WIELERMASTER CQ-SPEL 2021 - Divisie 2

1 2 3 4 ... 31 32
Onbekende gebruiker

Check, dank voor jullie antwoorden. @Arry1337; ik had in mijn hoofd hoog in de 5000, maar dit was de berekening van jegodfather (we zitten nu op 19 of 20 deelnemers?)

Onbekende gebruiker

Check, dank voor jullie antwoorden. @Arry1337; ik had in mijn hoofd hoog in de 5000, maar dit was de berekening van jegodfather (we zitten nu op 19 of 20 deelnemers?)
"16 deelnemers = 18 renners – budget 7.000
17 deelnemers = 17 renners – budget 6.613
18 deelnemers = 16 renners – budget 6.224
19 deelnemers = 15 renners – budget 5.835
20 deelnemers = 14 renners – budget 5.446
21 deelnemers = 14 renners – budget 5.446
22 deelnemers = 13 renners – budget 5.057
23 deelnemers = 12 renners – budget 4.667
24 deelnemers = 12 renners – budget 4.667"
Dus 4667-5835 afhankelijk van wat er nog bij komt.

Leuk spel!

jefgodfather

Teeke is de 20ste deelnemer, welkom. Maar heb net gelezen dat @Ab Normaal moet invallen in Divisie 1 omdat daar een deelnemer niet heeft geboden. Als niemand het erg vind, blijft Ab Normaal bij ons meedoen
Als diegene die wegvalt uit Divisie 1 zich op tijd aanmeldt, kan hij bij ons meedoen.
De inschrijvingen sluiten we af vanavond om 20 uur.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Uiteraard geen probleem dat Ab mee blijft doen hier, hoop alleen voor hem dat hij de boden niet door elkaar gaat halen.

Teeke_de_Kapper

Mooi, thxs, een paar onduidelijkheden nog voor deze rookie: biedronde 1 heb ik begrepen op 28/11, maar vanaf hoe laat? En hoe kom ik erachter, dat verdere biedrondes gaan starten? Worden die hier vooraf aangekondigd?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Daarmee is een promotie/degradatie regeling dus van de baan?

ivo001

'@Teeke_de_Kapper

Volgens mij wordt de volgende biedronde gelijk geopend als de uitslag van de huidige ronde hier geplaatst wordt, en staat daar ook meteen de deadline bij.

Hoe werkt nu eigenlijk de puntentelling van CQ? Welke koersen komen in aanmerking voor punten, en hoe verhoud de score zich voor bepaalde categoriën?

Laatst gewijzigd
jefgodfather

Waarom zou de promotie/degradatie van de baan zijn ? omdat Ab in 2 Divisies meespeelt ?
Als Ab zakt uit Divisie 1 en niet bij de beste 2 van Divisie 2, dan speelt hij volgend jaar in Divisie 2
Als Ab bij de beste 2 in Divisie 2 eindigt en in Divisie 1 niet bij de laatste 2, gaat gewoon de 3de over van Divisie 2
Als Ab zakt uit Divisie 1 en stijgt uit Divisie 2 (heel onwaarschijnlijk scenario), dan speelt hij volgend jaar in Divisie 1
Probleem opgelost

Hadden jullie Ab maar niet moeten komen pikken, had het duidelijker geweest :)

November 2021 gaat dit pas problemen geven want dan starten de biedrondes van Divisie 1 en Divisie 2 samen
Wat ga je dan doen als er iemand in Divisie 1 niet biedt in Ronde 1 ? ga je dan de 3de van Divisie van dit jaar nog overhevelen wanneer hij al geboden heeft in Divisie 2 ?

jefgodfather

'@Teeke _de_Kapper, inderdaad Ivo heeft gelijk.
Ik zal mijn bod verzenden vrijdagavond of zaterdagochtend ten laatste 9 uur naar Ab
Mocht je ervoor toch al doorgestuurd hebben, beloof ik je dat ik niet naar je bod zal kijken.
De Deadline voor Ronde 1 zal maandagavond 30/11 21 uur zijn
In het weekend of maandag zal iedereen wel een plekje vinden om zijn bod te door te sturen
we hebben ook al voorbereidingstijd gehad :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jefgodfather als je er zo over denkt, zet mij er hier ook dan maar bij.

