WIELERMASTER CQ-SPEL 2021 - Divisie 2

1 2 3 4 ... 31 32
Mithrandir

Ik doe graag mee

aardappeljager

Schrijf me graag in

Arry1337

"Uiteindelijk moet je natuurlijk wel 12 renners hebben."

Moet dit dan niet ook 19 zijn? Of is het eerst 12 renners uit de eerste 200, en dan 7 uit de overige renners en de renners die zijn overgebleven uit de top 200 met het budget dat je hebt over gehouden? En wat als je budget op is gegaan bij de eerste 12 keuzes, blijft je team dan hangen op 12 ipv 19?

jefgodfather

inderdaad moet ook 19 zijn, heb dit ook aangepast. Bedankt om dit te melden.

Je moet het niet moeilijker maken: gewoon 19 renners (over voorbehoud) binnen een budget van 7.000 (onder voorbehoud)
enkel in Ronde 1 kan je bieden op renners uit de top 200.
je uiteindelijke ploegje kan bestaan uit vb 10 renners uit 200 en 9 renners die staan tussen de plaatsen 200 - 300
of 19 renners uit de top 200, .... alles is moeglijk

Arry1337

Ik wil het wel niet moeilijker maken dan nodig, maar daarvoor moet het wel duidelijk zijn. Nu heb ik namelijk nog steeds geen antwoord op mijn laatste vraag, die ik al twee keer heb gesteld.

jefgodfather

je ploeg moet op het einde van bieden bestaan uit 19 renners, daarmee moet je dus rekening houden als je bied.
je kan niet bieden Roglic 3.500 en Pogacar 3.500
Uiteindelijk moet je dus 19 renners hebben :)
sorry voor de verwarring tussen 12 en 19, maar heb snel moeten kopieren uit Divisie 1
Voor alle duidelijkheid: op het einde van het bieden moet je ploeg bestaan uit 19 renners !

Ab Normaal

Maar wat nu als we 20 deelnemers hebben? Is 19 renners dan niet teveel?
Dan kunnen we zeggen bij bijvoorbeeld t/m 15 deelnemers 19 renners, zodra we aan de 16 zitten veranderd het in 12 met bijbehorend budget.

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Laten we eerst kijken hoeveel deelnemers er zijn en dan vaststellen hoeveel renners en voor welk budget we gaan bieden.
We staan nu pas op net meer dan 10 deelnemers waarvan er ook nog door kunnen schuiven naar divisie 1 als er daar mensen niet bieden in de 1e ronde.

BlingSagan

Ik vind het nu al leuk !
Kijken op de CQ-lijst naar de renners die ik wil hebben.
Alvast een kleine voorselectie gemaakt !
Ik ben heel benieuwd naar de biedrondes. Dat hangt vast af van het aantal deelnemers, het budget en uit hoeveel renners een ploeg bestaat.

Sjonge Jonge

Ik wil ook wel meedoen

kokkie1975

Ik ben zeker van de partij !

jefgodfather

We zijn al met 13 deelnemers, maar er kunnen er nog altijd bij !

King Kelly

Ik doe graag mee. Sowieso alvast bedankt voor het organiseren ;-)

Arry1337

Wat is het maximum aantal spelers? Aangezien we nu op 14 zitten? En schuiven er spelers door naar de 1e divisie in het geval dat er daar 'no shows' zijn? Is het in dat geval ook verstandig om reserves op te nemen in deze divisie?

Ab Normaal

Maximum lijkt me ook 24, en dan terug naar 12 renners.
24x12 renners betekent 288 renners. Deel je dat door 19 renners zoals nu aangegeven dan is dat 15 teams.
Vanaf 16 lijkt me dus dat we terug naar 12 renners moeten gaan.

