Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 184 ... 191 192
Jori

Bus heeft het gewoon gehaald. Met alle sprinters, inclusief Hodeg, Lonardi bijv.

Jori

Minus 1, Tompot.
en natuurlijk Boaro/Visconti

EDIT: Bodnar miste, maar die zat ook gewoon in de bus

Laatst gewijzigd
Sloddies

Denk dat als Hindley had gewacht op Kelderman, dat ze Kelderman max een half minuutje minder had verloren. Hadden ze ook geen ritzege gehaald. Tai kon harder op de slotklim, maar was bang voor Hindley. Kelderman kon in de klim niet sneller. Kon ook Bilbao niet volgen.

Sloddies

Scoritowijs moet de gifbeker helaas helemaal leeg. Weer de verkeerde kopman (Majka) en naar 63%. Brrr

De Condor van Echt

Prachtige rit gezien, met veel gespreksstof over Sunweb, en daling beperkt gehouden tot -/- 2,5%. Jammer dat Hindley dat sprintje won, anders had ik via Ganna 13 teampunten gehad.
Morgen bewegend-behang etappe?

Wielrennertje

De daling blijft doorzetten, nu ook onder de 80% gedonderd. Beter gaat het niet meer worden. op Scorito-gebied een ronde om héél snel weer te vergeten...

J. Bernal

Hmm vind het toch een beetje jammer van Sunweb. Ik denk dat de kans dat Kelderman de Giro wint wanneer Hindley had gewacht veel groter is dan de kans dat een van beiden de Giro wint in de huidige situatie. Ach ja, achteraf is het makkelijk praten.

Pietje Precies

Wachten op Kelderman was denk ik een onverstandig risico. Als Kelderman écht instort heeft ie aan een knecht ook niet al te veel meer en dan ben je potentieel beide mannen kwijt in het klassement.

Het is echter mijns inziens wel zeer twijfelachtig dat Hindley niet heeft aangevallen. Wellicht had ie dat al op de Stelvio moeten doen om Dennis te lossen. Die heeft nu in de vallei / eerste deel van de klim nog zeer nuttig werk kunnen verrichten.

Maar dat Hindley dat niet deed begreep ik nog wel enigszins. Dat ie vervolgens lekker in het wiel kruipt is keurig gedaan. Echter moet ie altijd met nog zo'n 5 km te gaan een aanval plaatsen. Als Tao niet had kunnen volgen, pakt ie misschien 20-30 seconde die ie zeer goed kan gebruiken. Als Tao wel had kunnen volgen, hou je gelijk de benen stil en is dat killing voor het tempo.

Echter blijft Kelderman ook wel een slappe zak. Hij krijgt te horen dat Hindley niet gaat wachten en verliest binnen no time een minuut extra. Bij mannen als Bilbao en Fuglsang kan ie opeens niet aanhaken. Een behoorlijk deel van het tijdsverlies lijkt toch wel afschuifbaar op de fragiele bovenkamer. Hoe gek dat misschien ook klinkt zo lekker lui op de bank hangend over de huidig Maglia Rosa drager :p

J. Bernal

'@Pietje Precies Ik ben het met je eens dat de tactiek beter had geklopt als Hindley had aan gevallen, maar Kelderman een slappe zak noemen?! Die minuut verloor hij op het vlakke waar Dennis als een gek aan het doortrekken was. Kelderman zat gewoon echt op de limiet, dat zag je ook wel toen hij over de streep kwam.

Ludi

Ach, kelderman zou TGH in een itt altijd moeten kunnen verslaan, dus prima zo. Ook niet zo raar. Hart heeft kilometers lang "fris" achter dennis gezeten en kelderman was solo.

Pim96

Net even de rit terug gekeken. Denk niet dat Hindley moest wachten nee. Sluit me wel aan bij Pietje. Als je het hoofd van Hindley net na de finish ziet.... Fris als wat. Die had gewoon moeten en kunnen aanvallen. Ach achteraf roze en een rit gepakt.

Ludi

Wie heeft die rit van morgen nou weer bedacht. 251 km vlak eind derde week. Gruwelijk.

Hoop op geen kopgroep en 40 per uur gemiddeld. XD

DKrikk

Dat "renner 1" moet in de ITT "renner 2" altijd kunnen verslaan komt me heel bekend voor van een Tour die nog niet zo lang geleden gefinisht is.............

RemmertW

'@Pietje, met name eens met je laatste zin ;)

RemmertW

Morgen Demare Ballerini en teampunten en hopen dat Sagan 3de of lager wordt of dat Groupama besluit niet te achtervolgen.

Raimondas Roomsaus

Goh, dan sta je gedeeld 2e in de wielerflits subpoule en dan ga je eens kijken wat er boven je staat. Dat kun je beter niet doen.. Mitchell26 feliciteer ik hierbij alvast met de winst:p

Ludi

Wat heeft mcnulty trouwens gedaan vandaag?

