Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 301 ... 454 455
Rawolf

"Die lijstjes zijn vaak grappig omdat juist bij TJV renners later tot groei komen, Foss, Kuss en Vingegaard zijn goede voorbeelden.
Van al die renners die nu als toptalent worden binnengehaald door UAE en INEOS kun je je ook afvragen wat hun rol zal zijn over twee jaar. Bjerg vind ik een heel goed voorbeeld, het super talent bij het tijdrijden. Is nu nog steeds een goede renner maar wel een pure domestique. Waardoor hij zelfs in zijn specialiteit niet meer uitblinkt."

Bjerg nu afschrijven is wel heel voorbarig zeker als je daarvoor een aantal latere bloeiers van Jumbo noemt :p

Dat er renners van het Dev team naar andere ploegen zouden gaan was wel redelijk te verwachten natuurlijk. Heeft ook te maken met kansen die renners geboden worden. Bij Jumbo gaat het iets meer conservatief eerste 1/2 jaar als knecht. Bij DSM staat iedereen op hetzelfde level

madeinstars

Die renners van DSM die je noemt, zijn toch niet van de orde zoals ze elk jaar bij Ineos en UAE worden aangetrokken. Dat die niet bij Jumbo rijden zou ik geen 'schrijnende achterstand' noemen.

En verder is het ook wat de andere zeggen. Talent en generaties gaan voor ploegen die niet een oneindig budget hebben altijd met een conjunctuur. De kans dat je een nieuwe Roglic vindt is gewoon heel klein en dan zal je moeten accepteren dat tot je weer zo'n 'mazzeltje' hebt de resultaten wellicht wat minder zijn. Ondertussen kan je alleen maar proberen de talenten die je wel in huis kan houden zo goed mogelijk op te leiden en juist daar lijkt Jumbo gelukkig heel goed in.

Savojor

Vinegaard en Foss ontwikkelen zich prima, maar waren ook in de jeugd nooit echte toptalenten. Natuurlijk is het ook gewoon mogelijk om als laatbloeier de top te bereiken. En inderdaad zal niet elk talent ook daadwerkelijk doorbreken, daarom is het ook zaak om er zo veel mogelijk in je ploeg te hebben om je kansen te spreiden.

Wat zegt dit trouwens over een mogelijke contractverlenging van Bennett? Hij was de hele reden dat FFB überhaupt bij de opleidingsploeg reed.

Ik verwacht ook niet echt dat FFB nou zo veel meer voor eigen kans mag gaan bij UAE dan bij Jumbo, maar goed. Ben het er al mee eens dat Jumbo te conservatief is en jonge renners iets te weinig eigen kansen krijgen

Laatst gewijzigd
Yeez

'@savojor welke jonge renner is goed genoeg om eigen kansen te krijgen dan? Vingegaard kreeg ze dit seizoen al meermaals en ook foss. Als je goed genoeg bent krijg je die vanzelf hoor

Murcia

'@Rawolf
Ik schrijf Bjerg niet af maar je kunt niet ontkennen dat hij een knecht is nu en dat zijn tijdrit capaciteiten daar ernstig onder te lijden hebben. Dit terwijl Foss waar de meeste "kenners" al zeker wisten dat die te oud was en daarom genegeerd werd door de rijkere ploegen zich prima doorontwikkeld juist in het tijdrijden.

DSM is een heel ander verhaal, Spekenbrink heeft gekozen om zichzelf opnieuw uit te vinden en daarom veel toptalenten binnengehaald door ze een startplek in de grote World Tour koersen te garanderen in hun eerste jaar. Daardoor moet hij ook het enorm kleine aantal overwinningen voor lief nemen en de wetenschap dat na volgend jaar de beteren al weer vertrekken. Jonge renners moeten zich in mijn optiek ook kunnen optrekken aan ervaren renners met kwaliteit. Bij DSM vind ik die verhouding uit het lood staan.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik weet niet of die verhouding uit het lood is bij DSM, want dat ligt maar aan je verwachtingen. Maar het lijkt me duidelijk dat dat voor een ploeg als Jumbo die gewoon op alle terreinen serieus wil meedoen voor overwinningen in ieder geval geen relevante strategie is.

Savojor

'@Yeez
Vingegaard en Foss zie ik met hun 24 jaar eigenlijk al niet meer als jonge renners, maar die krijgen inderdaad nog wel genoeg eigen kansen. Ik doel meer op die categorie daaronder, dus Kooij en Leemreize(en in mindere mate Dekker). Sowieso vind ik dat de ploeg te weinig renners in die categorie heeft en wel wat mag gaan verjongen.

S. Morgenstern

Wat zegt dit trouwens over een mogelijke contractverlenging van Bennett?

NIets. Hoewel jij het gerust een zorgelijk teken mag vinden.

Savojor

Je bent wel heerlijk naïef als je denkt dat het vetrekken van FFB werkelijk geen enkele invloed heeft op een mogelijk contractverlenging van Bennett. Het zal niet de doorslaggevende factor zijn, maar natuurlijk speelt het wel mee als je weet wat de achtergrond is tussen die twee.

