Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 283 ... 454 455
madeinstars

Affini een verwachte tweede plek in de Italiaanse tijdrit, maar niet achter de verwachte winnaar, maar achter Sobrero.

YogiBear

Versla je Ganna, ben je er nog niet.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Michiel
Voor de kopmannen volledig met je eens maar knechten kunnen prima Zwitserland rijden al is natuurlijk de kans groot dat Dennis al eerder te horen heeft gekregen dat men voor Castroviejo ging wat ik prima kan begrijpen. Die is goud waard en erg constant in zijn presteren.

Jammer voor Affini, Ganna is dit jaar wisselvallig maar nu rijdt Sobrero een dijk van een ITT. Gelukkig is Eduardo nog jong genoeg om meer kansen te krijgen op het tricot.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Bij Ineos is komt de Tourploeg redelijk 5050 uit Dauphine/Suisse meestal.

Stoempie

Zeker, zeker. Mss had ik iets meer woorden moeten gebruiken, maar dat is niet zo mijn ding. Knechten en sprinters kunnen prima in Swiss rijden.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Carapaz heeft ook gewoon Zwitserland gereden...

Stoempie

Nou, dan gaat ie niet winnen dan 👶
Hij is zeker opgegroeid op hoogte, dat scheelt natuurlijk

Rawolf

Maar trouwens voor Dennis lijkt me geen tourselectie juist een voordeel. Kan nu alle pijlen op OS richten

AWestie

Bij iedere verdenking van een weg naar de uitgang ga ik toch al snel TJV denken: Ramon Sinkeldam er bij nu hij blijkbaar niet meer in de Demare-trein past? Misschien niet een bewezen topper in de voorjaarskoersen, maar wel een goed vlaggetje bij zijn naam en hij heeft inhoud.

Glorious

Valt Gana weg verliest Affini nog van een bijna mexicaanse hoed, jammer.

Sinkeldam lijkt mij absoluut niet geschikt. Te weinig uitslagen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Affini was in de afsluitende tijdrit van de Giro één seconde beter dan die jongen. Het is niet dat het één of andere prutser is die kampioen wordt. Hoewel, het is geen Roglic of Van Aert (of Tusveld), dus eigenlijk toch een prutser.

Laatst gewijzigd
Moreno Ventura

Ik heb nog steeds vertrouwen in Tom voor de rittenkoersen, maar dat betekent niet dat hij geen kans heeft om het ook goed te doen in de klassiekers: de ploeg zal samen met hem bekijken wat hij in 2022 moet doen.
Als Laporte de plaats inneemt van Pfingsten, Dennis van Harper (er is geen nieuws over een contractverlenging), is alles af te wachten op de verlenging van Bennett als die er komt: anders zijn er met het afscheid van Tolhoek 2 nieuwe klimmers in de ploeg nodig, naast de vervanging van Martens (deze plaats kan worden opgevuld door een atleet ter ondersteuning van Wout), naast de toevoeging van 1/2 jongeren uit de Academy ploeg voor een totaal van 28 of 29 renners.
Jammer voor Edoardo Affini bij de Italiaanse kampioenschappen, maar Sobrero is in goede conditie en is een echt interessant element....spero kan het snel goedmaken.
Ik zou u een oordeel willen vragen over Ide Schelling van Bora, ik heb hem niet veel kunnen volgen, maar onlangs heeft hij het goed gedaan in België en hij staat op termijn, bedankt!

P.S.: ik vind het vreemd om te zien dat Powless nog steeds geen contract heeft voor 2022, misschien moet je hem terughalen naar het team!

Proost op iedereen!

Robert

Tolhoek dus naar Trek

S. Morgenstern

Powless koos volgens mij mede voor EF omdat hij daar meer vrijheid kreeg om op zijn eigen manier te trainen. Ik zie hem dus niet terugkomen. Ik denk ook dat ze wat dat betreft zelf wat dat type betreft liever Fischer-Black zullen halen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Schelling past niet bij TJV... is een echte aanvaller en dat is zo'n beetje het enige type renner dat zich niet thuis voelt bij deze ploeg. Zoals dus nu ook weer met Tolhoek duidelijk wordt.

Laatst gewijzigd
Yeez

Voor vrijbuiten is inderdaad geen plek.

Landeirovic

Er gaat nog een serieuze vis komen ;)

Laatst gewijzigd
Daniel17

Tolhoek heeft in principe ook gewoon een te kleine motor om echt een goede knecht te zijn, zelfs wanneer hij heel goed klimt. Bij Trek komt hij meer tot zijn recht.

YogiBear

Het verhaal Tolhoek is volgens mij vrij simpel. Op zijn 27e wordt hij door sommigen nog steeds als talent aangeduid hetgeen ook duidelijk maakt dat hij nog niet heeft gebracht wat je zou mogen verwachten. Dat ligt deels aan hem, maar waarschijnlijk ook deels aan de rol binnen de ploeg en de filosofie van de ploeg. Dat hij nu ergens anders kijkt lijkt mij dan logisch en wellicht gaat het ergens anders wel werken voor hèm. Verder is het echt niet zo dat TJV afscheid neemt van een 21 jarige topscorer. Daarmee is dit wat mij betreft ook vanuit TJV perspectief een hele logische manier van doorselecteren die hopelijk voor beide goed uitpakt.

AWestie

Heeft TJV Tolhoek dan ook geen aanbieding gedaan of was er sowieso al overeenstemming dat het zo wel goed was? Is Sam net binnen, gaat Antwanito al weer weg. Gelukkig kunnen ze nog samen op vakantie ;)

Murcia

Ik wens Antwan alle succes want hij is echt een sympathieke gast en je moet altijd kiezen voor je eigen ontwikkeling. Het simpele feit blijft echter dat een ploeg met dit kaliber kopmannen en vrijbuiteren niet samengaan. Ook heeft Tolhoek mede door blessures niet echt kunnen doorgroeien. Ik verwacht ook vrij snel nieuws over de resterende mannen zonder contract voor 22 binnen de ploeg. George had naar eigen zeggen een aanbieding maar het is nu wel verdacht stil. Harper zou ik persoonlijk graag behouden en Pfingsten is een degelijke knecht maar hij is toch voor een andere taak gehaald dacht ik.

tdola

22 renners onder contract voor 2022, laporte en Dennis erbij maakt 24. Denk iig 2 uit opleidingsploeg (ffb + pluimers of van dijke?) Maakt 26. Nog 2-3 plekjes over lijkt t.

Murcia

'@tdola
Goede inschatting, mochten de overige drie niet verlengen (George, Chris, Christoph) dan lijken mij er naast aanvulling vanuit het development team nog minimaal twee plekken vrij. Mijn verwachting is dat er nog één renner rondom Wout bijkomt en een geroutineerde klimknecht.

goldone123

Welke goede renners zijn beschikbaar ik hoop dat er nog een grote vis komt roep maar paar namen

kelderfan

'@Landeirovic
Ik ben erg benieuwd naar die grote vis.👌

1 2 ... 283 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.