Transfers/Teams 2021

« 1 2 3 4 ... 8 9
Verweggistan

WF heeft natuurlijk het Transferoverzicht, dus hier niet een overzicht van renners die in en uitgaan bij een ploeg. Maar een overzicht van hoe ver de verschillende ploegen zijn qua team voor volgend seizoen. Onder meer het aantal renners, welke renners er nog geen contract hebben en wat daar de verwachtingen/geruchten bij zijn enz.

Verweggistan

Astana: Fominykh (maar is actief voor de nationale ploeg)

Bora: McCarthy zoekt nog een ploeg

Cofidis: Mathis (baan)

Team Israel: Schelling

Trek: W. Clarke (35) nog zonder contract

Wanty: Degand

Ook even een blik op de PCT teams:

Bingoal-WB: Nommela

Bardiani: Benfatto, Filosi, Orsini, Pessot, Romano

Vini Zabu: Busato einde contract.

Rally: Ellsay

Gazprom-Rusvelo: Rybalkin, Kulikov, Kulikovski

Update: 9-5-2021

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Ik wil nog iets toevoegen. Eigenlijk kunnen alle renners bij Bora nog verlengd worden. Volgend jaar mogen de selecties uit 32 renners bestaan.

Verweggistan

Klopt. Maar Bora heeft dit jaar 27 renners, meestal kiezen ploegen voor ongeveer hetzelfde aantal renners. Daarom verwacht ik dat er nog wel wat weggaan.

Sagan=hulk

Gatto, die behoorlijk tegenviel sinds de corona break, stopt met profwielrennen. De Panne op woensdag wordt zijn laatste wedstrijd.

Verweggistan

Weer zes ploegen erbij en het nieuws van gisteren verwerkt: Gatto stopt en Poljanski gaat niet met Majka mee.

Verweggistan

Zo, laatste update qua ploegen.

Rawolf

Sunweb zit al op 32 renners volgensmij hoor.

$kedel

Weten we wel zeker of TJV met 27 renners klaar is voor volgend jaar?

Landeirovic

Hoi Verweggistan,

Als Uae volger kan ik zeggen dat Uae voor volgend jaar 17 renners onder contract heeft.

Richeze heeft een contract tot 2021 en is dus niet einde contract.

Mirza, Aru en Ravasi zullen vertrekken. Munoz zal afwachten zijn maar ik denk dat die ook nog wel kan vertrekken. Marcato doet misschien er nog 1 jaar bij en anders zal die misschien stoppen.

De andere renners zullen wel blijven verwacht ik. Waar Troia belangrijk is in de sprint trein en klassieke ploeg.

Uae zou terug naar 30 renners willen gaan. Qua versterking is het vooral de naam van Luis Leon Sanches die rond gaat. Uit goede bron weet ik dat er nog een paar klimmers en helpers gaan bij komen. Ook zal Matxin wel weer een paar zeer goede talentjes uit zijn hoed toveren.

Mvg

kelderfan

Dat is nog een beetje onduidelijk, omdat TJV nu bezig is met de onderhandeling van Wout van Aert en ook nog in gesprek is met de budgethouders. Dat kan nog betekenen, dat hij nog wensen heeft, wat betreft de ondersteuning, die dit jaar vaker niet op de afspraak zijn geweest.

$kedel

'@kelderfan
Jij snapt m ;)

Ik wacht nog op de aankondigingen van J-W van Schip en van Poucke xD

Sagan=hulk

Misschien dat Dillier toch nog kan blijven bij AG2R nu Vuillermoz daar vertrekt naar Total. Anderzijds als Van Aert nog versterking wilt, dan zou Dillier ook een zeer nuttige pion kunnen zijn.

Travis McCabe stopt met wielrennen.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Ryan Gibbons naar UAE.

Sagan=hulk

'@Verweggistan
Bij AG2R kom ik voorlopig op 29 renners uit, Jauregui zou op weg zijn naar Vital-Concept. Het lijkt me dus dat Dillier wel zal kunnen blijven als 30e renner, of ze strikken nog een renner bij NTT.

