Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 39 ... 191 192
Yskoud

Ok, ik geloof je nasibal, Was dan flauw van me.

Inhoudelijk vindt ik de B-klassementsmannen van 1 miljoen allemaal vrij goedkoop. Kan je niet echt een buil aan vallen denk ik.

nasibal

'@Yskoud

Voor mij is het meer de vraag wat zo'n B klassementsman toevoegt op plekje 8/9 in je klimteam t.o.v zowel de alternatieven die je die dag op kan stellen alsmede het plekje wat hij kost in je 20-tal.

Zelf overweeg ik om met 7 AK mannen te gaan, plek 8 aan bijvoorbeeld een Masnada te geven en plek 9 aan een Affini/Ganna. Heb ik dan echt zo'n één miljoener nog nodig? Natuurlijk, Ganna en Affini zullen iig wat truipunten meepakken, Masnada kan een uitslag rijden. Soms zullen ze nullers blijken, maar in hoeveel klimritten gaan mensen straks uberhaupt 9 renners in de top 15 hebben? Dat risico kan je dus nemen.

Als je besluit wél een 1 miljoener te nemen, is Oomen dan echt de beste optie? Zelfs als Oomen straks 7e,8e,9e in het AK wordt, gaat hij dan veel punten gepakt hebben? Kijk z'n uitslagen in de Tirreno er maar eens op na. Daar ging hij toch echt wel goed mee met de favorieten, maar komt dat niet echt terug in etappepunten. Gaat dat dan anders zijn nu?

Ja, jongerenklassement. Leuk. Maar Vlasov mogen we vooraf toch wel verder inschatten en wie zegt dat Knox, Almeida en Hamilton het per definitie alle 3 minder gaan doen?

Puntenklassement Matthews zelfde verhaal. Vooruit, ik geef Matthews een hele goede kans, maar Sagan en in mindere mate Ballerini zijn natuurlijk niet uitgesloten. En als Matthews hem wel draagt, waarom stel je Mattehews zelf dan niet gewoon op? Of Affini/Ganna voor 8 punten? Het enige verschil wat Oomen t.o.v. die jongens maakt zijn dan eigenlijk de etappepunten. Maar hoeveel gaan dat er zijn gaat dat z'n plekje in je 20-tal waard zijn?

Zutphen

Ik hoor weinig mensen over Consonni en Viviani. Dit lijken me toch aardige sprinters. En met Hodeg en Ballerini erbij word het nog moeilijker. Als deze 4 nu allen dezelfde prijs hadden, wat is dan hun volgorde als puntenpakkers ?

Yskoud

Tja, ik denk dat we dan een andere ontwerpfilosofie hebben qua team. Beide versies werken. Ik werk meestal met een versie van 12 klimmers/klassementsmannen omdat de laatste grote bergritten en toch veel mannen zijn die door het ijs zijn gezakt en de voorspelbaarheid toch omhoog gaat wie je op moet stellen in de derde week. Zeker met de monster etappe's op het eind van deze giro heb ik liever nog 2 types als Haig/Knox/Oomen in de achterzak. Ik geloof neit in aanvallers selecteren. Ik neem nu alleen Masnada mee omdat die in vorm is.

Maar jou manier kan ook werken hoor. Ik heb met mijn tactiek de laatste 7 wielerspellen boven de 95% gescoord. Ik zag dat jij ook hoog stond, dus ach we zullen zien.

Laatst gewijzigd
Pirata

Ik zie de naam Pozzovivo weinig voorbij komen. Natuurlijk een zware blessure gehad en ook uitgevallen in de Tour maar zou die in de Giro niet wat extra’s kunnen brengen? Het is misschien een gokje, maar wel een gok die goed (natuurlijk ook heel slecht) kan uitpakken. Zou zomaar eens top 10 kunnen rijden.

Ludi

Rijd hij überhaupt? Ik dacht dat ze met meijntjes en oconnor gaan

Pirata

Aha, ik zie net ook dat hij vermoedelijk niet rijdt. Zonde, had de gok wel willen nemen.

danusz1986

Nee Pozzovivo rijdt niet. Sowieso is er nog 1 rond die prijs die een beter optie is.

Primavoormij

nasibal heeft wel net iets beter gescoord dus hij heeft wel net iets meer gelijk.

Ik heb overigens beide methoden gebruikt. Hangt van een aantal factoren af waaraan ik de voorkeur geef:

Veel of weinig klimetappes? Hoe meer klimetappes, hoe meer extra klimmers (zie vrijwel iedere Vuelta).

