Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 25 ... 454 455
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ho stop... deze discussie ontspoort weer volledig. Mijn opmerkingen gingen over een opmerking van @Awestie over een plan dat Richard Plugge opgeworpen heeft voor de toekomst en heeft niets te maken met de huidige situatie. Verder doelt hij in die plannen in de wedstrijden op het hoogste niveau en niet op Valencia. Dus ga nu niet mijn opmerkingen gebruiken voor je eigen ideeën en argumenten. De kans dat er 1 van de kopmannen aanwezig is in die koers (als ze daar al aan de start staan) is niet heel erg groot. Misschien inderdaad Oomen of Kuss inderdaad die daar voor eigen kans mogen rijden.

Yeez

'@kelderfan. Je laatste punt benoem ik net al. Valencia, algarve, ruta en uae zijn ideale koersen voor renners als Vingegaard, Tolhoek, Foss, Dekker en Kuss om voor eigen kans te rijden. Dat zal waarschijnlijk ook wel gebeuren met Teunissen en Kruijswijk (in algarve en ruta??) daarbij.

Verder denk ik niet Jumbo-Visma het belangrijk vind om meer overwinningen dan het jaar daarvoor te behalen. Dat gaat ook zeker niet lukken nu Groenewegen tm mei geschorst is.

Wel willen zij de grootste koersen winnen (roubaix, vlaanderen, tour de france, de giro, parijs-nice, de dauphine en het wk). En kleine wedstrijden voor het development team rijden ze al met hongarije, bartali en tsjechie.

kelderfan

'@harryjohan71
Dus het is niet belangrijk, dat je 't beter gaat doen, dan in 't boerenjaar 2020. Ik denk toch niet dat de ploeg jouw mening deelt.
Er zijn te weinig WT-wedstrijden, die je kunt verdelen over de subtoppers, want er worden WT-koersen gereden in voorbereiding op de GT's.
En trouwens Dekker is beslist nog geen subtopper te noemen. 😉

kelderfan

'@Yeez
Quote: "Wel willen zij de grootste koersen winnen (roubaix, vlaanderen, tour de france, de giro, parijs-nice, de dauphine en het wk). En kleine wedstrijden voor het development team rijden ze al met hongarije, bartali en tsjechie."
Dat zij die monumenten graag willen winnen, lijkt mij een goed doel. De TdF, Parijs-Nice, Dauphine en het WK lijkt mij duidelijk. Parijs-Roubaix en de RVV lijkt mij een nog moeilijkere opgave.
Maar die Tour de Hongarije, de Czech Tour en de Settimana Int. Coppi e Bartali blijven op de agenda staan?

Cycling

'@Kelderfan Helaas kan ik je reactie op mijn bericht niet plaatsen. Verder discussiëren heeft dan ook geen zin

Yeez

'@kelderfan hongarije heeft al aangekondigd dat de ploeg er dit jaar weer bij is. Die andere 2 hebben nog niks bekend gemaakt

Laatste man

Zoals Gesink in de Podcast met In het wiel aangaf, start hij later. Dat doen ze met meer renners die vorig jaar de Tour/Vuelta combi reden. Later in het seizoen eindigen, is later beginnen. Logisch als je nog wat wilt hebben aan die mannen als het erom gaat.

Overigens een boeiende podcast met Gesink. Ook over de rol van mensen als Delahaye en Boven in zijn jongere jaren en het afraden van doping door die mannen.

kelderfan

quote: CN; "We reached out to Jumbo Visma for information.
As is reasonably well documented at this point, Cervélo doesn't make a 'cross bike and, as a result, Vos was given the option to choose what bike she rode."
Zo Marianne Vos heeft gekozen voor de Bianchi. Hier wordt gezegd, dat Cervelo geen "Cross bike" maakt.
@Laatste man
Zo Robert Gesink ook al later van start. Dat wordt nog een leuke puzzel voor de komende weken.

Yeez

'@kelderfan die hebben ze nooit gemaakt, maar ze zijn eraan begonnen om volgende winter een crossframe klaar te hebben.

