Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 274 ... 454 455
Yeez

Wat super jammer zeg! Groenewegen die er perfect leek uit te komen, en dan loopt zijn ketting er af of gaat zijn versnellingsapparaat stuk... de vloek op de streep was veelzeggend. Verschrikkelijk zuur, want leek te kunnen winnen

Edit: herhaling van boven laat duidelijk zien dat hij met de meeste snelheid eruit leek te komen er dan opeens iets hapert. Super zonde om je winst zo te verliezen

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Balen inderdaad, maar sowieso positief om te zien hoe hij zich er de laatste kilometer tussen kon gooien.

Poeksel

Ja, het zal wel vertrouwen geven. Hij heeft het dus nog wel in zich om te winnen, alleen nog wat geluk nodig.

Laatst gewijzigd
wieler4live

Er balen dit maar het geeft weer vertrouwen richting de rest van het seizoen

Nikolai

Hoewel het natuurlijk enorm balen is dat zijn versnelling het op het beslissende moment begeeft, is dit misschien wel wat Groenewegen nodig heeft. De bevestiging dat hij een sprint met de snelle mannen wel degelijk weer kan winnen. En ook niet onbelangrijk: voor het eerst sinds zijn terugkeer was zijn positionering prima.

rennerske

Weinig op aan te merken, blijft over: wat als? Net wel, net niet? Denk zelf net wel.

kelderfan

Ik zie dat FFB mooi 4e. wordt in dit rondje. Dat is niet verkeerd voor zo'n jongeling.

Murcia

'@Nikolai
Helemaal eens, dit is lullig vanwege een materiaal issue maar deze hele aanloop en de sprint zelf was van een niveau wat hij tot nu toe niet haalde. Dylan kon zich makkelijk handhaven in het wiel van zijn ploeggenoot en de lintvorming werkte ook in zijn voordeel. Perfect verstopt achter Cav en Merlier en de aanzet was prima bij het slot. Dit is wat ik wilde zien, in plaats van het spartelen en plaatsverlies in de aanloop van alle sprints tot nu toe.

rennerske

Dacht even dat ze voor Kooij gingen.(met als excuus een klein schermpje en commentaar van Been die dat ook dacht)

Stoempie

Wel slordig dat Bouwman zijn 5 de plek is kwijtgeraakt

Rawolf

Jumbos zaten te slapen bij de bonisprint

kelderfan

Mooi dat Sam Oomen zijn toptien binnen heeft gehaald. Hij heeft er voor gestreden is als 12e. over de streep gekomen.
Jammer dat Tolhoek vandaag niet zijn beste benen heeft getoond.
@Rawolf
Dat zij zaten te slapen in Belgium Tour is niet zo erg, want Koen heeft 't in de 1e. rit laten liggen door technische problemen. In de TdS hebben zij wel meegedaan.
Gijs Leemreize wordt 28e. en Tolhoek 25e. in 't AK. Dat lijkt mij toch niet verkeerd voor die jonge Gijs.

Laatst gewijzigd
Murcia

Volgens mij deed FFB wel degelijk een poging bij de gouden km maar hij is gewoon niet explosief genoeg. Oomen vandaag goed. Zijn niveau hier is net achter de toppers. Na twee jaar van ellende met diverse blessures kan hij hiermee verder.

Yeez

'@rawolf bouwman deed een poging en heeft volgensmij wat secondes gepakt.

Verder vind ik het verder wel grappig om te zien hoe je eigenlijk hier alles probeert aan te pakken om negatief te zijn, terwijl ik je in het dsm topic voornamelijk (bij nog veel slechtere prestaties) renners de hand boven het hoofd zit te houden (bol, bardet, benoot, ska. Kopmannen die het moeten doen). Is dat omdat je van de ene ploeg meer fan bent dan van de ander? of zijn je verwachtingen van de ene ploeg hoger dan de andere en daardoor de teleurstellingen harder?

