Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 79 ... 191 192
lautje

Heel lang Foss in mn team gehad..., wist dat hij goed kon tijdrijden. toch Battaglin gekozen. Hoop dat hij goed is in de rest van de giro.

Zadelpen

Ik heb er door omstandigheden amper wat aan gedaan. Team Zadelpen staat al meer dan een week vast. Ik vind het zelf een team zonder enige opsmuk. Maar zoals ik al zei, ik kon geen tropische verrassing vinden.

- Thomas
- Yates
- Nibali
- Fuglsang
- Majka
- Vlasov
- Kelderman
- Konrad
- Knox
- Oomen

- Ganna

- Ulissi
- Battaglin
- Brambilla

- Démare
- Matthews
- Ballerini
- Consonni
- Cimolai
- Richeze

Niet 1 naam waar uitleg bij nodig is lijkt mij. Misschien Consonni, maar die ontloopt Viviani door de “de tour-gereden = niet mee regel”. Richeze als Gaviria weer eens niet thuis geeft, of hij is wel goed, dan kan die misschien hoog eindigen in de lead out. Plus de etappes waar het te zwaar zal zijn voor Gaviria.

10 man die je zonder schroom in elke bergetappe durf in te zetten. Waarvan er enkele ook hoog kunnen scoren in de vele zware heuvel etappes. Ik denk dat ik ze allemaal nodig ga hebben.

Wk tijdrijder, drie ouwe bewezen rotten als aanvallers. En dan een zeer mager sprint team. Op papier. Denk dat er heel weinig gesprint gaat worden met alle sprinters er nog bij. Misschien maar twee keer. Kan ook 4 zijn. Maar dan heb je het wel gehad.

Démare als sprint kopman, en dan op hoop van zegen. Zogezegd geen tourrenners. Dus ook geen Sagan. Voor hem had ik een uitzondering kunnen maken. Echter het parkoers is dusdanig zwaar, denk niet we we hem heel veel gaan zien. Bovendien heb ik voor de Sagan etappes, and more, Matthews. Dat lijkt me een goede verdediging mocht Sagan toch heel goed zijn.

Veel succes allemaal.

rev

Pijnlijk hier ook Almeida op de bank.

nasibal

Moet wel zeggen dat ik nu zie dat Almeida bij de beloften gewoon meedeed met jongens als Bjerg en Affini, dat had natuurlijk wel een reden tot opstellen kunnen zijn. Jammer dat dat vooraf aan mij voorbijgegaan is.

Overigens heeft Almeida vandaag in ieder geval een lagere opstelrate dan 9%. Hoeveel lager weet ik niet. Maak je dus een flinke klapper mee als je hem wel opgesteld hebt, maar de schade is tegelijk ook relatief beperkt als je hem niet opgesteld hebt.

vevie

'@nasi: niks zuurder dan iemand wel in je team hebben, maar niet opstellen. Dan is het idd mooi dat de schade beperkt blijft.

Zadelpen

Ik vrees eigenlijk nog het meest het weer. Als je ziet hoe moeilijk die wind nu al doet. Het wordt een koude, gure, natte en levensgevaarlijke Giro.

Laten we hopen op een mooie ronde, maar dat ook iedereen gezond weer naar huis kan. Want oei oei oei... dit wordt linke soep.

Laatst gewijzigd
Ludi

Almeida 8% vandaag (zie je in alp bij koers). Foss 1%

arjenzvob

Iemand Covili geselecteerd? :P Wat zuur voor die jongen !

nasibal

Cerny maar 4%. Dat gaat ook nog wel een leuke klapper op kunnen leveren. Al kunnen er natuurlijk nog wel wat renners tussen Almeida en Cerny terecht komen.

Guido73

Barbier 89ste tussentijd punt 1, dan kan je op voorhand dus zoveel lullen als je wil... :p

