Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 30 ... 85 86
robbinende

'@crown_collective
García het eeuwige talent, gok dat het hem niet meer gaat worden, verwacht bij Movistar nog meer van Jorgenson in het voorjaar.
Laporte is in goede vorm, maar de vraag of die dat het hele jaar volhoud vind ik bij hem altijd lastig inschatten.

Jun Allrich

'@ARJENZVOB: helemaal gelijk maar die vervangers zijn natuurlijk ook geen prutsers he. Trouwens niet in elke race waar MVDP van start gaat, gaat hij beter doen dan mijn 2 vervangers.... (hoop ik althans)

roburger

Iemand enig inzicht waar Bettiol gaat rijden? Momenteel geeft hij een aantal Franse koersen de voorkeur boven het openingsweekend. Ik neem aan dat hij vanaf Strade weer volle bak meedoet aan de klassiekers die er toe doen?

Jofferde

Hoe veel sprinters nemen jullie mee?
Daar kom ik echt niet aan uit...

ivo001

Oh ik zie dat de Omloop opeens van Demare zijn programma is. Dat was een van de weinig redenen waarom ik hem nog had eigenlijk pff.

Lo Zar

In de Omloop zie/zag ik hem geen goede uitslag rijden. In Kuurne wel.
Ik heb 'm er nog in maar hij zit op de wip.

Ric

IEmand die een beter beeld heeft bij de programma's of het voorstelbaar is dat Mathieu of Flipje de Brabantse Pijl zou kunnen rijden? Of is dat niet inpasbaar? Kom er niet helemaal aan uit via PCS. Vorige jaar reden ze m wel alleen is dat nou niet echt een representatief jaar geweest. Ik wil daar namelijk wel mijn keuze op baseren mbt Mathieu.
Hirschi zijn programma (strade en MSR) ook nog wat dubbel in de berichtgevingen.

ivo001

Ik heb Demare en Kirsch ingeruild voor Viviani en Ballerini nu.

arjenzvob

Matje wel op de reservelijst voor Kuurne.

https://sporza.be/nl/2021/02/25/mathieu-van-der-poel-op-reservelijst-voor-kuurne-brussel-kuurne~1614260377310/

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik vind het echt balen dat Mathieu geen Omloop rijdt. Niet per se voor m'n Scorito, maar wel voor de koers zelf. Ben wel benieuwd naar de uitleg van Alpecin.

GlennTour

Hmm Ballerini.
Rijdt zondag niet terwijl ik hem daar toch meer als winnaar zie als zaterdag.

Plus nog niets bekend van programma na MSA.

GlennTour

'@madeinstars

Weinig uitleg voor nodig denk ik. 30 dagen voor de start moet men 7 renners en 4 reserven doorgeven.
En 72u voor de start vallen er 2 (reserve) renners af.

Dus vermoedelijk stond hij 30 dagen geleden niet als reserve omdat ze ervan uit gingen dat hij de UAE zou uitrijden.

Je zou natuurlijk kunnen afvragen wrm je je echte kopman uit voorzorg toch niet bij de 4 reserven zet in het geval zoiets als nu voorvalt.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@Glenn De organisatie had het er zelf over dat ze Mathieu graag aan de start hadden zien staan. Ik denk dat daar wel een mouw aan te passen was geweest als Mathieu en de ploeg het hadden gewild. Ik denk eerder dat het een bewuste keuze is geweest.

user20064

Iemand nog tipjes?

GlennTour

Natuurlijk. MVDP aan de start is voor de Omloop extra uitstraling. Ze zullen wel een achterpoortje vinden.

user20064

Wie nemen jullie allemaal mee van Deceuninck Quick-Step?

arjenzvob

'@Gekke Gerrit Ik stel voor dat je 30 pagina's terug gaat lezen. Maar vooruit, 1 tip: Peter Sagan. Kun je het verschil mee maken.

user20064

Thanks.. Ik speel het klassiekerspel voor de eerste keer en dacht misschien kan iemand me op weg helpen. Maar ik merk al dat niet iedereen even vriendelijk is op dit forum. Je kan ook normaal reageren Arjen. Nou groetjes he en succes iedereen met zijn team samen te stellen

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Gekke Gerrit, wat denk ik een goede tip is, is sterk rekening houden met de captainfactor. Die is dermate bepalend dat het belangrijk is dat je in alle koersen tenminste drie mooie opties hebt!

Jofferde

'@GekkeGerrit

Je moet al je koersen eens invullen en kijken of je voor alle koersen 3 kopmannen kunt opstellen. Is dat niet het geval, dan moet je wat aanpassen.