Het is verder gewoon een vraag uit interesse, want het patroon viel mij nu al meerdere keren op. Dan heb ik het over de nuance die je op dat topic wel hebt en de oordelen die je hier wel geeft en daar achterwege laat

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dekker vandaag trouwens heel vroeg ingezet in de trein en direct de beste plaatsing van de laatste maanden. Vast geen toeval 😆

Stoempie

Ik gaf de voorzet hoor Yeez

Rawolf

'@Yeez

Ik ben van DSM en Jumbo beide fan. Jumbo doet het heel slim qua transfers de laatste tijd en weet altijd de juiste renners aan te trekken en daar een succesvol team mee te vormen. DSM kan ik vaak wat meer waarderen op de weg, zoals vandaag in de aanval trekken met 3 man voor het klassement terwijl Jumbo zich niet mengt en voor een 8e plek in t klassement rijd.

2 heel verschillende ploegen met hun eigen charmes.

Dat ik hier negatief overkom en in het DSM topic positief overkom heeft met 2 dingen te maken. Hier is het merendeel van de forumgebruikers echt Jumbo fan, er worden amper negatieve dingen geuit door anderen dus mijn bijdrages vallen erg op (en worden vaak veroordeelt). In het DSM topic is de sfeer vaak wat gemoedelijker en is er meer 1 lijn te bekennen. Ik ben sowieso niet zo van hoera zeggen na een overwinning want dat doen er al genoeg hier en in het DSM topic doe ik dat misschien wel omdat het daar een wat kleiner clubje is.

Inhoudelijk, Bouwman kan best een poging gedaan maar je weet van tevoren dat hij het aflegt tegen intrinsiek snellere mannen. Je kan dan Kooij/ Dekker gebruiken om secondes weg te snoepen.

DSM rijd trouwens een hele slechte Baloise Belgium tour, benutten de mogelijkheden niet terwijl oa Nieuwenhuis echt wel in vorm is. Maar daar zeg ik het niet omdat iedereen het wel ziet.

kelderfan

Ja die Dekker lijkt steeds meer op Bol
@Yeez
Als de SKA nog wil, zou ik hem klakkeloos overnemen, want wat hij vandaag liet zien in de vluchtgroep was toch goed; zonder zijn inbreng was de vluchtgroep al veel eerder ingelopen. Van Hooydonck en Pfingsten hebben zich toch aardig uitgesloofd om de vluchters te achterhalen.

Yeez

'@rawolf bedankt voor je antwoord! Ik denk dat een negatieve reactie hier idd meer opvalt, maar ik bespeur bij dsm wel wat meer nuance en hier wat meer “platte kritiek”. Niet dat het uitmaakt, maar ik vroeg het mij af ;)

kelderfan

'@Rawolf
Altijd de juiste renners binnen te halen, kun je toch niet van JV zeggen. Affini en Van Hooydonck doen 't goed. maar die Dekker zal zich snel moeten verbeteren, want anders is zijn wielerleven bij deze club snel voorbij.

xistnc

Mooie 8e plek voor Oomen in Zwitserland. Ik ben benieuwd of hij richting de Vuelta nog een stap kan zetten.

Daarachter harken Leemreize en Teunissen het ploegenklassement binnen.

Poeksel

Gewoon 100% qua ploegenklassementen vandaag!

Murcia

'@kelderfan
Dit is natuurlijk weer onzin, aangezien Dekker een driejarig contract heeft en men in de ploeg echt wel er iets anders in staat als jij die een debuterende prof gelijk al afschrijft. Renners verdienen een eerlijke kans en krijgen die gelukkig ook bij de ploeg.
@Poeksel
Natuurlijk een bijzaak, maar het geeft wel aan dat het niveau van de ploeg in de breedte niet zo slecht is.

Yeez

Dekker heeft voor 2 jaar getekend

Rico.

Voor Teunissen denk ik een hele mooie week geweest in opbouw naar de Tour. Heeft flink zijn best gedaan om af te zien in de ritten die niet per se op zijn lijf geschreven waren en dat zal naast de winst in het ploegenklassement toch ook wel zorgen voor een iets bredere basis voor een drieweekse ronde.

1 2 ... 274 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.