Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 135 ... 454 455
S. Morgenstern

Vingegaard zagen ze binnen de ploeg twee jaar geleden al als hun toekomstige kopman voor de heuvelklassiekers. Wat dat betreft zal zijn huidige ontwikkeling, met overwinningen in punch finales, daar zeker geen verrassing zijn. De mogelijkheden in de grote rondes (mede op basis van zijn tests) zien ze ook inderdaad, dus het zal een volgende stap zijn om te kijken waar daar zijn grenzen liggen. Dat zal echter een project zijn voor de lange termijn.

Zoals dat bijvoorbeeld voor de Vlaamse klassiekers ook wordt ingezet met Eenkhoorn en Dekker, waar Zeeman potentiele finale renners in ziet. Ook dat zal een project zijn van de lange termijn.

S. Morgenstern

Je praat jezelf tegen morgenstern, heuvelklassiekers en Groenewegen dat is het tegenovergestelde.

Wat bedoel je?

De zwaarte van Kuurne word weleens onderschat, als dr heuvelzone goed benut word een zware koers. Maar verschilt per editie.

Het is qua zware kasseiklimmen, met enkel de Kwaremont, niet een van de zware Vlaamse koersen. Daarmee is het dus niet de beste indicatie voor mogelijkheden in Omloop, E3 en Vlaanderen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Voor het Vlaamse moet je vooral kunnen positioneren ook, daar kan Vingegaard weleens door de mand vallen.

@morgenstern, op een schaal van zwaarte heb je Groenewegen - Vlaamse - Ardennen.

Schelling doet het dus goed in een koers waar Groenewegen t ooit goed heeft gedaan. Dan is Vlaamse logischer dan Ardennen volgens jou logica.

Ik denk overigens dat Schelling een man word voor Amstel Gold Race, Luik, RVV, DDV, Omloop, E3

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf lees zijn reactie nog eens goed terug...

S. Morgenstern

Schelling doet het dus goed in een koers waar Groenewegen t ooit goed heeft gedaan. Dan is Vlaamse logischer dan Ardennen volgens jou logica.

Ik denk dat je een wat vreemde logica toepast op hetgeen is zeg. De conclusie dat Vlaanderen logischer is dan Ardennen volgt namelijk helemaal niet uit wat is zeg. Ik stel simpelweg dat een uitslag in Kuurne niet de beste indicatie is voor mogelijkheden in de zware Vlaamse koersen. De uitslag van Groenewegen is een voorbeeld om dat aan te tonen.

Laatst gewijzigd
skylimit

Zou Haller niets zijn voor de klassiekers? Zal wel te duur zijn vermoedelijk - zoals zoveel renners. Misschien gewoon even aankijken en renners uit de eigen opleidingsploeg kansen geven. Van Aert kan goed zijn eigen boontjes doppen en Roglic trekt ook zijn eigen plan.

Kelderfan wil Tom "omturnen", terwijl Tom zelf nog niet weet of hij ooit nog eens in koers op een fiets kruipt.

Vertrouwen op Mike Teunissen lijkt voorlopig ook gebakken lucht aangezien die toch vaak buitenspel staat.
In hoeverre Eenkhoorn en Roosen nog stappen kunnen maken is koffiedik kijken, misschien daar wel afscheid van nemen indien je daar kwalitatief betere renners voor kunt halen.

Roglic heeft vandaag weer de winst van een korte etappekoers in eigen hand genomen.

ForzAZ67

Misschien is ie al eens genoemd maar ik pleit er voor Stefan Bissegger te halen wanneer ie dit jaar einde contract mocht zijn bij EF. Mocht hij nog niet einde contract zijn en nog een jaar bij EF moeten blijven, hem dan met stip op de lijst zetten om hem daarna te contracteren.

