Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 189 190 191 192
kevinraar

223 punten gehaald gezakt van 348 naar 420 word een silver beker

Pietje Precies

Nee, dat klopt niet wat je zegt. Toen Kelderman nog maar net gelost was en op een gat van 5 seconde zat, ging Almeida al voor hem op kop rijden. Met Pozzovivo, Bilbao en dus Kelderman in het wiel.

Ze hadden net zo lang bij Kelderman in het wiel moeten blijven zitten totdat Kelderman de switch zou maken om niet meer voor eindwinst te koersen, maar voor podiumbehoud. Vervolgens hadden ze geen tempo moeten rijden, maar weg moeten demarreren van hem. En pas dan hadden de wachtende teamgenoten tempo moeten gaan rijden.

Qua het laatste geef ik je wel gelijk. Kelderman heeft inderdaad op de laatste klim behoorlijk wat werk opgeknapt met Bilbao in zijn wiel (in de jacht op alles voor hen, onder andere Almeida) en daarmee min of meer zijn 4e plek gered inderdaad

J. Bernal

Sjonge jonge, hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gevoel krijg dat Sunweb eigenhandig Kelderman's Girozege om zeep heeft geholpen. Op de top van de Stelvio had Sunweb een rijder met virtueel 2 minuten voorsprong op Hart, die ook nog eens goed kan tijdrijden. Maar nee ze kiezen voor degene die gelijkstaat met Hart en niet goed kan tijdrijden. 'Maar wat als Kelderman ingestort was', was er enige aanleiding voor om dat te denken? Hij reed helemaal niet zo gek de Stelvio op, maar 50 seconden achter Dennis en co. Voor hetzelfde geld was Hindley ingestord.

Keshi

'@Babba1411. De beide tijdritten worden in honderdsten gemeten. Die tijden worden nu meegenomen in de berekening van de totaaltijd.

Babba1411

Kan iemand vertellen waarom Hindley bovenaan staat in de klassementen en niet Hart? In mijn scorito poule scheelt dit namelijk 22 pt (Haga vs Ganna) en dit kan zomaar het verschil zijn tussen winst en eeuwige nummer 2...

nasibal

'@babba

Bij gelijk in minuten en seconden worden de honderdsten in de tijdrit(ten) er bijgehaald. Deze tellen normaal niet mee, maar zijn natuurlijk net zo goed "tijd".

Kennelijk is dat in dit geval in het voordeel van Hindley.

Corné .

Even een vraagje,
Je krijgt punten voor het algemeen klassement na 21etappes? Moet je dan ook die renners selecteren in etappe 21 om uiteindelijk de punten te krijgen of maakt dat niet uit? Stel dat ik de nummer 7 in klassement eruit laat voor vandaag, krijg ik dan wel of geen punten voor het algemeen klassement?

Babba1411

Duidelijk. Bedankt @nasibal en @Keshi

J. Bernal

'@corne Je krijgt aan het eind van de rit voor alle renners punten, ook degenen die je niet hebt opgesteld.

nasibal

'@Corne

Het antwoord van Frikandel kan mogelijk verwarrend zijn (als niet voor jou, dan mogelijk voor andere meelezers).

Etappe 21 wordt in eerste instantie net als de voorgaande 20 etappes afgehandeld: Alleen de 9 opgestelde renners krijgen de punten die ze op de reguliere manier behaald hebben in etappe 21. Als dat is afgerond begint de eindafrekening van de klassementen. Voor die eindafrekening komen wel alle 20 renners (lees: degenen die uitgereden hebben) in aanmerking.

Voorbeeld: Als je Ganna vandaag niet opstelt krijgt hij ook niet de 8 plus 3 teampunten voor het Geel en Wit van Tao (er even van uitgaande dat Tao vandaag sneller is dan Hindley), maar nog steeds wel de teampunten voor de eindafrekening.

Platje

'@Nasibal gele trui in de Giro? Dit ben ik niet van je gewend 😉 zelf nog rond 92% zonder Almeida, Ballerini, Hindley, Bilbao en Dennis.. hopelijk houd ik die 90% wel vast

Corné .

'@nasibal,
Danku,het is volledig duidelijk zo!

Milanjacks

Die Rohan Dennis is zo'n slechte pick nog niet alles bij elkaar genomen.

ditisdavid

Amper de 60% gehaald. Geen Hart, Hindley, Almeida, Sagan. Heel snel vergeten dit.

Edit:. Met JK erbij zelfs onder de 60 :p

Laatst gewijzigd
kevinraar

Ik ben 457 geworden

Laatst gewijzigd
rev

Jaja na de tdF is me 2e gouden wielren bekertje een feit🏆. Plek 130 in t AK. Wat een merkwaardige giro is dit geworden, met 7uitvallers heb ik uiteindelijk toch ook geluk gehad dat de renners die overbleven de juiste waren.
Dit was me team,

Almeida 854
Kelderman 663
Hart 514
Hindley 509
Démare 506
Ganna 418
Matthews 320
Masnada 304
Ballerini 286
Nibali 224
Fuglsang 216
Ulissi 143
Vendrame 135
G Thomas 96
Gaviria 48
Consonni 36
Barbier 30
Yates 14
Vlasov 0
Affini 0
Op naar vuelta wat voor mij nu pas gaat beginnen.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

