Zweeler 2023

1 2 ... 13 14 15 16
HF2013

Last minute toch weer een team gemaakt. En in een subleague geklikt met 2 bekende namen.
Volle focus op klassement. Laat de sprinters en krachtpatsers de etappes maar netjes onder elkaar verdelen.

Mocht er echt een sprinter 4 etappes pakken, dan laat het er eentje zijn die weinig is gekozen.

pirazzi

Ik heb een team met Wout van Aert als reserve, dat is dus niet het beste team maar ik ben vergeten om een ander team mee te laten tellen voor de subleague.

Nickoz

Kon het toch niet laten om een team te maken in het budgetspel.
Voorgaande keren was het drama. Aantal jaar terug eenmalig €100+ euro gewonnen.
Nu na 3 etappes van 14e gezakt naar 89e, hopelijk kan ik top-100 blijven.

AK-boys: Pogacar, A. Yates, Bardet, Landa, Skjelmose, Bilbao, Pidcock, Vingegaard (1e wissel).
Aanvallers: Ciccone, Alaphilippe, Woods, Powless, van Gils, Stuyven.
Sprinters: Pedersen, Girmay, Welsford, Mozzato.

Nog meer mensen die hierin meespelen?

Bertsu

Altijd.
Heb niet zo’n goed ak-team, wel bv Philipsen. Hoop dat Girmay het nog wat beter gaat doen.
Vaak heb je ook wat geluk met een leuke ontsnapping nodig…. Maar is altijd een heel leuk spel. Wel beetje duur.

JapieJapo

Is het nu voor het eens dat iemand de maximale score haalt in het 15+5 spel?
Daar heeft iemand dus de top 15 als sprintteam, daarachter een aantal met 'alleen' de top 14.

skylimit

'@bertsu, inderdaad heb je een beetje (veel) geluk nodig met je gekozen klassementsrenners en je wisselspelers bij het budgetspel. En ja, het is ook wat duur, waardoor het leuke om mee te doen minder wordt naar gelang je ook niet eens een keer een leuke prijs pakt. Nu net naar de start is er al een beetje zichtbaar welke renner een goede keus of slechte keus zal zijn. Lutsenko gaat het deze tour niet worden waarschijnlijk en ook Alaphilippe zie ik niet veel punten scoren.
Zelfs voor VDP na een te zwaar openingsweekend zal het een kluif worden een etappezege voor hemzelf binnen te hengelen. Daarnaast hoop ik dat Zingle zich ook laat zien zoals Lafay. Dat is dus een van de keuzes (pareltjes) vooraf waarmee je leuk kunt scoren.

pirazzi

Meestal is Zweeler wel up-to-date met de uitvallers maar vandaag niet. Alleen Mark Cavendish staat bij de uitvallers, Steff Cras nog niet.

skylimit

Ik zie dat Zweeler de inleg voor het Tour de France weekspel (2de week) verhoogd heeft van 5,00 euro naar 7,00 euro.
Waarom moet dit nu ? Op deze manier wordt het steeds minder leuk om mee te spelen, de fun gaat er af. Je gaat steeds meer een afweging maken of je mee doet of niet, waarbij een verhoogde inleg dus een barriere gaat vormen.
Misschien is dit ook de bedoeling van Zweeler om zodoende een selecte groep van speelers over te houden....
Ik vind dat wel jammer. Ik snap dat het voor Zweeler ook een verdienmodel moet zijn, maar het gaat wel schuren in de portomonnee...

arjenzvob

Zeker jammer. Ik speel graag mee. Ik hoef zelden geld te storten omdat ik meestal wel per maand quitte speel of zelfs win. Vorig jaar tijdens de GIRO 2000 euro gewonnen (hoofdprijs 15+5).
Ik weet niet of het Zweeler meer geld oplevert dat de prijzen verhoogd zijn. Wellicht zijn er daardoor minder deelnemers. Ik blijf in ieder geval trouw deelnemer. Etappes doe ik wel steeds minder. Vorige week nog 90 euro met een 6e plek.