Daarnaast staat er op Wielerflits een filmpje met leuke opties voor je Scorito poultje. Daar kun je ook altijd leuke (vaak goedkope) renners uit halen.

Voor de rest is men op dit forum niet zo happig om mensen namen prijs te geven of te helpen bij en/of keuzes. Waarom dat zo is, is mij ook een raadsel.

Pietje Precies

Tja, het ligt ook (flink) aan je eigen verwachting van een bepaalde renner. Over het algemeen 'kloppen' de prijskaartjes die Scorito aan renners koppelt best wel aardig.

nasibal

'@Gekke Gerrit

Ik denk niet dat het probleem is dat je om hulp vraagt, maar meer de vraag die je stelt.

'Wie nemen jullie mee van ... " vraagt meer om een direct rijtje namen voorgekauwd te krijgen. Vragen als 'wat zijn belangrijke factoren bij dit spelletje', 'Ik ben nieuw: zijn er algemene tips die ik in ogenschouw kan nemen', 'hey ik dacht die en die om deze en deze reden mee te nemen, snijdt dat hout?' etc. zijn meer inhoudelijke vragen gericht om, zoals je zelf al stelt: je op weg te helpen.

De eerste soort vragen reageren mensen (denk ik terecht) nogal kribbig op. Door de jaren heen zijn er constant mensen die hier komen om anderen hun pouletje in te laten vullen. Of dat voor jou geldt kan ik niet stellen, maar de wat ongelukkige formulering van je vraag hintte wel die kant op. Ik kan me de reactie van Arjen dus wel voorstellen. Heeft niets met onvriendelijkheid of onwil te maken.

Dat gezegd hebbende sluit ik me aan bij de tip van Pietje. Kopmannen hebben een onevenredige impact op de puntentelling. Het is dus, wat je verder ook doet, zaak om elke koers 3 kopmannen te hebben. Zelf heb ik als richtlijn dat als ik meer dan 1,5 miljoen aan een renner uitgeef ik hem minstens ergens als kopman, of als reservekopman kan uitspelen.

Voor de kopmannen (dus renners boven anderhalf miljoen) vind ik de uiteindelijke prijs en aantal wedstrijden niet zo belangrijk. Zolang ik voor elke wedstrijd die 3 kopmannen heb maakt het mij echt niet uit dat ik een van die renners maar 1 keer opstel en dat hij 5 miljoen kost. Dat wordt pas relevant als er een alternatief is dat goedkoper is, maar niet slechter/onzekerder. Voor de renners daarachter is het wel relevant. Goedkopere renners die géén kopmanpunten scoren halen relatief een stuk minder punten per wedstrijd. Ik vind het dus niet zo interessant of iemand 10e of 16e wordt. Dat verschil is te verwaarlozen over 1 wedstrijd (of, beter gezegd: de impact daarvan). Ik ga dus liever voor iemand die 7 wedstrijden rijdt maar daar wel allemaal tussen 10 en 20 kan rijden, dan iemand die er 2 rijd en in beiden een kans op 5-10.

Daar mee blijven voor mij persoonlijk dus heel erg weinig QS renners over. Die vallen allemaal in het rijtje: 'te duur om niet als kopman uit te spelen, maar nergens een reden om ze kopman te maken' of 'leuk en aardig, maar gaan waarschijnlijk maar in 2 wedstrijden scoren omdat ze in anderen niet meedoen/anderen uit de ploeg scoren'. Dan stop ik dat dus liever in types zoals de hier genoemde Keukeleire en nog wat anderen.

Disclaimer: Anderen lijken juist weer heel happig op die categorie te zijn.

Laatst gewijzigd
Marsthinaikos

VdP start zondag in Kuurne, mooi :)

arjenzvob

'@Gekke Gerrit Het was zeker niet mijn bedoeling om onvriendelijk te zijn. Wat Nasibal probeert uit te leggen, de vraag die je stelt zorgt voor jeuk. En die tip over 30 pagina's lezen was niet eens zo gek. Daar zie je dat ik met enige regelmaat tips geef en verwijs naar andere websites bijvoorbeeld. Succes met het samenstellen.

@DerMeister Zie mijn antwoord hierboven als het gaat om namen. Maar ook in PB heb ik de afgelopen dagen genoeg mensen op weg geholpen. Niet dat ik alles weet...

Jasperdewaal11

Ah Matje in Kuurne dat is mooi nieuws!

1 2 ... 30 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.