Klopt, al was bijv. vorig jaar Giro wederom niet best. Daarnaast is de vuelta natuurlijk ook wel minder deelnemersveld tegen renners die uit de tour komen of over algemeen wat minder zijn. Ook zie ik niet direct daar renners die niet uit de tour komen en wel een goede 3e week hebben over algemeen? Enkel Mas. Tevens staat het ook wel haaks op de team-presentatie van MS, die vooral concluderen en aangeven elke mogelijkheid aan te willen grijpen.
Inderdaad heel irritant die last minute wijzigingen bij scorito, zowel voor deelnemers als verschuiving 500-750K renners.
Nu TGH is toegevoegd wel een dilemma, welke 2 van de 3: TGH, Haig of Knox..
TGH teampunten thomas, wel brekebeen
Haig teampunten Yates
Knox.. eigenlijk alleen in mijn team maar wel jongerentrui tov haig
Ik vind het bijzonder dat Yates de Giro rijdt. Lijkt voornamelijk om "wat recht te willen zetten"
Als je een parcours had mogen uittekenen wat hem zo slecht mogelijk ligt, kom je denk ik realistisch ongeveer hier op uit. Met behoorlijk wat tijdritkilometers en vooral een énorm zware 3e week (en tot die tijd weinig GC-actie).
Voor Kruijswijk geldt daarentegen mijns inziens het tegenovergestelde. Die nare val van hem zou wel eens zalig voor hem uit kunnen pakken. Qua parcours kan het haast niet beter en in de Tour was het gewoon knechten geworden.
Mja, de ene heeft de Scorito-factor wel en de ander niet. En van de ene is bekend dat de vorm zeer goed is en de ander is een vraagteken.
Het zou kunnen dat Ineos het prima vind om bepaalde mensen te laten rijden, maar dat MS daar anders over denkt. Wat als bijvoorbeeld Almeida halverwege de Etna uit de favorietengroep demareert? Of er mensen mogen gaan rijden hangt dus niet alléén maar van Ineos af, bedoelde ik daarmee te zeggen. Het had niets met Yates zelf te maken.
Nee klopt, Giro dit jaar heeft een veel sterker deelnemersveld.
Heb jij het nog steeds over die mountainbiker, want die staat er gewoon tussen hoor. Of praten we over verschillende mountainbikers?
'@Ajvenema mijn mountainbaiker staat er al wel in en kost 500K, over welke mountainbiker heb jij het eigenlijk?
Wist overigens niet dat hij mountainbiker was, dat lees ik hier voor het eerst. Verklaart ook meteen waarom hij nog niet zo lang op pro niveau op de weg koerst.
Ah de omgekeerdeinformatieparadox nice!
@mathijs: goed tijdrijden, voorin het peloton zitten, uit de problemen blijven, niet aanvallen, met castro tot de laatste beklimming rijden. Daarna met een paar jongens op kop tot hart op kop gaat rijden tot er 8 man over is.
Zoiets?
@madeinstars: als je de 1m=100 punten regel hanteert denk ik niet. Maar dat zie ik een campenaerts, gaviria, demare, viviani ook niet halen. Zonder kopmanpunten dan he.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.