Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 60 ... 191 192
Cascoigne

Pff ik word onderhand gek van het wisselen. Nu team toch aardig op orde, heb alleen nog 500K voor een knechtje. Heb al heel wat mooie opties langs zien komen, maar vind het toch lastig om te kiezen. Ik heb het idee dat het qua klimmen, tijdrijden en sprinten wel goed zit in mijn team, maar mis nog een beetje een van de usual suspects voor de vluchten. Weet niet of die voor 500K nog op te rapen valt.

Ik overweeg:
-Gallopin
-Villela
-Claude Pechtsteiner
-Felline

Staar me een beetje blind op de resultaten de afgelopen jaren. Valt me op dat Claudia vaak goed scoort in zware etappes waarbij m'n klassementrenners ook op de afspraak zullen zijn. Gallopin heeft een hoop sterretjes gekregen van de stagiair, maar zie niet echt resultaten de afgelopen tijd. Waarom Villella zo gehyped wordt weet ik eigenlijk niet. Felline, geen flauw idee of die er zal staan.
Kan natuurlijk ook altijd nog de kapper nemen, die lijkt het toch uitmuntend te gaan doen als ik het sentiment hier op het forum mag geloven.

Iemand in het zelfde schuitje, suggesties?

shyguy

Mijn enige twijfel twijfel is Sagan, die kan redelijk 1 op 1 worden geruild tegen de Haai.
Alleen wordt mijn sprintequipe dan weer erg mager en zal Majka of Kelderman moeten sneuvelen ten faveure van bijvoorbeeld Cimolai. Een upgrade van de Kapper naar Streep lijkt me ook niet veel toevoegen.

Westland95

De hoofdprijs, als dat nog eens zou kunnen!

La Primavera

'@Frinkade la Cruz Leuke naam! Kan zo in het vet naast nasibal.

bart1e

Iemand al informatie kunnen vinden of ben swift zal sprinten? Als je de quoteringen bekijkt verwachten ze het wel alleen kan hier verder geen berichten over vinden. Zou wel ideaal zijn met de extra teampunten..

Primavoormij

Lijkt me wel dat Swift gaat sprinten met de kwaliteiten die hij heeft.

Jasperdewaal11

Sagan niet meenemen ben ik wel uit, ik wil alleen dan of Viviani of Gaviria meenemen op de sprint equipe te boosten voor het echt vlakke.

Viviani heeft natuurlijk geen geweldige tour gedraaid maar kwam er voor mijn gevoel op het einde wel een beetje doorheen (blijkbaar last gehad van een voetblessure) met zijn 5e plek in Parijs en nog een 4e plek voor de bergen van de laatste week begonnen. Wat voor hem spreekt is natuurlijk dat hij de enige troef van Cofidis is en een trotse Italiaan die, zoals alle Italianen, de ronde van het moederland heel hoog hebben zitten.

Gaviria lijkt mij beter in vorm op het moment qua resultaten en eindelijk die blessure achter zich gelaten. Heeft een deftige sprinttrein met Molano & Richeze maar ik weet niet of hij de wat lastige etappes gaat overleven. Nou weet ik dat van Viviani ook niet dus het word misschien wel een coinflip op dat punt.
Daarnaast is hij 500k duurder dan Elia dus misschien als dat ergens anders kan gebruiken geeft dat de doorslag.

de klimgeiten

Heb al een tijdje meegelezen op dit forum, maar iedereen heeft het hier over team punten.
maar die kan je alleen halen als je die renners dan ook opneemt in je dag selectie.
Dat betekent dus als er een sprint etappe is, en Thomas heeft het Roze, dat je zijn team genoten in je dag selectie moet zetten, dat zelfde geldt dan ook als Vlasnov en jongere trui heeft en Matthews de punten.
Wat dus weer betekent dat die renners 8 of 6 team-punten halen, waarvoor je ook renners [ sprinters ] had kunnen selecteren die gewoon top 20 rijden en dus meer punten halen die dag
Vindt dus eigenlijk dat die teampunten maar een aanfluiting is, of je moet een renner hebben die dezelfde kwaliteit voor die rit heeft, en ook kans maakt om die dag top 20 te rijden

S. Dauert

Helemaal goed verwoord Klimgeit. Welke negen sprinters neem jij mee?

Jasperdewaal11

'@klimgeiten tja als je 9 sprinters in je team hebt dan kan dat idd maar dan ga je het overall dus niet winnen.

