punchritten lijken wel goed te komen, vandaag 307 punten en met de best mogelijke opstelling met mijn team waren dat er rond de 350.
Heb wel al in de tijdrit veel verloren en de echte sprintetappes ga ik ook iets verliezen (dat zijn er maar 2). Die iets zwaardere sprintetappes kan ik wel consolideren als mijn sprinters rechtblijven.
Ondanks dat er nog 40 punten op de bank zat vandaag, is team Zadelpen wel 2000 plaatsen gestegen tot een duizelingwekkende tussenstand van 62% algeheel.
Morgen een monsterscore anders is het al weer voorbij. En dat kan, ondanks het gemis van Vlasov. Maar dan moet het nu wel een keer een beetje mee zitten.
Ik weet alleen niet of McNulty nu persé zoveel meer punten gaat halen dan Pernsteiner en Hindley. Het kan ja, maar het kan ook goed dat ze straks allemaal een vergelijkbaar puntenaantal hebben. Er zullen weinig teams zijn die die jongens alle 3 mee hebben, en zo wel, dan maak ik me weinig zorgen om die teams ;)
'@Zadelpen: je hebt deze ronde gewoon wederom het verkeerde wiel gekozen. Je had toch niet gedacht dat ik na de Tour gelijk weer in de Giro zou gaan vlammen? Rijd hier enkel ter voorbereiding op de Vuelta! ;)
Vandaag gelukkig wel Ulissi, Sagan en Matthews (c) opgesteld.. Demare en Battaglin voor 0 punten.. prima, weten we dat ook weer! en voor de rest wat klassementsmannen.. Alleen geen Nibali, maar hopelijk trekt ie deze lijn door de rest van de ronde en dan komt het misschien nog goed.. Oh ja, morgen wel ff die Almeida op minuten rijden jongens! (gaat niet gebeuren :p)
Bij het selecteren van Ciccone had ik er rekening mee gehouden dat hij de eerste twee weken rustig aan zou doen om zo fris en goed mogelijk aan de 3e week te beginnen, zoals ook door zijn ploeg gecomunniceerd is. Wat mij betreft dus zeker geen slecht teken. Het is ook niet alsof hij met pijn en moeite in de achterste bus finished. Sterker nog, er lijken meer mensen achter hem gefinished te zijn dan er achter hem reden op het moment dat hij loste.
255 punten zonder onze vriend Sagan, is niet slecht, al zeg ik het zelf.
We zijn gestegen naar 72,4%, dus we doen nog mee voor een bekertje.
Morgen weten we een beetje waar we staan met ons ploegje, zo te lezen zijn er veel mensen met Vlasov in hun ploeg.
Dit kan stiekem in mijn voordeel werken.................. .;o)
Klopt, maar ik denk wel dat hij het over die 3/4 etappes een stuk beter gaat doen dan veel van zijn goedkopere vooraf-alternatieven. Dat hij moet knechten voor Nibali heb ik daarin meegenomen. Ik denk dat hij ook als knecht in dit veld top 15 daguitslag kan rijden en dat hij een van de weinige knechten is die binnen een team-tactiek ook vooruit gestuurd kan worden in die 3e week.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.