Verder maakt het me persoonlijk eigenlijk vrij weinig uit of Bennett nou wel of niet blijft, dus je mag wel weer even ophouden met mij woorden in mond te leggen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bennett zal inderdaad niet graag in een ploeg rijden zonder FFB als ploeggenoot, dus dat wordt nog spannend.. Je bent wel heerlijk dramatisch wanneer als je denkt dat het vertrek van FFB werkelijk invloed heeft op de contractverlenging van Bennett.

horsm

Volgens mij zijn Dekker, Kooij en Leemreize ook gecontracteerd omdat het ook een kans aan Nederlandse renners wil geven. Daar wordt hier ook vaak om geroepen.

goldone123

Nu roglic normal gesproken geen klassement gaat rijden zal vingegaard dat gaan doen of voor etappes ?

Yeez

Dat ffb invloed heeft op het wel of niet blijven van bennett vind ik ook maar een rare gedachtekronkel. Tolhoek gaat toch ook weg terwijl oomen en hofstede blijven? Het is werk. Ik denk overigens dat bennett ook niet blijft, maar dat staat los van ffb

@goldone dan had Vingegaard niet moet wachten gisteren als hij dat wilde doen

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik zou met Vingegaard, Kuss en Van Aert lekker voor etappes gaan. Daar heb je nu een mooie ploeg voor. Een eventuele 11e plek in het klassement lijkt me een stuk minder interessant en bovendien moet je dan alsnog heel de tijd met Vingegaard in het gedrang gaan zitten.

Murcia

Wout zit met morgen in zijn hoofd en dat is logisch, gisteren heeft hij zichzelf een betere uitgangspositie voor Geel gegeven en zijn sprong van groep 2 naar 1 was echt super. Mocht dat lukken dan krijgt Wuyts wat hij het liefste wil voor zijn pensioen, Roglic die voor Wout werkt.

Daniel17

Kooij is ook wel echt een toptalent hoor, zeker aangezien sprinters normaal wat meer tijd nodig hebben.

Ik hoop wel dat TJV nog 1-2 klimmers aantrekt, want ik vind de spoeling achter de topklimmers vrij dun. Zeker bij een eventueel vertrek van Bennett en Harper en het vertrek van Tolhoek.

En het nadeel is dat buiten FBB er ook geen klimmers rondrijden bij het opleidingsteam die klaar zijn voor de overstap.

madeinstars

'@Murcia terecht dat Wout met morgen in zijn hoofd zit, maar als hij in de laatste kilometers goed gepositioneerd zit, zou hij gewoon mee moeten sprinten. Volgens mij is hij op deze aankomst (laatste 200 meter lopen lichtjes op) één van de snelste die nog over zijn en ik zou toch een heel stuk liever 13/17 seconden goed moeten maken op Ala dan 23.

Yeez

'@madeinstars ik denk stiekem dat vd poel ook een tijdrit moet kunnen rijden

S. Morgenstern

Van Aert heeft morgen in ieder geval een concurrent minder, voor zowel de rit als het geel. Ik kan me althans niet voorstellen dat Roglic met zo´n bil enige kans maakt om die tijdrit te winnen.

madeinstars

Dat gaat gewoon niet kunnen. Die man heeft in de afgelopen jaren zelden op een tijdritfiets gezeten. In een korte tijdrit kan hij nog wel compenseren met pure klasse en kracht, maar op 30 kilometer is aerodynamica zo belangrijk, dat wordt niets.

Turtlehead

'@madeinthestars: ik geef je gelijk. Bovendien: als Flip per ongeluk tweede wordt achter Matje en je doet niet mee, dan wordt het dubbel moeilijk qua achterstand.

Murcia

Matthieu is een renner in het Geel nu en die kunnen altijd meer maar zijn kracht ligt voor wat betreft het tijdrijden toch in het kortere werk. Op de langere ITT's zal de aerodynamica een grotere rol spelen en daar is voor MVDP nog een wereld te winnen. Maar hij heeft een marge en die gaat hij met hand en tand verdedigen. Of Wout vandaag mee gaat doen betwijfel ik de slotkilometers zijn weer in een dalende lijn dus gevaarlijk. Mocht je goedkoop kunnen meeschuiven dan kan ik mij voorstellen dat hij het probeert maar gezien de staat van de ploeg met blessures zou ik geen onnodige risico's nemen.

Yeez

27 km is nog te doen morgen. Ik zie vd poel het echt niet slecht doen. Bovendien is hij in supervorm en wout in “alleen” goede vorm ;)

kelderfan

'@Daniel17
Ik ben het volkomen eens, wat betreft het aantrekken van 1-2 klimmers, want als TJV mee wil doen, dan is dat niet overbodig.
Bij de opleidingsploeg rijdt nog wel een of twee klimmers rond, want bijv. Archie Ryan kan goed meekomen, als 't omhoog gaat.

Glorious

Honore rond met qs....

Laatst gewijzigd
1 2 ... 301 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.