Primavoormij

'@de klimgeiten. Teampunten zijn nagenenoeg gegarandeerd. Top 20 posities van goedekope sprinters bij lange na niet. Als je een sprinter hebt van 750K die je gemiddeld 14 punten per etappe gaat opleveren, heb je daar dan meer aan dan een klassementsrenner die je sowieso al in je team had die 8 punten oplevert? Je geeft een plek op en besteedt 750K voor vrij beperkte toegevoegde waarde.

daandej

KONRad of haig wat zeggen Julilie?

jsprunk

Ik denk niet dat Swift gaat sprinten, maar als Thomas het roze heeft, is het wel een mooie opvuller voor je sprintploeg. Toch nog maar eens overwegen dan :)

La Primavera

Ding met Swift is dat als hij niet gaat sprinten je net zo goed Narvaez voor 750k kan nemen. Dus Swift is het alleen waard als hij gaat sprinten.

De Coltrui

Ik ben er denk ik wel uit nu. Toch voor voldoende sprinters (8) gekozen zodat ik die dagen een redelijk sterk team kan opstellen. En ik moest mezelf meerdere keren tot de orde roepen, maar geen renners die de TdF hebben gereden. Ik denk dat 2 weken na dato die mensen zo door Jumbo zijn afgemat dat ze niet ook 3 weken in de Giro top kunnen zijn als ze deze al uitrijden.

Maar goed ik zal vast wel weer verkeerde keuzes hebben gemaakt, een dure AK man die al in de snelle eerste ITT onderuit gaat of zo.

Opvallend dat een leuke sprinter die ook als sprinter een label heeft niet bij de sprinters genoemd staat. Ik hoop dat velen deze over het hoofd zien. En ga nu niet raden en verklappen wie dit is svp :-).

PipoPinot

Wie heeft de gouden tip?

Dennis + Sagan + Hagen

OF

Ballerini + Kangert + Nibali

Jasperdewaal11

Ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt en deze is ook niet al te duur ;)

La Primavera

'@PipoPinot De gouden tip is dat je zelf een keuze maakt. Anders sla je jezelf voor je kop als het andere trio de betere keuze is achteraf.

de klimgeiten

Ik heb nu
1 Thomas
2 Yates
3 Majka
4 Kelderman
5 Vlasnov
6 Konrad
7 Ullssi
8 Knox
9 Kangert
10 Narvaez
11 Ganna
12 barbier
13 Felline
14 Vendrame
15 Hodeg
16 Matthews
17 Gaviria
18 Demare
19 Sagan
20 Cimolai.

Van de sprinters moeten er toch wel een paar top10 kunnen rijden, dat zelfde geldt voor de klassements rijders

Primavoormij

'@de klimgheiten lijkt me goed zo! Misschien Felline nog vervangen (denk niet dat hij gaat sprinten). Je zou Meintjes kunnen overwegen om je klassementsteam nog wat te versterken.

de klimgeiten

Is maar een opzetje, gaat misschien nog wel veranderen, blijft allemaal een gok.
Als er veel ontsnappingen de meet gaan halen, dan hebben een heleboel een team waar je niks aan hebt...
Maar de tijd zal het uitwijzen

JasperMollema

Niet specifiek voor Scorito maar wat verwachten jullie van Ciccone? Vrijheid om voor etappes + eventueel bergtrui te gaan? Schaduwkopman of laatste man voor Nibali?

04398

'@deklimgeiten, je kunt wel een team met een heleboel aanvallers kiezen, maar dan moet je nog altijd de juiste aanvallers hebben en ze ook nog eens in de juiste etappe opstellen. Je kan met aanvallers veel punten pakken maar nog veel vaker een 0 score behalen, is dus maar net waar je voor wil gaan. Zekere punten of de gok nemen in de hoop dat deze goed uitpakt.

de klimgeiten

Zal allemaal afhangen van wat Nibali gaat doen, en dat wordt in rit 4 naar de Etna al wel duidelijk

de klimgeiten

Ja dat geldt voor elke etappe, als er in een berg etappe ook een groep weg blijft heb je aan je klassement-renners ook niks qua punten.
Dat zelfde geldt voor een sprint etappe, als daar ook een groep wegblijft, hebben je sprinters ook niet veel of geen punten
heel dit spel is zo dus gebaseerd op een grote gok

1 2 ... 60 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.