Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 426 ... 454 455
veld

Ala Groenewegen blijft rijden zoals hij dit seizoen meestal doet heeft hij geen leadout nodig; hij verliest immers heel vaak dat wiel door slecht positioneren van hemzelf.

Rawolf

vHooydonck moet op het matje komen bij Plugge waarom hij niet geselecteerd is voor het WK, dat gebeurt tegenwoordig op live TV in het kader Vive le Velo. Dronken managers, interne perikelen... alles komt aan bod.

kelderfan

'@rahimns
Gisteren zag ik geen dronken mannen/vrouwen op TV. Maar goed jij kent de baas beter toch. Ik ga er voor zitten om kijken hoever de TGV-baas in 't glaasje kijkt.
@S,Morgenstern
Dat jij 't moeilijk vind, is mij wel bekend hoor. Jij weet 😊 't toch bij voorbaat of schak ik jou verkeerd in.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Helaas @Kelderfan geen nieuws vanavond bij ViveleVelo

Daniel17

Hagenes gaat wereldkampioen worden bij de junioren

AWestie

Vader bevestigd: https://www.teamjumbovisma.com/news/news/team-jumbo-visma-signs-milan-vader-for-three-years/

Vast geen expresje, maar in een video met Zeeman gebruiken ze precies een foto van Vader net na De Plankplek in Rio

Laatst gewijzigd
madeinstars

Toch een absoluut toptalent binnengehaald met Hagenes. Ik denk niet dat die lang bij het Dev Team rijdt. Als je het mij vraagt, maakt die na de zomer al de overstap naar de profs.

Yeez

Ja, die gast is niet te geloven. En ook heel koersslim. Daar mogen ze blij mee zijn

https://www.teamjumbovisma.nl/nieuws/nieuws/team-jumbo-visma-drie-jaar-in-zee-met-milan-vader/

Vader dus iemand die explosief is en goed zou moeten zijn in de bergen. Gaat op bepaalde periodes dus niet op de weg fietsen en vol voor het mbt’en. De nieuwe pidcock ;)

AWestie

TJV geeft ook duidelijk 'Vacancy filled' aan bij bekendmaking Vader. Voorheen gaven ze het nog wel eens aan wanneer ze uitgewinkeld waren, maar dit lijkt me wel klaar voor het team?

Yeez

Ik heb geen idee. Vaak geven ze het heel expliciet aan. Als er nog wat komt dan echt niet meer dan 1 renner denk ik.

Wat trouwens wel een hele erge luxe is, is dat de ploeg maar 8 aflopende contracten heeft voor 2023. Dat is bizar

Laatst gewijzigd
goldone123

'@madeinstars helemaal mee eens, heel veel potentie misschien zelfs klassement, want die aanval was echt pittig

madeinstars

Lijkt me een wat grote kerel voor klassementen in grote rondes. Type Van Aert, als ik het zo inschat.

Loek de Rooij

Ik meende daar eerst uit te lezen de alle 'vacatures' ingevuld waren, maar dat geven ze toch inderdaad niet zo expliciet aan waar dat ze dat andere jaren wel deden.

Van Wilder geeft duidelijk aan een andere ploeg te zoeken. Die zou niet misstaan, maar weet alleen niet of je iemand die zo communiceerd op social media in je ploeg moet willen. Anderszijds zijn Wout en zijn voormalige ploeg ook niet op vriendelijke voet uit elkaar gegaan en die blijkt toch ook prima te passen.

Van Hagenes vraag ik me ook af of die niet snel uitgeleerd zal zijn bij de beloften, wat een talent is dat dan. Lijkt me toch wel prima om die stap vooralsnog niet over te slaan.

madeinstars

We hebben het er hier al eerder over gehad, maar met de mogelijkheid tot dispensatie en het meedoen van Dev renners bij de profploeg, is het allemaal wat minder van belang of iemand officieel bij het Development team rijdt of bij de profploeg. Op z'n 18e zal hij toch in principe nog geen World Tour wedstrijden gaan rijden in het voorjaar, of hij nou bij de beloften of bij de profs rijdt.