@nasibal: is dit de mcnulty die je had verwacht?

cactus

Zie nu pas dat Swift 16e is geëindigd vandaag. Knappe prestatie voor deze “sprinter” hoor

Tour de Flits

'@Kj, ik acht de kans op zo'n rit best wel aannemelijk. 251km na vandaag op zo'n vlak stuk na vandaag is toch van de zotte. Wie heeft er nu zin om heel de dag in de kopgroep te zitten, wetende dat je 15km voor de finish teruggepakt gaat worden

kevinraar

slechte dag voor mij heb 226 gehaald ben gezakt van 177 naar 296 ga de beker niet halen helaas

SurPlace

Nog andere gedachte die ik had. Zou sunweb niet liever Hindley in roze hebben omdat Kelderman weg gaat?

kevinraar

mij team voor morgen
demare
sagan
ballerini
vendrame
swidt
kelderman
almeida
ulissi
dennis

vasnd

Ik kan bij dit koersverloop alleen maar denken dat Thomas hier met een kwartier gewonnen had.. Wat een bizar wielerjaar.

Pietje Precies

'@Frikande la Cruz,

Kelderman krijgt een bidon en maakt een soort wegwerpgebaar met nog 17.3 km te gaan (voor de koplopers). Volgens de chrono had hij op dat moment een achterstand van 42" en Bilbao & Fuglsang op 01'23"

Vanaf dat moment leek Kelderman geknakt te zijn. En deed Dennis inderdaad fantastisch beulwerk.

Dennis geeft af met nog 10.3 km te gaan. Volgens de chrono had Kelderman op dat moment een achterstand van 01'41" en Bilbao & Fuglsang 01'52"

Met nog 9.6 km te gaan halen zij Kelderman met een enorm snelheidsverschil in. Op dat moment zag Kelderman er nog zieliger uit.

Uiteindelijk finisht Bilbao slechts op 46", Fuglsang op 01'25" en Kelderman op 02'18". Dat betekent dus dat met name Bilbao een veel snellere slotklim heeft gereden dan Tao & Hindley. En Fuglsang tevens een stuk sneller. Wat wel te denken geeft...

Zodoende heb ik mij tijdens de koers eigenlijk verbaasd over alle drie de kanshebbers:
- wist Tao wel dat iedere seconde telde omdat er Giro eindwinst op het spel stond? of kon hij niet harder dan dit?

- mocht Hindley aanvallen van de ploeg of moest hij verplicht blijven zitten? Daarmee samenhangend, had Hindley écht niks meer in de tank om een aanval te plaatsen en zo 20-30 seconden te pakken op Tao?

Dat betwijfel ik namelijk als ik naar het koppie van Hindley kijk + de tijd die ze bijvoorbeeld verliezen op Bilbao en Fuglsang. En die 20-30 seconden kan ie zomaar in Milaan te kort komen.

- kost Kelderman zijn koppie hem de eindzege?

Hij weet toch dat ie bijna 3 minuten voorsprong in het klassement heeft...?! Vervolgens snap ik de teleurstelling van veel tijd verliezen + dat je teamgenoot niet wacht, maar er was niks aan de hand geweest qua klassement als hij zeg 'gewoon' samen met Fuglsang op 01'25" was gefinished.

Ik vind het moeizaam te geloven dat dat niet mogelijk was. Naar mijn gevoel een behoorlijke mentale kwestie dat ie uiteindelijk op maar liefst 02'18" finisht.

----------------------

En goed ik besef me dat ik makkelijk praten heb. Ga er maar aanstaan zo'n hel van een klim, na drie weken koers. Etc. Mijn kritiek (of bedenkingen) is dus deels op de renners, maar zeker ook op de ploegleiders.

----------------------

Qua die voorsprong met oog op de tijdrit. Kelderman moet eerst zaterdag nog maar zien te overleven. Daar gaat Ineos weer een ouderwets showtje geven op een dag dat de kopgroep makkelijk te controleren valt en er dus ook boni's in het spel zullen zijn. Ik vrees ervoor hoor.

Vervolgens is een tijdrit op dag 21 behoorlijk anders dan iedere andere tijdrit. Wat er nog in de tank zit wordt aanmerkelijk belangrijker. Zie bijvoorbeeld ook de afsluitende tijdrit van Dumoulin in 2017. Normaliter zou die altijd (ruim) winnen op zo'n parcours

Maar goed, normaliter zou Kelderman in de tijdrit denk ik zo'n 15 seconde winnen op Tao. Met de huidige vorm neig ik er naar dat je daar 10 seconde vanaf kan halen. Vervolgens is de vraag wat bijkomende stress etc gaat doen

---------------------

Conclusie: voor mijn gevoel had Sunweb (Kelderman + Hindley) na vandaag wel richting de 90% kans kunnen hebben op eindwinst. En hebben ze nu 'maar' zo'n 65% kans

Ludi

Hindley had kunnen aanvallen op laatste 4km stelvio, voor dat gedoe met het jasje, en proberen locomotief dennis uit zn ritme te krijgen en hem zo proberen te laten parkeren en terug te laten zakken. Daarna mag tao dan mooi heel dat vlakke op kop rijden en wint jai eerder het tussensprintje. Scheelt een hoop tijd als dennis achter kelderman was gekomen op de stelvio.

1 2 ... 184 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.