Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 43 ... 191 192
Jori

Nee, dat suggereerde ik niet. Ik noemde zijn naam vooral in de ‘trui-weggeven’ discussie. Dat Ineos op dat soort namen natuurlijk wel gewoon gaat rijden. Al zie ik die namen eigenlijk op de Etna ook niets proberen.
Nu begrijp ik je niet. Of Yates valt zo snel mogelijk aan om en Ineos wil dat niet laten gebeuren, dan is het dus niet enkel wachten op de 3e week? Of Michelton rijdt op kop zodat de roze trui niet naar een aanvaller gaat, maar willen niet aanvallen?

Ik denk dat Yates vooral heeft geleerd van z’n monster Giro. Dat zie je al in de Vuelta die hij datzelfde jaar wint (overigens met een prima 3e week). In de Tirreno vond ik het ook heel opvallend dat hij in eerste instantie rustig volgde en geen gekke dingen deed, op parcours wat hem in principe wél zou moeten liggen. Vervolgens pakte hij rammend hard uit in die ene etappe die er écht toe deed. Ik verwacht weer een zelfde patroon in de Giro dit jaar. 3e week compleet bonkers dus.

Klopt, al was bijv. vorig jaar Giro wederom niet best. Daarnaast is de vuelta natuurlijk ook wel minder deelnemersveld tegen renners die uit de tour komen of over algemeen wat minder zijn. Ook zie ik niet direct daar renners die niet uit de tour komen en wel een goede 3e week hebben over algemeen? Enkel Mas. Tevens staat het ook wel haaks op de team-presentatie van MS, die vooral concluderen en aangeven elke mogelijkheid aan te willen grijpen.

thijsdl

Inderdaad heel irritant die last minute wijzigingen bij scorito, zowel voor deelnemers als verschuiving 500-750K renners.

Nu TGH is toegevoegd wel een dilemma, welke 2 van de 3: TGH, Haig of Knox..
TGH teampunten thomas, wel brekebeen
Haig teampunten Yates
Knox.. eigenlijk alleen in mijn team maar wel jongerentrui tov haig

Pietje Precies

Ik vind het bijzonder dat Yates de Giro rijdt. Lijkt voornamelijk om "wat recht te willen zetten"

Als je een parcours had mogen uittekenen wat hem zo slecht mogelijk ligt, kom je denk ik realistisch ongeveer hier op uit. Met behoorlijk wat tijdritkilometers en vooral een énorm zware 3e week (en tot die tijd weinig GC-actie).

Voor Kruijswijk geldt daarentegen mijns inziens het tegenovergestelde. Die nare val van hem zou wel eens zalig voor hem uit kunnen pakken. Qua parcours kan het haast niet beter en in de Tour was het gewoon knechten geworden.

Mja, de ene heeft de Scorito-factor wel en de ander niet. En van de ene is bekend dat de vorm zeer goed is en de ander is een vraagteken.

Primavoormij

'@Boasson en Hagen @nasibal

Die staat er bij mij in!

Ludi

Dat is wel een van de leukere opties voor zijn prijs en zijn terrein inderdaad. Hier staat ie voor nu er nog niet in.

Ajvenema

'@primavoormij: Die mag van mij wellicht ook mee, maar het feit dat Scorito alleen hem nog niet in het systeem heeft gegooid(maar zn ploeggenoten wel) Laat me vrezen dat ie misschien wat duurder wordt dit jaar... Voor een miljoentje overweeg ik hem zeker.

nasibal

Nu begrijp ik je niet. Of Yates valt zo snel mogelijk aan om en Ineos wil dat niet laten gebeuren, dan is het dus niet enkel wachten op de 3e week? Of Michelton rijdt op kop zodat de roze trui niet naar een aanvaller gaat, maar willen niet aanvallen?

Het zou kunnen dat Ineos het prima vind om bepaalde mensen te laten rijden, maar dat MS daar anders over denkt. Wat als bijvoorbeeld Almeida halverwege de Etna uit de favorietengroep demareert? Of er mensen mogen gaan rijden hangt dus niet alléén maar van Ineos af, bedoelde ik daarmee te zeggen. Het had niets met Yates zelf te maken.