Verweggistan

Klopt, ik had O'Connor opgeteld, maar Vuillermoz vergeten er af te halen. Ag2r is verwarrend bezig.

RiccardoRicco

Wie gaat Giant sponsoren volgend jaar? NTT als die doorgaan? Wanty?

Sagan=hulk

Hivert en Lemoine naar Vital-Concept.

Verweggistan

Leuk dat het Credit Agricole/Skil/Saur duo weer is herenigd.

user26777

CCC dames rijden op Giant LIV en die ploeg blijft bestaan.

RiccardoRicco

Flinke leegloop bij CCC Liv. Kopvrouwen Vos en Moolman al bevestigd. Twee gaan er mee met Vos. Kopecky in daarentegen.. Ik moet het nog gaan zien.

Denk dat Giant bij de mannen al echt heel lang op het hoogste niveau aanwezig is. Bijzonder dat ze nog geen plekje hebben in 2021.

Landeirovic

Betancur zou Movistar verlaten voor een Colombiaans team.

Sagan=hulk

Transfers bij fietsenmerken:
- AG2R: Merckx -> BMC (officieel)
- Mitchelton: Scott ->Bianchi
- Jumbo-Visma: Bianchi ->Cervélo
- Sunweb: Cervélo -> Scott

Wat bij de ploegen die stoppen:
- CCC: Giant -> /
- NTT: BMC -> / (BMC naar AG2R)

Al officieel bevestigde verlengingen:
- Bora: Specialized -> Specialized
- DQS: Specialized -> Specialized
- EF: Cannondale -> Cannondale
- Groupama: Lapierre -> Lapierre
- Israël: Factor ->Factor
- Lotto-Soudal: Ridley -> Ridley (wel geruchten dat contract herbekeken zou worden)
- Wanty Gobert: Cube -> Cube
- Trek-Segafredo: Trek -> Trek
- Astana: Wilier -> Wilier

Nog niet officieel bevestigd, maar bijna een zekerheid:
- Movistar: Canyon -> ? (al sinds 2015 op Canyon)
- Ineos: Pinarello -> ? (sinds start in 2010 op Pinarello)
- UAE: Colnago -> ? (sinds start in 2017 op Colnago)

Wat blijft over:
- Cofidis: De Rosa -> ? (Nog maar het eerste jaar, zelden verdwijnt een fietsmerk na 1 jaar)
- Bahrain: Merida -> ? (McClaren stopt, dus de fiets kan zelfs in de naam komen)

Conclusie:
De twee WT ploegen die verdwijnen lijken de kop te kosten van de merken Eddy Merckx en Giant. Bepaalde mogelijkheden zie ik nog voor Merckx als Ridley besluit om te stoppen bij Lotto-Soudal, voor Giant kan het nog Bahrain worden als ze besluiten om fel te investeren. Indien NTT toch doorgaat, dan lijkt Giant me daar plots ook een grote kans te hebben.

Update 10/11

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Mooie ploeg met nog niet bevestigde renners:

Kopmannen (8)
AK: Miguel Angel Lopez, Tao Geoghegan Hart
Heuvels: Kwiatkowski, Lutsenko
Sprint: Nizzolo, Mezgec
Kasseien: Valgren, Keukeleire

Tweede lijn (8)
Konrad, Ganna, I. Izagirre, LL Sanchez
D. Smith, R. Stannard, Moschetti, Drucker

Knechten (14)
Howson, Mosca, Verona, Hirt, Mäder
Dowsett, Tratnik, Cerny, Bauer, Van Rensburg
Dillier, Durbridge, Stannard, Koch

Sagan=hulk

28/10:
- Een volgende renner die officieel vertrekt bij NTT, Rasmus Tiller naar UNO-X.
- Morin verlengt bij Cofidis met één jaar.
- Bij EF mag iedereen met een aflopend contract met één jaar verlengen indien hij dat wenst.

Laatst gewijzigd
« 1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.