Aan de andere kant heeft Sagan aangegeven dat hij de Ronde van Vlaanderen en Paris-Roubaix skipt vanwege de Giro. Daar zou je uit op kunnen maken dat hij de Giro wilt voltooien. Als hij al in zijn hoofd had om na etappe 13 af te stappen, dan had hij misschien nog open gehouden of hij Paris-Roubaix zou rijden.
Jezus wat een twijfelaars zitten er op de forum zeg (grapje hoor 😉). Ik zal even zeggen welke grote namen ik voorlopig niet meeneem:
Sagan: Is niet echt in vorm, heeft al een tour gereden wat denk ik in zijn nadeel is, en met Majka in de ploeg gaat Bora denk ik niet weer zoals in de Tour iedereen opofferen voor Sagan
Nibali: Pfff deze is wel lastig om thuis te laten. Mijn chauvinisme laat me vooralsnog voor Kruijswijk kiezen maar misschien dat ik toch nog switch.
Fuglsang: Denk dat hij wel etappes kan pakken maar ik zie hem nog niet zo snel een heel goed klassement rijden. Bovendien heb ik Vlasov al in m'n team.
Viviani: Was compleet uit vorm in de Tour en ik zie geen enkele aanwijzing dat hij in de Giro veel beter gaat zijn. Denk dat ik met Cimolai voor een miljoentje minder een betere puntenpakker heb.
Misschien kan iemand hier me van gedachten laten veranderen?
Goedenavond mede-wielerfanaten,
Na afgelopen weken wat meegelezen te hebben, nu ook maar eens echt wat laten horen van mezelf. Weer heerlijk kunnen puzzelen de afgelopen dagen, maar het valt niet mee zeg! Ik denk dat ik nu een aardige balans heb kunnen vinden in m’n team, maar ben nog niet 100% overtuigd. Voorlopig een vrij karig sprintersteam voor de vlakke ritten (geen Gaviria), maar daardoor wel meer ruimte voor klimmers / AK-renners.
Gezien het parcours voelt dat als de juiste verhouding.
Deze ziet er nu als volgt uit;
- 6 klassementsrenners
- 2 klimmers
- 2 tijdrijders
- 5 sprinters + de Kapper 😃
- 2 aanvallers
- 2 knechten (hopelijk de pareltjes)
Nu proberen er niet meer aan te zitten tot zaterdag..
'@Mats17, volgens mij mag een wielrenner niet andere koersen rijden in de tijd dat de koers waarin hij is uitgestapt nog bezig is.
Dus het zou geen zin hebben om uit te stappen voor Roubaix want die mag hij niet rijden.
(Er zijn wel uitzonderingen, zo kreeg Degenkolb toestemming om een paar x te koersen tijdens de Tour omdat hij tijdens de 1e etappe al was uitgevallen als gevolg van een valpartij.
Maar gewoon uitstappen om iets anders te gaan rijden kan volgens mij niet
Na veel gelezen te hebben ook maar een account aangemaakt. Had de afgelopen week teveel kopmannen / klimmers in mijn team zitten vanwege een trauma waarin er 4 daar uitstapten / niet presteerden. Nu toch maar Almeida weggelaten om met 9 klimmers verder te gaan en voldoende truipunten mochten er nog mensen wegvallen.
Nu heb ik wat meer te besteden voor de sprinters waar ik in eerste instantie niet teveel aan wilde besteden. Daardoor toch Ballerini meegenomen. Ik heb nog een half miljoen waarmee ik eventueel Gaviria kan upgraden naar Demare. In wie van die twee hebben jullie meer vertrouwen om punten te scoren en het einde van de koers te halen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.