Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 227 ... 454 455
Murcia

'@tdola
Tolhoek inderdaad erg goed, en wat ook belangrijk is in deze Giro dat de ploeg toch kiest voor de aanval. Dat is 10x beter dan een tactiek zoals Astana die vandaag uitstippelde. Foss wordt hierdoor echt niet geschaad en je hebt altijd meer kans zo dan te wachten tot Bernal gaat vlammen.

Savojor

Foss staat uiteindelijk nog 11e op "slechts" 5:30 minuten, die gaat inderdaad geen vrijgeleide krijgen in een vluchtgroep. Ik denk dat het voor zijn ontwikkeling ook waardevoller is om 3 weken als klassementsrenner te rijden en proberen elke bergetappe zo lang mogelijk mee te zitten. Zo kan hij ook ontdekken hoe zijn lichaam daar op reageert en of hij 3 weken lang een constant niveau kan aanhouden.

Om echt door te groeien naar de absolute top qua klassementsrenners zal er echter wel nog minimaal 5kg af moeten denk ik, benieuwd of ze dat gaat lukken bij de ploeg zonder dat het ten koste gaat van zijn tijdrit.

Laatst gewijzigd
Jopie

Met Affini hebben ze de opvolger voor Tony Martin al binnen lijkt me. Die gaat zich binnen no time in de Tourploeg rijden voor de komende jaren als hij zich door blijft ontwikkelen. Wat een krachtpatser zeg.

rennerske

'@ savajor. Je hebt denk ik een punt, 3 weken met de top meebuffelen geeft inzicht in toekomstige mogelijkheden als klassementsrenner. Die 5 kilo kan echter een dingetje worden. Mag Bouwman dan los van Foss wel in de vrije rol?

Cycling

'@Rennerske Bouwman had al de vrijheid om mee te gaan in een ontsnapping. Alleen kun je niet altijd meezitten. Vandaag zat Bennett (+Affini) mee.

Poeksel

Morgen zal Bouwman het vast weer proberen.

kelderfan

'@rennerske
Je hebt wel een punt met je B-ploeg; gelukkig is magerste gedeelte al naar huis. Het wordt nu genieten van een meer aanvallende ploeg. Morgen inderdaad Bouwman in de vlucht van de dag.
Tolhoek in deze vorm had hier niet misstaan.

horsm

Aaaahhh...... balen van Bennett... maar mooi gereden van het team...

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wat een klote opmerking is dat zeg.... waar dat nou weer op slaat.

Murcia

Lijkt mij inderdaad weer onnavolgbaar van kelderfan, de ploeg rijdt nu niet anders dan voor het uitstappen van Dekker en Groenewegen. Die link slaat dus nergens op, net als de tweede plaats van Tolhoek in de Ruta koppelen aan wat hij had kunnen doen in de Giro. Dit is geen Playstation. Dan kun je net zo goed ook Roglic noemen, dat heeft als argument dezelfde waarde. Verder spreekt er een minachting uit naar renners als Dylan en David die ik niet terecht vind, maar goed ieder zijn meug.

KissMyAce2.0

Ik stel voor dat jullie rustig blijven, het is masr wielrennen

S. Morgenstern

Affini die met één kopbeurt van een kilometer in feite de beginfase van de koers een uur korter maakt (want we leken op weg naar minstens anderhalf uur aan demarrages zonder dat er iemand echt weg kwam), was dus achteraf het hoogtepunt van de dag. Balen dat Bennett het niet heeft. Hij zal blijven strijden, maar betwijfel of het niveau om hier te winnen nog reëel is. Foss op plek elf lijkt me voor hem verder nog altijd meer dan uitstekend en Bouwman heeft daarnaast sowieso de vorm om een rit te winnen.

Affini als toekomstig Tour renner lijkt me inderdaad ook een hele reëele optie; wanneer je iets wat altijd onderdeel zal zijn van zo'n selectie zo goed beheerst, dan ben je ook op het hoogste podium altijd op je plek.

S. Morgenstern

Ze zetten overigens nu zelfs met een B-selectie, tevens gestart met sprinttrein, de WT-reeks van top 5 in het ploegenklassement voorlopig verder. Drie renners ook bij de eerste 21 in het klassement. Best aardig weer voor een ploeg met een probleem in de breedte..

Laatst gewijzigd
Landeirovic

Covi einde contract. Goede eendagsrenner en klimt sterk. Zou iets voor TJV zijn?

S. Morgenstern

Lijkt me niet een renner voor de Vlaamse klassiekers toch?

