Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 8 ... 191 192
JellevanderLinden

'@Daan Pozzovivo ja? Ik kan me niet heugen wanneer hij voor het laatst een degelijke tijdrit heeft neergezet. Zeker niet genoeg om in de tijdritten mee te doen voor een top 20 plek. Daarentegen zijn de goedkopere (beide 750k) en onbekende tijdrijders Bevin en Cerny meer interessant (mochten ze meegaan) om een gokje mee te wagen.

danusz1986

'@Jelle

Ik wou die naam er geeneens bijzetten eigenlijk haha. Ik volg het wielrennen pas sinds kort actief. Ik bedoelde meer als je bijvoorbeeld een AK neemt die eventueel top 20 kan scoren in de tijdritten tegen pure tijdrijders. Bevin is er ook 1 maar de plekken zijn schaars. Ik heb nu 20 man en wil er nog 2 bij klikken haha.

Laatst gewijzigd
Ludi

Als ik pozzovivo zou overwegen zou het niet voor de ITTs zijn en denk ik dat ik hem dan ook niet op zou stellen.

Cerebral36

Dennis staat toch vooralsnog helemaal niet op de startljst voor de Giro ? 1ding is zeker, het wordt voor mij een Giro zonder Sagan en Ewan. Soler wil ik eigenlijk wel mee, maar twijfel aan alle rijders die net een loodzware Tour hebben gereden.

El Mel

Ik zit even te kijken naar al die heuveletappes die in een gereduceerde sprint kunnen eindigen.. Dan kun je bijna niet om Sagan heen. Hoe graag ik het ook zou willen. Of denken jullie daar anders over?

Jori

'@Yskoud: Bezigheidstherapie ;)

Deze Giro wordt vooral genieten van de jongeren denk ik.
Hänninen, Champoussin?, Vlasov, Almeida?, Knox, Sosa, Foss, Vanhoucke, Hamilton, Affini, Oomen, Hindley, Hamilton, Ciccone, Conci, McNulty, Gamper?, nog volslagen bij mij onbekende jonge renners als Alba, Sobrero en dan nog een 3/4 van de startlijst die we nog niet weten. Lang niet iedereen zal een stap zetten of is de verwachting, maar toch leuk om het te volgen. Tevens nu ook Lopez op startlijst PCS, die zou wel ergens pas hebben gezegd ook naar de Giro te gaan, interessant!

Sagen zal idd de startgeldkwestie icm een getekend contract(?) wel de reden zijn dat hij start. Maar hij kan toch niet uitstappen en dan hopen dat de organisatie hem vrijgeeft voor bepaalde klassiekers. Dus moet hij wel 3 weken blijven en eigenlijk ook maar direct voor paars gaan, om dat dingetje ook maar af te strepen van de lijst voor de sponsor en dergelijken. Lijkt me dus een hele onhandige must voor je team, 5 miljoen die je graag elders spendeert, maar bijna niemand met zo'n hoge puntengarantie als Sagan, zelfs al fietst hij enkel 5e plekken binnen. Daarnaast vind ik de voorgestelde alternatieven, niet echt goede alternatieven: Démare, Matthews en Gaviria neem je eigenlijk altijd wel mee, al is het daar nog wel even kijken hoeveel kansen er nou echt zitten voor bijv. Gaviria. Toch in veel ritten net zo'n heuvel voor de finish. Voor een normale Gaviria geen probleem, maar momenteel heeft hij wel heel veel ups en downs, dat ik het nog lastig te voorspellen vind.

Dennis lijkt me logische om te starten, zat oa ook in de Tirreno-Adriatico selectie. Maar nog nergens echt vermeldt.

@Kj: durf jij te zeggen dat je het beter weet dan de scorito voorbeschouwing? :o
"De tijdrit van vandaag is redelijk vergelijkbaar met die van twee jaar geleden in Jerusalem.
10. Domenico Pozzovivo z.t."

Ludi

Nou ja, als je naar alle ITTs van pozzovivo kijkt is dat zijn beste resultaat van 2018/2019/2020. Zijn 2018 en zelfs 2019 vorm leek ook wel beter dan zijn 2020 vorm en NTT lijkt nogal een grote pruts op dit moment.

Dat wil niet zeggen dat ik hem niet overweeg, maar ik zou een majka eerder opstellen in een ITT dan pozzovivo, en zelfs bij hem twijfel ik al of hij bij de beste 9 tijdrijders van mijn team gaat horen.

Eens over jouw sagan analyse, zeker tov gaviria en demare. Ik zou sagan weglaten overwegen maar ik zou gaviria weglaten dan net zo goed overwegen.

Rawolf

Bevin ga ik sowieso meenemen, 750k en gaat in minimaal 3 etappes top 10 rijden.

Kan in de heuveletappes ook gewoon punten pakken en in grote vroege vluchten gaan.

Laatst gewijzigd
lautje

Ik ga pas mee in de discussie als er duidelijk is wie er überhaupt mee gaan doen. Veel teams hebben nog geen 1 zekere renner..... Dan pas kan je kijken wie jouw nieuwe Hirschi Martin of Caruso wordt

LuukGoverde

Het is Scorito-technisch in ieder geval een stuk interessanter parcours dan de Tour. Zal veel variatie in zowel teams als dagopstellingen gaan zijn verwacht ik, mooi!

