Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 7 ... 191 192
Pim96

'@Daan Brakenhoff ben hem beetje gaan volgen na Andalusie, maar rijdt niet al te best na corona break. Zal bij UAE wel de ruimte krijgen om voor eigen kans te gaan denk ik.

Yskoud

Mensen die nu al bezig zijn met namen snap ik niet. Eerst maar een goed het parcours doornemen en inschatting maken van de type winnaar. Dan het WK afwachten en de selecties van de Giro. Daarna ga ik wel puzzelen.

M@thijs

'@KJ oneens je hebt 1 superkeuze 7 goede keuzes en 3 opvullers die punten pakken nodig zo kun je uitvallers compenseren en raap je iedere dag wat op. Over get algemeen gesproken uiteraard.

dewim

Ik wacht de definitieve ploegen nog af. Mis nog worldtour en procontinentale teams. Wordt wek een opgave voor de jongerentrui. Er zijn mijn inziens veel kandidaten 😬

user26778

Ik wacht uiteraard ook de definitieve ploegen af maar voor het AK zijn sommige onzeker, net zoals bij de Tour:
Thomas: niet goed genoeg voor Tour, nu wel? Ik denk het wel en voordeel zijn de tijdritten en duidelijke een sterke ploeg
Kruijswijk: geen tour door blessure en matig team. Voordeel zijn de tijdritten
S.Yates: voor mij geen twijfel, tijdritten verliest hij wel tijd maar in goede doen kan hij dit beperken
Nibali: heeft mij nog niet weten te overtuigen met zijn vorm. Zal aan het parcours liggen (of budgettechnisch) of ik hem meeneem
Fuglsang: nog nooit een goed klassement gereden maar is wel altijd favoriet in een aantal ritten
Majka: heeft het voordeel dat hij voor ritten/bergtrui gaat wanneer klassement niet lukt
Kelderman: goede tijdritten maar komt ook vaak wat tegen/een rit waar het minder gaat
Vlasov: jongerenklassement, maar in 1 team met Fugl.. verwacht alleen minder oorlog dan in de tour dus kan weleens blijven aanhaken
Sosa: goed genoeg om als laatste man van Thomas aan te haken bij de besten? Jongerenklassement
Almeida: ik betwijfel of hij goed genoeg is, zeker voor 3 weken
Soler: tour gereden en mij nog nooit weten te overtuigen van het potentiële talent..

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Een duidelijk voordeel van Thomas is wel trouwens dat hij heel lang in de Roze trui kan rijden, vanaf dag één of dag drie. Dat is wel het fundament voor mijn equipe.

user26778

Rit 1 verwacht ik hem niet als winnaar, daarvoor is de rit te kort, maar daarna heeft hij inderdaad een grote kans. In de Tour waren er weinig etappes waar een grote kopgroep streden voor de ritwinst omdat Jumbo of Bora het gaat steeds kort hielden. Ik verwacht in de Giro een stuk meer etappes waarbij een 15 renners voor de ritwinst strijden. Wat verwachten jullie?

Primavoormij

'@Ruud Jansen. Ligt eraan of EF gaat starten met Woods. Zo ja, dan rijden zij alle vluchten kapot voor een mooie 8e plaats voor Michael.

kevinraar

ik heb een team gemaakt hopelijk gaat het beter dan de tour ben daar op maar 64.6 procent geeindigd

Ludi

'@mathijs: een 8punt trui renner is vaak een goede 9e keus inderdaad. Die had ik meegerekend. Niet per se 9 per dag die dagpunten scoren inderdaad.

Yskoud

Eerste parcoursverkenning gedaan, max 5 ritten voor de echte sprinters. Toch wel erg weinig. Veel etappes voor types die nog een goede sprint hebben na een muur van meer dan 10% in de laatste 15km. Alleen 7, 11 en 19 zijn zeker sprints. 4 en 13 waarschijnlijk maar niet zeker. De rest zeker niet. Ewan heeft echt niets te zoeken in deze Giro.

Van Aert had hier 10 etappes kunnen winnen....

Laatst gewijzigd
Ludi

Van aert had inclusief tijdritten hier 14 keer kunnen winnen, exclusief bergetappes als etappe 5 die hij uit een vlucht ook zou kunnen winnen . B)

Inderdaad 5-6 sprint etappes. Denk dat je toch wel wat sprinters nodig gaat hebben, aangezien ook vrij veel etappes loterij zullen zijn of kunnen worden opgevangen door goede ak renners met eindschot of tijdrit.

S. Dauert

Eens met @Yskoud en @Milan. Mijn eerste analyse: 5 keer een sprint, 3 keer TT, 8 keer voor de klimmers, 5 keer voor de aanvallers/kopgroep. Mijn nadruk gaat liggen op klimmende AK mannen die een tijdrit kunnen rijden. Wordt nog een hele klus om ‘de Hirschi’ van de Giro te ontdekken. Ik zag Foss al voorbij komen hier, dat gaat nog eens een grote worden! Kaliber Pogacar.
Nu wachten op de definitieve selecties! Het WK gaat me niet heel veel vertellen aangezien commercieel ploegbelang daar wat minder nadrukkelijk telt.

BrackenRidgeCycling

woods op startlijst bij agr wp en lbl, geen tour dus

Platje

Giro bedoel je denk ik :)

Yskoud

Gemiddelde temperatuur in Sestriere eind oktober is 5 graden....als het weer beetje tegenzit worden veel ritten in de laatste week ingekort, terwijl dit juist de ritten zijn die Kruiswijk nodig heeft op punten te pakken.

Bode80

5 graden is toch prima? Beter dan sneeuwmuren zoals je die in mei kan hebben...

Primavoormij

Doet Oomen nog mee voor de jongerentrui?

Ludi

Klinkt ijskoud!

Volgens mij kan je bij kwaliteiten selecteren op jongeren. Oomen staat daar bij

Primavoormij

Bedankt Kj

Ludi

Np! :)

Zijn best een aantal leuke jongeren. 2 zijn er vrij duur en al genoemd, maar er doen nog wel wat meer jonkies mee die best top 3 kunnen finishen in dat klassement.

Ajvenema

Ik ben wel benieuwd naar de ideeen van Quickstep, maar puur op basis van de namen kan ik er daar makkelijk 4 van inklikken:) Mooie prijzen ook. 2m voor de Quickstep sprinter. 1m voor een hele sterke tijdrijder (gaat die uberhaupt? na de tour?) Paar mooie rittenkapers erbij. Vraag me vooral af wie de klassementsman wordt, en wie daar dan voor moeten gaan werken...

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Ajvenema

Ik hier ook! Eerst maar eens even kijken wat de plannen zijn.

Ludi

Ik zou er mogelijk zelfs 5 willen. Heerlijk team. Heerlijke vorm. Heerlijke prijzen. Ben benieuwd naar de definitieve namen en doelen.

danusz1986

Wat ook belangrijk is hoeveel pure tijdrijders je mee gaat nemen of ga je in het algemeen voor tijdrijders die ook goed kunnen klimmen, maar niet top 3/5 in potentie zijn. Of een mix van allebei kan natuurlijk ook. Jammer dat Ganna 1.5 miljoen is en niet 1 miljoen of zelfs 750k. Het is wat het is. Soler, Amador, Dennis, Afini, Ganna, Cavagna, Pozzevivo zijn interessante namen.

1 2 ... 7 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.