Tot nu toe loopt het overigens nog niet zo lekker. Maar Parijs is nog ver! :)

ChefSpijker

De inleg van de spellen verandert in de loop der jaren altijd wel wat. De weekspellen hebben altijd op 5 euro gestaan en nu met week 2 en week 3 van de Tour gaan ze voor het eerst omhoog. Een 1e week is op 5 euro gebleven, omdat die nooit zo populair is. Met de Vuelta verwacht ik weer eenzelfde soort schema als met de Giro. De zware bergetappes en tijdrit op 7 euro en de overige ritten en weekspellen op 5 euro.

Uiteraard zullen er mensen zijn die het dan te duur vinden, maar een hoop mensen betalen ook graag een paar euro meer met een mooiere prijzenpot als eindresultaat. De 15+5-spellen van de grote rondes zijn dit jaar bijvoorbeeld naar 12,5 euro gegaan (komen van 10 euro) en deze Tour leverde dat zelfs een paar honderd teams meer op en ruim 13.000 euro meer in de prijzenpot. Ook met de topklassiekers in het voorjaar van 7 naar 10 euro hadden we echt mooie opkomsten vergeleken vorig jaar. Een verhoging in prijzen levert ook regelmatig wat minder teams op, maar de prijzenpot is eigenlijk altijd hoger na een verhoging.

arjenzvob

Dank voor je uiteenzetting Chefspijker. Helder.

pirazzi

Bij het Tour de France 15 + 5 spel krijgt de top 601 een prijs en bij het budget spel de top 301.
Nu sta ik daar 484ste en 85ste dus ik heb nog hoop. 😉

arjenzvob

Hier 519 en 189. Ook nog hoop ;)

Timber

Is er dit jaar geen budgetspel voor de Vuelta? Zie hem niet tussen de spellen staan op de kalender.

ChefSpijker

Staat gewoon op de kalender. Alleen nog niet open voor registratie. Dat zal weer zo'n anderhalve week voor de start worden.

ChefSpijker

En vanaf nu kan er ook gepuzzeld worden: https://zweeler.com/game/cycling/FantasyVueltaaEspana2023budget/

Je krijgt 245 miljoen euro budget om 17 renners voor de basis te kiezen en 60 miljoen euro budget om 5 reserves te kiezen. Punten worden verdiend per etappe en via het algemeen klassement. In beide gevallen gaat het om de top 20.

Het spel kost €25.00 per team en we starten met minimaal €15,000.00 aan prijzen. De eerste prijs zal €2,500.00 zijn (121 AK prijzen).

Ten slotte is er €435.00 gereserveerd voor de beste subleagues (€150.00, €100.00, €75.00, €50.00, €35.00, €25.00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