Sommige renners kun je er toch al wel inklikken ondanks dat nog niet alles bekend is. Iemand als Matthews bijv. is mijns insziens echt onmisbaar met dit parcours en zijn prijskaartje, wat eigenlijk nog gunstiger is dan ik verwacht had.

Teeke_de_Kapper

Voor wat het waard is, mijn eerste gedachtes
Etappe 1,14,21: ITT. Cavagna of Dennis kunnen het Roze misschien een tijdje vasthouden?
7,11,19: Massasprint,
4, 13: Sprint (waarschijnlijk zonder Ewan/Mareczko etc.)
3, 5, 9, 15, 17, 18, 20 voor de AK-jongens of aanvallende klimmers.
2, 6, 8, 10, 12, 16 voor de punchers/heuvelsprinters

Poeksel

Vijf sprintkansen is wel weinig. Daarom even opgezocht hoe het zat met Groenewegen.

"Het liefst rijd ik elk jaar alle drie de grote rondes", aldus Groenewegen. "Maar ik heb samen met Merijn Zeeman (de sportief directeur, red.) bij een bakje koffie de parcoursen van de grote rondes naast elkaar gelegd en daaruit bleek dat er in de Giro zes of zeven sprintkansen zijn en in de Tour maar drie of vier."

Het aantal sprintkansen in de Tour blijkt hij onderschat te hebben. Zou hij die van de Giro overschat hebben? Was wel nog toen ze in Hongarijë zouden starten.

Ik denk overigens (ook) dat Ewan niet zal starten. Het verklaart dat ie zoveel moeite deed om Parijs te halen.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Klopt, in Hongarije zouden ze ook nog 2 keer sprinten, dus dan kom je op max 7. sprints. Nu dus max 5. zonder Hongarije.

Milanjacks

'@Poeksel

Ik denk niet dat hij de sprintkansen in de tour heeft onderschat. Hij heeft het over zijn eigen sprintkansen. Hij werd er - bijna - altijd als eerste afgereden van de sprinters. Puur omdat er meer sprints waren geweest betekend niet dat Dylan daar ook bij had gezeten.

Jori

Zelf idd ook nu maar eens een uitgebreide parcoursanalyse gedaan. Ben het roerend eens met Teeke.
Zo'n etappe 4 is tussendoor nog even 12 km a 5.4% klimmen, hoe was dat ooit voor Groenewegen?
Etappe 6 is perfect voor Matthews en normaliter Sagan. Zwaarder begin, vlakker tussenstuk om vluchters terug te gaan halen en dan wat vieze oplopende dingen voor hen. Démare en Gaviria lijkt me toch niet.
Etappe 8 valt nog enigszins mee, maar die Via Saragat is gewoon 1 km pure ellende voor de sprinters. 10 km dan nog tot het einde. Lijkt me zelfs voor een goede Démare en Gaviria in eerste instantie zelfs te veel. Sagan? Misschien.
Etappe 10 valt me wel nog net binnen het bereik van Démare en Gaviria, al is de vraag hoe er verder gekoerst wordt,
13 lijkt me ook geen problemen voor elke sprinter.

Etappe 12 en 16 zijn ook waanzinnig hoor. Qua slot lokkertje voor de sprinters, maar etappe 12 tussenfase is waanzinnig en etappe 16 die 3x 3km a 9%, wow.

Klinkt ook nu alsof Sagan meer zekerheid in mijn selectie is geworden dan Gaviria.
De Gendt bevestigd geen Ewan trouwens: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200920_94996196

Ludi

De gendt lijkt me met 3 tijdritten, geen sprinter, geen jumbo en meer koersritme een mogelijk iets betere keus, als hij eenzelfde prijs heeft 500-750k. In de tour nooit overwogen om die reden en ook in de giro zijn veel aanvals eetappes meer punch gerelateerd ben in bang.

Florian

Ik zie Soler echt wel pieken deze Giro...

Charlie33

Echt een Giro voor koppeltjes. Dennis en Thomas. Cavagna en Almeida. Noem maar op.

John Berger

Benieuwd naar de prijzen (als ze starten) voor renners zoals Guerreiro, Restrepo, Vendrame, Halvorsen, Conci en Florez,

Rawolf

'@Charlie, Cavagna rijd niet

Prijs Vendrame is al bekend, 1 mil

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

'@Rawolf, bron?

Pim96

'@John Berger als je naar het palmares en afgelopen resultaten kijkt dan zal Vendrame denk ik 1 miljoen zijn, Conci gok ik 500.000 door beperkte ervaring. Maar wie zal het zeggen...

M@thijs

'@rawolf bron? ik zie alleen dat ie wel meerijdt

Daan Brakenhoff

Wat denken jullie over Vlasov? (3.000.000)
Vind hem dit jaar echt extreem goed rijden, maar als Fuglsang en MAL beide ook naar de giro gaan zullen zijn kansen toch wat moeten beperken gok ik.
Ook met de 3 tijdritten zou ik hem niet opstellen dus dat zou geen mooie bonus zijn.

Rawolf

Cavagna heeft ingevallen voor Lampaert in de Tour he, een 25 jarige deze dubbel laten doen lijkt me zelfs voor Lefevere niet doenbaar.

PCS loopt een beetje achter, deze benadert de waarheid beter: https://cyclingstartlist.com/event/Girod'Italia

1 2 ... 8 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.