Murcia

Hagenes is gewoon een uniek talent, het is niet alleen de kracht maar ook koersinzicht. Hij wilde absoluut niet weer in de Franse fuik belanden en profiteerde vol van het moment met de val. Lijkt mij een renner voor de klassieke periode in het voorjaar en als de grote stappen zo gemaakt blijven worden is een snelle overstap naar de World Tour ploeg niet alleen begrijpelijk vanuit sportief oogpunt maar ook om andere ploegen niet de kans te bieden hem weg te plukken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Murcia je ziet het bij Finn Fisher Black... naast geld heeft ook vooral het gevoel te maken wat je hebt bij een bepaalde ploeg, nu zal het mij inziens minder snel bij deze jongen gaan dat hij niet de overstap maakt naar de WT formatie omdat hij zich er niet goed voelt. Met een Noorse sponsor en ook Foss daar in de geledingen zal hij zich er waarschijnlijk meer thuis voelen dan een Nieuw-Zeelander. En verder staat Jumbo-Visma ook goed aangeschreven. Ik hoop dat hij zich verder doorontwikkeld en ze er weer een pareltje bij hebben over een paar jaar.

Loek de Rooij

Volgende pagina

Daniel17

'@rahimns Ik vind sowieso dat FFB matig rijdt sinds zijn overstap naar UAE, maar hij was wellicht ook gewoon niet klaar voor de directe overstap naar de WT. Hij reed overigens tijdens de tijdrit al met op maat gemaakte extensions, dan zie je toch dat bij UAE geld niets uitmaakt.

Yeez

'@murcia volgensmij wilde hij sowieso al doortrekken en was hij voor die val daar al mee bezig, maar je hebt gelijk!

Wat ik misschien wel het allersterkste vond is dat hij bij elke poging bleef zitten en in zijn ploeggenoten geloofde. Heeft geen trap teveel gedaan en bij de beslissende groep steekt hij samen met gregoire over, om ze vervolgens er af te blazen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Daniel17 wat mag je ook verwachten van een jongen van 19. Heb het idee dat het allemaal wat doorgeslagen is. Ik heb het idee dat veel ploegen bang zijn de plank mis te staan en dus halen ze steeds jonger die jongens over naar het hoogste niveau. En ondanks dat we er een aantal hebben gehad die er meteen stonden zien we ook dat het voor veel van die jongens toch echt nog wel even wennen is om op dat niveau meteen mee te doen. Van mij mag het allemaal wel wat langzamer.

Yeez

Sinds Evenepoel verwachten we allemaal dat die jongens binnen 3 wedstrijden resultaat moeten rijden en anders vallen we tegen. 1 uitzondering is schijnbaar de regel geworden

Daniel17

'@rahimns, eens iedereen wilt de nieuwe Evenepoel of Pogacar. Terwijl het voor die gasten natuurlijk veel leuker is om bij de beloften mee te doen voor de overwinning dan bij de profs te knechten. Maar ze kunnen het geld natuurlijk ook niet afwijzen.

@yeez Ik vond hem ook overduidelijk de sterkste, toen die groep met 3 man weg was en hij 2 Fransen in zijn wiel had reed hij het ook in zijn eentje dicht, echt van grote klasse.

wieler4live

Zie dat tjv met Kooij, Foss, Harper, Tolhoek, Oomen en Leemrijze van start gaat in de cro race volgens pcs iemand een idee hoeveel sprint kansen er zijn het of er veel berg etappes zijn ? Wel er veel klimmers dus lijkt me dat het merendeel lastige etappes zijn .

xistnc

Hier heb je de etappes, klik. Als je doorklikt op elke etappe en vervolgens op het plaatje van het tijdschema, dan zie je onderaan ook een profielplaatje.

tdola

Kan veel sprinten worden, etappe 5 hoogste berg, geen finish bergop. Welk ook nog flinke puist in laatste 10 km in etappe 3.

Etappe 1 en 6 sprint, 2 wel flink hoogtemeters maar vnl in begin.
Ligt er dus ook aan hoe hard koers gemaakt wordt. Maar zo op profiel heeft tjv meer klimmers opgesteld dan t parcours voor klimmers lijkt. Maar kan.me vergissen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 426 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.