1 Evenepoel, Remco 50 Soudal - Quick-Step
2 Vingegaard, Jonas 49.9 Jumbo - Visma
3 Roglič, Primož 48.4 Jumbo - Visma
4 Ayuso, Juan 34.7 UAE Team Emirates
5 Mas, Enric 28.6 Movistar Team
6 Almeida, João 28.2 UAE Team Emirates
7 Thomas, Geraint 28.1 INEOS Grenadiers
8 Vlasov, Aleksandr 23.5 BORA - hansgrohe
9 Groves, Kaden 22 Alpecin - Deceuninck
10 Carapaz, Richard 18.3 EF Education - EasyPost
11 Bardet, Romain 16.9 Team dsm-firmenich
12 Gaviria, Fernando 16.8 Movistar Team
13 Dunbar, Eddie 16.6 Team Jayco AlUla
14 Berg, Marijn van den 16.5 EF Education - EasyPost
15 Molano, Sebastián 16.1 UAE Team Emirates
16 Caruso, Damiano 15.4 Bahrain Victorious
17 Vine, Jay 14.6 UAE Team Emirates
18 Arensman, Thymen 13.3 INEOS Grenadiers
19 Poppel, Danny van 13 BORA - hansgrohe
20 Rubio, Einer 12.9 Movistar Team
21 Thijssen, Gerben 12.3 Intermarché - Circus - Wanty
22 Higuita, Sergio 12.2 BORA - hansgrohe
23 Uijtdebroeks, Cian 12.1 BORA - hansgrohe
24 Buitrago, Santiago 12 Bahrain Victorious
25 Landa, Mikel 11.5 Bahrain Victorious
26 Carthy, Hugh 10.8 EF Education - EasyPost
27 Kämna, Lennard 10.7 BORA - hansgrohe
28 Kuss, Sepp 10.6 Jumbo - Visma
29 Martinez, Lenny 10.3 Groupama - FDJ
30 Menten, Milan 10.1 Lotto Dstny
31 Meintjes, Louis 10 Intermarché - Circus - Wanty
32 Poole, Max 9.2 Team dsm-firmenich
33 Aberasturi, Jon 8.8 Lidl - Trek
34 Storer, Michael 8.7 Groupama - FDJ
35 Zana, Filippo 8.3 Team Jayco AlUla
36 Grégoire, Romain 8.2 Groupama - FDJ
37 Ganna, Filippo 8 INEOS Grenadiers
38 Eetvelt, Lennert Van 7.5 Lotto Dstny
39 Soler, Marc 7.4 UAE Team Emirates
40 Vendrame, Andrea 7.3 AG2R Citroën Team
41 Kron, Andreas 7 Lotto Dstny
42 Vauquelin, Kévin 6.9 Team Arkéa - Samsic
43 Lazkano, Oier 6.8 Movistar Team
44 Sivakov, Pavel 6.5 INEOS Grenadiers
45 Herrada, Jesús 6.4 Cofidis
46 Bagioli, Andrea 6.1 Soudal - Quick-Step
47 Mollema, Bauke 6 Lidl - Trek
48 Lopez, Juan Pedro 5.9 Lidl - Trek
49 Onley, Oscar 5.8 Team dsm-firmenich
50 Poels, Wout 5.7 Bahrain Victorious
...

VincentK

Ik ga deze Vuelta ook eens een poging wagen op Zweeler. Kost geen kapitalen.
Weet iemand hoe ze tot de waarderingen van renners komen?

En een tweede vraag: het lijkt erop dat reserves van bovenaf invallen als een van de basis renners wegvalt. Is het dan niet erg hopen op het uitvallen van een matige basisselectie renner, omdat die dan vervangen wordt door de reserve met het meeste potentieel?

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Nee dat was vroeger wel het geval, maar dat is veranderd door een nieuwe regel die een paar jaar geleden is ingevoerd:

Welke reserve invalt is afhankelijk van de waarde van de uitvaller. De reserve met de waarde die het dichtst in de buurt komt van de uitvaller, zal zijn plek innemen. Een voorbeeld: u heeft Wout van Aert in uw team met een waarde van 15.0 miljoen. Als reserves heeft u Egan Bernal (27.0 miljoen), Caleb Ewan (11.0 miljoen) en Marc Hirschi (10.0 miljoen). In dat geval zal Ewan invallen voor Van Aert, aangezien zijn waarde het dichtst bij de 15.0 miljoen ligt.

Stel: u heeft twee of meer reserves die evenveel verschil hebben met de uitvaller en het dichtst bij zijn waarde komen, dan zal de duurste van deze reserves invallen. In het genoemde voorbeeld zou dit kunnen gelden als een renner van 10.5 miljoen uitvalt en Ewan en Hirschi allebei nog beschikbaar zijn als reserve. In dat geval valt Ewan in omdat zijn waarde hoger is. Als er twee of meerdere reserves met dezelfde waarde zijn, dan zal de renner die het hoogst op de reservelijst staat als eerste invallen.

