Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 22 ... 85 86
Risje89

En er rijdt daar nog een (tweede) Fransman rond die een koersje kan afmaken.

madeinstars

Ik heb Cavagna er net uitgeklikt, omdat hij maar nergens op een startlijst verschijnt.

kevinraar

Ik heb veel duure renners omdat kopman factor belangrijk is

De Tourminator

Als MvdP toch dit openingsweekend gaat rijden, dan moet hij mijn team weer in .... We wachten rustig af tot wat er vrijdagavond bekend is wie er allemaal waar gaan rijden.

MB1996

Iemand wiens Spaans goed genoeg is om een idee te krijgen van het programma van Jhonathan Narvaez? Klassieke werk of toch eerder twee grote rondes? Heeft het voorbije jaar weinig tot geen Vlaamse en Italiaanse wegen gezien, maar start nu wel in De Omloop en in Kuurne.

jsprunk

Dat is elk jaar weer zo bij dit spel. De monumenten kun je prima invullen, maar zeker de kleinere wedstrijden als de Schelde, de Brabantse Pijl en het verder weg gelegen EF zijn heel lastig te voorspellen.

Ik blijf worstelen met de vraag of het noodzakelijk is om alle drie de matadoren mee te nemen, of dat je de derde beter kunt vervangen door twee subtoppers die meer (en/of andere) wedstrijden rijden. Het verschil in punten tussen een derde kopman die vrij zeker podium rijdt en een derde kopman die vrij zeker top 10 rijdt is best te overzien, en je kunt extra punten pakken met een tweede subtopper (en de wedstrijden waar niet alle matadoren starten).

Punchbox

Ik heb de grote drie maar gewoon meegenomen. Toch wel erg fijn als je in een groot deel van de wedstrijden tenminste 1/2 zekere captains hebt. Wat dat betreft ook wel fijn dat ze alle drie ook nog wedstrijden rijden die de andere niet rijden, zo heb je al een groot deel 1e captains gecovered.

Ben nu eigenlijk alleen nog op zoek naar een goede kopman voor de heuvelklassiekers naast Fuglsang. Twijfel tussen Matthews, Hirschi en Roglic waarbij er nu Roglic in staat vanwege de prijs. Neig echter toch meer naar een van de andere twee alleen moet ik dan weer gaan schuiven in mijn team. Iemand hier nog wat zinnigs over te zeggen?

Laatst gewijzigd
Ric

'@ punchbox.
Ga je er dan ook vanuit dat flipje of Mathieu een Brabantse Pijl alsnog gaan rijden?
Want het klopt dat je anders inderdaad veel andere benodigd hebt om voldoende kopmannen te hebben.

Punchbox

'@Ric, ik ging er inderdaad vanuit dat Mathieu ook de Brabantse Pijl zou rijden maar zie nu inderdaad dat dat (nog) niet zo is, niet helemaal scherp haha.

Pim96

Hier ga ik wel voor de drie klappers. De enige die ik nog wel als vaste kopman zie is GVA. De rest is allemaal een risico als kopman bij de kasseien.

Voor de heuvels vind ik Fuglsang niet zo vanzelfsprekend eigenlijk. Zie dat hij toch wel voor veel een zekerheid is. In de heuvels natuurlijk een mooi 2019 gehad. Alleen qua snelheid wordt hij er toch geklopt door renners als de Martins en Woods. Hirschi was vooraf wel een oke keuze, maar rijdt toch wel een stuk minder koersen voor die prijs. Matthews ga ik wel meepakken door zijn planning en nieuwe ploeg. Heel benieuwd naar.

Karperdrol

Iemand een idee wie ze uitspelen: Merlier of Philipsen in de brugge en/of schelde? of zal het daar net zo zijn als Pedersen en Stuyven?

madeinstars

Het voordeel van een MvdP is dat hij ook nog wel eens wat extra koersen aan zijn programma wil toevoegen dan ze vooraf bepaald hebben. Dus ik staar me toch niet volledig blind op z'n huidige programma.

