WIELERMASTER CQ-SPEL 2021 - Divisie 2

1 2 3 4 ... 31 32
Ab Normaal

Goed punt van Sjonge Jonge, lijkt me dat we het daar allemaal wel mee eens kunnen zijn.
Overzicht van jegodfather is puur ter indicatie, mocht je al aan het voorbereiden zijn.

@Arry1337
Nee, in de eerste biedronde mag je ook al op het maximum aantal renners bieden dat je nodig hebt.

kokkie1975

'@ Arry1337
Zoals ik het begrepen heb mag je in de 1e biedronde op 7 renners bieden en moet je team na alle biedrondes bestaan uit 19 renners als er 15 deelnemers zijn, 18 renners als er 16 deelnemers zijn, 17 renners als 17 deelnemers zijn , 16 renners als er 18 deelnemers zijn, 15 renners als er 19 deelnemers zijn, 14 renners als 20/21 deelnemers zijn, 13 renners als er 22/23 deelnemers zijn en 12 renners als er 24 deelnemers zijn.
Het is voor nu dus eerst afwachten aan hoeveel deelnemers we geraken om te bepalen hoeveel renners en budget we krijgen. Dan als de 1e biedronde start moet je op 7 renners uit de top 200 van de cq ranking van 2020 bieden. Je moet minimaal de cq waarde van de renners bieden die je wil hebben en je kan dus niet het maximale budget wat je hebt bieden aangezien je op nog meer renners zal moeten bieden om je team compleet te maken.

Sjonge Jonge

Kokkie, volgens mij klopt het niet wat je zegt en interpreteer je de tekst net even anders dan bedoeld (of ik moet dat doen).
Er wordt volgens mij bedoeld dat het de eerste biedronde niet verplicht is om al meteen een bod te doen op (stel we moeten 15 renners hebben uiteindelijk) 15 renners, maar je kan (mag) bijv. ook op 7 renners bieden.
Als je dat doet, moet je wel zorgen dat je budget bewaart, want uiteindelijk moet je het aantal renners (bijv. dus 15) wel in je team hebben, mag niet minder dan dat zijn.

jefgodfather

zo zie ik het ook zoals Sjonge Sjonge
je mag in de eerste ronde bieden op hoeveel renners je maar wil: van 1 renner tot het maximum aatal renners
Bied je op minder dan het maximum aantal renners, en zou je alle biedingen winnen, moet je wel budget overhouden om je ploegje te vervolledigen in de andere rondes

Bij deze is ook beslist dat we de inschrijvingen afsluiten op donderdag 26/11 om 20.00 uur. dat was een goed idee..

kokkie1975

Thnx helder

BlingSagan

Nieuwe vraag: is er een maximum aantal biedrondes ? Of komen er biedrondes totdat elk team compleet is ?

Ab Normaal

Net zolang totdat elk team vol is.

Luuuuuuukk

Je kunt je budget toch wel opmaken en op renners met CQ-waarde 0 bieden ter aanvulling?

Mapei

Ja leuk. Ik doe graag mee.

Ab Normaal

Kijk, da’s al 18.

elrio

Als je geen budget meer hebt kan je meestal wel genoeg renners vinden die 0 kosten, waar je geen verlies op gaat maken :)

Joachim

Leuk dat de 2e divisie ook aardig volloopt. Heerlijk spel dan ook. :)

Maillot à Pois

Ik doe ook graag mee

Onbekende gebruiker

Denk dat ik het inmiddels begrijp. Gezien het aantal deelnemers, staat 12 renners met een maximaal gebruikt aantal CQ punten van 4667 vast? En 28-11 kunnen we onze lijst insturen?

Ab Normaal

Nee, op dit moment is 15 renners voor 5.385 pt.
De rest klopt.
@jefgodfather
Naar wie stuur jij je bod?

jefgodfather

'@Sammysosa, het budget en aantal renners zal bepaald worden donderdagavond als de inschrijvingen afgesloten zijn
momenteel zijn we met 19 deelnemers. Volgens mijn voorstel spelen we dan met 15 renners en ene budget van 5.835

Inderdaad vanaf 28/11 kan je je bod voor Ronde 1 doorsturen.

Veel succes

Laatst gewijzigd
jefgodfather

'@Ab Normaal, ik zal mijn bod voorbereiden deze week en zaterdagochtend naar jou doorsturen per PB ?

Ab Normaal

Prima! Dan kan daarna iedereen bieden.

aardappeljager

Eerste keer dat ik speel.

Lastig om keuzes te maken merk ik. Mijn uitgangspunt is dat ik niet alle biedingen in ronde 1 zal winnen, anders hou ik weinig budget over voor mijn laatste renners

Ben ook benieuwd hoeveel er overboden wordt op de renners. Wil je hem graag, of gok je er op dat je de einige bent die op hem biedt.

Veel zin in

Ab Normaal

Klopt. Er zijn zóveel interessante renners die ik wil hebben.
Vraag is eigenlijk wat verwacht je van een renner, wat is de vanaf prijs en hoe populair verwacht je dat ie is.

Sies

En teveel bieden wil je ook niet natuurlijk, maar straks ben je te voorzichtig... lastig lastig!

Teeke_de_Kapper

Lijkt me een interessant spel...ik doe ook graag mee:

Onbekende gebruiker

Nog een vraagje, móet ik direct op 15 renners bieden? Of mag ik bv, al mijn punten (minus een stuk of 100) op 6 renners inzetten?

Edit; want 15 renners voor 5667, dan wordt het al lastig om 1, laat staan op 2 renners uit de top 20 te bieden.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Nee, dat moet niet. In ronde 1 mag je ook alleen maar op renners uit de top 200 bieden.
Zie enkele posts hierboven van @jefgodfather

"je mag in de eerste ronde bieden op hoeveel renners je maar wil: van 1 renner tot het maximum aatal renners
Bied je op minder dan het maximum aantal renners, en zou je alle biedingen winnen, moet je wel budget overhouden om je ploegje te vervolledigen in de andere rondes"
Ps Maar zelfs als je geen budget zou overhebben kan je in theorie aanvullen met renners die 0 punten waard zijn

Arry1337

'@Sammy het is 4667, maar dat zal vast een onbedoeld foutje van je zijn geweest.

1 2 3 4 ... 31 32

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.