Afvalkoers Vuelta 2020

1 2 ... 7 8 9 10
Kannibaal van Schepdaal

Haha, Valverde net 20ste inderdaad :)

Al had je anders wellicht gewonnen via tiebreak?

Ab Normaal

Nee. Bode was de enige van wie ik in tiebreak zou verliezen. Had toch mooi Soler en Arensman goed voorspeld in de vlucht in mijn analyse.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Ah het is in de andere volgorde natuurlijk :) my bad!

Door het oog van de naald in dat geval! :)

Ab Normaal

Alweer....

Ceramiche Ariostea

Zo zie je maar El Imbatido is voor dit spel nog lang niet afschreven met een nuttige 20e plaats vandaag die daarmee de meubelen van Ab Normaal redt. Zuur voor Bode80 die een tiebreak had gewonnen maar door deze 20e plaats is uitgeschakeld en daarmee 6e is geworden. Voor de overige 5 deelnemers nog 2 dagen zien te overleven en je bent zeker van de Giro 2021.

1 Kannibaal van Schepdaal 7936 366
2 Rahimns 7809 360
3 Kokkie1975 7796 236
4 Kj 7722 106
5 Ab Normaal 7281 32

6 Bode80 7200 30

Teamnaam Bode80

1 BENNETT Sam 1227 0
2 CARAPAZ Richard 1217 30
3 PINOT Thibaut 861 0
4 MAS Enric 811 0
5 PHILIPSEN Jasper 755 0
6 VLASOV Aleksandr 645 0
7 MARTINEZ Daniel Felipe 526 0
8 DUMOULIN Tom 341 0
9 MANZIN Lorrenzo 271 0
10 KUSS Sepp 233 0
11 ABERASTURI Jon 230 0
12 BAGIOLI Andrea 83 0

7200 30

Ab Normaal

Sorry Bode, is wel echt heel zuur zo.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Balen Bode... toch netjes gedaan hoor.

Ludi

Balen Bode, voor ons wel fijn dat een lage cq weg is voor de 2 loterij etappes 🙈

Bode80

Dat is zuur zeg. Er ging een vloek uit toen ik Valverde op 20 zag staan. Bewust niet voor aanvallers gekozen maar een laag CQ. Dan kan dit gebeuren.

De keuze voor Pinot was niet handig. Wel nog eruit gegooid bij Scorito maar hier niet aan gedacht om aan te passen.
Vooraf getwijfeld over Dan Martin maar uiteindelijk gekozen voor Pinot... Helaas. Wel weer een 6e plek na een goede Tour20 en Vuelta19. Hopelijk ben ik er op tijd bij voor de Tour21...

Park bedankt en de resterende deelnemers succes!

Ab Normaal

Bah, was een poosje heel gelukkig met de kopgroep. Mochten die het gehaald hebben was ik zeker door.
Nu kan het weer alle kanten op nu ze bijna ingelopen zijn.

Kannibaal van Schepdaal

Thijssen uitgevallen, dus met van der Sande heb ik hopelijk een extra (heuvel)sprinter.

Ab Normaal

Kokkie als enige zonder Philipsen, maar Ackermann en Smith, dat zomaar eens genoeg kunnen zijn om te overleven.
Wordt rekenen dit...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vrees dat het stopt voor KJ

Ludi

Denk ik ook. Jammer dat kanter, morin en bennett er dan ineens niet bij zitten als het dit wordt.

Ceramiche Ariostea

Pfoe, wat moeten we hier van denken. Een typische overgangsetappe die toch geschikt zou zijn voor vluchters zou je denken maar nee !. Een etappe met veel hoogtemeters die uiteindelijk beslist is door de sprinters. Een scenario waar veel wielerliefhebbers en spelletjesspelers toch van te voren geen rekening mee gehouden zullen hebben. De etappe is gewonnen door Jasper Philipsen maar bij deze 600 punten stopte het ook gelijk voor KJ. Geen punten op de plaatsen 2-20 en dus uitschakeling als 5e. Morgen nog zo verraderlijke overgangsetappe waarin wordt beslist wie de 3 tickets voor de Giro 2021 oprapen.

1 Ab Normaal 7281 890
2 Rahimns 7809 790
3 Kannibaal van Schepdaal 7936 790
4 Kokkie1975 7796 760

5 Kj 7722 600

Teamnaam Kj

1 ROGLIC Primoz 3235 0
2 BENNETT Sam 1227 0
3 PINOT Thibaut 861 0
4 PHILIPSEN Jasper 755 600
5 VLASOV Aleksandr 645 0
6 DUMOULIN Tom 341 0
7 DE LA CRUZ David 252 0
8 KUSS Sepp 233 0
9 BAGIOLI Andrea 83 0
10 FROOME Chris 77 0
11 KANTER Max 8 0
12 MORIN Emmanuel 5 0

7722 600

Ab Normaal

Ongelofelijk. Wat is dit spel toch onvoorstelbaar.
Met uiteindelijk een sprint wint het team met de slechtste sprint equipe.
Morgen nagelbijten voor 4 teams.
Als ik heel eerlijk ben heb ik wel een voorkeur voor een team dat morgen mag sneuvelen.