96,1% behaald. Laagste score sinds etappe 1. Helaas geen Hindley en TGH dus het viel ook wel te verwachten.
Goede picks:
Démare
Sagan
McNulty
Almeida
Knox, Masnada (vooral door teampunten)
Cerny
Ulissi
Vendrame (wel 2x niet opgesteld tijdens hoge scores)
Kelderman
Ganna

Degelijke picks
Clarke (wel 2x top 20 gemist maar overal wel voldoende)
Majka
Nibali
Matthews (zonder uitvallen had het natuurlijk nog veel meer geweest)

Slechte picks
Thomas
Yates
Vlasov
Affini
Barbier

Als ik het zo moet zien vind ik zelf dat ik nog niet eens zo slecht heb gekozen. Wel jammer dat na een hele tijd in de top 2/300 gestaan te hebben er uiteindelijk geen gouden bekertje gekomen is. Nu maar volle focus op de Vuelta waar ik niet te best aan ben begonnen :(

Ludi

98.92% .. :)

Wielrennertje

Met uiteindelijk de eindafrekening die er, zoals verwacht, zwaar inhakt geeindigd op een miezerige 68,7%. :( Stond aan het einde van de 1e week nog rond de 97%, maar het is daarna enkel nog bergaf gegaan. Pijnlijk, maar niks aan te doen. Snel vergeten. Gefeliciteerd aan degenen die in deze chaotische ronde het bekertje hebben gehaald! See you bij de volgende ;)

Ragnar Lolbroek

68%. Veruit slechtste score ooit. Verder weinig over te zeggen.

Pim96

Afrekening kost mij steeds veel plekken. Moet ik me toch meer op gaan richten. Gezakt naar 95,1%. Natuurlijk een mooie score en ben ook zeker tevreden.

Goede picks:
Hindley: spreekt voor zich
Kelderman: Jammer van zijn einde, maar veel punten behaald.
Almeida: potverdikkie wat een punten heeft die gescoord.
Demare: Puntentrui en heerlijk in de sprintetappes
Ganna: helaas niet opgesteld in bergrit die hij won (wie wel). Verder natuurlijk ander niveau in de tijdrit
Matthews: Heeft veel punten behaald voor me. Balen dat hij uitvalt. Ook belangrijk geweest bij afrekening.
Masnada: Heel veel teampunten en altijd op kunnen stellen
Knox: zie masnada
Vendrame: Alleen gisteren niet opgesteld helaas. Verder goed op weten te stellen en zelfs captain punten binnen gehaald.
Ulissi: mooie overwinningen

Tegenvallend:
Majka, Nibali : niet de punten die nodig waren voor die prijs

Slechte pick:
Thomas, Vlasov en Yates spreekt voor zich
Affini: uitvallen heeft me in tijdrit dagen veel punten gekost.
Barbier: te snel afgestapt
Cimolai: last minute switch voor Ballerini au.
Lonardi: Had geen sloot punten verwacht, maar mocht wel wat meer bij
Gaviria: drama drama

La Primavera

Almeida wel echt bizar veel punten gehaald voor me met 874 en heb hem iedere etappe opgesteld, op etappe 1 na. En daarin is zijn laagste puntenaantal 15 in etappe 19 geweest. Ongekend.

Jori

Hindley mist bij mij 1 puntje, anders voldoet die perfect aan de 100 punten per ton regel

Laatst gewijzigd
nasibal

Op 96,9% (15 plekjes, 6 puntjes van 97%) eindigen en daarmee ook het zilveren bekertje missen is vrij zaaddodend, maar al met al mag in niet ontevreden zijn.

Konrad, Bilbao, Knox, Ballerini, Mcnulty, Tao, Hindley (maar wmb ook Fuglsang en Nibali) zijn renners die altijd wel punten gehaald zouden hebben, maar nu sterk lijken te profiteren van het uitvallen van alle toppers. Al deze renners hadden een meer dan redelijke pickrate en als je dan bedenkt dat ik uit dat rijtje alleen Hindley heb dan denk ik dat dat betekent dat de rest van mijn team gewoon goed in elkaar stak. Zeker als je daar aan toevoegd dat ik óók missers Gaviria en Ciccone nog eens in de selectie had.

edit: Kelderman en Almeida (beiden ook onderdeel van mn team) kunnen tussen de haakjes naast Fugl en Nibali natuurlijk

Ik had het dus nog wel willen zien onder 'normale' omstandigheden, maar ook bijzondere omstandigheden als deze horen 'gewoon' bij het wielrennen en derhalve bij scorito. Tenslotte ook veel eigen domme opstelfouten gemaakt die zeker niet meehielpen. Al met al mag ik dus niet klagen, maar ga ik wel mijn best doen deze zaadronde te vergeten ;)

Laatst gewijzigd
Zadelpen

47% procenten.... Het klopt dan wel dat wij ons b-garnituur naar deze waanzinnige pizzaronde hebben gestuurd. Maar om dan zo diep te zinken... dat doet toch zeer. Het was letterlijk onvoorspelbaar. Als je ook kijkt naar het podium..

Kijk dan eens naar de Vuelta, waar de echte mannen zoals bv team Zadelpen komen boven drijven. Daar wordt vol gas gepoold. Mooi is dat.

Iedereen gefeliciteerd, ben blij dat het voorbij is. Wat een lange martelgang was dit zeg.

1 2 ... 189 190 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.