KV

Is er iemand die kan uitleggen waarom in Eschborn 2019 slechts 12 World Tour ploegen deelnamen, terwijl dit wel een wedstrijd is die sinds 2017 tot de World Tour behoort? Ik dacht dat de 18 World Tour ploegen verplicht waren aan deze wedstrijden deel te nemen?

Vraag dit vooral omdat Mitchelton - nu BikeExchange - blijkbaar nooit meedeed aan EF in het verleden. Dit zou de keuze voor Matthews voor mij wel beïnvloeden.

Risje89

De grote drie staan er bij mij ook in, eigenlijk ook nooit overwogen om het niet te doen.

Ik merk wel dat ik in de categorieën daaronder steeds meer neig naar de renners die veel koersen rijden, maar die ik eigenlijk nergens kopman maak (types Teuns, SKA, Kung). Kan niet helemaal de bedoeling zijn. Zelfs Bling staat er ineens weer in, terwijl ik toch zo met mezelf had afgesproken hem niet te nemen dit jaar..

Dingetje

Blijf het toch lastig vinden om in te schatten of het verstandig is om 3 a 4 man van dezelfde ploeg te nemen in deze corona tijd. Voor de mannen met het duurste prijskaartje geldt hetzelfde. Als het weg valt heb je niks om op terug te vallen🤔

ivo001

Zojuist toch weer 2 renners eruit gemikt die al sinds het begin in mijn team stonden, Cosnefroy en Turgis.

Jan Janssens

'@Karperdrol ik had in een artikel gelezen dat ze tijdens de klassiekers moesten uitvechten wie er naar de Tour mag. Lees: lekker alle 2 de sprint in à la Wanty en wie beste uitslagen haalt mag naar Tour. Ze hebben dus alleszins een reden om hun best te doen, al geef ik Philipsen (gezien ze die gehaald hebben) de voorkeur. VDP heeft ook al gezegd dat hij lead-out wilt spelen

dvansteenis

Voor mij een reden om ze beiden niet te nemen

madeinstars

'@Dingetje ik denk niet dat het te doen is om rekening te houden met eventuele Covid-gerelateerde ongelukken. Als Heel Quick Step het hele voorjaar niet kan koersen omdat ze Corona hebben, dan heb ik inderdaad behoorlijk pech, maar als ze vallen en hun arm breken net zo goed. Niet te doen om daar rekening mee te houden.

KV

1mil voor Philipsen vind ik wel een mooie prijs (voorlopig ook enkel hem op de lijst voor Scheldeprijs). 2mil voor Merlier is wat veel.

JoostEmpty

Ik vraag me nu ook af of World Tour-ploegen Eschborn Frankfurt moeten rijden. EF staat sinds 2017 op de kalender (Net als bv Omloop en Strade Bianche) en in de eerste paar jaar waren (zijn?) World Tour-ploegen niet verplicht deel te nemen. Ik kan me zo voorstel dat dit alleen een tijdelijke regel is en dat als een koers lang genoeg op de kalender blijft, dat het deelnemen dan wel verplicht wordt, zoals bij alle andere World Tour koersen. Cycling Fever lijkt ervan uit te gaan dat alle WT-teams de in 2017 toegevoegde koersen rijden.

@KV De reden dat niet alle world tour ploegen EF reden in 2019, was dus omdat het nog een nieuwe koers was. Ik vermoed dat de nieuwe koersen uit 2017 inmiddels wel voor alle world tour ploegen verplicht zijn, maar ik weet het niet zeker.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Eschborn Eschborn wat doe je toch met ons....

Edit: ja ik las de post verkeerd dus mijn opmerking over research Philipsen verwijderd. Philipsen is 1 miljoen echt wel waard!

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Ik denk dat KV bedoelt dat van het duo Philipsen / Merlier (Alpecin Fenix) voorlopig alleen Philipsen op de deelnemerslijst van de Scheldeprijs staat Arjen....

ditisdavid

UAE Tour is ook nieuw en die was dit jaar ook verplichte kost toch?

ivo001

'@ditisdavid UAE Tour wordt al sinds 2015 gereden.

1 2 ... 22 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.