Landeirovic

9e in Brabantse Pijl vorig jaar en 16e in de rit naar Geraardsbergen die Van Der Poel won in de Binckbank. Was 21 jaar toen. Is een renner die super is in heuvel terrein zoals er in Vlaanderen veel zijn. Verbaasde me vandaag zelfs zijn klimvermogen op de Zoncolan zit nog veel progressie in. Alleen is de vraag gaat zo een jonge renner willen knechten? Misschien liever zelf resultaat halen.

S. Morgenstern

Ah, dat klinkt wel alsof er ook in Vlaanderen potentie in kan zitten. Wellicht wel interessant wanneer hij zelf ook die kant op zou willen. Ik denk alleen niet dat een talent bij UAE vandaan halen heel reëel is.

Landeirovic

Nee das waar, ik denk ook met de Italiaanse omkadering daar hij niet zal weg willen. Ze zullen niet dezelfde fout willen maken zoals met Ganna.

Murcia

'@lander
Covi is een uitstekende renner die deze Giro met lef koerst en ook al meer heeft laten zien dus ik zou hem graag bij TJV verwelkomen maar de plaatsjes zijn duur. Nu liggen er al 22 vast en ik verwacht dat Antwan de volgende wordt die gaat verlengen. Er ligt volgens Bennett een aanbod van de ploeg op tafel en FFB die gaat doorschuiven zou ik ook niet raar vinden. Dan weten we dat er wordt gekeken naar de versterking rondom Wout. Het aantal van twee versterkingen is genoemd. Dan zou je al op 27 namen zitten, het minimum volgens de UCI-regels maar de ploeg zal er denk ik niet ver boven gaan zitten. Blijven over Harper en Pfingsten wiens contracten aflopen, ik ga er vanuit dat Harper een aanbod van de ploeg krijgt en we zitten al op 28.

In het kader van speculeren op basis van Instagram bewegingen wil ik nog vermelden dat Carlos Verona sinds kort Foss, Vingegaard en Paul Martens volgt en toen ik vandaag op Primoz zijn pagina keek blijkt hij ook plotseling de man van Movistar te volgen. Waarschijnlijk betekend het niets maar ik houd wel van deze geheel onbetrouwbare manier van mogelijke versterkingen spotten.:D

Landeirovic

Iedereen zou verlengen bij Tjv buiten Pfingsten.
@Murcia ik heb je geen PM meer kunnen sturen want het lukt niet meer haha. Maar ik zou er maar niet vanuit gaan van Verona. Als je echt mogelijke versterkingen wil spotten moet je de managers volgen. Als Verona Plugge vb gaat volgen kan het wel serieus zijn.

Mazr Covi zou een goede versterking zijn al ben ik zeker dat die zijn contract zal verlengen. Deze grote ronde gaat hem nog sterker maken.

Murcia

Denk ik ook hoor, maar ik houd wel van een beetje speculatie. De pagina's moeten vol tenslotte. Ik zie ze niet voor Covi gaan omdat A: Hij zelf ambities zal hebben en hij B: niet een gearriveerde speler is in het kasseiwerk en daar ligt de prioriteit voor de ploeg. De vijver voor dat werk is klein en duur. Ik ga nog steeds voor één dure luitenant (Senechal of wie weet Laporte) en een wat goedkoper talent, de naam Waerenskjold is al gevallen en die is jong, Noors en heeft een sprint dus tel uit je winst. Een doorlopend contract maar de manager bij UNO-X maakte in een interview niet de indruk er voor te gaan liggen als desondanks renners naar de World Tour wilden.

Onbekende gebruiker

Zag een story op de insta van Gesink waar een DQS renner mee reed in het Sierra Nevada trainingskamp. Leek een wit rood blauw mouwtje te spotten. Wat doet Stybar bij TJV op training? Transfer incoming?

Landeirovic

Ik kan wel zeggen dat ze interesse hebben in Senechal maar met nog een renner van Dqs verder zijn...

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Stybar traint toch veel met vd Poel ? Zou me derhalve erg verbazen als hij naar TJV komt.

Savojor

Ah, jij hebt blijkbaar inside informatie Landeirovic? Altijd leuk wanneer het transferseizoen weer op gang komt ;)
Stybar zou ik zelf niet meer aan beginnen. Steengoede renner natuurlijk, maar hij is volgend jaar toch al weer 36 en de afgelopen 2 jaar was het ook niet meer zo geweldig in het voorjaar.

1 2 ... 227 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.