Ragnar Lolbroek

Team Cipolla
Thomas: topfavoriet. krijgt met 3 tijdritten een parcours op maat voorgeschoteld.
Yates: altijd gemotiveerd voor de giro. zal wel de bijeen moeten pitsen met die 3 tijdritten.
Nibali: ik vind hem dit seizoen overal net wat minder dan ik zou verwachten, maar dit is toch gewoon de Giro.
Majka: in vorm
Kelderman: als hij op zijn fiets blijft zitten, rijdt die wel gewoon top 5 denk ik
Vlasov: rijdt na de coronabreak ongeveer overal de stenen uit de straat.
Pernsteiner: kon in Vuelta 2019 lang mee. wordt door Bahrein uitgespeeld als kopman, voor 500k mag hij het van mij ook proberen
Knox: redelijk goedkoop, was in Vuelta 2019 zeker van waarde in mijn team, mag nu dus opnieuw mee.
Masnada: had hem oorspronkelijk als bergaanvaller mee, blijkt nu ook voor klassement te gaan. uiteindelijk moet hij gewoon puntjes scoren. of dat nu als aanvaller of als AK renner is, maakt me niet zoveel uit. in de bergritten had ik hem toch wel opgesteld.
Narvaez: jong klimmertje. klopte Almeida nog in de Settimana dus in vorm. teampuntjes Thomas. heeft ook wel een punch dus morgen ook mee.
Guerreiro: aanvallertje voor heuvels en bergen.
Ulissi: heuvel aanvaller
Sagan: heb veel verschillende teams zonder Sagan/met Gaviria geprobeerd. voelde nooit lekker. zou in principe een parcours op zijn maat moeten zijn.
Matthews: voor de puntentrui
Demare: kopman vlakke sprints
Cimolai: altijd degelijk in de giro
Vendrame:
Lonardi: de frotsprinter van dienst.
Ganna: kopman voor de 2 korte tijdritten
Affini: extra tijdrijder + mogelijke teampunten Yates.

Laurenesi

En we hebben de eerste uitvaller lees ik. Covili out of time.. Pijnlijk op zo’n korte tijdrit!

nasibal

zooo Bjerg!

Daan Brakenhoff

Mijn selectie voor deze giro:
- Thomas (geen uitleg nodig denk ik, favoriet voor het roze)
- Yates (Puntenpakker, en erg inform)
- Nibali (Giro=Nibali meenemen)
-Majka (Rijdt altijd wel steady naar een plek 5-6-7, pakt ook vaak veel punten)
-Kelderman (klein gokje maar moest toch wat Nederlandse glorie meenemen zonder Kruijswijk, kan ook rap aankomen en sprint ook bergop voor een plek 5)
- Vlasov (Jongerentrui en mega inform dit jaar)
- Almeida (Klein gokje zeker na het teamnieuws van vandaag, wel erg veel potentie en momenteel laat hij al genoeg zien in de tijdrit (helaas niet opgesteld))
- Knox (Zie hem wel 7/8 ste worden, zal niet beslissend zijn kwa punten maar leuke opvulling voor mijn bergteam)

- Ganna (Topfavoriet voor het eerste roze, teampunten G)
- Affini (Goede tijdrit en teampunten Yates)
- Cerny (Goede tijdrit en hopelijk af en toe meesprintent)

- Ulissi (echte klasbak vindt ik dat, vooral voor de vlucht etappes meegenomen maar bijvoorbeeld etappe 2 zou hem ook goed kunnen liggen)
- Masnada (hoopte eigenlijk op aanvaller Masnada en niet klassementsman Masnada, wellicht zakt hij er een keer doorheen en besluit hij toch te gaan doen waar ik hem voor heb geselecteerd)
- Simon Clarke (ja, je leest het goed. Ik heb hem meegenomen omdat ik toch nog wel een vluchter erbij wilde hebben voor de etappes waarin je van de rest weinig hebt. Zal niet het verschil gaan maken deze Giro maar wellicht 3x top10 rijden zou leuk zijn)

- Sagan (Een scorito zonder Peter kon ik gewoon niet aan, denk je nou echt dat Sagan een ronde gaat rijden zonder ook maar iets te proberen?)
- Matthews (Zoals Tourettappe ook al voorspeld, een stuk of 11 kansen voor hem, plus voor mij favoriet voor het paars)
- Démare (hem boven Gaviria gekozen omdat ik denk dat Démare misschien 1x extra erbij kan zitten waar Gaviria al gelost is. Plus meer kans dat hij de Giro uitrijdt. Kopman voor de vlakke etappes)
- Vendrame (Ook veel kansen voor Andrea, hoop vooral dat hij meesprint bij de vlakke etappes dan is hij echt zijn geld wel waard)
- Barbier (Er van uit gaand dat hij 4x gaat sprinten eigenlijk de Pedersen van de Tour, aardige topsnelheid en ik denk op het vlakke de 4de snelste man)

- McNulpunty (Geintje, De ploeg heeft in ieder geval veel vertrouwen in hem en hij zou best eens kunnen verrassen, zou hem ook nog kunnen opstellen bij vlakke etappes als Gaviria onklopbaar blijkt)

Overal toch nog echt veel twijfels aan mijn team. De laatste paar keuzes hebben de afgelopen week wel 20x gewisseld. Na het interview met Ballerini hem er toch buiten gelaten. Als ik nu naar mijn selectie kijk mis ik eigenlijk alleen nog een spintertje. Mocht Cerny gaan sprinten ben ik meer dan tevreden met mijn keuzes.

