Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 22 ... 191 192
dewim

Heren, voor wie nog wat info wil over Jumbo

https://www.teamjumbovisma.nl/vooruitblik/nieuws/team-jumbo-visma-met-klassementsambities-naar-giro-ditalia/

Lijkt desondanks de schouder dat Kruiswijk toch gewoon zijn trainingsprogramma kan afwerken. Twijfel toch terug weer tussen hem en de Siciliaan.

JapieJapo

Stap 1: parkoerskennis opdoen
Ik tel maar 3 echt vlakke sprints: etappes 7, 11 en 19
En 3/4 etappes met heuvels waarvan de laatste 10 km vlak: etappes (4), 8, 10 en 13

Welke sprinters gaan er in die heuveletappes nog bijzitten en hoeveel vluchters zitten er nog voor en welke sprinters halen etappe 19??... Verder 3 tijdritten en veel berg op finishes. In eerste instantie denk ik dat ik weinig geld ga spenderen aan de sprinters..

Delric

'@japieJapo
Eens met je analyse. Maar wat in dit spel belangrijk is dat je elke dag een goed team op kunt stellen. Als je laten we zeggen in 5 van de bovengenoemde etappes het maar met 4 man moet doen, dan kost dat toch wel heel veel punten. En je kunt er in die andere etappes ook maar 9 opstellen. Met 12 of 13 goede klimmer/AK mannen maak je waarschijnlijk te vaak verkeerde keuzes.

DKrikk

'@Barrygoal bij een schouder uit de kom zie je vaak indeuking van de bovenarm kop (Hill Sachs laesie) en/of stukje afgebroken kraakbeen (Bankart laesie). Zodra de schouder weer in de kom zit, hoeven deze laesies (als ze klein zijn) voor geen problemen te zorgen. Dan is het vooral alle banden en pezen die over het gewricht lopen rust geven en vervolgens met schouderoefeningen weer stabiliteit creeeren. Dat herstel moet sowieso lukken binnen 6 weken.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Oeps foutje!

Laatst gewijzigd
De Coltrui

'@ Delric. Helemaal mee eens dat het de kunst is om elke etappe wel 9 renners met grote kans op punten op te stellen. Ik zie Demare wel als de favoriet voor de echt vlakke etappes, maar hoe vaak gaat hij daadwerkelijk sprinten? Voor zijn prijskaartje moet hij zeker 5 keer top 3 sprinten. Daar zit ik nog steeds over in dubio.

Poeksel

Kruijswijk was trouwens vorig jaar ook uitgevallen in de Dauphine. Ik herinner me nog dat ik daarom over hem twijfelde (ik geloof dat ik hem uiteindelijk wel nam). Hij deed het gelukkig best goed in de Tour...

Daan Brakenhoff

Ik vind Kruijswijk wel erg duur met dit budget. Ik weet niet of ik hem 3x top-10 zie rijden in de tijdritten dus dan moet hij het voor mij puur in de bergen zijn punten gaan pakken. Wellicht zou ik zijn potentiële punten daarmee wel op kunnen vangen met bijvoorbeeld een Foss

nasibal

Ik ben wel benieuwd naar de opstelling van je Kaassouffleetje dan, Nasibal.

Ik noemde haar zojuist 'mijn kaaasoufleetje' en ik sta nu snel mijn belangrijkste spullen in dozen te pakken. Ik geloof ook niet dat ze nog mijn pooltje in wil vullen, durf het niet zo goed meer te vragen.

De Coltrui

Ja, een kaassoufflé kan inderdaad wel erg heet zijn.

Treenert

'@nasibal ik help je, leer uit je hoofd:

Ach schatje, ik hoopte dat je mij zou snappen. Ik bedoelde het juist liefkozend. In jouw buurt voel ik mij nl. als een soufleetje. Als jij je tanden in mij zet kraakt mijn harde schil, iedere aanraking doet mij smelten. Je lieve woordjes, ..... ik kook van binnen.

Treenert

Ps. doe ook maar niet :) :)

nasibal

Ach schatje, ik hoopte dat je mij zou snappen.

Ik denk dat ze door deze zin ze naar de rest niet eens meer luistert haha. Verder wel puike poging moet ik zeggen.

Goed, back to Kruijswijk.

Het lastige van Kruijswijk is dat hij waarschijnlijk pas in de 3e week echt punten gaat scoren en dan is nog maar de vraag hoeveel. Je weet dat degene die steeds een plekje achter Kruijswijk eindigt waarschijnlijk een stuk goedkoper is, maar dat kan ook elke rit zomaar iemand anders zijn.

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Terug naar wielrennen. Ik speel met het idee om Demare en Gaviria beiden niet mee te nemen. Meningen?

