Ik wacht uiteraard ook de definitieve ploegen af maar voor het AK zijn sommige onzeker, net zoals bij de Tour:
Thomas: niet goed genoeg voor Tour, nu wel? Ik denk het wel en voordeel zijn de tijdritten en duidelijke een sterke ploeg
Kruijswijk: geen tour door blessure en matig team. Voordeel zijn de tijdritten
S.Yates: voor mij geen twijfel, tijdritten verliest hij wel tijd maar in goede doen kan hij dit beperken
Nibali: heeft mij nog niet weten te overtuigen met zijn vorm. Zal aan het parcours liggen (of budgettechnisch) of ik hem meeneem
Fuglsang: nog nooit een goed klassement gereden maar is wel altijd favoriet in een aantal ritten
Majka: heeft het voordeel dat hij voor ritten/bergtrui gaat wanneer klassement niet lukt
Kelderman: goede tijdritten maar komt ook vaak wat tegen/een rit waar het minder gaat
Vlasov: jongerenklassement, maar in 1 team met Fugl.. verwacht alleen minder oorlog dan in de tour dus kan weleens blijven aanhaken
Sosa: goed genoeg om als laatste man van Thomas aan te haken bij de besten? Jongerenklassement
Almeida: ik betwijfel of hij goed genoeg is, zeker voor 3 weken
Soler: tour gereden en mij nog nooit weten te overtuigen van het potentiële talent..
Rit 1 verwacht ik hem niet als winnaar, daarvoor is de rit te kort, maar daarna heeft hij inderdaad een grote kans. In de Tour waren er weinig etappes waar een grote kopgroep streden voor de ritwinst omdat Jumbo of Bora het gaat steeds kort hielden. Ik verwacht in de Giro een stuk meer etappes waarbij een 15 renners voor de ritwinst strijden. Wat verwachten jullie?
Eerste parcoursverkenning gedaan, max 5 ritten voor de echte sprinters. Toch wel erg weinig. Veel etappes voor types die nog een goede sprint hebben na een muur van meer dan 10% in de laatste 15km. Alleen 7, 11 en 19 zijn zeker sprints. 4 en 13 waarschijnlijk maar niet zeker. De rest zeker niet. Ewan heeft echt niets te zoeken in deze Giro.
Van Aert had hier 10 etappes kunnen winnen....
Van aert had inclusief tijdritten hier 14 keer kunnen winnen, exclusief bergetappes als etappe 5 die hij uit een vlucht ook zou kunnen winnen . B)
Inderdaad 5-6 sprint etappes. Denk dat je toch wel wat sprinters nodig gaat hebben, aangezien ook vrij veel etappes loterij zullen zijn of kunnen worden opgevangen door goede ak renners met eindschot of tijdrit.
Eens met @Yskoud en @Milan. Mijn eerste analyse: 5 keer een sprint, 3 keer TT, 8 keer voor de klimmers, 5 keer voor de aanvallers/kopgroep. Mijn nadruk gaat liggen op klimmende AK mannen die een tijdrit kunnen rijden. Wordt nog een hele klus om ‘de Hirschi’ van de Giro te ontdekken. Ik zag Foss al voorbij komen hier, dat gaat nog eens een grote worden! Kaliber Pogacar.
Nu wachten op de definitieve selecties! Het WK gaat me niet heel veel vertellen aangezien commercieel ploegbelang daar wat minder nadrukkelijk telt.
Ik ben wel benieuwd naar de ideeen van Quickstep, maar puur op basis van de namen kan ik er daar makkelijk 4 van inklikken:) Mooie prijzen ook. 2m voor de Quickstep sprinter. 1m voor een hele sterke tijdrijder (gaat die uberhaupt? na de tour?) Paar mooie rittenkapers erbij. Vraag me vooral af wie de klassementsman wordt, en wie daar dan voor moeten gaan werken...
Wat ook belangrijk is hoeveel pure tijdrijders je mee gaat nemen of ga je in het algemeen voor tijdrijders die ook goed kunnen klimmen, maar niet top 3/5 in potentie zijn. Of een mix van allebei kan natuurlijk ook. Jammer dat Ganna 1.5 miljoen is en niet 1 miljoen of zelfs 750k. Het is wat het is. Soler, Amador, Dennis, Afini, Ganna, Cavagna, Pozzevivo zijn interessante namen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.