Afvalkoers Vuelta 2020

1 2 ... 7 8 9 10 »
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als deze kopgroep het gaat halen dan lig ik er meer dan waarschijnlijk uit

Kannibaal van Schepdaal

De La Cruz in kopgroep inderdaad, maar de groep met de favorieten zit niet stil.

Ab Normaal

Waarom Rahimns? Ik heb ook niemand in de kopgroep.
En helemaal niets persoonlijks maar ik heb het liefst dan Kanibaal exit gaat vandaag. Morgen heb ik niets in te brengen tegen zijn team.

Ab Normaal

Nu met Soler er bij en voorsprong van 3 min. ziet het er ineens heel erg slecht voor mij uit. Hup TJV, gas geven!!!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ab Normaal jij hebt minder punten verbruikt dan ik... dus als wij beide geen punten hebben maar dan sta ik er naast ;)

Ab Normaal

Laatste km. Spannend op alle vlakken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gefelicitieerd Ab en Kanibaal... het was een mooie strijd

Ab Normaal

Volgens mij gaat dit heel, heel close worden. Ik durf het niet te zeggen.

Ab Normaal

Weet je dat zeker? Soler 12e.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jij pakt met Carapaz, Mas en Vlasov en Valverde meer punten dan mij

Ab Normaal

Mas en Vlasov heb jij ook

Ab Normaal

Nou ja, in ieder geval freewheeld Kanibaal morgen met Bennett naar de eindoverwinning.

Ceramiche Ariostea

Een etappe die voor het eindklassement van de Vuelta zeer belangrijk was. D-day voor Roglic, Carapaz en Carthy. Ik denk dat we kunnen stellen dat Ineos en EF te zwak waren om er een lange strijd van te maken daardoor kon TJV de kopgroep laten rijden om de boni's aan de vluchters te gunnen. Kannibaal van Schepdaal zat met David de La Cruz veilig. De strijd voor de 2e plaats tussen Ab Normaal en Rahimns. Uiteindelijk valt vluchter Soler te ver omlaag met een 12e plaats. Bij een 10e plaats zou Ab Normaal de afvaller zijn, nu eindigt Rahimns op de 3e plaats. Morgen de finale tussen Kannibaal van Schepdaal en Ab Normaal. Kannibaal de speler met de hoogste cq ranking van iedereen lijkt op voorhand toch favoriet te zijn.

1 Kannibaal van Schepdaal 7936 540
2 Ab Normaal 7281 310

3 Rahimns 7809 300

Teamnaam Rahimns

1 ROGLIC Primoz 3235 100
2 MAS Enric 811 80
3 PHILIPSEN Jasper 755 0
4 VLASOV Aleksandr 645 50
5 MARTINEZ Daniel Felipe 526 0
6 SOLER Marc 350 70
7 DUMOULIN Tom 341 0
8 CHAVES Esteban 322 0
9 CORT NIELSEN Magnus 227 0
10 ABERASTURI Jon 230 0
11 MARECZKO Jakub 207 0
12 MOSCHETTI Matteo 160 0

7809 300

Ab Normaal

Balen Rahimns.
Toch tevreden om als titelverdediger de finale te halen. Weliswaar na 2x gruwelijk gemazzeld te hebben.
Normaal gesproken is dit toch een brug te ver.

Kannibaal van Schepdaal

Het voor mij wenselijke scenario is er dan toch gekomen. De aanvalslustige De La Cruz brengt mij ternauwernood nog een dag verder, dat is mooi.

Morgen ligt de druk volledig op mij, dat besef ik. Bij de samenstelling van mijn team heb ik geïnvesteerd in een team met de goedkoopste topsprinters (Bennett, Philipsen) dat de etappe van morgen zou kunnen winnen, en toch net genoeg puntenpakkers had bergop (Roglic, Vlasov, Dumoulin, Soler, Chaves, De La Cruz), in de tijdrit (Roglic, Dumoulin) op explosieve aankomsten (Roglic, Bagioli) en in een heuvelsprint (Cort, Aberasturi en van der Sande) om die laatste etappe effectief te halen. Omdat Roglic drie specialiteiten had, mocht hij voor mij heel veel kosten. Ik wist dat mijn klimteam aan de karige kant was, maar omdat er maar één aankomst bergop was in de laatste week, wanneer de kans om als laatste te eindigen het grootst was, wilde ik die gok wel wagen.