Misschien kunnen we een paar goede bekenden op wielerflits aanspreken of ze mee willen doen?
Dit is niet een periode in het jaar dat veel mensen dagelijks op WF te vinden zijn.
Er zijn veel regelmatige spelletjes spelers die misschien wel mee willen doen.

jefgodfather

Ik ga ervan uit dat iedereen in Divisie 1 meespeelt aangezien dat toch een vast groepje is dat elk jaar dat spel speelt.
Als ze toch iemand nodig hebben, schuift de eerste op hun wachtlijst op. Dat weten we woensdag.

Max is inderdaad 24 deelnemers maar denk niet dat we daaraan geraken. Maar we hebben nog een week
Ok vanaf 16 deelnemers spelen we met 12 renners per ploeg
Schrijf gerust andere spelers aan. Ik ken niet zoveel namen hier.

Dan kunnen we vanaf zaterdag beginnen met ons biedspel. Ik kijk er al naar uit.

Diegene die willen kunnen hun mailadres doorsturen per PB als de Yearranking 2020 willen ontvangen in Excel. Dat rekent misschien makkelijker en zo hebben we allemaal dezelfde waardes.

jappe666

Deel gewoon 288 door je aantal deelnemers dat je hebt om te bepalen hoeveel renners ze mogen kiezen?
Lijkt me de meest logische keuze en het kortst bij Divisie 1 te liggen dan?
De stap van 19 naar 12 renners omdat je 1 extra manager vindt lijkt me namelijk groot te zijn?
Zou op z'n minst nog tussenstap van 15 renners zetten?

Als je met 16 man maar 12 renners kiest zit je aan amper 192 renners?
Lijkt me wel hele grote kloof en weinig overlap anders?
Dan valt de bied-component grotendeels weg vrees ik.

SvenVDB

Eens met Jappe. Het biedproces is het leukste stuk van het spel. Daar mag dus best wat spelers overlap inzitten.

vernis

ik wil ook wel meedoen

jefgodfather

Ok dat voorstel van Jappe lijkt me inderdaad beter. dan heb ik wat gerekend
16 deelnemers = 18 renners
17 deelnemers = 17 renners
18 deelnemers = 16 renners
19 deelnemers = 15 renners
20 deelnemers = 14 renners
21 deelnemers = 14 renners
22 deelnemers = 13 renners
23 deelnemers = 12 renners
24 deelnemers = 12 renners

Onbekende gebruiker

Ik doe graag mee!

Ab Normaal

Mooi, welkom Sammy.

@jefgodfather
Moet je ook het budget navenant aanpassen.

jefgodfather

Ok dat voorstel van Jappe lijkt me inderdaad beter. dan heb ik wat gerekend + aangepast budget
(Divisie 1 12 renners voor 4.667 = 389 per renner)
16 deelnemers = 18 renners - budget 7.000
17 deelnemers = 17 renners - budget 6.613
18 deelnemers = 16 renners - budget 6.224
19 deelnemers = 15 renners - budget 5.835
20 deelnemers = 14 renners - budget 5.446
21 deelnemers = 14 renners - budget 5.446
22 deelnemers = 13 renners - budget 5.057
23 deelnemers = 12 renners - budget 4.667
24 deelnemers = 12 renners - budget 4.667

Arry1337

En nu kom ik toch weer terug op mijn vraag van eerder: in de eerste bied ronde mag je op 12 renners bieden, ik neem aan dat dat ongeacht het aantal spelers hetzelfde blijft? Mag je dan al je budget gebruiken voor die biedingen? En stel, in het onwaarschijnlijke geval dat je alle 12 de biedingen wint, heb je dan 12 ipv bijvoorbeeld 18 renners (in het geval van 16 deelnemers)?

Sjonge Jonge

Is het niet makkelijker om een deadline te zetten op moment van inschrijven? Bijvoorbeeld tot donderdag 26 november 20.00, dan weet je het aantal deelnemers en kan je aangeven wat het budget en het aantal renners is voor elke deelnemer.
Vervolgens is het ook makkelijker om daarop de spelregels nog eens uit te leggen.

1 2 3 4 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.