https://www.telegraaf.nl/sport/421495312/mathieu-van-der-poel-zeer-waarschijnlijk-niet-aan-de-start-van-omloop-het-nieuwsblad
Oké het is de Telegraaf, maar toch... Zal het dan toch niet?
Edit: Het Nieuwsblad meldt het nu ook. Jammer!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210225_92722258
Küng en Viviani zijn nu nog mijn hoofdpijndossiers. Eerstgenoemde staat nu voor vijf wedstrijden opgesteld, maar Brugge-De Panne en GW reed hij vorig jaar top 10. Daar staat hij nu echter nog niet op de startlijst. Als we hem daar ook kunnen verwachten lijkt het me een nobrainer.
Viviani zelfde. Rijdt best goed in UAE op het moment, en heeft best een prima historie op het Klassiekervlak. Maar de vraag is of hij de Scheldeprijs of EF gaat rijden. Ik ben bang dat we daar voor zaterdag geen antwoord op gaan krijgen.
Verder vooralsnog wel de grote 3, plus Lampaert, plus van Avermaet in mijn team. Maar ook dat gaat nog wel een aantal keren veranderen.
Ik heb Lampaert zelf niet in mijn team omdat ik het zo'n net-niet renner vindt. Wint eigenlijk bijna nooit en daarvoor vind ik dan de 4 miljoen teveel. Ik zie zo snel ook geen wedstrijden waar ik hem kopman wil/durf te maken. Ik zie dan toch meer in een Asgreen die ik voor dezelfde prijs toch wel een sterkere renner vindt. Maar dit vind ik eigenlijk elk jaar en pak hem daarom dus nooit en uiteindelijk rijdt hij toch vaak top 10 en pakt hij veel teampunten dus schiet ik mezelf daarbij wel in de voet.
Keukeleire sprak mij ook wel aan. Had nog 1 miljoen over en had het liefst nog iemand voor de Vlaamse klassiekers erbij en Keukeleire was toch wel het meest geschikt daarvoor. Hij gaat gerust punten sprokkelen. Maar toen dacht ik: als ik Van der Poel er nou uithaal, dan kan ik ipv VDP en Keukeleire, Van Avermaet en Stuyven in m'n team hebben.
Dat lijkt me toch een beter duo. En geen VDP? Daar heb ik het volgende op bedacht: als VDP het goed doet, dan ben ik blij dat VDP het goed doet en is Scorito maar een spelletje. Als VDP het slecht doet, dan ben ik blij dat ik hem niet in m'n Scorito ploeg heb. Win-win!
Haha! Maar zonder gekkigheid: bij de wedstrijden die Vd Poel gaat rijden heb ik genoeg alternatieven voor kopmankeuzes. Ik zal dan niet de top drie kanshebbers hebben, maar wel drie van de beste vijf verwacht ik. Alleen bij Brabantse Pijl zal dit wellicht niet opgaan, als Vd Poel die wel rijdt.
Ik heb een week geleden ook de vraag gesteld waarom ze niet alle PCT renners opnemen, zeker dia van ploegen die veel koersen uit het spel rijden. Bingoal (11), Sport-Vlaanderen (7), Total-Direct (7).
Had ook een aantal renners genomend, maar geen van allen zijn ze toegevoegd. (Aniolkowski, Suter, Zakarin, Kreuziger, Canola, Sprengers.)
Dit was de reactie:
Bedankt voor je bericht. Uit de PCT-ploegen maken wij een selectie van renners die we waardevol voor het spel achten. Elke 3-4 dagen beoordelen we of we een renner die wordt aangevraagd toevoegen aan het spel.
Hierbij kijken we naar:
- De kwaliteit van de renner
- Het aantal koersen dat hij (vermoedelijk) gaat rijden
- Het aantal aanvragen voor het toevoegen van de renner
Mochten er renners worden toegevoegd, dan zie je hen in dezer dagen dus vanzelf verschijnen in de lijst.
'@Jun Allrich: meer rijden betekent niet automatisch meer punten. Ik snap dat mensen overwegen hem thuis te laten, maar in dit spel gaat kwaliteit boven kwantiteit. Kopmannen boven alles!
Ik spreek mezelf ietsje pietje tegen omdat ik een aantal combinatie-renners neem, maar in deze mannen heb ik ook gewoon veel vertrouwen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.