Interessante renners van 500K-1M (zie D. Martinez, Kamna, G. Martin afgelopen Tour)? Gaat vooral om de potentie tot het ontpoppen tot een grote puntenpakker (vaak jongeren). Iemand als CF Hagen zou ik daarom nu bijvoorbeeld nooit nemen.

Veel of weinig zekerheid m.b.t. teampuntopvullers (bijv Sky in het verleden en Jumbo afgelopen Tour)?

Welke renners zitten sowieso al in je team die als opvuller zouden kunnen dienen? In dit geval bijvoorbeeld Ganna die je sowieso al meeneemt voor de ITT.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Zelfs als Oomen straks 7e,8e,9e in het AK wordt, gaat hij dan veel punten gepakt hebben?

Dat is toch al vijftig a zeventig punten.

nasibal

nasibal heeft wel net iets beter gescoord dus hij heeft wel net iets meer gelijk.

Ik vind het lief dat je het zegt, maar zo zwart wit wil ik hem ook weer niet pakken hoor ;)

Ik doelde vooral specifiek op deze Giro. Voor de meeste rondes tot nu toe kwam ik ook tot de conclusie dat er méér klimmers benodigd zijn, maar ik denk dat voor specifiek deze ronde een andere aanvliegroute mogelijk (en misschien zelfs wel voordelig) is.

Aanvallers selecteren geloof ik ook niet zo in, tenzij het jongens als Alaphilippe zijn. Jongens waarvan je wéét dat ze het vaak gaan proberen (en niet één keer, zoals een Cummings of Wellens), ook op andere manieren kunnen scoren én niet alleen in overgangsritten aanvallen, maar ook in bergritten. Vooral dat laatste is belangrijk. Zelfs als de overwinning naar een AK man gaat kan zo'n renner nog steeds top 20 rijden, zeker in dit veld. Jongens als Benoot, De Gendt, etc.etc. blijf ik van weg zodra ze duurder dan 500k zijn.

Dat is toch al vijftig a zeventig punten.

En hoeveel punten denk je, relatief gemakkelijk, met een andere renner op dat plekje te kunnen halen? Daar moet ik die 50-70 toch wel mee kunnen overtreffen. En dan hebben we het dus over een goede prestatie van Oomen, voor hetzelfde geld wordt hij 16e.

Zutphen

Vier aardige sprinters: Consonni, Viviani, Hodeg en Ballerini. Wie van deze haalt de meeste punten ?

nasibal

'@Zutphen

wie denk je zelf, en waarom?

danusz1986

'@Zutphen

Als we in de toekomst kon kijken hadden we allemaal het perfecte team. Ik zou zeggen een DSQ'er.

Laatst gewijzigd
Rawolf

De Gendt had ik er vast instaan, vooral vanwege de 3 tijdritten. Maar begin nu toch te twijfelen, als hij geen kansen ziet kan hij weleens zon tijdrit laten lopen... dan raak je aan het klikken.

Conclusie: 3 AG2R in mn team staan. oeioeioei

nasibal

'@Rawolf

Cool, neemt er toch nog iemand die Fin mee, leuk voor hem :)

Rawolf

Nee niet de Fin

Wat denken jullie trouwens van Majka voor de eerste tijdrit? Versloeg Cavagna in een tijdrit met gelijkwaardig profiel.

Laatst gewijzigd
Ludi

3 ag2r en geen fin? Pfoe.

Rawolf

Topsprinter Andrea
Klassementsman PP
Joker Tony

Dan heb je ook nog Bergtrui B

Opties te over bij die bruine broeken.

Wielrennertje

Als je een klimmer van 1 mil zoekt lijkt knox mij de beste optie. Heeft (sowieso) een vrije rol en heeft in de Vuelta toch al wel enigszins bewezen 3 weken mee te kunnen. Maar misschien heb je die al aangezien je de keuze enkel tussen Oomen en Haig laat gaan?

Primavoormij

Tony, wie is Tony?

Jori

Oomen in de Giro is gewoon de nieuwe Venturini voor Nasibal. Logica heeft geen nut, moet daarnaast ook zeggen dat Nasi wel een gouden pik heeft qua renners die precies goed vallen in een koers. Dus dat doet er dan ook niet echt toe :p

danusz1986

'@Primavoormij

Gallopin

Ceramiche Ariostea

Aranburu vervangen door Pronskiy in de Astana selectie

danusz1986

Hmm zit Ruben G niet meer bij Astana:O

Laatst gewijzigd
1 2 ... 39 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.