Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 185 ... 454 455
Yeez

Hahahaha

Fanny

***
Groot Interview met Bouwman in de Gelderlander nav start in de Giro.

https://www.gelderlander.nl/sport/koen-bouwman-hoopt-in-giro-dat-noodlot-van-2020-hem-bespaard-blijft~af82f4fa/

Helaas premium voor mij maar misschien kan iemand het volledig interview hier plaatsen.

Vanmiddag ploegenpresentatie met de ploeg in de Giro om 18.00 uur.

Laatst gewijzigd
Sies

Koen Bouwman hoopt in Giro dat noodlot van 2020 hem bespaard blijft
ULFT - Wielrenner Koen Bouwman uit Ulft gaat zaterdag voor het vierde jaar op rij van start in de Ronde van Italië. De Achterhoeker hoopt op meer voorspoed dan tijdens de laatste editie.

Soms denkt Koen Bouwman (27) van Team Jumbo Visma nog wel eens terug aan de de Giro d’Italia van 2020, die vanwege het coronavirus toen pas in oktober werd verreden. De Achterhoeker verkeerde in de vorm van zijn leven. Hij stond halverwege op een 24ste plaats in het algemeen klassement, maar plots sloeg het onheil toe. Kopman Steven Kruijswijk werd positief getest op corona en vervolgens werd de hele ploeg uit de koers gehaald.

,,Ik was toen heel goed”, zegt Bouwman. ,,Het was spijtig dat het zo afliep, maar het heeft me ook de bevestiging gegeven dat ik goed bezig was. Ik heb het gevoel dat mijn vorm nu weer goed is. Ik heb de laatste maanden niet veel gekoerst, maar heb hoogtestages gedaan in Sierra Nevada en op Tenerife. Het is dezelfde voorbereiding als vorig jaar.”

Klimmer Bouwman begint zaterdagmiddag in Turijn aan de proloog van 8,6 kilometer. Daarna kent de Achterhoeker drie weken lang zijn rol. ,,Ik ben er vooral voor onze kopman George Bennet. Hem moet ik zoveel mogelijk helpen in de bergen, samen met mijn ploeggenoot Tobias Foss. De rest van onze ploeg rijdt in de vlakke etappes in dienst van onze sprinter Dylan Groenewegen. Onze ploeg bestaat een beetje uit twee delen.”

Zelf slag slaan
Stiekem hoopt Bouwman ook dat hij zelf een keer zijn slag mag slaan. De Ulftenaar verbaasde vier jaar geleden vriend en vijand door de derde etappe in het Critérium du Dauphiné te winnen. Hoewel hij daarna een steeds sterkere renner is geworden, bleven grote zeges uit. ,,Als mijn niveau de komende weken echt goed is, dan krijg ik ook kansen om wat moois te laten zien.”

Net als vorig jaar zal het coronavirus ook een stempel drukken op de 104e editie van de Ronde van Italië. Bouwman: ,,We worden twee keer per week getest door de organisatie en ook tijdens de rustdagen. En onze eigen ploegleiding neemt ook nog testen af. Ik hoop dat er wat meer hotels open zijn in Italië dan vorig jaar en dat de ploegen wat meer gescheiden worden. Toen was het soms heel druk. Het scenario van oktober met een abrupt einde wil je toch voorkomen. Of er nu publiek langs de kant mag staan, weet ik niet. Vorig jaar werd het ook afgeraden, maar stond er toch heel veel volk.”

Bouwman dicht Egan Bernal en Simon Yates de grootste kansen toe om de Giro dit jaar te winnen. ,,Zij zijn voor mij de twee topfavorieten. Vervolgens komen er een heleboel renners die in de top-5 kunnen rijden. In de breedte is het deelnemersveld heel erg sterk.”

Fanny

'@Sies
Dank je wel voor het plaatsen.

kelderfan

Ja @Fanny
Daar sluit ik mij bij aan. Goed om te lezen, dat Koen Bouwman ervoor wil gaan.
Hij laat wel fijntjes weten, dat hij nog niet veel heeft gekoerst en het is ook jammer, dat hij en Tobias Foss alleen met George Bennett aan de ene kant staan; terwijl aan de andere kant twee renners staan om wedstrijdritme op te doen.
Wat een schril contrast met Roglic als kopman.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan jij trekt het wel heel erg in het negatieve zo... alsof hij kritiek zou hebben op deze beslissingen, zo als hij het brengt komt het niet op die manier bij mij over in ieder geval.

Laatst gewijzigd
Murcia

HIj laat toch gewoon "fijntjes" weten dat hij exact dezelfde voorbereiding heeft gedaan als vorig jaar die hem zo goed was bevallen? Dus is er geen sprake van kritiek zoals kelderfan suggereert.
Ik hoop dat Koen dezelfde vorm heeft als vorig jaar en eens kan meeglippen in een vlucht voor de etappezege naast zijn werk voor George. Dat de ploeg hier zo in schril contrast zou staan met ploegen rond Roglic begrijp ik ook niet zo. De ploeg rond Roglic in Baskenland werd ook als (te) licht ingeschat en bleek uiteindelijk meer dan voldoende zijn om de kopman te ondersteunen.