Daarnaast is de vuelta natuurlijk ook wel minder deelnemersveld tegen renners die uit de tour komen of over algemeen wat minder zijn

Nee klopt, Giro dit jaar heeft een veel sterker deelnemersveld.

Die mag van mij wellicht ook mee, maar het feit dat Scorito alleen hem nog niet in het systeem heeft gegooid(maar zn ploeggenoten wel) Laat me vrezen dat ie misschien wat duurder wordt dit jaar… Voor een miljoentje overweeg ik hem zeker.

Heb jij het nog steeds over die mountainbiker, want die staat er gewoon tussen hoor. Of praten we over verschillende mountainbikers?

Laatst gewijzigd
Ludi

Mijn mountainbiker staat er ook tussen. Nu nog voor 500k. Team niet compleet. Dus straks weer 750k. Denk ik :D

Ajvenema

Ok, ik geloof dat ik iemand anders bedoel:)
De mountainbiker in kwestie is idd verleidelijk, maar ik ben ook bang dat ie niet zo heel veel punten gaat scoren. Misschien dat een enthousiast perspraatje me nog over de streep haalt.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Jullie hebben het over aanklamper Carl neem ik aan?

Er zijn nog wel wat renners die ooit eens op een mountainbike hebben gezeten

Laatst gewijzigd
nasibal

Jullie hebben het over aanklamper Carl neem ik aan?

nop. Opzich wil ik de naam prima noemen, maar aangezien de aanstichter dat al niet deed hou ik het nog even voor me.

Laatst gewijzigd
Ludi

Nvm dan :p

Hangtieniedanstaatie

Rawolf, ze hebben het over Pernsteiner. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Jori

En velen dachten aan Fuglsang als andere mountainbiker

Ludi

Als je em een keer noemt dat is hij een 750k
En als je em twee keer noemt is hij een super 750k
En als je drie keer belt met je fietsbel bel, dan is hij de duurste van het stel

Rawolf

Carl is ook ex mountainbiker, reed ook de 2019 Vuelta en de 2020 Giro. je hebt er dus meerdere :p

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@Ajvenema mijn mountainbaiker staat er al wel in en kost 500K, over welke mountainbiker heb jij het eigenlijk?

Wist overigens niet dat hij mountainbiker was, dat lees ik hier voor het eerst. Verklaart ook meteen waarom hij nog niet zo lang op pro niveau op de weg koerst.

Laatst gewijzigd
M@thijs

Heeft iemand informatie over de tactiek van ineos? ik zie namelijk verschillende opties die als laatste man uitgespeeld kunnen worden. ben wel benieuwd.

Rafal Kiserlovski

Pozzo start wel.

Ajvenema

'@primavoormij: Mijn mountainbiker is helemaal geen mountainbiker, ik dacht gewoon dat ik niet wist dat ie ook gemountainbiked heeft:)

madeinstars

Is Dennis zijn geld waard als hij behalve teampunten alleen in de tijdritten goed rijdt, ervan uitgaande dat 'ie de twee kortere tijdritten sowieso niet kan winnen?

Ludi

Ah de omgekeerdeinformatieparadox nice!

@mathijs: goed tijdrijden, voorin het peloton zitten, uit de problemen blijven, niet aanvallen, met castro tot de laatste beklimming rijden. Daarna met een paar jongens op kop tot hart op kop gaat rijden tot er 8 man over is.

Zoiets?

@madeinstars: als je de 1m=100 punten regel hanteert denk ik niet. Maar dat zie ik een campenaerts, gaviria, demare, viviani ook niet halen. Zonder kopmanpunten dan he.

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@madeinstars Als hij 3x top 3 rijdt wel.

lautje

Sagan
Démare
Matthews
Vendrame
Lonardi
Barbier

Thomas
Yates
Nibali
Mayka
Fuglsang
Vlasov
Kelderman
Meintjes

Affini
Ganna
Foss

Ulissi
Valter
Hamilton

iemand op of aanmerkingen?

zomaareens

wie van de drie laat je thuis: majka, fuglsang of nibali

ik vind Hart na de corona helemaal niet goed rijden, jullie wel?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 43 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.