Barrygoal

zit ik ook aan te denken @primavoormij
Hangt er een beetje vanaf welke sprinters er nog bij komen

Laatst gewijzigd
De Coltrui

Beide niet te selecteren zou veel budget opleveren. De vraag is of er nog acceptabele goedkopere sprinters aan de Giro gaan meedoen. Je hebt ze gewoon nodig, maar zullen denk ik minder punten scoren dan de beste AK-mannen. Daar geef ik liever meer aan uit, maar ja als je elke etappe uit 12 moet kiezen laat je ook elke dag denk ik de verkeerde uit de dag selectie. En daar baal je dan weel van, dat bespaar ik mij liever.

krypton

Even over Fuglsang: zijn er mensen die echt vertrouwen hebben in een podium van hem? Goede vorm en mooie uitslagen in eendagswedstrijden en korte rondjes de laatste jaren, maar inmiddels 35 jaar oud en nooit verder gekomen dan een 7e plek in een grote ronde. Ik zie hem bijv. zondag wereldkampioen worden, maar is het wel echt een klassementsrenner voor een grote ronde? Zelf twijfel ik enorm of ik hem wel mee moet nemen...

Florian

De selecties mogen wel bekend gemaakt worden en snel een beetje! Dit is nog niet optimaal puzzelen...

Florian

Potentieel gezien zou de Deen een gooi naar het podium kunnen doen. Ik heb echter al vaak genoeg mijn vingers gebrand aan Fuglsang. Ik vind hem meer een eendagsrenner of iemand voor een korte rittenkoers. Ik durf het niet aan. Ik ga daarentegen wel met volle overtuiging voor Vlasov.

Laatst gewijzigd
nasibal

Terug naar wielrennen. Ik speel met het idee om Demare en Gaviria beiden niet mee te nemen. Meningen?

Ik speel met hetzelfde idee, maar in dat geval moet ik Sagan er weer inklikken. Het liefst neem ik ze alle 3 niet mee, maar ik weet nog niet wie ik dan kopman moet maken in die 3 ritten die vrij zeker een sprint worden. Ballerini zou misschien kunnen, zou wel een lekker gokje zijn.

Laatst gewijzigd
rubenvvs1999

'@GoldenGoal Ben je niet bang dat Vlasov voor Fuglsang moet gaan rijden of geen ondersteuning krijgt als het er om gaat? Voor die 3mln heb je ook een kopman van een andere ploeg.

Poeksel

Bij Fuglsang moet ik denken aan Porte. Werd vaak genoemd als favoriet, maar viel altijd tegen en op een gegeven moment gelooft niemand nog in hem. En dan rijdt ie opeens podium!

Ajvenema

Ik zou het overwegen om Demare en Gaviria allebei niet mee te nemen, als de AK mannen echt overtuigend waren. In principe leveren de beste AK mannen meer op dan de sprinters, maar ik ben bij zowel Nibali als Kruijswijk er niet van overtuigd dat ze bij die beste mannen gaan horen. Dan voelen Sagan/demare/gaviria als safere keuzes, die gaan hoe dan ook hun punten pakken in hun etappes.

laupie

Het probleem met kruijswijk is dat hij bijna altijd achteraan het groepje aankomt, dan moet je je afvragen hoe groot dat groepje is om het voor kruijswijk waard te zijn. 3 TTs zijn zeker in zijn voordeel, maar wat Nasibal hierboven zegt is ook waar dat hij waarschijnlijk alleen in week 3 te pas komt. Daarnaast is hij vaak een van de mindere op de korte explosieve klimmetjes/heuvels, en laat daar nou meerdere etappes van zijn. Vooral met een Fuglsang, Majka en Yates aan de start kunnen dat etappes worden die door de klasbakken gereden worden.

Als je naar Kruijswijk zijn vorige resultaten kijkt zie je ook dat hij vaak weinig punten scoort op een goed resultaat. Tour 2018 en 2019 laten toch weinig punten zien voor wat hij qua klassement rijdt. Aantekening bij 2019 is natuurlijk dat van zijn 420 punten er 3 dagen gele trui bij zitten en nog een paar etappe overwininningen.

Mij lijkt Kruijswijk dus alleen een geldige optie als je daadwerkelijk verwacht dat hij gaat winnen. Indien je dit niet verwacht zal hij ondanks een goed resultaat alsnog weinig opleveren.

nasibal

Ben je niet bang dat Vlasov voor Fuglsang moet gaan rijden of geen ondersteuning krijgt als het er om gaat?

'voor je kopman moeten rijden' is alleen verneukeratief als:
- Die kopman beter klimt dan jij, zodat jij uiteindelijk na lang aanklampen en knechten lost bij het favorietengroepje (zie Martinez in de tour)
- De kopman nét niet goed genoeg is om de favorieten te volgen. Je kopman blijft dan hoog in het klassement maar de knechten moeten hem meesleuren om elke bergetappe het tijdsverlies te beperken. Beetje het werk wat Edet en Herrada voor Martin gedaan hebben bijvoorbeeld.

De vraag is dus of je voor één van deze dingen bang bent bij Fugl/Vlasov.

Bij Fuglsang moet ik denken aan Porte. Werd vaak genoemd als favoriet, maar viel altijd tegen en op een gegeven moment gelooft niemand nog in hem. En dan rijdt ie opeens podium!

Met dit verschil dat een Porte zonder pech altijd al wel beter was dan een Fuglsang zonder pech. Zonder (of tot de ) pech deed Porte gewoon mee voor het Podium. Fugl in z;n goede dagen streed voor plek 6 met Dan Martin.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 22 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.