Arctic Monkeys

Bij deze presenteer ik ook graag mijn team:
G. Thomas - grootste kanshebber met 3 tijdritten
S. Yates - het wordt nog weleens vergeten dat hij de Vuelta gewonnen heeft, kans op etappeoverwinningen
V. Nibali - altijd kanshebber voor het podium
R. Majka - aanvallende klimmer, eindigt altijd goed in etappes.
A. Vlasov - goede klimmer, mag voor eigen kans, zeker als Fuglsang er doorheen zakt en jongerentrui
W. Kelderman - Rijdt het hele jaar al top-10 in etappekorsten en als hij overeind blijft kanshebber op het podium met 3 tijdritten.

Fuglsang/Kruijswijk thuis gelaten vanwege twijfels en natuurlijk budgetkeuzes. Maar het hart hoopt eigenlijk op een goede Giro van Stevie.

Aanvallers/2e lijn AK/Tijdrijders:
F. Masnada - rijdt waarschijnlijk aantal keer mee voor etappeoverwinning en hopelijk de bergtrui.
F. Ganna - je moet wel hè...
D. Ulissi - lekker in vorm, altijd goed in de punchetappes
J. Knox - na zijn Vuelta van vorig jaar en de Tirreno, hopen dat hij goed mee gaat rijden in de klimetappes en de lange tijdritten.
T. Geoghegan Hart - nog niet in topvorm in Tirreno, maar hopelijk groeit de vorm en is hij laatste man voor Thomas + teampunten
J. Hindley - erg goed in Tirreno, ik denk misschien nog wel beter dan Oomen.

Lastige categorie met veel wisselingen zoals Haig/Oomen/Brambilla/Kangert, etc. De tijd zal het leren...

Sprinters:
P. Sagan - je moet wel hè...
A. Démare - goed in vorm en gaat volgens ploeggenoot Sinkeldam voor de Paarse trui
M. Matthews - heeft wat te bewijzen en kan uiteraard goed een heuvel over
D. Ballerini - goede sprinter voor goede prijs en vind hopelijk grinta op de Italiaanse grond
A. Vendrame - Hopen dat hij gaat sprinten in dit toch niet zo sterk bezette veld.
M. Richeze - top-20 als lead-out en wellicht nog teampunten
S. Consonni - idem als Richeze
De Kapper - goed geprijsd en was in vorm voorafgaand aan de Giro

Gaviria thuis gelaten, met een beetje zweet in de handen. Maar zijn track record om grote rondes niet uit te rijden, maakt 3,5 miljoen een grote investering, zelfs met een paar etappeoverwinningen.

Nu maar hopen dat die Almeida er een beetje door heen zakt :-P

Sjas Patatje

Bjerg ook erg goed! Shit, ik had hem nog overwogen om mee te nemen. Sterke tijdrit gereden.

vevie

Wow, Almeida sneller dan Thomas. Wel heel sterk. Dit kan nog een mooie giro worden met nog twee tijdritten en de bergen waar hij ook sterk is.

La Primavera

Lekker Bjerg 2e! Blij dat ik 'm er toch nog in heb gezet!

Jori

Dan vrees ik eigenlijk nu al voor een goede McNulty, als Bjerg al zo kan verbeteren en bij McNulty ze ook hebben ingegrepen in zijn programma

Guido73

Bjerg en Cerny waren hier toch wel verwacht.

nasibal

Ik heb zelf geen Bjerg, maar een 2% pickrate slechts vind ik toch wel opvallend.

fringale

Dat zijn al meteen een hoop punten verspeeld door Almeida niet op te stellen. Wisten wij dat die een goede tijdrit in de benen had ? Ik denk, hij zelf ook niet.

vevie

Dat zijn al meteen een hoop punten verspeeld door Almeida niet op te stellen. Wisten wij dat die een goede tijdrit in de benen had ? Ik denk, hij zelf ook niet.

Hij wist het juist wel. Nasi gaf net al aan dat hij ook een goed tt’er was bij de beloften. Dit is meer een geval van wij hebben ons op hem verkeken.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Pff... Idd. Zelfde schuitje hier. Almeida op de bank. Geen idee dat ie dit kon...

Sjas Patatje

Ik hoop op mijn darkhorse van vandaag: Rosskopf!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 79 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.