Sterke gast, ondanks dat ie pas 22 jaar is. Goed in tijdrijden en laat ook zien dat ie in het Vlaamse werk goed mee kan. Reed vorig jaar al enkele keren prijs. Ik zie in hem ook een rol als een Toni Martin of Jos van Emden opvolger voor het grote rondewerk, waarbij hij in een ontsnapping niet kansloos is. Zou Wout van Aert ook kunnen helpen in de voorbereiding op een groepssprint. Oftewel zeer allround en vergelijkbaar met een Kasper Asgreen in mijn ogen over een paar jaar.

horsm

Hoe verteert Vingegaard eigenlijk lange klassieke afstanden? Als hij dat aankan dan heeft de ploeg in eens een prima kern voor de ardennen-reeks, met Roglic, Vingegaard & (in de Amstel) Van Aert. En dat terwijl een paar jaar geleden is besloten dat de Ardennen nou juist het terrein is waar ze zich niet op ging richten.

S. Morgenstern

Voorlopig kwam Vingegaard in eendagskoersen nog heel wat tekort, maar de kans lijkt me groot dat hij nu met de Vuelta in de benen ook daar een stap heeft gezet. Wat dat betreft was het voor hem mooi dat de kalender werd omgegooid en hij toch een grote ronde kon rijden.

Murcia

'@horsm
Vingegaard mag dat dit jaar bewijzen, de ploeg ziet in hem de man voor de heuvelklassiekers voor nu (naast Roglic) en de komende jaren. Het rijden van de Vuelta heeft hem hopelijk de hardheid gegeven voor AGR, LBL en Waalse Pijl.
Voor wat betreft een goedkope versterking voor het voorjaar en een die past binnen de filosofie van de ploeg zou ik Livyns willen noemen. Gisteren weer een redelijke uitslag namens Bruxelles en een jongen die je ook in etappekoersen kunt inzetten. Gaat daar goed mee op langere klimmen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern de uitspraak die je erbij haalt heeft weinig betrekking op je stelling dat maar 1 resultaat uit het oog zou springen.

$kedel

Livyns, Claeys, van Gestel en Bystrom heb ik op mijn wensenlijstje :)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zelfs die uitslag werd door ons toen niet aangehaald! Niemand zag in hem een groot talent en binnen een pagina ging het over hele andere dingen. Dat die tijdrit de enige indicatie was dat er in zat wat hij nu laat zien, stel ik nu dan ook eigenlijk met terugwerkende kracht. De rest van zijn uitslagen waren gewoon niet bijzonder. Die jongen is gehaald op basis van zijn testuitslagen.

Laatst gewijzigd
Yeez

2016:
2e gc tour of china 1
2017:
4e gc Tour du loir et cher
2e gp viborg
5e sundvolden gp
7e ringerike gp
2018:
9e gc Le triptyque des mont et chateaux
5e gc tour du loir et cher
4e sundvolden gp
5e ringerike gp
5e gc vredeskoers
Winnaar openings tt valle d’aosta

Genoeg goede resultaten om hem als een hele goede renner te zien.

tendam

'@rawolf
Ben wel benieuwd waarom je meer ziet in Foss eigenlijk. Zoals Vingegaard vorig jaar de Angliru opreed, dat is toch 'n klasse beter bergop dan wat Foss tot nu toe heeft laten zien? Vingegaard is eigenlijk overal beter in: explosiever, lange beklimmingen, tijdritten.

S. Morgenstern

Genoeg goede resultaten om hem als een hele goede renner te zien.

Een goede renner noemde je hem dus in 2018. Daar was ik het op basis van die uitslagen best mee eens. Die uitslagen zijn echter wat mij betreft dus niet zodanig dat er iets duidde op het niveau dat hij nu laat zien. Het is vooral met terugwerkende kracht dat we er nu naar kunnen kijken alsof dit er altijd al in zou zitten, maar toen was er hier niemand die hem op basis van zijn uitslagen als een groot talent zag. Renners die nu dat soort uitslagen rijden als 21-jarige belofte zullen we ook niet zien als een hele goede belofte.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik denk niet dat deze tijdrit een goede afspiegeling is. Dit was een heel raar ding. Met lange afdaling en bergop stroken. Zie ook Aranburu, Schelling.

