Afvalkoers Giro d'Italia 2020

1 2 ... 8 ... 11 12
Arry1337

Inderdaad, maar wat doen we met de spelers die over zijn op het moment dat de Giro ermee stopt?
De Vuelta zal wel nooit van start gaan.. het is wachten op het eerste team dat forfait geeft, en dan zullen de dominosteentjes 1 voor 1 vallen.
Overigens is het nu aan Kelderman om zo snel mogelijk het roze te pakken, ipv zijn 'dag tot dag' filosofie..

ivo001

Met kruijswijk eruit ben ik al helemaal kansloos

Arry1337

Oei, Ganna vooruit, nu moet ik oppassen...

ivo001

Ik denk dat Ab eruit is.
2 teams zonder Almeida, en MensFaber lijkt me gered door Nibali.

Sjonge Jonge

Ab ligt er al uit (nog niet doorgestreept op pagina 1, dus snap de verwarring), dus vrees toch voor MensFaber als enige zonder Almeida

mensFaber

Vrees het ook.

ivo001

Pfoe, dat maakt mij het team met de meeste cq punten.

Morgen doorkomen zou moeten lukken als Gaviria top 20 rijdt.

Wielervolger

Waarom, je hebt Gaviria toch niet @ivo001? Ik denk dat je zal moeten hopen op Ballerini...

ivo001

'@wielervolger

Je hebt helemaal gelijk! Dan maar hopen dat Ballerini Cimolai verslaat!
Of een verdwaalde konrad en majka, die de andere klassementsrenners af troeven voor een top 20 plaats.

Onbekende gebruiker

Ik ben de laatste horecamogelijkheid uit aan het nutten en deze faalhazen aan het vervloeken. Too little, too late, Ja Mark, ik denk inderdaad dat het goed is dat je consequent inconsequent after the fact reageert met tegenstrijdige berichten. Sorry mannen, de afvalkoers is het kind van de rekening.

Bazing

Ivo je hoeft je denk ik niet druk te maken. Morgen zal normaliter mijn laatste dag zijn.

Onbekende gebruiker

Het laatste team met Sagan in de gelederen was al een tijdje uitgeschakeld (Fondista en Silent Hill in ritten 5&6 resp.), maar we hoeven niet veel verder te kijken in de daguitslag om te zien voor wie deze tumultueuze en spannende 10e etappe de laatste was. In deze afvalkoers dan toch. Almeida geeft de doorslag en blijkt ook noodzakelijk voor deze Giro, gezien het feit alle resterende teams Almeida in de geledingen hebben. Hoe dun is het koord van de Afvalkoers? Dat zien we vandaag maar weer;
Mét Almeida de (gedeeld) beste van de dag, zónder de slechtste, je hebt het zwakste team vandaag @mensFaber, tot ziens!

ivo001 7771 810
Zeewolde 7621 790
Poeksel 7568 782
SvenVDB 7476 760
dspiky 7590 740
Sjonge Jonge 7159 740
Arry1337 7125 670
erveedeeee 7681 660
Bazing 7569 660
JapieJapo 6965 650
Platje 6962 610
Wielervolger 7018 540
mensFaber 7989 410

Onbekende gebruiker

In gedachten "de koning is dood, leve de koning" kijken we niet achterom, maar vooruit! Zoals opgemerkt was Sagan al een paar etappes geen factor meer. De meeste Ulissi teams zijn afgevallen, enkel Poeksel is over met hem in zijn team. Een Battaglin rijdt niet meer rond in de aanwezige teams. Gaat Cimolai dan het verschil maken voor JapieJapo en/of Zeewolde? Bij de meest gekozen renners weten we inmiddels wie dat niet gaan doen: Thomas, Yates, Vlasov, Matthews, Kruijswijk en velen anderen zijn uitgevallen. Demare en Almeida zijn nog present in alle teams. Valt Arry1337 af door de afwezigheid van Ganna of is het eerst ivo007 die het gemis van Kelderman gaat voelen? Het worden spannende dagen, maar het spannendst is of deze editie van de Afvalkoers een winnaar kent, halen we Milaan?