Als Chaves maar niet in de ontsnapping zit.
En liever Soler ook niet.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Kokkie met Bennett en Ackermann?

Ludi

Baal wel van die neutralisatie eigenlijk haha

Onbekende gebruiker

Ongelofelijk wat een zure uitslag voor KJ. Het wordt alleen maar spannender, succes mannen, moge de gelukkigste winnen!

kokkie1975

Nog een paar uurtjes duimen draaien en dan weten we wie in ieder geval wie plaatsing voor de giro hebben gehaald.
Niemand heeft voorlopig iemand mee in de kopgroep, dus zoals het er nu voor staat zal het ervan af hangen in welke volgorde het peloton straks over de finish bolt.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Denk dat de kopgroep het niet haalt. Verwacht toch wel een aanval van Carapaz op de rode trui. Dus de klassement mannen.
Dan is al belangrijk wie al eerste zijn wiel over de streep drukt, Roglic of Carapaz.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Als ik goed gerekend heb, is het over voor Kokkie.
De meest zure plaats van allemaal.
En Kanibaal, het was zeker niet Kokkie die voor mijn belang er uit had gemoeten. Day was jouw team.
Ik ben nu de enige zonder Roglic. Dan kan het morgen snel over zijn. En aangezien ik in de sprint meer kans heb tegen Rahimns, was het voor mijn kansen beter geweest als jij gesneuveld was.

Maar goed, mijn doel is gehaald, en daar heb ik al veel mazzel voor gehad. Ik klaag dus niet. Alles wat meer komt is meegenomen.
Wil Rahimns en Kanibaal ook felIciteren met een Giro plek.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Balen Kokkie... dat is inderdaad erg zuur. Ab en Kanibaal jullie gefeliciteerd met het podium. Morgen gaat heel spannend worden, het kan nog alle kanten op.

Ceramiche Ariostea

Als eerste eruit en als laatste naast de tickets grijpen zijn wel de meest ondankbare plaatsen van dit spel. Dit overkomt vandaag Kokkie1975. Dion Smith, Richard Carapaz, Aleksandr Vlasov en Enric Mas brengen simpelweg te weinig punten op. Het verschil is zonder Roglic en Valverde niet te overbruggen. Kokkie bedankt voor je deelname en tot de volgende keer. Rahimns, Kannibaal van Schepdaal en Ab Normaal bij deze kwalificatie voor de Giro 2021. Van harte gefeliciteerd !

1 Rahimns 7809 1230
2 Kannibaal van Schepdaal 7936 1200
3 Ab Normaal 7281 1150

4 Kokkie1975 7796 790

Teamnaam Kokkie1975

1 ACKERMANN Pascal 1822 0
2 BENNETT Sam 1227 0
3 CARAPAZ Richard 1217 260
4 PINOT Thibaut 861 0
5 MAS Enric 811 30
6 VLASOV Aleksandr 645 100
7 DUMOULIN Tom 341 0
8 CHAVES Esteban 322 0
9 DE LA CRUZ David 252 0
10 SMITH Dion 221 400
11 FROOME Chris 77 0
12 ARENSMAN Thijmen 0 0

7796 790

Kannibaal van Schepdaal

Mooi om bij mijn eerste poging het podium te halen. Ook proficiat aan Ab en Rahimns.

Maar voor morgen zie ik het toch somber in, met alleen Roglic (tegenover Carapaz én Mas) die top tien kan rijden als de toppers voor de overwinning strijden. En een laatste bergrit levert al eens vuurwerk op, dus de kans lijkt klein dat de vlucht morgen voorop blijft. Zeker als je ziet dat er zelfs de afgelopen etappes gewoon gesprint werd. Als Ineos en EF de Vuelta nog willen winnen, zullen ze de vlucht toch moeten kort houden om zo voor de bonificatieseconden te kunnen gaan, misschien tegen beter weten in op deze aankomst tegen een afwachtende en vervolgens zeer explosieve Roglic.

Ik verwacht dus ergens wel dat het morgen stopt voor mij, maar als het onwaarschijnlijke toch gebeurt en bijvoorbeeld Soler, Chaves of De La Cruz voorop blijven of De La Cruz meer punten haalt dan Mas, dan ben ik de grote favoriet voor eindwinst met Bennett in mijn team.

We gaan er rustig voor zitten morgen en zien wel wat er komt.

1 2 ... 7 8 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.