Stoempie

Het is toch ook wel weer leuk met een sprinter erbij. Nu is het elke dag op het puntje van je stoel zitten geblazen.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Michiel
Eens, wat het extra spannend maakt is dat DQS voor het eerst sinds tijden de massasprints niet gaat betwisten. Betekend volgens mij veel meer chaos en de mogelijkheid tot onverwachte resultaten. Op papier is Caleb de te kloppen man maar die richt zijn sprints altijd in op anderen. Gaat hij nu achter de brede rug van Dylan kruipen of schuilt hij achter Merlier?
Wordt wel weer een aaneenschakeling van wie er nu weer geschorst moet worden in de reacties vermoed ik, soms terecht maar ook vaak een uiting van teleurgestelde fans van de geklopten.

Stoempie

Murcia. Chaos, heerlijk!

kelderfan

'@rahimns
Waarom trek ik 't in het negatieve zo? De ploeg heeft zelf gezegd, dat zij bij de GT's willen meespelen.
Dat door het wegvallen van Tom Dumoulin wordt geschoven met de renners is wel duidelijk, maar Harper was ziek en daarom kwam er een plek vrij voor Dyaln. Nu staat Harper wel opgesteld voor de Ruta, die 10 dagen later start.
Dan ben ik negatief als ik 't benoem?

kelderfan

'@Murcia
Quote: "Dat de ploeg hier zo in schril contrast zou staan met ploegen rond Roglic begrijp ik ook niet zo. De ploeg rond Roglic in Baskenland werd ook als (te) licht ingeschat en bleek uiteindelijk meer dan voldoende zijn om de kopman te ondersteunen."
In 't Baskenland had Roglic met Foss, Hofstede, Tolhoek, Oomen en Vingegaard toch een klimploeg mee en Bennett mag 't doen met Foss en Bouwman, dat noem ik ja een schril contrast. Maar leuk, dat jij van chaos geniet.😉
Trouwens Roglic had in Parijs-Nice ook een leuke ploeg mee.

Murcia

'@kelderfan
Je komt zelf met het woord fijntjes om Koen zijn uitleg te omschrijven dat hij weinig heeft gekoerst, ik zou niet weten hoe dat op een andere manier dan negatief kan worden uitgelegd. De lading van zijn woorden wordt door die omschrijving van jou heel anders dan wat hij werkelijk gezegd heeft, namelijk dat hij weinig heeft gekoerst doordat hij dezelfde voorbereiding heeft gedraaid als vorig jaar die leidde tot een naar eigen zeggen topvorm in de Giro.

In de aanloop naar Baskenland werd door velen de ploeg die Pogacar om zich heen had als veel sterker beschouwd dan die van Primoz en volgens mij was jij degene die de supersterke ploeg rond Primoz in P-N zo bekritiseerde omdat ze hem niet terug konden brengen na zijn val.

@Michiel
Ik houd er ook wel van als de voorspelbaarheid wordt doorbroken, zeker in de sprints al zul je net nu gaan zien dat Caleb er vijf wint met de vingers in zijn neus en dat we terug gaan verlangen naar het treintje met Morkov LOL

Yeez

'@kelderfan achter harper staat een vraagteken

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat jij er zelf zo over denkt is prima....dat mag is jou mening en dat ik die niet deel is verder onderdeel van de discussie en dat hoort ook zo. Maar je doet het nu overkomen alsof dat ook de mening van Koen is en dat haal ik niet zo uit het interview.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de ploeg heeft niet gepland dat Haper ziek zou worden.... dat is gewoon overmacht en blijkbaar is toen besloten mede omdat veel kleinere koersen wegvallen om er maar gebruik van te maken om Dylan daar te laten terugkeren. Het is vervelend voor George maar dit is gewoon de samenloop van omstandigheden. En dat Harper nu weer hersteld is dat is fijn voor hem maar hij heeft zich niet zo danig kunnen voorbereiden dat hij nog heel veel had kunnen bijdragen aan de Giro selectie. Denk dat Bennett het prima gaat redden met Koen en Foss als hij zijn vorm kan vinden.

Yeez

Nieuwee

Cycling

Vorig jaar werden de sprint etappes in de Giro gecontroleerd door Groupama en Bora. Volgens mij was er toen ook geen sprake van chaos in de sprint etappes muv dat sommige ploegen in heuvel etappes sprinters wouden afrijden. Dit gebeurt in de Tour ook. Nu weer gaan de sprintersploegen met de sterkste sprinters ook controleren. Alpecin, TJV, LSD en Bora. Oftewel ik verwacht dezelfde situatie in de sprint etappes als vorig jaar in de Giro. Alleen zijn het nu andere ploegen die gaan controleren.

Laatst gewijzigd
Yeez

Uae zal ook voor gaviria willen controleren assos voor nizzollo

Cycling

'@Yeez oftewel ploegen in overvloed die willen controleren.

Yeez

Jep

AWestie

Stiekem veel ploegen die eigenlijk alleen een sprinter hebben meegenomen als kopman voor een drieweekse koers met 4/5 kansen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Awestie zijn er 6 tot 7 wel hoor

Yeez

6 en zeer waarschijnlijk 7 kansen. De voornaamste concurrenten van dylan;

Ewan
Merlier
Viviani
Sagan
Gaviria
Moschetti
Nizzolo

AWestie

Haha ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het routeboek nog niet in detail had bekeken, ik aapte o.a. ons aller Youri na van zijn Scoritotips

1 2 ... 185 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.