Ik besef dat je wat geluk nodig hebt om dit spel te kunnen winnen, en op bepaalde momenten kwam ik inderdaad met de schrik vrij. Dat lijkt me geen schande. De moeilijkste horde lijkt nu genomen, maar de sprint van morgen moet nog altijd gereden worden. Hopelijk maakt Bennett morgen het verschil.

Proficiat aan Rahimns, het was inderdaad een mooie strijd.

Succes aan Ab, dat de beste moge winnen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Kannibaal, je mag trots zijn op je team hoor.
Gebeurt maar af en toe dat iemand die voor het eerst meedoet alle beginnersfouten omzeild en een goed team maakt dat daadwerkelijk mee kan doen voor de winst.
Je team zit gewoon heel goed in elkaar en aan iedere discipline is gedacht.
Ieder team heeft altijd wel een zwak puntje. Het jouwe was de hoge CQ score en dan moet je net een beetje geluk hebben dat je niet in een tiebreak verzeild raakt, en dat is gelukt.
Je kunt de Afvalkoers niet winnen zonder een beetje geluk.

Normaal gesproken is het spek in het bakkie morgen. Het enige waar ik nog op kan hopen is dat Bennett echt helemaal uitgepierd is. Hij reed al niet best meer rond de afgelopen dagen. Maar ja, morgen een veredeld criterium overleven moet wel lukken. En dan nog heb je Cort Nielsen en Van der Sande. Dan is enkel Smith geen partij. Om eerlijk te zijn geloof ik er ook echt niet meer in.

En eigenlijk is het ook dik verdiend.
Jij bent nergens echt in de problemen geweest, ik was al 1x dood en begraven, 1x gered door de gong en ook vandaag was het koordje erg dun.
Dus verdien jij ook te winnen.

Succes morgen.

En Park, alvast weer bedankt voor de strakke organisatie, de snelle updates en de leuke samenvattingen. Het was me weer een genoegen en ik zal met heel veel plezier weer meedoen met de Giro.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Kannibaal van Schepdaal
Van harte gefeliciteerd met je overwinning!

Ceramiche Ariostea

Op basis van deze etappe was er voor Ab Normaal geen speld meer tussen te krijgen om nog zicht te houden op de winst en is Kannibaal van Schepdaal als deelnemer met de hoogste cq rating de winnaar geworden van de afvalkoers Vuelta 2020 en is Ab normaal natuurlijk ook op een mooie 2e plaats geëindigd na ook een paar keer goed te zijn weg gekomen. Hiermee zit het wielerseizoen 2020 erop, alle deenemers van de GT hartelijk bedankt voor jullie deelname, SammySosa bedankt voor het overnemen van de Giro. De afvalkoers is terug in 2021, zeer waarschijnlijk niet met een editie eendagswedstrijden maar hou rond de start van de Giro deze site goed in de gaten.

1 Kannibaal van Schepdaal 7936 972
2 Ab Normaal 7281 420

Corné 't Glansarm

Gefeliciteerd Kannibaal van Schepdaal! En nogmaals dank park111982 voor de organisatie. Het was geweldig mee te mogen doen,

Onbekende gebruiker

Gefeliciteerd Kannibaal! Helemaal eens met wat Ab zegt, grote klasse hoe je je team hebt neergezet en geen moment in gevaar geweest.

Park, dank voor de organisatie, het was weer een genot om deze, helaas grotendeels van de zijlijn, te mogen volgen.

Op naar volgend jaar!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Van harte gefeliciteerd...

Mithrandir

Bedankt Park hoewel ik er snel uitlag heb ik er weer van genoten.
Felicitaties voor de Kannibaal knappe overwinning!

ezequiel

Gefeliciteerd aan Kannibaal en bedankt Park voor de perfecte organisatie zoals altijd.

De manier waarop ik er uitging door die beuk van Bennett tegen Liepins was zuur. Maar goed, anders was ik zeker de afvaller in etappe 15 en had ik het ticket voor de Giro 2021 ook niet gehaald dus dat is wel een troost.

kokkie1975

Kannibaal gefeliciteerd met de overwinning en Rahims en Ab met de plaatsing voor de Giro.
Park bedankt voor de organisatie

Kannibaal van Schepdaal

Bedankt iedereen voor de felicitaties en bedankt Park voor de organisatie!

Ik ga even genieten van mijn zegeroes en kijk nu al uit naar Giro! (Mijn eerste 918 punten zijn alvast gereserveerd)

1 2 ... 7 8 9 10 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.