Rawolf

Zou ik ook wel moe van worden als WvA zijnde, met zijn input is een bianchi gemaakt en dan mag je er 1 seizoen op rijden en moet je weer met een ander merk precies hetzelfde herhalen...

Yeez

Wat heeft die een verschrikkelijk zwaar leven ja...

Rawolf

hahaha keep them coming Jesse

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf Bianchi maakte al een crossfiets... de Bianchi zolder bestaat al een tijdje hoor. Voor de 2020 versie heeft Wout inderdaad zijn input gegeven maar ze hoefde niet van begin af aan beginnen met een nieuwe fiets. Dat is bij Cervelo inderdaad wel anders.

$kedel

Zoveel anders zijn die fietsen toch ook niet? Je zou verwachten dat dit voor Cervelo geen probleem mag zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@$kedel ik kan me voorstellen dat ze het frame van de gravelfiets als basis gebruiken en die verbeteren voor de cross. Ook de Zolder heeft een facelift gekregen door adviezen van Wout bv. Het is vooral een investering die natuurlijk interessant moet zijn voor de markt en de renners die erop moeten presteren. Daarom zal er ook aan Cervelo (lees Pon) alles aan gelegen zijn om Wout te behouden, anders ga je hier niet eens aan beginnen.

Yeez

Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat de cross na dit jaar vooral bijzaak is geworden voor Wout (ook de woorden van zijn coach).

Daarnaast geloof ik niet dat hij bijtekent, wanneer hij dit een groot probleem zou vinden. Cervelo is immers niet alleen je leverancier, maar ook je innovatiepartner. Ze zullen ongetwijfeld de gravelbike als concept nemen en de wensen en opmerkingen van Wout in dat frame verwerken.

Laatst gewijzigd
$kedel

Ik snap wel dat ze het deze winter gewoon even zo laten omdat halverwege zo'n kort seizoen wisselen nooit prettig kan zijn. Wout zal dit denk ik ook niet heel belangrijk vinden zolang hij gewoon op zijn Bianchi mag fietsen.
Alleen het feit dat Bianchi al een crossfiets maakte en Cervelo nog niet zou daarin niet veel moeten uitmaken lijkt me, maar inderdaad meer het feit dat ze gewoon een volwaardige lancering van de crossfiets willen uitstippelen.

kelderfan

'@Yeez
Quote: "Die hebben ze nooit gemaakt, maar ze zijn eraan begonnen om volgende winter een crossframe klaar te hebben."
Hopelijk is die fiets op tijd klaar, want ik weet nog uit de TdF, dat de tijdritfietsen niet op tijd klaar waren voor o.a. Mollema. En derhalve hopelijk ook wat meer exemplaren om die fietsen na elke ronde schoon te kunnen spuiten op de Jan Bovenwijze en onze Marianne Vos wil natuurlijk ook een paar exemplaren op tijd afgeleverd hebben.🚒

TLJCAMPS

Staat TJV aan de start in Valencia?

kelderfan

'@TijmenCamps
Volgens mij heeft dhr Plugge dat eens laten vallen. PCS weet nog van niets en JV wil terecht eerst de renners spreken.

Yeez

Ja. Dat is door de organisatie bevestigd

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg start daar in wel alleen hebben ze nog niet bekend gemaakt met welke renners. Ik ga ervan uit dat ze die selectie al wel gemaakt hebben.

kelderfan

'@rahimns
Wel opvallend dat eindelijk Eschborn - Frankfurt in het programma is opgenomen.
@Yeez
Je had 't over die 2e. jaar lichting met betrekking tot het programma. Nu zie ik dat Tour de Hongrie wederom is opgenomen in het programma {PCS}; suggestie Tour de L'Ain en natuurlijk die Czech Tour passen daar goed in.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan volgens mij heeft PCS voor nu gewoon alle WT wedstrijden in hun programma opgenomen. Ga er maar vanuit dat er nog wel wat wijzigingen zullen volgen op die kalender. Ben er niet van overtuigd dat ze alle WT wedstrijden gaan rijden.

AWestie

Verlenging Van Aert zou meteen voor een mooi aantal jaren zijn volgens de Italiaanse Gazet https://twitter.com/cirogazzetta/status/1350107119660498949?s=19

1 2 ... 25 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.