THOMAS Geraint 12
MATTHEWS Michael 12
DEMARE Arnaud 12
ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 12
YATES Simon 11
VLASOV Aleksandr 11
GANNA Filippo 11
KELDERMAN Wilco 11
BALLERINI Davide 8
GAVIRIA RENDON Fernando 7
NIBALI Vincenzo 6
MAJKA Rafal 5
MASNADA Fausto 5
KRUIJSWIJK Steven 3
CIMOLAI Davide 2
KANGERT Tanel 2
BARBIER Rudy 2
ROSSKOPF Joey 1
ULISSI Diego 1
CONTI Valerio 1
CAMPENAERTS Victor 1
DENNIS Rohan 1
KONRAD Patrick 1
VENDRAME Andrea 1
DE GENDT Thomas 1
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 1
CICCONE Giulio 1
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida 1
PERNSTEINER Hermann 1

mensFaber

Helaas.

Bedankt voor de organisatie van dit toffe spel!
Bij de eerst.volgende gelegenheid ben ik er weer bij.

Bazing

Volgensmij overleef ik het ook nog door het niet meesprinten van Ballerini en Cimolai

ivo001

Nibali en Kelderman die Ballerini verslaan in de sprint. Die zag ik niet aankomen. Dan eindigt het hier helaas voor mij.
Toch best tevreden om 10 etappes te overleven met een team wat ik in 8 minuten in elkaar heb gezet xD

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Zul je altijd zien, rijdt Almeida een keer niet bij de beste 20, is het ook niet relevant meer. Met een Demare die door de resterende teams is opgenomen is het uitkijken naar de tweede lijn, of toch? Nee! Het is niet een sprinter die in deze sprintetappe de doorslag geeft, het is een klimmer die dit jaar eindelijk zijn langverwachte doorbraak ziet: Wilco Kelderman! Ons Wilco redt de meubelen voor Poeksel en luidt het einde in van laatst overgebleven "reserve" en laatste team zónder Wilco: @ivo001. Knap volgehouden Ivo, ik kan erover meepraten, maar je had het zwakste team vandaag, tot volgend jaar!

dspiky 7590 870
SvenVDB 7476 836
Arry1337 7125 836
erveedeeee 7681 836
Platje 6962 830
Sjonge Jonge 7159 796
Zeewolde 7621 790
JapieJapo 6965 676
Bazing 7569 670
Wielervolger 7018 636
Poeksel 7568 636
ivo001 7771 606

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wilco <3

Arry1337

Shiiit nu is het voor mij zaterdag sowieso gedaan.. ik had nog de stille hoop dat Kelderman en Nibali het van Ganna en konrad konden winnen, maar die hoop is nu verloren.

erveedeeee

Wordt voor mij morgen ook spannend nu als duurste team. Overigens ben ik na het debacle van gisteren nu officieel kansloos voor de overwinning. Sven heeft precies dezelfde renners over als ik en zelfs Bilbao extra.

dspiky

Volgens mij lig ik eruit. Majka die 21 wordt doet me de das om en mijn teamwaarde net wat hoger dan die van Poeksel... Zuur, maar hoort bij het spel. Daarnaast had ik de vele bergetappes in de derde week nooit overleefd met minimaal één klimmer te weinig.

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Dus zolang Erveedee in het spel zit, heb ik niets te vrezen, mooi 😀

Tenzij Bilbao uitvalt.

erveedeeee

Dan win je nog op teamwaarde

Onbekende gebruiker

TIE-BREAK!!!

De eerste keer tie-break, de eerste keer deze afvalkoers dat de afvaller op Teamwaarde wordt geklopt, spannend! Alhoewel, spannend, het is hierboven al voorspeld. Het is inderdaad @dspiky die het veld moet ruimen door een iets hogere teamwaarde dan @Poeksel en een stuk hogere teamwaarde dan @Sjonge Jonge. Zonde dspiky, tot de volgende!

Platje 6962 530
Wielervolger 7018 330
SvenVDB 7476 290
erveedeeee 7681 290
Bazing 7569 290
Zeewolde 7621 270
Arry1337 7125 210
JapieJapo 6965 210
Sjonge Jonge 7159 190
Poeksel 7568 190
dspiky 7590 190

Laatst gewijzigd
zeewolde

Dit wordt close. Majka vs. Guerreiro millimeter werk. Poeksel veilig met Ulissi , maar ikzelf...

1 2 ... 8 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.