jefgodfather

'@Rahimns, welkom dan :)
Ik probeer ook maar goed te doen en in mijn vrije tijd dit allemaal te organiseren
Ab en ik waren de stuwende kracht achter Divisie 2, dus ik vind het heel jammer dat jullie hem zijn komen 'stelen'
Maar als je zo'n schrik hebt je plekje te verliezen in Divisie 1, mag je gerust mees spelen in Divisie 2

Volgend seizoen elke deelnemer in één Divisie meedoen
Als dan in Divisie 1 iemand niet biedt in Ronde 1, dan hebben ze pech en spelen ze maar met 23

Sies

Zonder me te willen bemoeien met de organisatie, denk ik dat het slimmer is om te stellen dat Ab bij uitzondering in beide divisies kan spelen, maar in divisie 2 buiten mededinging meespeelt. Wat hij in divisie 2 doet staat dan los van divisie 1 en vanaf volgend seizoen kan hij dan gewoon in 1 divisie mee doen.

Sjonge Jonge

Eens met Sies, anders wordt het denk ik wel erg verwarrend allemaal met de promotie / degradatie regeling.
Rahimns, niets persoonlijk, vind je een aardige kerel, maar denk dat het anders wel erg onoverzichtelijk wordt.

jefgodfather

pfff. Ik heb er nog eens goed over nagedacht en kan me zeker vinden in het voorstel van Sies en Sjonge Sjonge. Dat zal het makkelijker maken op het einde van het seizoen voor de promotie en degradatie.
Het resultaat van Ab in Divisie 1 bepaalt waar hij volgend seizoen speelt.
Dus Rahimns, sorry jij speelt dus enkel in Divisie 1

jefgodfather

Edjahh (diegene die niet heeft geboden in Ronde 1 in Divisie 1 waardoor Ab in Divisie meespeelt) heeft me laten weten ook geen tijd te hebben om mee te spelen in Divisie 2

Maillot à Pois

Mij maakt het op zich niet uit wie waar allemaal meespeelt - 't lijkt me een tof spel, en ik zit vooral te wachten tot wanneer het bieden kan beginnen ;-)

Maar ik snap @rahimns zijn punt wel: waarom de ene wel in twee divisies en de andere niet?

Meest logische lijkt mij: Ab stond eerste op de wachtlijst voor D1, daar kwam een plekje vrij en dus schuift hij door.
43 deelnemers in totaal, 24 in D1 en 19 in D2

Maar nogmaals, ik lig er niet wakker van.
En misschien het belangrijkste: wat vindt Ab er zelf eigenlijk van?

jefgodfather

Ab en ik waren vooral de drijvende kracht achter de oprichting van Divisie 2, en als je aan iets begint wil je dat afmaken natuurlijk. Daarom dat ik Ab de kans geef om in beide te spelen, ook al zorgt dat voor een kleine discussie :)
Maar zijn resultaat in Divisie 1 bepaalt waar hij volgend seizoen zal spelen.

Ab Normaal

Ik wil zeker niet de oorzaak zijn van onenigheid of discussie.
Als er mensen zijn die het vervelend vinden dat ik ook in divisie 2 meespeel of er komt onduidelijkheid over zaken, geef dat dan aan, dan doe ik niet mee.
Zoals jefgodfather al aangeeft hebben wij samen deze divisie geïnitieerd en dan is het leuk om dat samen ook af te maken.
Aan de andere kant had ik dan misschien verstandiger aan gedaan om geen bod te doen als reserve in divisie 1.

