Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 441 ... 454 455
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Jonas had moeten gaan ??? die had de benen niet meer en in je eentje rij je echt dat gat niet dicht. En niet de TJV trein kwam tot stilstand, die hele groep stopte met de achtervolging

Murcia

'@kelderfan
Ik vind de zin dat TJV zich liet ringeloren door DQS gewoon niet juist en provocatief zonder een duidelijke basis, Als je nu had geschreven dat ze niet goed genoeg waren om mee te kunnen met Pogacar heb je een accurate beschrijving maar ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken wat het tactische plan van DQS was om Masnada achter Poga te laten aangaan. Tenzij DQS vandaag slechts voor plek twee reed, maar dat kan ik mij niet voorstellen en je slotconclusie dat TJV overklast werd op tactisch gebied door DQS zie ik niet. Uiteindelijk rijden beide ploegen met twee man in de ultieme finale maar werd het beslist op vorm. En daar stak één Sloveen ver boven de twee blokken uit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
Op de klim reed Masnada op kop van de groep, toen Poga weg was gereden bij de groep. Toen was al te zien, dat Roglic 't niet had. (dat is verder ook niet de issue, want na twee mooie zeges, was 't vandaag op); Ook Flip had de benen niet meer en knikte naar Masnada, dat hij kon gaan. Toen had Vingegaard mee moeten gaan, want nu moest hij op kop rijden.
Terwijl later bleek, dat bij afwezigheid van Vingegaard er wel kon worden rondgedraaid tot op 30 sec.
Als Vingegaard was meegesprongen, was deze sterke groep wel bij Poga kunnen komen.
Dat bedoel ik, dat zij naar TJV keken. Die jongens met ook Flip hadden allemaal zware benen, dat zag je in de sprint.

Murcia

'@kelderfan
Maar dan heb je toch ook gezien dat Jonas totaal geen benen had? Hij kon maar nauwelijks bij het groepje blijven en werd onder de top op de Ganda al gelost door een stoot van Alaphilippe. Jouw suggestie dat hij maar mee moest gaan met Masnada was mijns inziens onmogelijk doordat hij op was. Hij was hier goed maar niet in de Tour/Baskenland vorm.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als Vingegaard de benen had om mee te springen had hij het waarschijnlijk wel gedaan...

Quesada Quesada

Roglic niet op z'n best vandaag. Net als Van Aert de afgelopen weken in Roubaix en op het WK. Ondanks dat de ploeg het fantastisch doet, valt op het gebied van op het juiste moment pieken nog wel wat winst te boeken.

Michieltje

Roglic zal normaalgesproken na de gewonnen TDF volgend jaar geen Vuelta en OS rijden. Dat maakt pieken in najaar wat makkelijker. Voor van Aert geldt dat Roubaix normaalgesproken in het voorjaar wordt gereden. Eigenlijk is het een luxeprobleem, 4de in Lombardije en 6e? in Roubaix, en dan zeggen dat we beter moeten pieken. Met een Dumoulin en een zich doorontwikkeldende Vingegaard zal het volgend seizoen hopelijk ook wat meer uit de breedte komen.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Je zou volgend jaar met een aantal duidelijke versterkingen op alle vlakken (Dennis, Laporte, van der Sande, toch ook Dumoulin vanwege zijn afwezigheid) en doorgroeiende renners (Affini, Kooij, Vingegaard en Foss) met een bredere basis aan een groot aantal wedstrijden moeten kunnen beginnen. Daarmee evt ook de ruimte voor bv Roglic en Van Aert om een wedstrijd met reserve te rijden.

SolitaryShell

Volgend jaar OS rijden zie ik hem niet doen nee.

Turtlehead

'@kelderfan: was je gisteravond dronken? Je beschrijft een koersverloop dat helemaal niet klopt met de werkelijke koers. Kijk de finale nog eens terug zou ik zeggen.

tdola

Iemand nog een mening/idee over het commentaar van kroon tijdens de wedstrijd?
Ging over de grote rondes van volgend jaar, en dat het parcours voor renners van invloed zou kunnen zijn op keuze welke te rijden. Toen aan kroon gevraagd werd over welke/of dumoulin grote ronde zou rijden werd het stil, en even later: " ik zeg even niks".
Kortom, kroon weet iets, maar wat leek niet duidelijk (hij weet welke ronde, hij weet geen grote ronde, hij weet grote ronde bij andere ploeg enz).

