Transfers/Teams 2021

1 2 3 4 ... 8 9
Landeirovic

Bij Uae nog 3 plaatsen. Als Henao, Aru, Ravasi en Mirza nog vertrekken dan zijn er nog 3 plekken vrij.

Sagan=hulk

Misschien dat Lotto-Soudal ook nog één plekje vrij heeft gehouden? Indien het mogelijk is qua budget lijkt Guillaume Van Keirsbulck me wel een gok die Lelangue mag maken.

Gerrit Glomser

Aru moet vertrekken bij UAE, dus als de andere 3 renners niet blijven hebben ze ruimte voor nieuwe renners. Aru zou in beeld zijn bij Vini Zabù-KTM, waar de kopmannen Wackermann en Visconti vertrekken.

Gerrit Glomser

Bij EF heeft Sebastian Langeveld zijn contract met een jaartje verlengd.

Bron: https://twitter.com/SEGcycling/stat...804972013547521

Rawolf

Munoz blijft nog een jaartje bij UAE, Ayuso komt pas halverwege het seizoen.

Verweggistan

Baanrenners Mora en Torres blijven ivm de OS nog een jaartje bij Movistar:
https://www.elperiodicomediterraneo.com/noticias/deportes/elite-ciclismo-castellonense-seguira-alto-2021_1322275.html

Dat betekend al 27 renners voor Movistar.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Youri is zn eigen overzicht begonnen zag ik :)

Sagan=hulk

Dillier maakt binnen enkele dagen zijn nieuwe ploeg bekend.

Verweggistan

Hij zou goed in het profiel van Alpecin-Fenix passen, maar die kondigen hun transfers meestal niet met zo'n gelikt PR initiatief aan.

kelderfan

Michael Valgren has signed a two-year deal with EF Pro Cycling; bron: CN

Verweggistan

DeBod, Sobrero, Batistella en Perry zouden naar Astana gaan.

Sagan=hulk

Tanfield heeft een nieuwe ploeg, een Brits continentaal team.

appiett

'@ Verweggistan, wie is Perry?

Verweggistan

Ben Perry van Israel CT. Een Canadees en Astana heeft met Argon een Canadese fietsensponsor. Ze hebben daarom ook Houle.

appiett

Excuus, beetje google leverde mij Ben Perry op.

Reed gewoon top 30 in de tour of Malopolska..

De Zeboe van de Zoncolan

'@Verweggistan:
Astana rijdt op Wilier

Verweggistan

Ah ja, 2019 nog wel op Argon.

Sagan=hulk

Astana rijdt inderdaad op Wilier en ook nog in 2021. Maar het feit dat ze Perry aantrekken kan wel te maken hebben met Canadezen en onderstaand gerucht dat ik onlangs las.

'There is internal movementin Astana, the historical DSs got kicked against Vino's will, and Bauer moves in, makes it look like Premiertech, the sponsor on the jersey, a canadian company, is taking more an more importance in the team, I wouldn't be surprised so see more canadian in the teams, maybe even a come back of Argon 18 in the future.

To me it looks like Premiertech are prepping for a future where they take over the team, as the conglomerate that forms Astna isn't sure to continue beyond 2021'

Edit: Het wordt bevestigd door de ploeg! Premiertech wordt co-sponsor in 2021. Grote kans dus dat ze de ploeg overnemen in 2022. En nu kan de ploeg dan aan transfers beginnen denken.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

De 7 Australiërs hebben bijgetekend voor 2 jaar bij Mitchelton. Binnenkort volgen vermoedelijk de Nieuw-Zeelanders (Bauer, Bewley en Smith). Benieuwd of de Amerikaan, Bookwalter, ook nog volgt.

Verweggistan

Ik ben benieuwd naar de plannen van NTT. Ik verwacht dat een van de fietsensponsors die nog zonder ploeg zit wellicht is ingestapt. Dat zijn momenteel BMC en Giant. BMC is de huidige fietsleverancier, maar die zijn juist gestopt met een eigen ploeg. Dan zou Giant wellicht instappen. Ik begreep dat NTT wel aan boord zou blijven als co-sponsor en dat dat vooral de reden was dat Ryder er van overtuigd was dat ze door konden gaan. Officieel heeft de ploeg nog Batisetella, Campenaerts, Gogl, Pozzovivo, Sobrero, Stokbro, Sunderland en Walscheid onder contract, maar de renners waren vrij om een nieuw team te zoeken en zijn daar niet aan gebonden. Ik ben benieuwd of Barbero, De Bod, Mader en Meintjes als definitief weg zijn, want dat zijn belangrijke renners in het 'middenveld' van de ploeg. Verder verwacht ik nog dat Carbel vertrekt, want die kwam mee met Riis.
Als je kijkt wie er vrij zijn dan zouden renners als Frankinky, McCarthy, Barta en Cerny wel bij de ploeg passen. Renners die ook voor eigen kans kunnen rijden en punten kunnen pakken, want aan pure knechten heb je zonder echte kopmannen weinig.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Het laatste Astana gerucht is 31 renners volgend jaar (28 dit jaar). Lopez zou blijven.

Sagan=hulk

'@Verweggistan
AG2R rijdt volgend jaar op BMC. Het zou dan van Giant moeten komen, die hebben nog helemaal geen ploeg voor 2021. Mader gaf enkele weken geleden al aan dat hij reeds een ploeg voor 2021 had.

hartstikkebedankt

Ik verwacht als ze budget hebben voor een grotere renner dat ze Nizzolo weten te verlengen bij NTT.

Als ze verder nog nieuwelingen weten te strikken dan zou het rijtje van Verweggistan wel interessant zijn inderdaad.. Robert Power en Dimitri Claeys kunnen we daar nog aan toevoegen denk ik, Sbaragli ook.

Misschien lukt het nog om een renner met naam ergens anders te strikken zoals Simon Clarke, al verwacht ik dat die wel zal verlengen. Henao zou ook een optie kunnen zijn en Dion Smith. Of ze gaan hun vingers branden aan Moscon wellicht. Ze kunnen hem wel een interessant programma bieden natuurlijk.

Voor de rest zal het uit verlengingen moeten komen. Benieuwd of Kreuziger en Gasparotto nog verlengen. Hebben niets gepresteerd dit seizoen. Bo Hagen al lang geruchten over een terugkeer naar Ineos maar nog altijd niet aangekondigd. Meintjes, Mäder en Barbero zouden al weg zijn. Sobrero zou ook naar Astana zijn, maar weet niet of de contracten al waren vrijgegeven? Hij had nog een contract voor 2021.

Aannemelijk is ook dat Natnael Tesfatsion overstapt uit de opleidingsploeg neem ik aan, als hij nog niet heeft getekend bij Androni. Zelfde geldt voor Henok Mulubrhan en misschien nog 1 of 2 andere renners uit de opleidingsploeg.

Tot slot, meestal hebben ze ook wat renners die van CT niveau overkomen. Zou Reguigui kunnen zijn natuurlijk, die al eerder voor de ploeg reed. Moise Mugisha lijkt me een kandidaat en ook de 24 jarige Zuid-Afrikaan Kent Main.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Tesfatsion zou naar Androni gaan.

Landeirovic

Kwiatkowski zou op het punt staan om bij Wanty te tekenen :O

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.