Nogmaals, ik wil niet de reden zijn van tumult.
Als het beter is dat ik me terugtrek uit divisie 2 dan laat dat maar weten mensen, dan doe ik dat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het maakt mij niet uit... ik ga komend jaar geen andere spelletjes spelen en daarom wilde ik hier nog wel aansluiten. Maar als het een probleem wordt even goede vrienden.

Maillot à Pois

Voor mij ben je welkom Ab.
Laat ons anders gewoon afspreken dat je niet te veel renners van me wegkaapt ;-)

jefgodfather

'@Rahimns, jouw eerste reactie kwam bij over; Ik wil een tweede kans om mijn plekje in Divisie 1 veilig te stellen. Mocht ik degraderen in Divisie 1, kan ik misschien toch nog stijgen via Divisie 2.
Om die reden kan je voor mij niet meedoen.

Als het is voor puur spelplezier (en heb vernomen dat je enkel dit spel kan spelen volgend jaar en je had heb ingezet voor de spelletjes hier), kan je wel meedoen in Divisie 2.
Op één voorwaarde en die is dezelfde als voor Ab; je resultaat in Divisie 1 bepaalt waar je volgend seizoen speelt.

Hopelijk kan ik iedereen hiermee tevreden houden

Ik zal blij zijn als het 8 uur vanavond is. Dan staat vast hoeveel deelnemers zijn en wat het budget is
dan het spel pas echt beginnen en geen 'discussies' meer

Laatst gewijzigd
Arry1337

Als ik eerlijk ben lijkt het me sowieso voor volgend jaar het verstandigst om er 1 groot spel van te maken, met 2 divisies. Het is dan naar mijn mening het handigst om de uitslagen van divisie 1 en divisie 2 onder elkaar te plakken en er één lange lijst van te maken. (De beste 3 van divisie 2 worden dan enkel boven de slechtste 3 van divisie 1 geplaatst).

Iedereen die volgend jaar mee doet moet bevestigen, nieuwe deelnemers worden onderaan de lijst gezet en op het moment dat de deadline voor het aanmelden daar is, hak je het totaal aan deelnemers doormidden. Iedereen boven de streep zit in divisie 1, communiceert met Elrio en gaat verder in een nieuw topic "Wielermaster CQ - divisie 1", iedereen onder de streep doet mee met divisie 2 en communiceert met Jefgodfather.

Voor beide divisies geldt dan vervolgens een identiek budget en regels waardoor het voor iedereen duidelijk is. Op deze manier maak je het onnodig verwarrend en onduidelijk. Als spelleider is het zaak om niet te veel ter interpretatie over te laten, want dan krijg je dit geharrewar.

Arry1337

Jij bent de enige die het nu toestaat dat dit gebeurd Jef, neem de teugels in handen, denk goed na voordat je een beslissing neemt en hakken maar.
Je kunt bijvoorbeeld nu al bepalen wat het budget is, en klaar. Dan moet iedereen zijn of haar tactiek daar maar op aanpassen, zolang de omstandigheden voor iedereen maar hetzelfde zijn.

Teeke_de_Kapper

'@ivo001 : misschien vind je hier antwoorden:
https://cqranking.com/men/asp/gen/cqpoints.asp?year=2020
https://cqranking.com/men/asp/gen/categories.asp?year=2020

BlingSagan

Ik snap dat Ab Normaal mee doet in 2 divisies. Dat was vooraf niet de bedoeling, maar zo ontstaan vanwege het op het laatste moment vrij komen van een plek in de 1e divisie.
Het lijkt me wel een beetje gek dat elke speler die in de 1e divisie speelt nu ook in de 2e divisie mee kan doen. Dat is mijn interpretatie van het eventuele meedoen in 2 divisies van Rahimns.

Voor mijn spelplezier zal het niet uit maken. Ik ben erg blij dat dit spel nu is uitgebreid met een 2e divisie zodat wat nieuwere Wielerflitsers mee kunnen doen.

Allen succes met het bieden en het verwerken van de bied-frustraties !

1 2 3 4 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.