VincentK

'@ChefSpijker, bedankt, zeker iets om rekening mee te houden. Voorlopig ga ik voor gelijkwaardige reserves. Dan ben ik in ieder geval verzekerd van een potentiële puntenpakker als er iemand uitvalt.

FrankSteenbergen

De teams stromen binnen, dus tijd voor een subleague voor het budgetspel!
wachtwoord = WF-VUELTA23

Primavoormij

Wie pakken jullie van Roglic, REV, Vingegaard en Ayuso? Een team met alle 4 gaat ten koste van je hele subtop/middenmoot (voor mij zou dat Vlasov, Dunbar, Arensman, Uijtdebroecks zijn).

Gek genoeg ligt het dan toch het meest voor de hand om Vingegaard eruit te laten denk ik. Je neemt met hem een klein risico omdat je niet weet hoe hij de dubbel Tour-Vuelta uitpakt. Verder zou je kunnen betogen dat Vingegaard over het algemeen iets minder voor daguitslagen sprint dan Roglic, REV en Ayuso waardoor je daar ook wat punten mist. Ten slotte speelt ook de verhouding Roglic - Vingegaard nog mee, waar het zou kunnen dat Vingegaard misschien de overwinning aan Roglic laat indien ze ongeveer gelijk op gaan.

Dan de vraag, als je hem niet neemt, neem je hem dan wel als wissel op?

Voordeel is dat bij uitvallen Roglic/REV/Ayuso je een goede vervanger hebt. In algemene zin is het ook goed om AK renners als wissel op te nemen omdat de punten voor het eindklassement erg zwaar meewegen. Nadeel is dan weer dat je weinig budget hebt voor de overige 4 wissels, en dat Vingegaard slechts bij uitvallen van EUR 25m+ renners erin komt.

Lastig!

VincentK

'@DoemaarRenaat, het zijn inderdaad duivelse dilemmas dit jaar, bij Zweeler Budget, maar ook bijv bij Scorito. Het lastige is dat je ongeveer alle erg dure mannen kunt inplannen op eentje na (bij Scorito zelfde probleem, alleen daar heeft ook Groves een stevig prijskaartje).

Ik los het Zweeler probleem nu op met wat meer ploegen (en afwisseling), maar zonder die optie zou ik Vingegaard er ook uitlaten. Bij Scorito waar ik maar een ploeg heb, probeer ik af en toe een redelijke ploeg te construeren zonder Vingegaard en op papier ziet zo’n ploeg er prima uit. Maar ja, dadelijk is Groves niet zo goed als gehoopt (geen resultaten laten zien) of valt hij snel uit en dan is het spel gelijk over.

Lastig allemaal!

bbflood1

Heb ook Vingegaard niet. Denk dat als je Roglic binnenboord wilt houden je hem een cadeautje moet geven. REV is wisselvallig en met dit deelnemersveld verwacht dat hij er door gaat zakken. Beide niet als reserve opgenomen. Ayuso en Roglic wel met een groot middenveld.

pirazzi

De deadline is pas morgen om 13:11 uur!
Toch dubieus, want iedereen kan zien dat Enric Mas heel goed in orde is, daar was vooraf twijfel over.
Wel goed dat Laurens de Plus nu vervangen kan worden.

Laatst gewijzigd
VincentK

Mee eens @Pirazzi. Als de ploegentijdrit niet meetelt, is het nog steeds beter om de teams te bevriezen voor de start.
Enric Mas had ik ook niet zo scherp verwacht. Hij staat bij mij in bijna geen enkel team. Bij Zweeler kan ik er nu nog eens rustig over nadenken.
Ik vraag me trouwens af wat ze doe als je de plus niet wisselt. Als die dan direct morgen in het budgetsupermarkt wordt vervangen door degene die het dichts bijligt in waarde, kun je daar je voordeel mee doen en met een duurder team starten dan is toegestaan.

1 2 ... 13 14 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.