Transfers/Teams 2021

1 2 ... 5 ... 8 9
Rawolf

Dat transfers die op PCS staan per definitie officieel bevestigd zijn is een hardnekkige fabel. Vrij sterke geruchten staan er soms ook op.

Ook Wackermann nu officieel gemaakt bij EOLO-Kometa maar was eigenlijk al bekent.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Kan je dan eens een voorbeeld geven van zo 'vrij sterke' geruchten?

Ik sta vrij dicht bij iemand die meehelpt aan de site en ik kan je benadrukken dat er bij WT en PRO teams alleen maar transfers of contractverlengingen worden toegevoegd na bevestiging van de ploeg of de renners zelf. Voor continentale teams volgt men soms bronnen van de media omdat die teams veel minder zelf publiceren. Maar de echte profploegen houden ze weldegelijk zuiver.

hartstikkebedankt

Verlengingen van de Izagirres bijvoorbeeld zouden ze op zich wel mogen overnemen uit onderstaand soort berichten, vind ik persoonlijk. Maar goed het is zuiverder om enkel af te gaan op officiële bevestigingen (al duurt het dan wel veel langer en raak je het overzicht een beetje kwijt tussen renners die eigenlijk gewoon al een contract hebben en de renners die echt nog geen zekerheid hebben).
https://www.diariovasco.com/deportes/ciclismo/gorka-izagirre-renuevan-20201112001544-ntvo.html
https://laguiadelciclismo.com/actualidad/2020/astana-renueva-a-los-izagirre-y-ficha-a-de-bod-y-perry/

Verweggistan

Contreras zou mogen blijven bij Astana.

Landeirovic

Ganna en Hart verlengen hun contract voor 1 jaar bij Ineos.

FreeWilly

Vreemd dat INEOS maar 1 jarige contracten geeft aan hun toprenners.

Rawolf

Bron?

Maar 1 jaar lijkt me zeer opmerkelijk.

Landeirovic

Hart maakte het via een video bekend op Instagram. waar hij zegt blij dat Ineos ons contract TOT 2021 wou verlengen. Dus ga er van uit 1 jaar.

Laatst gewijzigd
Rawolf

O nee dat was een grapje van hem, je moet de video maar is kijken :p

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ineos doet volgens mij nooit uitspraken over de lengte van hun contracten met renners. Daarom is het altijd zo lastig in te schatten bij hun wie er nog een doorlopend contract heeft.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eens met @Sagan=Hulk. Ik heb een tijdje gewerkt voor Stephan en die is daar zeer uitgesproken over. Die werkt alleen met officiële bevestigingen van ploeg of renners. Die trouwens hem ook gewoon persoonlijk erover benaderen dus dat is niet altijd te herleiden voor ons.

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Cerny (CCC) tekent voor 1 jaar bij DQS. B
Hij heeft zich in de kijker gereden bij Lefevere.

Sagan=hulk

Mobistar heeft Serrano officieel aangekondigd.

Wielervolger

Colombianen Sergio Henao, Daniel Arroyave en Diego Camargo staan dicht bij een transfer naar EF Pro Cycling

Sagan=hulk

Ik dacht ook dat Vaughters zou gaan samenwerken met een Colombiaans opleidingsteam. Met al die Colombianen wordt EF als het ware een Amerikaans-Colombiaans team, met ook nog een lichte Japanse tint (Nippo).

Vaughters lijkt me vooral te anticiperen op een mogelijk vertrek van EF als sponsor de komende jaren, door nu al interesse op te wekken in de Colombiaanse markt.

lo squalo dello Stretto

Het zou prachtig zijn als er een (semi-)Colombiaans WT team zou zijn. Samen met een Italiaans WT-team is dat het grote gemis in de WT.

Sagan=hulk

UAE is een semi Italiaans team, rondrijdend op een licentie uit de Emiraten.

Verweggistan

Moscon zou alsnog blijven bij Ineos. (wellicht omdat Kwiat dan toch vertrekt naar Wanty?)

RiccardoRicco

Ben nog steeds benieuwd waar het Wanty / Kwiat gerucht vandaan komt...

Verweggistan

Ik denk dat het meer een wens dan een gerucht is. Waarschijnlijk heeft Kwiat al lang verlengd. Maar het is wel grappig om het er in te houden ;)

Sagan=hulk

Benjamin King naar Rally, weer iemand nog een ploeg heeft gevonden. Ook Meintjes officieel naar Wanty. NTT gaat toch heel wat renners zonder contract moeten opvissen willen ze een behoorlijke ploeg hebben voor 2021.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Rensters bij de vrouwen die nog geen contract hebben, specifiek over teams die reeds rond zijn:

- FDJ: Iedereen van de huidige ploeg heeft een contract bij FDJ in 2021, behalve Shara Gilbore/Marche, maar zij stopt. Hebben 13 rensters onder contract voor 2021 en zijn klaar.
- Mitchelton: Iedereen van de huidige ploeg heeft een ploeg in 2021, hebben reeds 13 rensters onder contract voor 2021 en lijken klaar.
- Movistar: 14 rensters onder contract voor 2021 en zijn klaar, Eider Merino zoekt nog een ploeg. Ze sukkelt met bepaalde blessures die niet verdwijnen, benieuwd of ze nog terecht kan bij een kleinere Spaanse ploeg.
- SD Worx: 14 rensters onder contract voor 2021 en zijn klaar, Schneider gaat terug lokaal koersen in de USA en Katie Hall stopt. Dus niemand zoekt nog een ploeg.
- Sunweb: 12 rensters onder contract voor 2021 en lijken klaar. Alison Jackson heeft nog geen contract voor 2021.
- Trek: 14 rensters onder contract voor 2021 en zijn klaar. Abigail Van Twisk nog geen contract voor 2021, maar gaat binnenkort bevallen dus ze zoekt er ook geen.
- Alé BTC: Het team heeft nog niets gemeld over verlengingen, maar is wel al bezig met het aankondigen van transfers en nieuwe sponsors, dus ik verwacht snel nieuws.
- Canyon-SRAM: Het team heeft ook nog niets gemeld over verlengingen, enkel de transfer van Dygert aangekondigd en enkele dames hebben de ploeg verlaten. Op 25 november is het de finale van de Zwift Academy, de winnaar krijgt daar jaarlijks een contract aangeboden bij de ploeg. Ik verwacht dat ze dus ook rond de 25e november hun selectie bekend zullen maken.
- CCC Liv: Het blijft voorlopig akelig stil, we weten eigenlijk alleen dat de ploeg zal verder gaan. Maar er zijn al 4 rensters vertrokken en enkel Kopecky komt er al bij, dus bij deze ploeg lijken er nog enkele plaatsjes vrij. Ongeveer iedereen die nog niet vertrokken is zal verlengen denk ik.

Landeirovic

Marcato, Troia, Laengen, Polanc hebben hun contract verlengd bij Uae.

Sagan=hulk

Maria José Vargas zou naar Astana Women trekken.

Verweggistan

NTT gaat dus door met een Zwitserse sponsorcombi van Assos en BMC. Dan zullen ze wel de Zwitsers in het team willen houden: Mader, Wyss en Gasparotto en met Frankiny, Hollenstein en Schelling zijn er nog drie Zwitserse profs op zoek naar een ploeg.

1 2 ... 5 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.