Murcia

Hoorde dat moment ook maar voelde niet de lading die anderen aan zijn woorden meegeven. Leek mij dat hij verrast werd door de vraag van Babbelbelg even nadacht en heel duidelijk geen info verkregen door zijn vriend wilde delen. Daar komt nog bij dat ploeg en Tom zelf nog bij elkaar moeten gaan zitten voor de vaststelling van het programma lijkt me. Tom kan hooguit zijn wensen hebben gedeeld met Karsten en niet een door beide partijen geaccordeerd voorstel.

xistnc

Kroon kent de voorkeuren van Dumoulin vanuit zijn 'rol' als kameraad. Een voorkeur is nog geen programma en daarbij is die rol geen vrijbrief om alles de ether in te slingeren. Logisch dus dat Kroon op zijn Kroons even helemaal niks zegt. Wel goed dat Van Belleghem er naar vroeg en vervolgens ook genoegen nam met de reactie van Kroon. Grappig hoe het vervolgens hier door sommigen wordt opgepikt :D

kelderfan

'@Turtlehead
Bij jij van glaasje op laat je rijden. Want je onderbouwing is geweldig. Als of je de hele koers hebt bekeken

fudd

Ook in de Rode Lantaarn van afgelopen woensdag wilde Dumoulin weinig tot niets kwijt over welke koersen hij zou willen rijden.
Verder leuk om hem en Van Emden daarin een klein uurtje te horen.

Michieltje

Ik weet dat ik niets lees (Socrates)

Michieltje

Mamaloe

Laatste man

.

Anas

"De beste vraag tijdens de persconferentie kwam van een jongetje met een rood-wit-blauw wielertenue aan. "Wat hoop je nog te bereiken?" Dumoulin moet even nadenken maar vertelt eerlijk dat hij zijn plezier in wielrennen na twee jaar weer heeft teruggevonden en dat hij erover nadenkt om te trainen voor de Olympische Spelen in Parijs. "En de Tour de France, daar ben ik één keer tweede geweest. Maar ik weet niet of ik die nog kan winnen. Dat zou ik wel heel gaaf vinden."
Tom tijdens de Tour de Dumoulin vorige week. TDF volgend jaar?

AWestie

Het is nogal wiedes dat Tom niks concreet zegt over zijn programma. Hij heeft allang voorkeuren maar daar gaat eerst nog over gepalaverd worden naar aanleiding van het parcours van de grote rondes en Puzzelsteentjes van Zeeman en anderen. Hij zit niet alleen bij TJV, gelukkig. Daar gaat team breed gewoon naar gekeken worden.

Tom heeft de afgelopen tijd genoeg kruimels laten vallen (droomt van OS maar nvt op 2022, vindt AK TdF zwaar maar ook bijzonder, wil niet de enige kopman zijn).

Michieltje

Roglic en Vingegaard zullen de kopmannen zijn lijkt me. Vind 3 kopmannen ook te geforceerd en teveel van het goede. Met daarnaast Kuss, Dennis en Dumuoulin. Mag Dumoulin zich richten op de tijdritten en een paar etappes uitkiezen. Voor de rest knechten. Van Aert, Laporte en Van Hooijdonck/Affini.

Mooie Parijs Tours gezien. Jammer dat Van Dijke op 20 km van het einde lek reed. Hij leek me weer sterk.

Laatst gewijzigd
Murcia

De ploeg spreekt inderdaad een belangrijk woordje mee, als hij bv de Tour wil rijden zal hij in de huidige constellatie niet als medekopman gaan vertrekken. Wil hij dat? Heeft hij belang bij het voorjaar vanwege de klassiekers als AGR of kiest hij voor interessante rondes van een week. Dit jaar is uiteindelijk uitgedraaid op een voorbereiding naar één koers, ik vraag mij af of als Tom daarvoor kiest de leiding dit nog een keer gaat ondersteunen want in principe betalen ze hem voor op zijn minst deelnames aan een grote ronde en eigenlijk was de focus op de Tour. Verder gaat ook meespelen of hij een rol voor zich ziet bij de ploeg na 2022. Zoveel vragen waar we waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar een antwoord op zullen krijgen.

Laatst gewijzigd
Anas

Ik denk dat als Tom zegt dat hij klaar is voor een grote ronde, het team hem zal steunen. Giro, tour? Hij droomt waarschijnlijk van de Tour, maar ik denk dat het parcours zal helpen om kizen. Een goede Tom Dumoulin kan een groot wapen zijn voor Jumbo Visma

Michieltje

De Giro kan hij prima als kopman rijden. Foss erbij, wellicht Kruijswijk. Maar de TDF zie ik niet gebeuren. En wat Murcia zegt, AGR rijden om te winnen, Strade. Kan je tm AGR top rijden en in de Giro ook? Qua herstel en hoogtestage

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik kan nooit zo heel veel met de kalendervoorspellingen vooraf, omdat ze gebaseerd zijn op aannames en een handvol toezeggingen. Ik ga bijvoorbeeld liever in op Toms rol als zijn programma ook duidelijk is, dan zien we direct zijn doelen en het idee van de ploeg met hem.

1 2 ... 441 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.