Wat een dag zo, drie nationale titels in een karige periode is toch wel erg welkom en erg mooi. Roosen, erg gegund. Wout, knap gezien opbouw. Foss, heel straf dat hij zo door groeit na de Giro!
3 truitjes in een kwartier, niet verkeerd.
Blijf er wel bij dat de ploeg tactisch echt niet goed heeft gereden op het NK en het meer geluk dan wijsheid was dat Roosen hier won. Maar goed, als je wint boeit dat allemaal vrij weinig meer.
Kooij was ook wel echt goed, hoop dat die in de 2e helft van het seizoen nog wat kleinere koersjes mag rijden en een paar keer weet te winnen.
Wat een mooie zege van Timo Roosen. Wie had dat verwacht# Gefeliciteerd en dan Wout Van Aert in Belgie en dat is nog een tikkie moeilijker en als laatste Tobias Foss, die 't in Noorwegen doet.
@Michiel
Ja met die Cavagna erbij zou 't helemaal feest worden, maar nu al 19 zeges voor de geel/zwarte fprmatie.
Wat een prestaties van de ploeg vandaag!
Genoten van de inspanningen van de hele ploeg in Drenthe waar de uiteindelijke winnaar laat zien dat hij net als vorig jaar goed uit de voeten kan op dit parcours. Mooi werk van Sam, Eenkhoorn, Dylan, de jonge Olav en vrijwel de hele ploeg.
Tobias heeft de smaak van het winnen te pakken gekregen en Wout is gewoon Wout!
Zo heb je zes weken geen overwinning en nu drie in een kwartier tijd. Staan we al op 20 zeges?
Zeker goed teamwerk met een geweldige Dylan Groenewegen en verrassend sterke Olav Kooij, die laat zien, dat hij wel WT-waardig is en het heuvelwerk wel goed verteerd.
Maar krijgt Dylan een andere rol, want dat hij op de VAM-berg zo goed voor de dag komt, is toch voor een sprinter uniek.
Die Sjoerd Bax {oud Rabo-renner} laat zich toch wel mooi zien in dit kampioenschap.
@Fanny
Het wordt nog een puzzel voor de heren van de keuzecommissie, wie er een plekje gaat krijgen bij deze Nederlands getinte ploeg. Je noemde Tusveld, maar die Bax doet mij twijfelen. 😉
Als je niet begrijpt dat de titel van Roosen voor 95% een tactische zege is, dan ben je af. Eerst als team de intrinsiek beste man in koers uitgeschakeld. Daarna zonder te overhaasten voorin overtal gecreëerd, dat zich uiteindelijk uitbetaalt. Terwijl er misschien wel drie beter waren dan de beste Jumbo.
Ik vermoed overigens dat Roosen opende voor Teunissen, maar ik twijfel of Mike het had kunnen afmaken. De oversteek van achteruit zal de nodige krachten hebben gekost, gezien hoe ook Oomen en Eenkhoorn er later doorheen zakten.
Dat laatste zag je ook terug op twee ronden voor het einde, toen eerst Kooij en vervolgens Roosen stevige beurten op de VAMberg voor hun rekening namen, ogenschijnlijk om een opening van Teunissen in te leiden, die daar echter al tekort kwam op een betere Bax en Tusveld.
Ik vond dat eigenlijk de enige tactische fout vandaag, die keuze om daar in die groep van zeven Teunissen op die manier uit te spelen. De ronde ervoor gaf Roosen ook al een iets betere indruk op de klim, dus het was niet de juiste man en sowieso was de aanpak van de laatste ronde, de betere tactiek om te volgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.