sestriere vandoor sluipt en de Giro wint*.
*en mijn enige kans om überhaupt aan de 70% te komen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.