Foss zie ik meer als een rondetalent dan Vingegaard. Waar t op gebaseerd is weet ik niet, gut feeling :). Foss natuurlijk wel de crème de la crème van de u23 koersen gewonnen

Yeez

'@morgenstern ik heb nooit gezegd dat het er altijd heeft ingezeten (het niveau van vandaag) en doe ook niet alsof dmv terug te redeneren op basis van vandaag. Ik zei alleen dat er meer resultaten waren dan die ene klimtijdrit die aangaven dat het een goede renner was bij de beloften en bovendien tijdrijderscapaciteiten had/heeft.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Oke, dan is het enkel een verschil van inzicht in wat je noemenswaardig noemt.

S. Morgenstern

Foss lijkt me ook geen mindere tijdrijder. Ik denk dat hij in langere tijdritten in een grote ronde betere uitslagen zal rijden dan Vingegaard. Ik moet het qua klimmen ook nog zien wie daarin de betere is. Ik denk dat ze allebei nu nog hun beperkingen hebben; Vingegaard met een hoger plafond en een lagere vloer, Foss met een hogere vloer en een lager plafond.

Laatst gewijzigd
tendam

'@rawolf
Ik heb het niet per se over deze tijdrit, Vingegaard heeft al eerder goede tijdritten gereden. Ik denk dat hij meer wapens heeft, volgens mij ligt z'n plafond veel hoger. Als ik hem vorig jaar bezig zag op de Angliru... ik zie Foss het niet doen. En dan heeft hij ook nog een punch en een sprint.

Foss lijkt me wel vrij constant, maar als je constant 20e wordt schiet het ook niet op natuurlijk :)

Laatst gewijzigd
Rawolf

Vingegaard is al een paar jaar verder dan Foss. Als ik Foss in die eerste giroweek bezig zie vorig jaar word dat ook den goeie.

Yeez

Ik persoonlijk zie in een foss meer een type kruijswijk. Goed en constant bergop en een hele goede tijdrit (in dat opzicht beter dan steven). Vingegaard vind ik lastig in te schatten. Laat zien (ook in de uae) te kunnen tijdrijden, maar ook bergop zijn mannetje te staan en zeer explosief te zijn. Zijn mindere punt tov bijvoorbeeld foss is inderdaad zijn grilligheid, maar ook dat is sinds die etappezege in de uae niet meer voorgekomen tot nu toe. Hij zit nog steeds op dat hoge niveau

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik ben 't persoonlijk met je eens @Yeez, dat Foss lijkt op Kruijswijk en dat Vingegaard eraan komt met een sterke punch in de benen.
Gelukkig heeft JV nu goede tijdrijders met Roglic, Vingegaard, Foss en Affini in de gelederen en dat is belangrijk omdat Van Emden minder is geworden in dat werk en Martin zich meer op de ondersteuning heeft gericht.
Nu Sagan flirt met DCQS (die qua Budget ook omhoog wil naar de top-vijf), wordt toch interessant om bij die club te kijken voor versterking. Ik noem maar Honore als een renner met punch.

Yeez

Ik zie weinig renners die passen bij de ploeg. Lampaert heeft nog een contract, asgreen lijkt mij nu onhaalbaar en senechal en ballerini lijken mij niet bij de ploeg te passen. Stybar is einde contract, spreekt de taal, is bekend met veldrijden (v aert) en leek dit jaar nog eens waanzinnig in vorm. Misschien is het een idee die nog 1/2 jaar bij de ploeg te voegen?

@kelderfan honore is niet iemand voor de kasseiklassiekers (waar de ploeg naar op zoek is), maar voor de ardennen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 135 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.